Lillestrøm - Strømsgodset kl 18:00 19.juni. Åråsen Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Og igjen fokuserer Berg på unge spillere og ustabilitet. Newsflash Berg, det er blant de erfarne prestasjonene svinger aller mest! Eller kanskje vi skal si at de er stabilt bedritne.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Og igjen fokuserer Berg på unge spillere og ustabilitet. Newsflash Berg, det er blant de erfarne prestasjonene svinger aller mest! Eller kanskje vi skal si at de er stabilt bedritne.
      Uten de unge spillerne så hadde LSK stått uten poeng i år.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1409

        Uhyre viktig at Ruben skriver under på ny kontrakt! I dag innfrir han igjen og er en av våres beste. Kommer til å bli stor!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av BD
          Uhyre viktig at Ruben skriver under på ny kontrakt! I dag innfrir han igjen og er en av våres beste. Kommer til å bli stor!
          Han seiler ihvertfall opp som en helt naturlig erstatning for Søgård. På tide å slippe ungdommen til nå, vi har ikke råd til annet. Legger ikke Berg større innsats i potten når vi aldri målet vårt.

          Kommentar

          • runarM
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 565

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Tidenes verste defensiv suppleres med tidenes beste offensiv. Synd vi har en trener som ikke akter å gjøre en dritt med det første.
            Har du gått helt Benny? Det offensive er gode spillere sin fortjeneste, det dårlige defensive er Bergs skyld? Blir for dumt når man sitter å venter på negative ting å klore ned i drittsinne og bitterhet. Du får hylle Berg for det siste byttet da, eller passer det ikke inn i den fastlåste forutintattheten?
            runarM

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av runarM
              Det offensive er gode spillere sin fortjeneste, det dårlige defensive er Bergs skyld?
              Hvor står det hen?

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                Hvorfor er du aldri på kampene GIF?

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Herlig å se Ujah løpe bort til ungene bak mål etter det abdre målet idag. Der ble han bortimot 30 sek også.

                  Bra på midten og fremover idag, men forsvaret vårt henger ikke på greip lenger. Satt bak Berg idag, og han skrek på seg hjerteflimmer på forsvaret OM Å PRESSE!!! Det nytter ikke å rygge og rygge og rygge, vi har sluppet inn 5-6 måk kun pga det.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Har vært på en hjemmekamp, ikke allverdens av kamper hjemme ennå. Det er forøvrig et helt håpløst ræva forsøk på hersketeknikk og latterliggjøring, er minst like engasjert i LSK som de som har anledning til å dra på alle kamper. Tar man på seg den moralske kappen bør man i det minste bokse over beltestedet.

                    Kommentar

                    • runarM
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 565

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Hvor står det hen?
                      Sorry, mulig du ikke mente det, men vanskelig å tolke det noe annet sted når du skriver innlegg etter innlegg om hvor ræva alt Berg driver med er. Virker som en del av anti-Berg'ene er ekstremt fastlåst og hellig overbevist i sin posisjon, og benytter hver eneste anledning til å finne ett eller annet anti-Berg som kan tynes ned til et kritisk innlegg å skufle over på forumet. Er rimelig kritisk til en del av Bergs disposisjoner, men jeg klarer absolutt å finne ekstremt positive ting i det store bildet som gjør at jeg fortsatt har troa. Jeg sitter dog ikke å fyller kamptråder med innlegg ala "Sinnsykt bra innbytta av berg der ass, typisk Berg". "Vi vinner mot Godset som LIGGER PÅ TREDJEPLASS! - Sinnsykt bra lagoppstilling av Berg" og andre merkelige logiske konklusjoner som ville fått en Ex.phil-student til å stryke med skyhøye kneløft.

                      Jeg konstanterer derimot at vi - i følge meg - er på rett vei for første gang på svært mange sesonger. Jeg konstaterer også - i likhet med før sesongen - at vi ikke er medaljekanditater som skal valse over all motstand, spesielt med 5 sentrale spillere ute med skade. Jeg konstaterer at på tross av bitende Berg-kritikk for å ikke bruke de unge spillerene, har flere unge spillere i rivende utvikling som gjør det bra når de kommer inn. Jeg innser min egen begrensning ift å sitte på ræva hjemme, se en match i uka og konkludere hva som er best ift hver enkelts utvikling. Og ikke minst; Jeg har friskt i minne bla Fønix-hetsen på forumet i fjor, og veit at vi generelt ikke har peiling.
                      runarM

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av runarM
                        Sorry, mulig du ikke mente det, men vanskelig å tolke det noe annet sted når du skriver innlegg etter innlegg om hvor ræva alt Berg driver med er. Virker som en del av anti-Berg'ene er ekstremt fastlåst og hellig overbevist i sin posisjon, og benytter hver eneste anledning til å finne ett eller annet anti-Berg som kan tynes ned til et kritisk innlegg å skufle over på forumet. Er rimelig kritisk til en del av Bergs disposisjoner, men jeg klarer absolutt å finne ekstremt positive ting i det store bildet som gjør at jeg fortsatt har troa. Jeg sitter dog ikke å fyller kamptråder med innlegg ala "Sinnsykt bra innbytta av berg der ass, typisk Berg". "Vi vinner mot Godset som LIGGER PÅ TREDJEPLASS! - Sinnsykt bra lagoppstilling av Berg" og andre merkelige logiske konklusjoner som ville fått en Ex.phil-student til å stryke med skyhøye kneløft.

