TIL-LSK 16. Juni:

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brisbane-kanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2006
    • 595

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Jeg fatter ikke hvor dårlig Berg mener nivået på Tokstad og Ohi er, når han ikke bytter ut en spiller som ikke klarer å få til en dritt! Hadde min sjef vist meg så lite tillit på jobben, ville jeg sporenstrekks tatt det opp med han og søkt på nye jobber hvis henvendelsen ikke ble tatt seriøst.
    Jeg hadde faktisk en sånn trener engang. Han ble min siste fotballtrener siden han lykkes i å drepe all fotballgleden og motivasjonen jeg hadde. Jeg slet benken mens hans "favoritter" fikk fornyet tillitt uke etter uke samme hvor bedritent de spilte og til slutt gadd jeg ikke mer. Jeg synes virkelig synd på gutta som sliter benken og som aldri får sjansen samme hvor bedritent de 11 utvalgte spiller. Et fantastisk signal Berg sender til gutta på benken.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Knee-jerk gallore her i kveld, nå må dere roe dere ned. Det blir tåpelig å si at vi ikke har utviklet oss, vi spiller MYE bedre enn vi har gjort de siste tre sesongene. Jeg har sagt det før, vi har gjort flere helt strålende kamper, to dårlige(Brann/Molde) og to under pari(Sogndal/Odd), og vi har vel kun spilt én kamp der vi ikke har skapt tre eller flere store sjanser. I alle de tre foregående sesongene har det flere ganger tatt oss tre kamper å skape så mange! Vi er et lag i stor utvikling med masse unge spillere, og de siste ukene har vi hatt fryktelig mye uflaks med fravær som har tappet oss for kreativitet, duellstyrke og dermed poeng. Med fullt lag har vi et av de beste lagene i serien. Jeg gleder meg som en unge til å se en midtbane med Knudtzon-Gislason-Nosa-Bolly. Stort mer komplett midtbane finner du ikke her til lands, og med seriens beste spisspar og masse store talenter som venter på å ta steget opp er vi i good nick. Vi trenger en ny venstreback og kanskje en ung stopper(Eyjolfson, please), så ser det godt ut. Jeg har stor tro på at Fredrik kan bli en god erstatning for Ujah når han går, så får vi satse på å beholde Nosa ut sesongen. Bergmann bør vi holde på til neste sommer.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
        Haha, klassisk Komiske-Berg kommentar.. Det er jo ingen andre lag som spilte kamp for 3 dager siden...
        Kanskje du burde gjøre som de andre trenerene da vet du; BYTTE når de ikke orker mer. Faens fjollehue
        Tromsø spilte ikke i forrige serierunde.

        Opprinnelig skrevet av Seb.R
        Vi møter Stømsgodset neste. En hjemmekamp hvor vi sannsynligvis spiller mot etablert forsvar, som er giftige fremover. Vi har vist før at vi sliter voldsomt med disse kampbildene. Kan ikke helt se hvordan dette plutselig skal endre seg. Taper vi neste kan vi potensielt havne på en 14. plass. Fortsatt ikke langt unna en krise da, eller?
        Som for eksempel Haugesund hjemme? Dette er en myte. Vi kan fint feie Godset av banen, men det er nok andre ting enn kampramma sm kommer til å avgjøre.


        Opprinnelig skrevet av Lars
        Med alle spillere skadefrie og i toppform, er dette den sterkeste midtbanen vi kan stille:

        Bolly-Nosa-Gislason-Knudtzon

        Mon tro hva disse fire har til felles...?

