Lillestrøm - Strømsgodset kl 18:00 19.juni. Åråsen Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Bra kamp, men litt lekasjer bakover. Kampen var et stort skritt i rett rettning. De aller fleste presterer bra. Synes spesielt Logi har gjort det bra i det siste. Herlig å se Ringstad gjøre en god førsteomgang, men alt endra seg med Gislason inn i midten. Mye mer stabilt. Var litt spoky å ha Berg bak seg på tribuna, enn foran seg...

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Det var i høyeste grad et svar på hva du skrev. "Synd vi har en trener som ikke akter å gjøre en dritt med det første".
      Nei, det var ikke det, du tolket det feil og jeg har allerede svart på det. Han lappet, han gjorde ikke forsøk på å fjerne problemet. Så er det helt sikkert fordi han føler det er det det beste for laget. Men jeg føler han coacher med håndbrekket på her, han er nødt til å satse litt for å finne alternativ til to backer som ikke holder nivået vi vil se. Og det er det jeg vil se, da er det langt lettere å svelge dårlige prestasjoner.

      Og Berg har ved flere andledninger ytret sin filosofi med offensive backer som en sentral del av den. Var det mot Særp sist, mon tro?

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Jeg fikk tårer i øya da Ujah kose med en eller annen unge som løp utå banen og gjorde hyll-bevegelser, også hilsinga etter kampen var skjønn (klapping på klubblogoen setter alltid sentimentale følelser igang

        Bra kamp, også av forsvaret (da tenker jeg på HELE laget). BBS og Ujah ødela mye for Godsets oppbygningsfase i første, orka ikke så mye utover i andre. BBS er glimrende; smart, vinner de fleste hode-oppspillene og holder ballen akkurat nok. Banens beste. Ujah rå i avsluttningsfasene, særlig når han beholder roa (som når vi allerede leder). Siste målet er noe av det sterkeste jeg har sett på en fotballbane.

        LKE er derimot talentøs, men det veit vi jo (i dag virka han til og med direkte treig).

        Ringstad mangler fortsatt tempoet (tenker for sakte), men det kommer vel etterhvert. Ruben er god bakover, men forstår ikke helt posisjoneringa offensivt. Blei lettere når Gisle ga kommandoer i andre.

        Fin vær var det også, reine drømmekvelden.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av mooph
          BBS er glimrende; smart, vinner de fleste hode-oppspillene og holder ballen akkurat nok. Banens beste.
          Ujah fikk en 9'er av TV2/Dagbladet, BBS fikk 5.
          "Selvfølgelig" er Ujah banens beste med 4 flotte mål, men BBS var som alltid god og fortjener mer enn en 5'er.

          Kommentar

          • MoBee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 958

            Syns det er både ufortjent og flott at BBS ikke får cred... Han er etter min mening LSKs viktigste spiller (selv Ujah syns det....) Men så lenge han gjør den jobben han gjør og får 5 på børsen, får vi beholde ham...

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              Utfra han tullingen som rapporterte inn til fotballekstra på TV2 hørtes det også ut som at det var en veldig heldig 4-2 seier.
              Bra jeg alltid ser på TV2 med et stort sannhets-og-bullshitt-filter. På stillingen 4-1 rett før slutt VET jeg inni meg at fugla har gjort sine saker nokså greit og at Godset umulig kan ha styrt hele kampen slik TV2s overbetalte skal ha det til. VRØVL!
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7056

                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                Utfra han tullingen som rapporterte inn til fotballekstra på TV2 hørtes det også ut som at det var en veldig heldig 4-2 seier.
                Bra jeg alltid ser på TV2 med et stort sannhets-og-bullshitt-filter. På stillingen 4-1 rett før slutt VET jeg inni meg at fugla har gjort sine saker nokså greit og at Godset umulig kan ha styrt hele kampen slik TV2s overbetalte skal ha det til. VRØVL!
                De som måtte hevde at Godset dominerte, er vel de samme som mente Vålerenga spilte possessionfotball da de dyttet ballen mellom backene og midtstopperne sine i ti minutter før de kylte den opp mot dvergen Fellah og krevde at han skulle slå Frode Kippe i lufta, slik tilfellet var da vi møtte åndsingene på Ullevaal før i år. De har fotballforståelse på linje med Moskva-Marit.

