Hvem tar over etter Ujah?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

Hvem tar over etter Ujah?

På kort sikt må det vel bli Guldbransen, men kanskje det er noen nye smarte kjøp på gang? Solberg og Ohi kan vel også spille bakromsspiss? Den som spiller best med BBS, bør spille. Med han som spissmakker, blir jo alle gode. Sikker på at Torres til og med hadde putta med BBS som makker.
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Det er jo ingen hemmelighet at det er nye spillere på vei, men frem til da blir det nok mye spilletid på Fredrik og gjør han sakene sine bra blir det vanskelig for andre å komme seg på laget denne sesongen. Eneste spørsmålstegnet jeg har til spilletid fra start for Fredrik er en skadefri tropp og at Nosa velges på topp sammen med BBS. Fredrik med 13 mål på de neste 12 kampene skjer vel ikke, men hvor sykt kult hadde ikke det vært.

Kommentar

• andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

Freddy og Oke får slåss om den plassen. Om skadesituasjonen bedrer seg og vi beholder Gislason utover hösten så kan det fort bli BBS som tar jobben. Nosa i Björns rolle og Björn i Anthonys höres ikke ut som en dårlig kombo det heller. Kan fort bli like kalas som BBS-Ujah. Björn kommer til å putte böttevis med mål om han får spille i den posisjonen. Det kjipe med det er at han fort blir snappet opp av en storklubb om han også begynner å banke inn mål.

-------Ruben-Gislason--
      -Knudtzon--Nosa--Bolly-
      -----------Björn-------
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• nebbjævel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2009
        • 511

Når Fredrik Gulbrandsen får øvd inn avslutninger i fart får vi en spiller i toppklasse. Gutten har det herlige drivet som vi ser hos de beste, og legger ned et fantastisk arbeid defensivt også. Jeg synes han peker seg ut blant resten av unggutta våre, der flere har stort potensiale.

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Bekymringen min ift Ujah og erstattere er at Ujah er ekstremt god på innlegg fra kanten, og med Fredrik G må vi isåfall vurdere å spille på en litt annen måte enn tidligere, da det er svakheten hans i mine øyne.

Kommentar

• heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2131

Berg bytter ikke. Satser på at vi spiller med ti mann.
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

BBS + random spiller = suksess!
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

Opprinnelig skrevet av El Caco
                BBS + random spiller = suksess!
                Akkurat det jeg tenkte..

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6101

Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Bekymringen min ift Ujah og erstattere er at Ujah er ekstremt god på innlegg fra kanten, og med Fredrik G må vi isåfall vurdere å spille på en litt annen måte enn tidligere, da det er svakheten hans i mine øyne.
                  Vi får nok aldri en så komplett spiller som Ujah igjen. Han hadde også ekstreme ferdigheter til å vinne oppspill og klareringer som ikke alternativene har. Fredrik har gode bevegelse og bra fart, men mangler avslutningsegenskapene, evnen til å være farlig på innlegg og evnen til å vinne og holde på ballen ved klareringer og oppspill.

Kommentar

• Mynten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 484

Ingen av dagens alternativer er gode nok på kort eller halvlang sikt. Fredrik har mye fotball i seg og er ung, men har fortsatt en god vei å gå før han er en målgjører. Tror ikke han blir det i år, og heller ikke neste år. Med Legenden så godt som på sykesenga, betyr det at vi må handle inn en ny spiss som kan score mål rimelig raskt uten et år med tilvenning.

Har absolutt ikke tro på å dytte Nosa fram i en BBS rolle eller som spiss. Med hans behov for å ha ball i beina mye for å være god er ikke dette en posisjon for han. Ved å bruke han ennå høyere i banen vil han enten søke seg langt tilbake for å få ball eller gå lei fordi han ikke får ballen. Hvem skal spille Nosa god dersom han spiller spiss eller hengende spiss? For guds skyld ikke vurder Nosa som spiss!

Kommentar

• mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

Opprinnelig skrevet av HSft
                      Vi får nok aldri en så komplett spiller som Ujah igjen.
                      Det blir å overdrive voldsomt.