                        Jeg konstanterer derimot at vi - i følge meg - er på rett vei for første gang på svært mange sesonger. Jeg konstaterer også - i likhet med før sesongen - at vi ikke er medaljekanditater som skal valse over all motstand, spesielt med 5 sentrale spillere ute med skade. Jeg konstaterer at på tross av bitende Berg-kritikk for å ikke bruke de unge spillerene, har flere unge spillere i rivende utvikling som gjør det bra når de kommer inn. Jeg innser min egen begrensning ift å sitte på ræva hjemme, se en match i uka og konkludere hva som er best ift hver enkelts utvikling. Og ikke minst; Jeg har friskt i minne bla Fønix-hetsen på forumet i fjor, og veit at vi generelt ikke har peiling.
                        Du har tydeligvis lest en del innlegg av meg, men har av en eller annen grunn ikke fått med deg at jeg aldri har krevd Bergs avgang, snarere tvert imot! Og ingen er i stand til å gjøre narr av byttene til Berg, til det er det for få av dem, og for korte til å gjøre noe fra eller til. Som forøvrig er selve basisen i hovedelen av det jeg still meg underende til når det gjelder hans trenergjerning.

                        Ellers skal jeg ta til meg at jeg kan være i overkant negativ under kamp med tilsvarende høy puls og nerver

                        Kommentar

                        • brisbane-kanaris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2006
                          • 595

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Ujah er herved IKKE til salgs.. Jeg legger meg på togskinna dersom Ujah eller BBS blir solgt ;-)
                          husk å testamentere alle dine eiendeler til KFL før du legger deg ned da

                          Kommentar

                          • perrern80
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 603

                            Opprinnelig skrevet av runarM
                            Har du gått helt Benny? Det offensive er gode spillere sin fortjeneste, det dårlige defensive er Bergs skyld? Blir for dumt når man sitter å venter på negative ting å klore ned i drittsinne og bitterhet. Du får hylle Berg for det siste byttet da, eller passer det ikke inn i den fastlåste forutintattheten?
                            Nå er det vel Belsvik som har det offensive ansvaret på treningen og ikke Berg, så den kredn kan han fint avskrives fra.Og å bruke Benny som skjelsord i denne sammen heng syns jeg totalt tullete, mr. Lem har i mine øyne moderert og fornyet sine innlegg, mer en Berg har gjort med sine taktikk i det senere.Gif sier jo bare det mange av oss tenker: forsvart er crap!! Begrunnelse: vi slipper inn 1 mål på total forsvarsglipp. Essets klarering like utenfor stolpen i 1.omg. kunne fort blitt mer som ett frieri til kompis status i drammen høl, enn en kontrollert averging.Kippe hadde en klarering i egen tverrligger, samt at hele rekka var med på holde spenningen oppe(inkl.Logi), i en kamp vi kjører så til de grader.Dette er forumet, her skal det grines, og her skal det jubles. Rett og slett en fri havn for de som ser gull og glitter, samt de med mer eder og galle.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Herregud, vi kan takke angrepsrekka for at vi vinner kamper hvertfall... Berg er ræva, forsvaret er ræva og fremover har vi ett lag Norge aldri har sett makan til.
                              Lol.

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Tidenes verste defensiv suppleres med tidenes beste offensiv. Synd vi har en trener som ikke akter å gjøre en dritt med det første.
                              Lol.

                              Jeg har vanskelig for å svare på slike utsagn uten å virke nedsettende. Det er derimot så fullstendig skivebom som det er mulig å NOK en gang skylde på Berg som gjør et 100% korrekt trekk i å sette inn Gislason for å dekke det enorme mellomrommet mellom forsvaret vårt og Nosa og Espen. Godset får langt mindre mellomrom i 2 omgang, et godt taktisk bytte av Berg. Han setter også inn Fredrik mot slutten som skaper to-tre meget gode muligheter. Er det for mye å kreve at man i det minste ser fotballkampen og vurderer byttene før man kritiserer trenern? Jeez.

