Nyheter juli 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gutt94
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2007
    • 3272

    Nyheter juli 2011

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):
    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:
    1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.

    http://debatt.kfl.no/faq.php?faq=regler#faq_11
    KnutHSolberg
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #2
    Billettsalget til VIF- og RBK-kampen åpnet.
    Denne uken har billettsalget til hjemmekampene mot Vålerenga og Rosenborg åpnet for sesongkortkundene.

    http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlfUXJ.ips

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      #3
      Klar for å overbevise.
      Åråsen stiftet bekjentskap med Alexander Nadj på onsdag. Svensken gleder seg til å vise hva han duger til på søndag.

      http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlfS1-.ips

      Kommentar

      • OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

        #4
        RB Papiravis: Snakk om fem trenere som har kontrakt ut sesongen.

        Powell, Belsvik ønsket videre av Berg. Johnsen og Bergdolmø er derimot usikre på stillinger sine.

        I den samme artikkelen så oppgis det at Sekour ikke skal få ny kontrakt.
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

        Alltid Celtic og LSK

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          lsk.no

          ENVEISKJØRING MOT VIKING

          Skal vi tro de tidligere oppgjørene blir det en smal sak å hente tre poeng på søndag. Men først skal selvsagt kampen spilles.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            lsk.no

            GULT OG SVART VS. BLÅTT OG HVITT

            I morgen kl 18.00 spiller kanarifuglene sin siste kamp før sommerpausen. Her kan du lese deg opp før oppgjøret mot Viking.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #7
              RB: LSK-magasinet

              – LSK vesentlig svekket

              Men Petter Myhre holder Lillestrøm som knappe favoritter før Viking-kampen.

              Se LSK-magasinet!

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                lsk.no

                LEGGER SEG UNDER KNIVEN I SEPTEMBER

                Dermed kan LSK dra nytte av Arild Sundgots kompetanse enda en god stund.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  RB

                  Nadj tar utfordringen

                  3. divisjon var Alexander Nadjs arena helt til han ble kastet inn da Stefan Logi Magnusson ble utvist. Nå er LSK-keeperen klar til å gripe sjansen på førstelaget.

                  MORTEN SVESENGEN
                  Publisert 03.07.2011 kl 11:04 Oppdatert 03.07.2011 kl 11:07

                  Mot Viking i kveld skal Nadj starte sin første kamp for LSK i Tippeligaen.
                  – Det var kamper som denne jeg kom hit for å spille, så det ville vært litt rart om jeg ikke var klar for å ta utfordringen, sier 24-åringen.

                  Den svenske keeperen kom fra Jönköpings Sødra fra nivå to i Sverige før denne sesongen.

                  Han ser fram til å bytte ut spill for LSKs andrelag i 3. divisjon med kamper på det øverste nivået i Norge. Det gjør ham i hvert fall ikke spesielt nervøs.
                  – Den gode nervøsiteten skal man alltid ha. Den har jeg også, men utover det føler jeg ikke noe ekstra press foran denne kampen. Jeg gleder meg, sier Nadj.

                  Ingen «partysvenske»
                  Selv om det ikke er blitt spill på førstelaget før nå, så har ikke Nadj hatt noen problemer med å finne seg til rette på Åråsen.
                  – Det er en fin spillergruppe og et godt miljøet her. Det har ikke vært noe problem å trives, sier keeperen.

                  Internt i klubben har han fått klengenavnet «partysvensken». Ifølge Nadj har det ikke noe å gjør med et utsvevende uteliv.
                  – Det navnet må Tor Arne Solberg (materialforvalter red. anm.) ta ansvaret for. Jeg tror jeg fikk det etter fem minutter i klubben, så det har nok ikke så spennende som det høres ut, sier han med et smil om munnen.

                  Inn på straffespark
                  På banen mot Viking i morgen, har han derimot lyst til å bidra til å lage fest for LSK-supporterne.
                  – Jeg er imponert over det fansen leverer i kamp etter kamp. De må være landets beste supportere. Jeg håper jeg kan bidra til at det blir et godt resultat mot Viking i morgen. Seiren mot Start var viktig og smakte godt.

                  Han fikk med seg de siste 12 minuttene i den kampen og kom inn på straffespark.
                  – Hvis du sitter på benken som keeper, så er det ofte den måten du kommer inn på. Da får du liten tid til å forberede deg og rekker ikke bli nervøs. Egentlig har du alt og vinne, mener han.

                  Han vant ikke duellen med en sikker Ole Martin Årst, men fikk viktig informasjon av keepertrener Tom Albertsen som kunne hjulpet ham.
                  – Tom sa at han enten skjøt hardt nede til venstre for meg eller høyt midt i mål. Jeg valgte å stå lenge, og rakk derfor ikke bort til venstre, sier han.