        Og på toppen av det hele manglet vi vår desidert beste spiller i Björn. 1-0-tap der oppe er helt greit, spesielt når de hadde 100 % skadefritt mannskap og spillefri på mandag.
        Word. Dette er årsaken til LSKs formsvikt siden serieåpninga. Jeg skjønner ikke at det ikke er åpenbart for samtlige. Vi starta serien med en drepende angrepsduo i Björn og Ujah. Björn har nå vært borte i to kamper, ekstremt merkbart. Bolly var ekstremt god i sesongoppkjøringa, knapt spilt grunnet skade i år. Knudtzon var vår klart beste spiller de første kampene og har stått på skadelista i mange uker. Gislason var på vei til å spille seg i form da han ble skada. Nosa var syk i dag. Vi mangla rett og slett 5 av de 6 offensive spillerne våre mot Tippeligaens gjerrigste fotballag. Likevel skaper vi flere gode sjanser og kunne fint tatt med oss 1 poeng. Til tross for en ekstremt urutinert startellever blir vi ikke overkjørt, men spiller jevnt og vi styrer kampen i andre omgang. Det i seg selv er en utrolig prestasjon. Vi har vært langt mindre effektive enn vi var i de første matchene, men hovedproblemet ligger i at hele eller store deler av den offensive slagkraften har vært borte. Mot Odd var vi ræva, det var vi ikke i dag. Jeg tror vi får en god høstsesong dersom vi får spillere tilbake igjen i den formen de var før skadene oppstod. Vi kan likevel belage oss på at så lenge så store deler av de antatt beste spillerne er ute, vil poengsankingen gå trått.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
          Jeg hadde faktisk en sånn trener engang. Han ble min siste fotballtrener siden han lykkes i å drepe all fotballgleden og motivasjonen jeg hadde.
          Har vært borte i det selv, men jeg er feit, mangler forståelse for spillet og teknikk som en potetsekk. Så jeg skjønner at jeg ikke ble prioritert Heldigvis fant jeg andre ting jeg trivdes med i motorsport.

          Kommentar

          • *46*

            Må nevne litt om selve kampen også.

            Kampen var resultatmessig bedre enn hva jeg fryktet. Det som skuffer meg så veldig og gjør meg virkelig grinete er noen få, enkle punkter:
            - null vilje til å gjøre endringer i kampen underveis fra trenerbenken. Hva slags signal er det til unge lovende spillere at den eneste som for slippe ut på banen er en skada spiller (jeg liker Arild Gilbert meget godt og likte at han kom inn - det er ikke poenget), mens to unge, lovende spillere som er kjent for å gi alt når de for muligheten ( i hvertfall slik jeg ser dem begge to) og har litt erfaring fra TL. At siste mann ikke nevnes, er at jeg mener de bør ha litt erfaring når dem kommer inn på 0-1 borte mot serielederen. Hva ønsker du oppnå med dette Berg?
            - at det er unggutta som viser den største viljen til å vinne. Guldbrandsen gir seg pokker ikke! Nico er heller ikke borte, selv om nok hadde vansklige forhold i dag. Ruben gjør det greit, men det er ingen enkel jobb! Enkelte av de etablerte, uten å nevne navn viser ikke innsats verdig å spille i verdens flotteste drakt.
            - måten baklengsmålet kommer på.
            - rett og slett at Lasse Eriksen ikke byttes ut når han har en mildt sagt dårlig dag på jobben.

            Ellers er prestasjon helt ok, selv om resultatet er skuffende etter min mening - jeg forventer seier av fugla hver gang. Vi spilte nok mot det laget som vinner TL i år, men jeg forventer seier uansett.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Skal ikke gi meg inn i noen stor debatt rundt Berg i dag. Man kan si mye rart, men jeg synes det er en prestasjon å få denne försteelveren til å gi TIL såpass hard kamp i dag. TIL er det eneste laget som fremstår som et topplag i år. Vi er en berg og dal-bane av en middelhavsfarer. TIL har full tropp tilgjengelig. Vi mangler 4 förstevalg og et par andrevalg også. Det er ikke så mye som skal til för denne kampen faktisk bikker i vår favör. Jeg er godt fornöyd med prestasjonene selv om et antall av våre etablerte driter seg ut.

              Det negative först:

              Eriksen: I dag spiller han ikke kant for at Berg mener det er noen optimal posisjon, men fordi vi er helt ribba. Jeg har gjort det tydelig hva jeg synes om Eriksen tidligere, og skal ikke gå inn på detaljer. Jeg tror ikke han får noen ny kontrakt. RB hadde en artikkel om bosman situasjonen for noen dager siden. Eriksen var tydeligvis helt i mörket, og hadde ikke hört noe fra klubben. Sånn skal det väre. Man kan spörre seg hvorfor han får spille om han ikke skal ha noen ny kontrakt, men Berg og Bjarman har tydeligvis en slags "fair-chance" policy i forhold til etablerte spillere som underpresterer. Vi så i 2009 og 2010 at Myklebust og Mouelhi fikk spille mer eller mindre fast i sine siste sesonger. Etter sesongslutt hadde ingen av dem vist nok til å få ny kontrakt. I år er det Lasses år.

