Tilbud, etterspørsel og andre dynamiske faktorer som bestemmer overgangssummen...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jerven
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 272

    #21
    Opprinnelig skrevet av trigz (klippet fra innlegg)
    Det burde tilsi at vi er alt annet enn desperate etter å selge Tony til første og beste møkkaklubb. Han har kontrakt ut 2013.
    Jeg håper det er riktig. Selv om vi ikke har budsjettert med spillersalg, kan det være at vi ikke har klart å følge budsjettet på andre inntektsposter eller på kostnadssida. I tillegg kommer eventuelle problemer med likviditeten.

    Jeg tror klubben har god kontroll på den økonomiske situasjonen, men jeg tror mange i klubben lengter etter større økonomisk handlefrihet.

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      #22
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Jepp. Og årets budsjett styrte mot et lite overskudd, mener jeg å huske.

      Det burde tilsi at vi er alt annet enn desperate etter å selge Tony til første og beste møkkaklubb. Han har kontrakt ut 2013.
      La oss håpe du har/får rett. Men med den publ.tilstrømninga da gitt. Uten salg går vi dønn i minus, er jeg sikker på. Forøvrig så var det ikke budsjettet for i år jeg siktet til over, men graden av "desperasjon". Mr Bjarmann er en mester i å roe oss ned, men AU ble jo sendt til Spania i januar for en grunn.

      Håper ingen andre enn oss leser alt dette. Negativt fokus. Vil ha minst 35 mill for han.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        #23
        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
        Vil ha minst 35 mill for han.
        Fallhøyden er stor her inne. Om han hadde fått anledning til å vise seg frem i noen internasjonale turneringer eller etablert seg på landsen kunne vi snakket store penger, men tallene enkelte ser for seg her inne virker helt urimelige. Virker som om mange prissetter ham utfra hva han muligens kan prestere i fremtiden fremfor hva han faktisk har gjort i vår hjemlige kokkosliga. At vi ender opp på mer enn 20 millioner for en ung, uprøvd spiller fra den norske ligaen ser jeg på som helt urealistisk. Spillere som har oppnådd tilsvarende eller mer ved salg ut av Norge har vært solid forankret på landslaget. Det vesentligste her er å sikre seg en god videresalgsavtale.

        Kommentar

        • aguado
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 448

          #24
          Selvfølgelig er det realistisk. Dersom to eller flere toppklubber kjemper om den samme spilleren spiller det ingen rolle hva slags "markedspotensiale" spilleren har. Prisen avgjøres da av helt andre faktorer. Ikke veldig langt fra måten boligmarkedet fungerer.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            #25
            Opprinnelig skrevet av jalapenos
            Selvfølgelig er det realistisk. Dersom to eller flere toppklubber kjemper om den samme spilleren spiller det ingen rolle hva slags "markedspotensiale" spilleren har. Prisen avgjøres da av helt andre faktorer. Ikke veldig langt fra måten boligmarkedet fungerer.
            Boligmarkedet ville nok vært litt vanskeligere å forholde seg til om taksten ikke forelå, antall kvadratmeter var fleksibelt, fremtidens standard helt uviss og beliggenheten variabel. En viss konkurranse innebærer at vi ikke må akseptere skambud, men særlig prisdrivende er den neppe. De interesserte parter har nok klare rammer og gjort seg opp en mening om hva han er verdt, at en kokkosklubb overbyr dem utløser neppe noen budkrig. Hva ville vi gjort om Brann bød ti millioner for Gislasons signatur før sesongen? Skulle vi trodd at spilleren var undervurdert på forhånd eller at Brann er en tulleklubb som er urealistiske?

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              I utgangspunktet enig med deg, reka, men storklubbene overrasker stadig med hoderystende summer for ukjente spillere. Bebé anyone?
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #27
                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                I utgangspunktet enig med deg, reka, men storklubbene overrasker stadig med hoderystende summer for ukjente spillere. Bebé anyone?
                Om ManU eller noen andre store klubber kommer på banen endres det hele, men sjansen for det er liten. Bebé-overganger hører dessverre til sjeldenhetene, de fleste toppklubber henter spillere fra samme nivå eller nivået under.

                Kommentar

                Working...