                  Svensk dusin fullt for LSK
                  I morgen kveld håper Nadj at Viking kommer til sjanser som er mindre enn straffespark.
                  – Jeg vet at jeg har rutinerte spillere foran meg. Hvis de rydder godt opp, skal jeg prøve å ta det de ikke klarer å stoppe, sier han.

                  24-åringen blir den tolvte svenske spilleren som spiller kamper for LSK på toppnivå. Magnus Kihlstedt er den eneste keeperen på lista. Joakim Olsson spilte aldri a-kamper for LSK.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1476

                    #10
                    Det gror godt på Lillestrøm

                    Lillestrøm-jubel på Åråsen etter seieren over Viking.
                    Foto: Bendiksby, Terje/SCANPIX
                    Lillestrøm har solgt toppscoreren sin, men erstatteren scoret sitt første eliteserimål da da slo Viking 2-1 i søndagens kamp.

                    Publisert i dag 19:52. Oppdatert i dag 20:02.

                    Salget av Anthony Ujah og skader på andre sentrale spillere gjorde at Lillestrøm-trener Henning Berg måtte satse på yngre krefter i kampen mot Viking. Det så likevel ikke ut til å svekke laget nevneverdig. Ujah-erstatter Fredrik Gulbrandsen scoret sitt første mål i eliteserien. Det samme gjorde Lunan Ruben Gabrielsen. Målene kom med bare et minutts mellomrom i 1. omgang.
                    - Det var utrolig deilig og en fantastisk følelse, sa Gulbrandsen til TV 2 etter kampen.
                    Lunan Ruben Gabrielsen pirker inn 1-0 mot Viking.
                    Foto: Bendiksby, Terje/Scanpix
                    Fredrik Gulbrandsen
                    Foto: Junge, Heiko/Scanpix
                    Fredrik Gulbrandsen er 18 år og sønn av storskytter Tom Gulbrandsen som spilte over 300 eliteseriekamper for Lillestrøm og Mjøndalen på 1980- og 1990-tallet. Han debuterte fro Lillestrøm i 2009, men den første scoringen kom i kampen mot Viking.
                    Junior i mål

                    I tillegg stilte LSK med urutinerte Andreas Fjeldstad i mål. Juniorkeepere fikk sin debut på seniornivå og gjorde en bra figur. Han var aldri i nærheten av reduseringen til Valon Berisha i det 69. minutt. Skuddet fra drøye 20 meter gikk i en bue over debutanten. Han var deimot helt på høyden da han med en dobbeltreddning stoppet forsøk fra Christian Landu Landu like etter.
                    - Han var rolig og står akkurat slik vi trodde han skulle gjøre, sa Henning Berg til TV 2.
                    God islending

                    Mye av æren for Lillestrøm-seieren skal likevel islendingen Björn Bergmann Sigurdarson ha. Han var svært sentral gjennom hele kampen og hadde blant annet et fantastisk forarbeid på 2-0-scoringen. Han tok med seg ballen fra egen banehalvdel, rundet et par svimle Viking-spillere før han spilte ballen til Fredrik Gulbrandsen foran mål.
                    Skapte lite

                    Et Viking i poengnød hadde ikke mye å stille opp med mot Lillestrøm. Åge Hareide satte inn Bengt Sæternes etter pause for å styrke angrepet, men det hjalp ikke så mye. Gjestene har slitt med å score gjennom hele sesongen, og det bedret seg ikke i kampen på Åråsen. Laget fra Stavanger har scoret nest færrest mål av samtlige lag, noe som også tabellsituasjonen reflekterer.
                    - Det er dumt å gi fra oss poeng i en kamp vi har full kontroll på, sa Viking-trener Åge Hareide i sin forklaring til TV 2 til at Viking nok en gang må reise poengløse hjem fra Åråsen. De har faktiske ikke slått Lillestrøm siden 2000.

                    Lillestrøm tok for første gang i år sin andre seier på rad og befestet sin posisjon på midten av tabellen med søndagens trepoenger.


                    Lillestrøm har solgt toppscoreren sin, men erstatteren scoret sitt første eliteserimål da da slo Viking 2-1 i søndagens kamp.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Nettavisen

                      Viking tilbake til hverdagen

                      HARALD FJELDDALEN
                      Publisert 03.07.11 19:53

                      To gode Lillestrøm-minutter var nok til å sende siddisene under streken

                      Viking hadde sju poeng på de tre siste kampene, og det virket det som Stavanger-laget var i dytten.

                      Mot Lillestrøm kom imidlertid laget ned på jorden igjen. To mål på to minutter var nok til at Lillestrøm fikk tre poeng. Målene av Ruben Gabrielsen og Fredrik Guldbransen kom etter 26 og 28 minutter, for laget som nylig solgte sin toppscorer Anthony Ujah til Mainz.

                      Valon Berisha utlignet for Viking med et flott skudd, men nærmere kom ikke Viking.