              Sögård: Herregud så mange grusomme balltap og slurv fra den kanten i dag. Bör ut av startelveren når vi har litt flere alternativer. Han bör gå foran i denne typen av kamper, men Ruben fikk dra lasset selv. Så ut som en forvirra junior.

              Karim: Nuff said. Har ikke slått en eneste bra dödball i år. Bör fratas ansvaret. Ellers synes jeg ikke han var katastrofal i det spillemessige i dag. Hjerneblödning å dra i vei den der lompa fra 30 meter når vi presser TIL mot slutten. Eriksen-move.

              Skuffende at disse svikter så katastrofalt og overlater alt ansvaret til en gjeng tenåringer.

              Det positive derimot;

              Fredrik: Kommer til å bli dritbra om han tar over Ujahs rolle etter sommeren. Hue först og full pinne. Mye bra teknisk også. Overbevist meg de siste kampene. Jeg var ikke totalt solgt på Gulbrandsen tidligere, men de siste to kampene har värt herlige fra hans side.

              Ruben: For en fyr! Brutal i dueller. Har mye kontakt med Kara og biter virkelig fra seg mot ligaens kanskje mest robuste midtbanespiller. Skubber unna rutinerte spillere, drar seg forbi og har en utrolig ro med ballen. Dette er en fremtidig bauta på midten. La ham spille sentralt resten av året. Når Gislason er tilbake bör han inn på Sögårds bekostning, IKKE Rubens. Får Ruben bra med spilletid utover sommer og hösten, så kommer han til å dominere neste år. Favoritt!

              PSA: Er vi vitne til et mirakel-comeback? Jeg hadde rett og slett gitt ham opp. Det merkelige er at det ikke synes at han knappt har spilt fotball på evigheter. Bra bakover og overlapper offensivt. Et par veldig artige raid.

              Nico starter noe usikkert, men blir mer og mer med utover kampen. Ekstremt näre scoring för han blir byttet ut. Ellers kommer Ujah seg til en del sjanser, men får mindre å jobbe med nå som Nosa og BBS er ute. Viser alikevel hvor flink han er til å skape rom og komme segi bra posisjoner, selv om han ikke får den innafor ramma i dag. Magnusson har også sett tryggere ut de siste kampene, selv om han med litt mer flyt kanskje hadde tatt skuddet til Mos. Gjör et par andre viktige redninger som gjör opp for det. Pedersen er forövrig en langt, langt bedre venstreback enn LKE. Skal vi bruke en höyreback på venstrebacken, så bör det väre Pedersen. Han behöves ikke i midtforsvaret når PSA er tilgjengelig uansett. Dagens kommentator var lattis. Kalte PSA for Steffensen hele förste omgang. Kalte også Rushfeldt for Hirschfeldt ved et par anledninger.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Opprinnelig skrevet av Trüm
                Nico blir straks 20 år (født 09.07.91).
                Hrmf.. my bad, sånn går det når en prøver å gjøre flere ting samtidig.
                Opprinnelig skrevet av andersmm
                PSA: Er vi vitne til et mirakel-comeback? Jeg hadde rett og slett gitt ham opp. Det merkelige er at det ikke synes at han knappt har spilt fotball på evigheter. Bra bakover og overlapper offensivt. Et par veldig artige raid.
                Det som pleier å være problemet med maglende kamptrening er at hodet ikke klarer tempoet, men allerede nå virker han stødigere sånn sett enn Steinar. Han hadde vel bare 4-5 plasserings glipper i dag, hvilket er rimelig bra med tanke på hvor smart Rushfeldt er.
                Spiller relativt gode baller fremover og har en storisk ro med ballen. Imponerende.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 913

                  Mye ufortjent galle i dag, synes jeg.

                  Tatt i betraktning forutsetningene gjør vi en bra kamp. Hadde vi hatt flaks med en avslutning kunne vi ha rana med oss et poeng også. Vi hadde ballen i laget i lange perioder, og hadde greit trøkk mot Tromsø i noen av dem også.

