Lillestrøm - Viking, Søndag 3. Juli kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Kamptråd Lillestrøm - Viking, Søndag 3. Juli kl 18:00

    Ny hjemmematch, mot Viking som ser ut til og ha snudd kjerringa.
    Blir tøft, men vi MÅ og SKAL vinne.

    Noen som tør tippe på lag?
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • *46*

    #2
    Opprinnelig skrevet av iL
    Noen som tør tippe på lag?
    Sier ikke at det er det laget jeg først og fremst håper på, men det er det laget jeg tror setter beina sine på den perfekte matta på Åråsen 18.00 på søndag.

    Nadj
    Essediri - Pedersen - Kippe - Eriksen
    Gabrielsen - Søgård - Gislason - Nosa
    BBS - Gulbrandsen
    Skal bli spennende å se Nadj i mål. Han har mange kritikere, men kanskje han gjør som flere andre spillere - hever seg når han spiller førstelagsfotball når det er tellende kamper? Jeg tror han gjør det.

    Forbaska synd at dette mest sannsynlig er den første kampen på Åråsen i år som jeg må se på tv pga manglende barnevakt.

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      #3
      Nadj blir det store spørsmålet her. Som *46* er inne på hever ofte spillere seg når de spiller førstelagsfotball. Bare se på PSA og den slakten han opplevde av observatører av 2.laget for så å komme inn og spille sjokkerende bra på 1.laget. La oss håpe Nadj har en tilsvarende kvalitetsheving. Er en del skuddstyrke i Viking som vi må se opp for. Nadj må i hvert fall få hjelp av forsvaret som må presse Viking-spillere i skuddposisjon (ikke tradisjonelt en styrke hos oss....)

      Jeg ønsker en ny forsvarskonstellasjon nå. Vil gjerne se Ringen, Kippe, PSA, og Steinhard bakerst.

      PS. Åråsen-matta ble overvannet til de grader i går. Direkte ødeleggende. Fatter ikke hva de driver med!? Ballen ruller såvidt sentral på midten. Hvorfor ødelegge ellers perfekte spilleforhold????

      Kommentar

      • erikh
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2008
        • 443

        #4
        Rapporteres om at både Knarvik og Sokolowski er tilbake for Viking og har trent for fullt denne uka.

        Kan vel ikke ventes at disse er i form til søndag, men kunne godt tenkt meg å slippe begge. To tunge langskudd som jeg ikke har noe stort behov for å teste på Nadj

        Kommentar

        • mats
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 621

          #5
          Opprinnelig skrevet av erikh
          Rapporteres om at både Knarvik og Sokolowski er tilbake for Viking og har trent for fullt denne uka.

          Kan vel ikke ventes at disse er i form til søndag, men kunne godt tenkt meg å slippe begge. To tunge langskudd som jeg ikke har noe stort behov for å teste på Nadj
          Tipper nok en av de kommer inn!

          Blir nok samme lag som mot Start.
          Selv om jeg kunne sett at Espen hadde fått en pause, og ung kantspiller inn!

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            #6
            VI må få tak i bilvraket som ble løftet ut av viking stadion og få det plassert i bortegarderoben.

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #7
              Slik vi har apillt i det siste tror jeg ikke Nadj blir det svakeste punktet....... dessuten har ikke Logi akkurat vært verdens beste keeper i det siste, en del dårlige utspill og ballfordelinger og noen rare inngripener. vil gjerne la han testes før han slaktes.
              hvis vi klarer å holde markeringene inne i og like utenfor boksen, samt at vi ikke varter opp med grove forsvarsfeil så tror jeg dette vil funke fint.
              Nosa er kvitt jetlagen sin, BBS har stålkontroll og Gullet er målsugen som faen :-)
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • *46*

                #8
                Opprinnelig skrevet av reka
                VI må få tak i bilvraket som ble løftet ut av viking stadion og få det plassert i bortegarderoben.
                Eventuelt lage en kopi selv.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Eventuelt lage en kopi selv.
                  Hva om vi vasker og polerer bilen til Rønner'n og parkerer den bak feltet? Det er nær nok, og mange av vikingspillerne vil nok forstå at det var en bil.