                              Ingen stor forestilling i dag, første omgang er jevnspilt. Andre omgang er vi gode i 10 minutter, deretter tar Godset over de neste 20 minuttene. Klarer ikke holde på kula slik vi klarte tidligere i matchen og Godset får ha ballen mye uten at de skaper noe særlig med sjanser. Etter 3-0 har vi god kontroll selv om Godset også scorer et par pene goaler. Digg å se at vi klarer å bikke jevne kamper til vår fordel også.

                              Fantastisk deilig å se Björn tilbake igjen og ikke minst også Stefan. Begge to skal ha store deler av æren for at vi er tilbake på vinnersporet. Ujah stråler med Björn som makker og får konsentrert seg om det han er best på, avslutte angrep i boks og gå på bakromsløp. Ujah avslutter fantastisk i dag, 3-0 og 4-1 er ekstremt gode avslutninger. Björn er fantastisk i duellspillet, i ballbehandling og i pasningspillet. Forhåpentligvis legges hovedfokuset på Ujah denne sommeren slik at vi kan beholde Björn en stund til. I tillegg er han ekstremt sexy.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Lol.



                                Lol.

                                Jeg har vanskelig for å svare på slike utsagn uten å virke nedsettende. Det er derimot så fullstendig skivebom som det er mulig å NOK en gang skylde på Berg som gjør et 100% korrekt trekk i å sette inn Gislason for å dekke det enorme mellomrommet mellom forsvaret vårt og Nosa og Espen. Godset får langt mindre mellomrom i 2 omgang, et godt taktisk bytte av Berg. Han setter også inn Fredrik mot slutten som skaper to-tre meget gode muligheter. Er det for mye å kreve at man i det minste ser fotballkampen og vurderer byttene før man kritiserer trenern? Jeez.

                                Ingen stor forestilling i dag, første omgang er jevnspilt. Andre omgang er vi gode i 10 minutter, deretter tar Godset over de neste 20 minuttene. Klarer ikke holde på kula slik vi klarte tidligere i matchen og Godset får ha ballen mye uten at de skaper noe særlig med sjanser. Etter 3-0 har vi god kontroll selv om Godset også scorer et par pene goaler. Digg å se at vi klarer å bikke jevne kamper til vår fordel også.
                                Jammen faen ta da, igjen er jo ikke dette noe svar på det jeg skriver! Gislason spiller på midtbanen, ikke sant? Jeg snakker om forsvaret, og da backene spesielt! Gislason dekket rom og lappet litt på problemet han, men fortsatt har vi to backer som sliter fælt, det kan heller ikke Gislason dekke over. 2-4 så vi irriterte Berg stort i intervjuet i etterkant. Er det på tide å gi et signal kanskje?

                                Det er en helt naturlig grunn til at de to sliter fælt, de rygger fordi det er tryggest, mann mot mann er de begge for dårlige og de veit det sjæl. Bergs problem er at han vil spille med offensive backer, men den ene har nærmest all sin force offensivt mens den andre faller tvert igjennom begge veier. Jeg kan tåle at Karim får tillit på dette grunnlaget, men at LKE får det samme har nå gått langt over det akseptable. Spesielt når vi har en U-21 spiller med et uhyre sjeldent venstrebein klar til å ta plassen. Tenk om han fikk slik tillit! Det er ihvertfall fremtidsretta!

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Det var i høyeste grad et svar på hva du skrev. "Synd vi har en trener som ikke akter å gjøre en dritt med det første". Nettopp det Berg gjorde i dag. Newsflash: forsvarsspill handler ikke om to midtstoppere og to backer, hele laget forsvarer. Du har rett i at Gislason ikke dekker backene, men han tok kontroll over mellomrommet som var vårt klart største problem i første omgang. Jeg er helt enig med deg i at backene våre er for dårlige, vi har Tippeligaens dårligste backpar, men det kan ikke Henning gjøre noe med. Hadde vi hatt gryn hadde vi henta nye backer, men Henning må forholde seg til de spillerne han har. Personlig er jeg om mulig Lars Kristian Eriksens største kritiker, men jeg har ikke vært på treningsfeltet og sett noe som skulle tilsvare at noen andre burde starte på backen. Har du?

                                  Du mener å vite hvordan Berg ønsker å spille med backene sine, hvor du har den informasjonen fra vet jeg ikke. Jeg leser derimot tidligere i tråden at en som satt bak Berg i dag hevdet han nærmest fikk hjerteflimmer og brølte at forsvaret skulle støte og ikke falle av. Altså IKKE Bergs ønske at de skal falle av. I dag benytter vi oss av Ringstad på kanten fordi vi har våre to beste kantspillere ute med skade. Spør du meg er dette en god vurdering. Jeg kan likevel si meg enig i at Pål Steffen kanskje burde startet og skjøvet Steinar ut på backen til fordel for Eriksen. Jeg synes likevel du gir uttrykk for å vite mye om hva Berg tenker og mener uten å begrunne påstandene dine, det er mye som tyder på at din oppfatning er feil.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Eriksen fortsetter i et helt latterlig spor. I dag observerte jeg ham rygge bort fra en Godset spiller som sto på 16 meter og tydelig lada skuddfoten. Helt patetisk. INGEN kan ha så dårlig fotballforståelse at dem ikke forstår at man må stöte i spillere i de situasjonene, eller i det minste forsöke å dekke skuddet. Min teori er at han er redd for å få skuddet på seg, da det kan gjöre vondt og gi ham blåmerker på beina.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Lol.