                  Veldig positivt overrasket over PSA etter at han kom tilbake. Liker hvordan han prøver å spille ball, og samtidig har en grei oppspillsfot hvis han ikke finner noe på midten å spille til. Steinar Pedersen er som vanlig pålitelig (selv om det ser ut som han kanskje begynner å bli litt sliten mot slutten av kampen), og spiller smart. Magnusson har et par fantastiske redninger, så får vi heller leve med et par utspill over sidelinja innimellom.

                  Fremover liker jeg at Ruben ser ut til å ha lyst til å få ballen frem hvis han kan, og er relativt sikker med ballen mens han venter på en anledning (men fremdeles litt ung og uerfaren), og Fredrik oser guts og vinnerlyst. Ujah har en ny slitekamp uten altfor mange gode baller å jobbe med, men han står på og sliter.

                  Til de som ikke skjønner hvorfor Sundgot kommer innpå i stedet for noen unggutter så får dere se andre omgang i reprise, og se hvordan han fungerer som spillesenter. Han vinner dueller, spiller bra baller og dirigerer ungguttene rundt seg. Jeg tviler på at noen andre bytter hadde gjort mer for angrepet vårt. For de som så andre omgang av Viking-Brann ville dere sett Bengt Sæternes fungere på samme måte for unggutta rundt seg. Erfaring teller fremdeles.

                  Kommentar

                  • Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

                    Kan bare konkludere etter denne kampen att vi er blitt ett lag som er avhengig av enkeltspillere. Uten BBS så er vi rimelig ufarlige på overgangene våre og vårt angrep skaper ikke kaos i forsvaret til motstanderen. Så jeg er nok redd for att dette må vi leve med i mange år fremover, desverre.

                    Akkurat nå er jeg møkklei fotball og gruer meg til kampen mot strømsgodset til søndag. Har ikke håp for noen forbedringer og er rimelig sikker på tap.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Har sansen for at Arild Gilbert kom inn, men de to siste byttene som aldri kom er mysteriumet. Litt som å ha med seg penger i likskjorta - du har spart, men får ikke brukt dem til noe.... (horribelt eksempel - beklager, men kreativiteten stopper opp ....)

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Har sansen for at Arild Gilbert kom inn, men de to siste byttene som aldri kom er mysteriumet. Litt som å ha med seg penger i likskjorta - du har spart, men får ikke brukt dem til noe.... (horribelt eksempel - beklager, men kreativiteten stopper opp ....)
                        Tja, synes att benken er rimelig dårlig besatt av toppspillere som øyeblikkelig vil gå inn og prege kampbildet. Så jeg klarer ikke helt å se hvilket bytte som kunne ha ført til seier eller uavgjort.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av Boing
                          Kan bare konkludere etter denne kampen att vi er blitt ett lag som er avhengig av enkeltspillere.
                          Det her er jo bare tull. Vi spiller mot serielederen med nesten halve laget skada/suspendert og gir dem fortsatt kamp til döra. Du kan ikke alvorlig mene at vi skal dominere mot Tromsö på bortebane med en sammenraska oppstilling av unggutter og fuckings LKE på venstrekant.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Så konklusjonen er noe i retning av dette: vi er fornøyde med et knepent tap mot en god motstander med tanke på alle skadene/bortfallene?

                            Er det bare jeg som synes det er trist?

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Så konklusjonen er noe i retning av dette: vi er fornøyde med et knepent tap mot en god motstander med tanke på alle skadene/bortfallene? Er det bare jeg som synes det er trist?
                              Hjelper det at vi sitter og griner over resultatet i ettertid uten å ofre selve prestasjonen en tanke? Det er jo helt dödfödt. Om vi titter på tabellen så er Tromsö et bedre lag enn oss. Det blir vanskelig å hente poeng når vi i tillegg har halve försteelveren ute. Det er ikke noen skam i å tape borte mot Tromsö når man er såpass skadeskutt. Selvfölgelig er jeg ikke fornöyd med 0-1 og tap, men jeg er for det meste fornöyd med prestasjonen.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • antikris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 520