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

                    #10
                    Håper HB evner og ta grep i form av bytter om ting butter i mot. Skjønner ikke at det ikke ble byttet noen mot Start, bortsett fra når Logi ble utvist da. Selv ikke et taktisk bytte på overtid. Det samme mot RBK også. Det kan da vel ikke være så farlig og bytte tre spillere i slutten av kamper. Friske raske bein inn.

                    Noså bør heve seg mange hakk. Det samme må Esset, Søgård og Eriksen.

                    Gøy og se Gabrielsen nå, har tatt nivået bra han. Stå på.

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #11
                      Ganske sikker på at det blir det samme laget (-Logi) som mot Start. Selv om LKE gjorde en god figur sist, håper jeg likevel mer på at PSA går inn i midtforsvaret og Steinar P tar venstre back. Kanskje også et kantbytte med Nosa over på høyre og Ringstad inn på venstre. Syns ikke Gabrielsen foreløbig er god nok til å komme forbi motspiller på egen hånd, til å bekle en kantrolle.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #12
                        -----------------Nadj-------------------
                        Karim - Steffensen - Kippe - Steinar
                        ---------- Ruben - Gislason ----------
                        -- Kenneth --- Björn ---- Ringstad --
                        --------------- Fredrik ----------------
                        Last edited by andersmm; 30.06.2011, 18:09. Begrunnelse: Logi har karantene
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • *46*

                          #13
                          Hvorfor skal man få inne flest mulig ledd i startoppstillinga? 4 - 2 - 3 - 1? Hvorfor fabler man om slikt, når man vet laget har spilt seg inn i en 4 - 4 - 2? Er det fordi mange andre setter opp laget slik?

                          Jeg bare lurer.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #14
                            Faen, jeg har alltid trodd at disse lagoppstillingene handler om hvilke kjekke menn dere har lyst til å se i trange shorts og svette trøyer? Og så er det bare FM-fantasier, hvor folk tror de har mer peiling på fotball enn trenerne våre og har den gudegitte gaven at de, foran en datamaskin, kan vurdere laguttaket bedre enn profesjonelle fotballtrenere som ser spillerne på trening nesten hver dag? Jeg er rystet, er dere hetero alle mann?

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              #15
                              At det er bedre resultater på bortebane enn hjemmebane i år er direkte feil. 6 hjemmekamper 10 poeng, 8 bortekamper 9 poeng

                              Kommentar

                              • erikh
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2008
                                • 443

                                #16
                                Gnei meg i hendene etter gårsdagens resultater, som til de grader gikk vår vei.

                                Lagene bak oss på tabellen pt inkluderer: Odd, Særp, Start og Viking.

                                Vi gjorde (såvidt) jobben mot Start og med tanke på en evt nedrykksstrid var det en sekspoenger. Gapet med like mange kamper spilt er nå nettopp 6 poeng.

                                Odd har en kamp mindre spilt, men på grunn av tapet mot Brann i går er de pt 3 poeng bak.

                                Særp og Viking ligger respektivt 3 og 5 poeng bak oss etter gårsdagens kamp, der det bare ble delt ut 2 poeng etter uavgjort. Perfekt.

                                Dersom vi mirakuløst skulle klare 3 poeng mot Viking på søndag (jeg kan ikke huske sist vi vant to på rad) så innkasserer vi en ny 6-poenger, da vi vil komme opp i 22 poeng mens Viking blir stående på 14 - altså en diff på hele 8 poeng. Det vil utgjøre et sjumilssteg fra sumpa. Da har vi bidratt kraftig til å legge to lag nederst på de faretruende nedrykksplassene (Start og Viking) i tillegg til Sogndal som mest sannsynlig ryker, og dermed redusert sjansen for at vi til slutt lander der.