                                      Lol.


                                      Jeg har vanskelig for å svare på slike utsagn uten å virke nedsettende. Det er derimot så fullstendig skivebom som det er mulig å NOK en gang skylde på Berg som gjør et 100% korrekt trekk i å sette inn Gislason for å dekke det enorme mellomrommet mellom forsvaret vårt og Nosa og Espen. Godset får langt mindre mellomrom i 2 omgang, et godt taktisk bytte av Berg. Han setter også inn Fredrik mot slutten som skaper to-tre meget gode muligheter. Er det for mye å kreve at man i det minste ser fotballkampen og vurderer byttene før man kritiserer trenern? Jeez.

                                      Ingen stor forestilling i dag, første omgang er jevnspilt. Andre omgang er vi gode i 10 minutter, deretter tar Godset over de neste 20 minuttene. Klarer ikke holde på kula slik vi klarte tidligere i matchen og Godset får ha ballen mye uten at de skaper noe særlig med sjanser. Etter 3-0 har vi god kontroll selv om Godset også scorer et par pene goaler. Digg å se at vi klarer å bikke jevne kamper til vår fordel også.

                                      Fantastisk deilig å se Björn tilbake igjen og ikke minst også Stefan. Begge to skal ha store deler av æren for at vi er tilbake på vinnersporet. Ujah stråler med Björn som makker og får konsentrert seg om det han er best på, avslutte angrep i boks og gå på bakromsløp. Ujah avslutter fantastisk i dag, 3-0 og 4-1 er ekstremt gode avslutninger. Björn er fantastisk i duellspillet, i ballbehandling og i pasningspillet. Forhåpentligvis legges hovedfokuset på Ujah denne sommeren slik at vi kan beholde Björn en stund til. I tillegg er han ekstremt sexy.
                                      Denne, som ALLE andre, LSK kamper ble sett i sin helhet.
                                      Ingen kritiserer Berg for å sette innpå Gisle, stort sett alle så at laget trengte han. Å ikke la han starte kan kritiseres.
                                      Når Berg først bytter, så er det utrolig deprimerende å se at nok en gang lar han eliteseriens svakeste back'er få lov til å fortsette mens eliteseriens største back talent nok en gang havner bak nevnte to i kø'en om spilletid. Det bør kritiseres.
                                      At PSA ikke spiller, på bakgrunn av siste kamper, er for meg helt uforståelig. Det bør kritiseres.
                                      At spillere, nok en gang, spiller i "feil" posisjoner er for meg en gåte. For å spille i "feil" posisjon må man inneha enorme kvaliteter, det er kun Nosa/BBS (samt Steinar med sin enorme rutine) som er i nærheten å ha kvaliteter som gjør at de kan spille bra på "feil" plass. Det bør kritiseres.

                                      Selv Henning Berg skjønner at det er på plass med litt kritikk selv om laget vinner, bare synd han legger deler av kritikken over på de yngste spillerne (som vanlig).

                                      Gratulerer til Ujah med 4 flotte mål, deilig å se at Ujah takker for seg på en flott måte.
                                      Velkommen hjem igjen BBS, du er en av norsk fotballs største talenter gjennom tidene.
                                      Flott innsats til Ruben, du er alt en stor spiller og jeg gleder meg til å se deg sentral sammen med Gisle.
                                      Gratulerer til LSK med seier, lykke til på Lerkendal. Nabo'n er trønder og den dagen har jeg ikke lyst til å høre den vesle pipestemmen hans synge sine dårlige heiarop.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Trur Ringen ble bytta ut etter han fikk en trøkk rett før slutten av 1. omgang. Håper det bare var en liten smell. Trenger han fremover med Erling og Mathis på skadelista.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Ta en titt på Keitas avslutning i det 88. minutt og gled dere over Eriksens inngripen. Keita ligger altså lenger inn sentralt i banen når han er i ferd med å skyte. Naturlig reaksjon for en som ligger to meter lenger ut i banen, men närmere mål burde vär å kaste seg foran. Eriksen derimot har det for seg at det beste må väre å rygge et par steg utover mot cornerflagget. Det er så patetisk, og noe av det feigeste jeg har sett av en LSK forsvarer. Beyond Jooon nivå.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...