                En ganske jevn kamp, der Godset var småfikse og hadde en del ball, men aldri skapte de helt store sjansene tross mange gode tendenser. Vådeskuddet til Keita er vakkert som f, men helt tilfeldig, og Sankoh får jo bare sin redusering på grunn av at LSK går i dvale før fløyta går, når kampen allerede er vunnet. LSK forsvarte seg bra i denne kampen. At vi slipper inn to mål, ser jeg på som en kuriositet mer enn noe annet. Godset var småfikse, men tamme.

                Kjappbørs:
                Stefan 5 - Lite å gjøre med målene, et par fine redninger.
                Karim 6 - Jevnt over bra. Mye initiativer framover. OK defensiv kontroll. Fin kamp.
                Steinar 7 - Bestemann i forsvaret.
                Kippe 6 - Jevnt over bra der også, men hvor var han før Sankohs 4-2?
                LKE 4 - Helt OK, men fryktelig passiv ved et par tilfeller. Gjør det enkelt og kommer greit fra det, men aldri noen ressurs offensivt.
                Ruben 5 - Lite fyrverkeri offensivt utenom et herlig brasseforsøk. Blytung jobbing uten ball og spiller på det enkle, noe som funker bra. Han vokser for hver kamp nå. Fremtidens mann. Herlig innstilling.
                Søgg 7 - Meget god kamp av Søgg etter under pari i Tromsø. Går meget bra i tospann med Gisse. Vant en absurd mengde dueller.
                Nosa 9 - Andreomgangen hans er rett og slett fuoriclasse. To syke assist, uheldig som ikke fikk et par mål også.
                Ringstad 5 - Herlig assist. Se den innleggsfoten, dere! Jobbet som et svin og kom heldig fra det. Taktisk bytte i pausen.
                Bjørn 9 - For en mann. Eller gutt, da. Var vel ikke engang født da Salvatore Schillachi ble toppscorer i VM. Himmel og hav for en spiller han kommer til å bli. Dominerte fullstendig. Ujah kan bare håpe at de blir solgt samtidig til samme klubb. Mangler bare målet.
                Ujah 10 - Jeg har ikke ord. 20 år og allerede en LSK-legende. Tror aldri jeg har sett råere avslutteregenskaper hos en LSK-spiss. Heidar er det nærmeste jeg kan tenke meg, og han var ytterst begrenset i forhold. Håper han spiller i LSK i 20 år til, men han er vel borte før neste hjemmekamp. Akpoveta (hvis han blir erstatteren) har store sko å fylle.

                -> Gisse 7 - Senket gjennomsnittspulsen til de 11 utpå banen med 30 %. Håper for guds skyld vi signerer ham i et par år. Klassespiller som fungerer like godt sammen med Søgg eller Ruben som med Nosa.
                Last edited by trigz; 19.06.2011, 23:48.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 898

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  LKE 4 - Helt OK, men fryktelig passiv ved et par tilfeller. Gjør det enkelt og kommer greit fra det, men aldri noen ressurs offensivt.
                  Ikke nødvendigvis uenig i karakteren, men jeg la helt tilfeldig merke til da jeg så fotballxtra på tv2 at på 1-0-målet er han faktisk på en overlap når Ringstad slår innlegget. Så han skal ihvertfall ha for ett positivt bidrag fremover

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    Tomgodset har allerede begynt det viktige analysearbeidet etter gårsdagen, her reprensentert ved Glenns dyptloddende innsikt delt med Drammens Tidende:
                    – Jeg følte egentlig at vi hadde kontroll på ham, men det kan vi jo ikke ha hatt, siden han scoret fire mål.

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      Har nettopp sett kampen i reprise og prøver meg på en børs;

                      9 - Ujah
                      8 - Nosa
                      7 - Bergman, Pedersen, Logi og Søgård
                      6 - Stefan, Kippe, Ruben, Ringstad og Fredrik
                      4 - Essediri og Eriksen

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        Ser på kampvideoen om igjen.