Ujah var en god og villig avslutter med bra eksplosivitet. Han var også god til å holde på ballen (bra teknikk og styrke) så lenge han hadde den i føttene. Ujah lite ikke flink til å finne seg rom samt dårlig til å kartlegge medspillere (slå pasninger).

Guldbrandsen er en annen type som primært trenger å bli dyktigere på avslutninger. Etterhvert, når samarbeidet med BBS er bedret, vil Guldbrandsen få nok av sjanser. Jeg regner med at FG kommer til å bli hakket bedre når han får en del TL kamper og ikke blir så "heit i toppen" når sjansen byr seg. Guldbrandsen er også mer arbeidende enn Ujah var, noe som i sin tur kan gi BBS flere muligheter.

FG er også en type som fort kan gi oss bra med straffespark (veldig kjapp i starten), så noen bør begynne å øve på å ta dem.
                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

Opprinnelig skrevet av heidar
                        Berg bytter ikke. Satser på at vi spiller med ti mann.
                        Post of the week. Take a bow !!!
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Primo
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Oct 2007
                          • 11

Denne tråden er unødvendig, alle vet jo at mini bukken er den rette mann til oppgaven.

Kommentar

• antikris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 520

Opprinnelig skrevet av Primo
                            Denne tråden er unødvendig, alle vet jo at mini bukken er den rette mann til oppgaven.
                            Etter kampen mot Start, må jeg si meg enig. Håper gutten får et mål snart også da.

Kommentar

• Mynten
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 484

Opprinnelig skrevet av Primo
                              Håper du har rett, men jeg tror dessverre ikke han er mannen. Fredrik har et enormt rykk og bra skuddbein, men mangler veldig mye ennå som gjør han til en målgjører. Tror ikke vi kan forvente noe særlig mål av han verken i år eller neste år.

Kommentar

• ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

Tror og håper at Fredrik klarer å spille seg inn fast på laget. Han kjemper noe så jævelig og har såpass bra med fart i beina, at det blir skapt masse sjangser kun på insats.. dette er bra, og noe som gjerne smitter over på andre spillere etterhvert!

Desverre er han ikke like sterk på hodet som Ujah, han er rett og slett litt kort, dermed må vi spille litt annerledes, ikke satse KUN på mæle baller i midten hver gang det er kontring, isteden gi han smarte baller han kan løpe på. Personlig synes jeg han er mest farlig når han kommer alene litt på sida og får mulighet til å utfordre og legge til rette for andre.
                                Tror at hele troppen nå bør føle at ems tid er kommet og begynne å melde seg på scoringslista i en langt større grad. Både sentrale midtbane, vinger og hodesterke forsvarspillere bør ha med seg minst 4mål hver når sessongen er ferdig..

sumarum; løsningen på å erstatte Ujah = spille smartere på de som er på banen, og ikke la Karim måke 4 av 5 dødballer til intet.. gi noen andre sjangsen ogsørg for at alle tørr å prøve seg på å skyte mere ofte.
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• maurakanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2005
                                  • 641

Trur nok Akpoveta tar plassen fra 1.August, men bra Fredrik får litt spilletid og blir vant med nivået. Foreløpig ser jeg på han som back-up de siste 20-25 minuttene da forsvarerne er møre i beina. Trur Oke blir en hit!!
                                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                    , isteden gi han smarte baller han kan løpe på.
                                    Tenk om det var en knapp på spillerne man kunne vri på, så fikk man smarte baller.

Kommentar

• HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

Opprinnelig skrevet av reka
                                      Tenk om det var en knapp på spillerne man kunne vri på, så fikk man smarte baller.
                                      Dette er vel noe kvinner har ønsket seg i mange år. En knapp man kan vri på så Gubben får litt smartere baller
                                      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Syns vi har fått svar på dette nå. Fredrik har spilt flere sterke kamper og fikk endelig målet sitt. Tipper han kommer til å score jevnt og trutt fremover. Med Oke inn som jeg håper slår til er vi brukbart forspent på spissplass med BBS, Fredrik, Oke, Nico og Ohi som alle kan bekle plassen. Håper Arild er klar til neste sesong.

Kanskje litt skummelt med en snittalder under 20 på spissene eks. Legenden, men vi har vist i år at unggutter virkelig kan prege tippeligaen.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...