                                Mao blir kampen til søndag en ny nøkkelkamp for fornyet TL-kontrakt, hvilket er den viktigste målsetningen nå. Hvis nedrykksspøkelset kan sendes på dør nå, ville det vært svært viktig mentalt for en ung spillergruppa der frykten fort kan bre seg.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av erikh
                                  Mao blir kampen til søndag en ny nøkkelkamp for fornyet TL-kontrakt, hvilket er den viktigste målsetningen nå. Hvis nedrykksspøkelset kan sendes på dør nå, ville det vært svært viktig mentalt for en ung spillergruppa der frykten fort kan bre seg.
                                  Også med to på rad, på hjemmebane - kan man heller være litt optimistisk med fornyet selvtilit ta en titt oppover på tabellen i stede.

                                  Kommentar

                                  • nebbjævel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2009
                                    • 511

                                    #18
                                    Hi hi hi ! . ^^^^
                                    Jeg starter en ny tråd et annet sted på forumet om temaene jeg tar opp i mitt nattlige innlegg, og ber moderator om å flytte innlegget mitt dit når den er satt opp. Takk for jeg ikke fikk rødt, forresten. Det er riktig som det påstås at det var i overkant inspirert og off topic så det holder. Prøvde å være morsom men det gikk i dass som vanlig.
                                    Så til kampen: Her har vi sjansen til å distansere oss fra den nådeløse bunnstriden, et skrantende Viking med det ene beinet i gjørma. Vår nye mann i buret står foran ildprøven. Gjør han en god match får Logi konkurranse, og folk på tribunen får forhåpentligvis litt mindre å gjøre som ballhentere ved utspill. Det er viktig at midtbanen vår slutter å gå seg inn i trøbbel med ballen i beina. Mot Start var til og med Nosa, vår beste tekniker, en plageånd for en neglebitende supporter sånn sett. Men i kampen om å være Sportsklubbens mest håpløse pasningslegger går vel Eriksen av med seieren så langt i år. Han får ballen som mild gave fra midtstopperne, har 20 meters distanse til nærmeste motspiller, avanserer langs linja og setter ballen knallhardt i magan til motstander av reint prinsipp. Kun Søgård i sine verste stunder kan toppe dette, gusjelov uten de store konsekvensene foreløpig i år.
                                    På søndag møter vi et lag med bl.a. avanserte langskyttere. Riktignok har Sokolovski vært langtidsskadd det samme med han andre, og kan vel neppe forventes å starte. Det er strengt forbudt på søndag å la sånne folk få stå i fred nærmere goalen enn 35 meter. Alle skjønner at plasseringa på tabellen ikke er noen indikasjon på motstanderlagets kvalitet. Viking, med sine tradisjoner, vil oppføre seg som sårede villdyr når de kommer på banen, og vår forbannede oppgave er å gi dem det foreløpige nådestøtet.

                                    Kommentar

                                    • VallerudKanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 308

                                      #19
                                      Jeg har fødselsdag søndag og i en ellers drittal hverdag er seier mot Viking det mest kjærkomne gavebidraget på dagen sett bortsett fra hva dattera mi har laga på SFO! Tre poeng, men gjerne med klassespill! Jeg har alltid trua på at trenerteamet tar ut det beste laget før hver kamp, men nå mener jeg, som flere andre, at Hennings bestevenn LKE bør benkes. Inn med Steffi, Steinar på venstre back.
                                      Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

                                      Kommentar

                                      • Andersen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2009
                                        • 350

                                        #20
                                        Ser mange klager på Lars Kristian Eriksens innsats og spill de siste kampene, men er det noen grunn til det egentlig? Han har hevet seg voldsomt fra årets første kamper hvor han presterte dårlig. I mine øyne er Essediri et svakere ledd enn Eriksen, og burde heller benkes.

                                        Kommentar

                                        Working...