                        1-0 målet til Ujah er pur råskap.
                        Han bare skal skalle inn den ballen.
                        Et av de bedre spissmåla jeg kan huske å ha sett, alt er etter læreboka.
                        Smådriblinga til Nosa med god ballkontroll, passen ut til Ringstad, overlappen til utskjelte LKE som drar ut/forvirrer forsvareren, legget til Ringsatd som er right on the money og ikke minst Ujah som skaller ballen knallhardt i nota mens midtforsvaret til Godset står og ser på hverandre og lurer på hva pokkern det var som traff dem. -Lekkert!!!

                        Viljen på 4-0 er oppe der samme med 1-0. Pur vilje.
                        Liker godt tendensen til Nosa med å komme seg til kant og skyte innlegga lavt inn foran kassa, det blir mange mål av sånt. Tenker på 2-0 og en nesten-scoring der ingen var helt fremme for å pirke legget inn.

                        Holy man himself Tom Lund kunne ikke gjort dette bedre.

                        Med litt bedre prestasjoner i defence kunne dette laget kjempe med helt inn helt i toppen.

                        28 mål er bare helt utrolig lekkert. VIF har 10. De burde vært parkert i bunnen i forhold til oss.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Ujah fikk en 9'er av TV2/Dagbladet, BBS fikk 5.
                          "Selvfølgelig" er Ujah banens beste med 4 flotte mål, men BBS var som alltid god og fortjener mer enn en 5'er.
                          Sorry, jeg regner sjelden scoringer som ekstra pluss for en spiller. For meg er innsatsen/betydningen de enkelte gjør/har for resten av laget det viktigste, målene er bare en liten del av spillet (selv om de seff. er veldig viktige for resultatet).
                          Jeg rangerer enkeltspillere som om resultatet alltid ender 0-0.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Har misset 2 hjemmekamper så langt i år - 5-0 mot Haugesund og nå 4-2 mot Godset. Bør vel bli hjemme i fremtiden også.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 898

                              Opprinnelig skrevet av mooph
                              Sorry, jeg regner sjelden scoringer som ekstra pluss for en spiller. For meg er innsatsen/betydningen de enkelte gjør/har for resten av laget det viktigste, målene er bare en liten del av spillet (selv om de seff. er veldig viktige for resultatet).
                              Jeg rangerer enkeltspillere som om resultatet alltid ender 0-0.
                              ..hva kan en spiss gjøre for laget som er mer viktig enn å score mål? Hovedarbeidsoppgaven til Ujah er jo å score?

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2600

                                Opprinnelig skrevet av OlaG
                                ..hva kan en spiss gjøre for laget som er mer viktig enn å score mål? Hovedarbeidsoppgaven til Ujah er jo å score?
                                db_file_img_29_220x177.jpg
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  ..hva kan en spiss gjøre for laget som er mer viktig enn å score mål? Hovedarbeidsoppgaven til Ujah er jo å score?
                                  Mye. Det er viktig at laget scorer, ikke at spissen scorer. En spiss spiller lengst frem på banen, arbeidsoppgavene er mange;
                                  • Hindre motstanders oppbygning av angrep.
                                  • Få tak i flest mulig av lange klareringer for å hindre motstander i å etablere press.
                                  • Være tilgjengelig ved overganger, gjerne holde på ballen lenge nok og distrubuere klokt.
                                  • Finne seg rom til å kunne motta pasninger innenfor 16m.
                                  • Sette mulighetene.

                                  Dersom en spiss lurer hele forsvaret gang på gang og alltid spiller igjennom en fremadstomende midtbanespiller for åpent mål, er det da midtbanespilleren eller spissen som egentlig bør krediteres ?
                                  Svaret er: Begge.

                                  BBS gjør en fenomenal jobb for å lage rom for, og tidvis spille igjennom, Ujah. BBS er etter min mening viktigere enn Ujah selv om Ujah er sterk i avsluttningsøyeblikket (dog noe varierende). Ujah er ikke spesielt smart (dvs. lite flink til å finne/skape rom), men tar igjen noe av dette pga styrke og eksplosivitet (samt at han avslutter med begge bein).