                                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                Ok.. siden du sier det. Alt er fryd og gammen ogvi tar seriegull neste år!
                                Svakt forsøk. Jeg sier ikke noe om seriegull, og forventer heller ikke dette. Men hvis tap borte mot Tromsø setter sinnet ditt i kok, blir det en jævlig kjip opplevelse for deg å følge LSK.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Hjelper det at vi sitter og griner over resultatet i ettertid uten å ofre selve prestasjonen en tanke? Det er jo helt dödfödt. Om vi titter på tabellen så er Tromsö et bedre lag enn oss. Det blir vanskelig å hente poeng når vi i tillegg har halve försteelveren ute. Det er ikke noen skam i å tape borte mot Tromsö når man er såpass skadeskutt. Selvfölgelig er jeg ikke fornöyd med 0-1 og tap, men jeg er for det meste fornöyd med prestasjonen.
                                  Så lenge prestasjonen følger et fastlåst mønster der vi presterer mot de beste der forventninger er ikke-eksiterende, og fortsatt underpresterer grovt mot svakere motstand, så synes jeg i det minste det er verdt et kritisk blikk. Berg kverner på en stamme som ikke er i stand til å ta oss videre. Spillere uten individuelle ferdigheter, aller tydeligst mann mot mann. Vi er en grell miks av unggutter og gammelt, der de unge må dra lasset. Vi er stuck i et mønster som ikke gjør oss til noe mer enn et kontringslag. Tillit er tilgodesett spillere som ikke fortjener det. Kippe presterer på et nivå som jeg mener ikke gjør ham verdig kapteinsbindet, en enorm skuffelse å se ham nå.

                                  Juniprogrammet ser ut til å ta LSK på senga, mot serielederen borte stilte vi med flere mann som knapt har spilt TL i år. Berg har ikke funnet noen anledninger til å gi dem kjøtt på beina. Til alt overmål presterer han å antyde om slitne spillere mot TIL, etter nok en kamp der LSK står igjen med to ubenytta bytter. Søgård har spilt alle kamper i år, vanligvis et tegn på kvalitet, men i LSK er mye spilletid blitt synonymt med fraværende konkurranse. Espens prestasjoner har med sedvanlig forutsigbarhet falt i takt med Gislasons økende antall dager på skadelista. For at kontinuitet skal betale seg må kvaliteten ligge i bånn. Det gjør den ikke i LSK.

                                  Vi er prisgitt et trekløver som nærmest kan forsvinne ut ett og samme sted samtidig, sommervinduet.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Æh... Når jeg er fornøyd med dagens kamp, isolert sett og ut fra forutsetningene, betyr ikke det at jeg er mener alt er fryd og gammen totalt sett.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Brutus
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jun 2004
                                      • 86

                                      Tromsø vant på en dårlig dag der bare keeper Marcus Sahlman presterte opp mot sitt beste. Neste kamp er borte mot et RBK-lag på vei mot god form, så dette var viktig for oss. Skjønner at det må være frustrerende å mangle så mange fra førsteelveren, men slik er det av og til. Takk for kampen!
                                      DIXI

                                      Kommentar

                                      • Oddis
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 2744

                                        Med den stallen Henning Berg hadde i dag burde han seriøst ha vurdert en 4-3-3 formasjon.
                                        Logi
                                        Karim, PSA, Kippe, Pedersen
                                        Lunan, Søgård, Ohi,
                                        Fredrik, Ujah, Solberg.

                                        Ohi er kanskje ingen sentral midtbanespiller, men mener dette kunne fungert vel så bra som det vi så i dag. Fredrik og Solberg som Nordli ville brukt dem og de på midtbanen som sentrale.
                                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av antikris
                                          Svakt forsøk. Jeg sier ikke noe om seriegull, og forventer heller ikke dette. Men hvis tap borte mot Tromsø setter sinnet ditt i kok, blir det en jævlig kjip opplevelse for deg å følge LSK.
                                          Har fulgt LSK siden 1991, det er først de to siste årene jeg har blitt dritt lei. Det er ikke tapet i seg selv, det er hvordan Berg styrer laget og hvordan våre såkalte etablerte spillere fremstår som gjør meg fly forbanna!!

                                          Kommentar

                                          Working...