                                  Dersom vi mister Ujah og fortsetter med BBS og f.eks Gullbrandsen tror jeg Gulbrandsen vil lage mål. Ganske mange også. Jeg vil mye heller miste Ujah for noen mill. enn BBS.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av mooph
                                    Dersom vi mister Ujah og fortsetter med BBS og f.eks Gullbrandsen tror jeg Gulbrandsen vil lage mål. Ganske mange også. Jeg vil mye heller miste Ujah for noen mill. enn BBS.
                                    Enig i en del du skriver, og jeg håper Gulbrandsen utvikler seg til en toppspiss, men jeg er rimelig sikker på at om vi hadde spilt med Gulbrandsen istedenfor Ujah i går, og forsvaret gjorde den samme jobben, så hadde Godset fått med seg poeng til Drammen.

                                    Naturlige målscorere er utrolig viktige, og rimelig sjeldne. Det er ikke pga dribleferdighetene at Nistelroy har spilt for United og Real.

                                    Hadde vi ikke hatt Ujah så hadde nok BBS hatt en god del færre assist enn han har. Uten at det gjør han til en dårligere spiller.

                                    Ujah putta mye med Sundgot også, og på 2. laget.

                                    Det er ikke kun medspillere og spilletid som er grunnen til at Ujah har putta langt mer enn Heidar i tippeligaen mens Gulbrandsen har like mange tippeligamål som LKE.

                                    Kommentar

                                    • fans
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Feb 2011
                                      • 4

                                      det er alltid flått for en spillern å scorer, selvfølgelig, men klarer han å score så lett med ett laget som kan fotball bedre enn strømgodste?jeg så første omgang igår ikke mye fotball å se. og når motstander er så svake er lett å si vi er flinke. for meg for det jeg har sett spilles enda ikke fotball i lillestrøm. jeg er ikke kjent med gutta egntlig og jeg har ikke sett mye av dem, jeg er sett alltid på en nøytral og sportlig måte. men den lille jeg har sett har fått meg til å lage denne bilde av lillestrøm.

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Ser du retta meg i qout'en, når jeg klarte å skrive Guldbrandsen feil på to forskjellige måter i samma setning!
                                        (jeg lar det stå uretta som en evig påminnelse om egen udugelighet)
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Naturlige målscorere er utrolig viktige, og rimelig sjeldne. Det er ikke pga dribleferdighetene at Nistelroy har spilt for United og Real.
                                        Ja. Nå mener jeg at Ujah er mer av en fysisk goalgetter; Eksplosiv og sterk. Nistleroy var fantastisk reint teknisk mht. avsluttninger og var dessuten god til å finne rom. De er forskjellige og jeg tror Ujah vil ha en vei å gå mot mer markerings-sterke/smartere spillere.
                                        Heldigvis (for LSK) er TL ikke bedre enn at Ujah kan herje.
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Det er ikke kun medspillere og spilletid som er grunnen til at Ujah har putta langt mer enn Heidar i tippeligaen mens Gulbrandsen har like mange tippeligamål som LKE.
                                        Litt uenig, jeg mener BBS gjør ganske mye for Ujah. Jeg tror BBS ville gjort Guldbrandsen god over tid også, men kanskje på en litt annen måte.

                                        Men bevares, Ujah er en god spiss og fortjener kanskje noe bedre enn TL. Allikevel gir jeg mye av æren for målene hans til BBS. Uten BBS er jeg rimelig sikker på han ville hat en god del færre mål og det gjelder ikke bare der hvor BBS har assist.

                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Ujah putta mye med Sundgot også, og på 2. laget.
                                        Ujah er god. På 2-laget holder motstandera et slikt nivå at det ikke lenger spiller så mye rolle hvem han spiller med.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av mooph
                                          Ser du retta meg i qout'en, når jeg klarte å skrive Guldbrandsen feil på to forskjellige måter i samma setning!
                                          (jeg lar det stå uretta som en evig påminnelse om egen udugelighet)
                                          Jeg har ikke retta på noe, og du skrev bare navnet feil én gang. Den andre gangen kom i teksten jeg quoter her. Gulbrandsen er korrekt.

                                          Men tilbake til tema. Jeg er helt enig i at BBS har mye ære for målene, men jeg fikk etterhvert inntrykk av at flere her mente det nesten var likegyldig hvem som spiller forran han. Jeg er også enig i at Ujah og Nistelroy ikke er like som spillertyper, men jeg brukte han som et eksempel på at å putte ballen i nettet er en viktig egenskap.

                                          Kommentar

                                          Working...