                      Stavanger-laget er dermed under nedrykksstreken i Tippeligaen.
                      - Det forventet vi etter den innledningen vi hadde. Vi får jobbe på videre i ferien, så blir det bra det, uttalte Åge Hareide til TV2 etter kampen.

                      - Blir spilt lave
                      Lillestrøm-trener Henning Berg var fornøyd med tre poeng, men likte ikke helt det han så i annenomgang.
                      - Vi var strålende i førsteomgang. Da var vi klart best. I annenomgang mister vi ballen for ofte og klarer vi ikke å bruke ballen når vi har den, sa Berg etter kampen.

                      - Vi blir spilt lave, men de klarer ikke å komme til noen sinnssyke sjanser. Det er derfor scorer de på et langskudd, legger han til.

                      Lillestrøm-treneren er glad får at laget nå får en pause.
                      - Vi har spilt sju kamper på tjue dager. Da blir det tungt på slutten, sier Berg til TV2.

                      To minutter var nok
                      Første halvdel av førsteomgang var jevn, og begge lagene hadde sine perioder.

                      På to minutter skulle imidlertid Lillestrøm avgjøre kampen. Etter 26 minutter tok hjemmelaget ledelsen etter at Ruben Gabrielsen kranglet inn et LSK-frispark.

                      Bare to minutter etterpå doblet Lillestrøm ledelsen, og denne gangen var det et fantastisk angrep som førte til målet. Björn Bergmann Sigurdarson gikk på et flott løp og slo en perfekt pasning til Fredrik Gabrielsen som bredsidet inn 2-0.

                      Kanonscoring av Berisha
                      Åge Hareide byttet ut Håkon Skogseid med Erik Nevland, og Viking åpnet annenomgangen best.

                      Presset ga resultater etter 68 minutter. Stjerneskuddet Valon Berisha fikk stjernetreff og banket ballen i mål fra 25 meter. Nydelig scoring av unggutten.

                      Viking fortsatte å presse på for å unngå tap, men klarte ikke å produsere noen store målsjanser.

                      Dermed ble det null poeng for siddisene som nå er under streken.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        RB

                        Endelig i pappas fotspor

                        ÅRÅSEN: (Lilelstrøm – Viking 2-1). Fredrik Gulbrandsen scoret sitt første Tippeliga-mål for Lillestrøm mot Viking. Nå tar han opp arven etter pappa Tom ''Bukken'' Gulbrandsen.

                        Publisert 03.07.2011 kl 17:00 Oppdatert 03.07.2011 kl 20:40

                        Pappa Gulbrandsen står med 221 ligakamper for Lillestrøm og har gjort 46 mål på de. Selv om det er et stykke dit, har nå sønnen Fredrik tatt opp arven.

                        Etter 28 minutter bredsidet han inn sitt første Tippeliga-mål, etter fantastisk forarbeid av Björn Bergmann Sigurdarson. '
                        – Det var helt fantastisk. Det er ikke mange år siden jeg satt og jublet for Lillestrøm-mål på tribunen på Åråsen. Det å få være utpå der og score er nesten litt uvirkelig, sier Gulbrandsen til rb.no

                        Før hans scoring kranglet Ruben Gabrielsen inn sitt første LSK-mål etter et langt frispark fra Karim Essediri.
                        – Jeg sa til Ruben i pausen at det var rart og se han juble, for det er ikke ofte han scorer mål. Utrolig moro, smiler Gulbrandsen.

                        Inspirerende med Bergmann Sigurdarson
                        At to nye Lillestrøm talenter nå tegnet seg på scoringslisten er viktig for klubben.
                        – Vi unge i Lillestrøm støtter hverandre i tykt og tynt. Vi snakker mye sammen både under og utenfor treninger. Det er viktig for utviklingen, sier Fredrik Gulbrandsen.

                        Hans scoring kom etter at Björn Bergmann Sigurdarson driblet seg forbi Håkon Skogseid på fantastisk vis, før han slo ballen inn i feltet.
                        – Målet er vel Björn sitt. Han har vært helt fantastisk for oss hele sesongen, fullroser Gulbrandsen.

                        Og ett år eldre Bergmann Sigurdarsons suksess er svært inspirerende for resten av unggutta.
                        – Det han har gjort er rett og slett motiverende, forteller LSK-spissen.

                        Signerer snart
                        Gullbrandsen har forhandlet om ny kontrakt med Lillestrøm den siste perioden og er nå enig med klubben om en toårskontrakt.
                        – Jeg har ikke skrevet under, men alle papirene er klare, så det skjer om kort tid, forteller han.

                        Sjansen som spiss sammen med Bergmann Sigurdarson har han utnyttet svært godt etter at Anthony Ujah forsvant til Mainz og Bundesliga.
                        – Uten å snakke i store ord håper jeg i hvert fall at dette målet gir en ketchupeffekt.

                        Valon Berisha reduserte for Viking i andreomgang, men Lillestrøm holdt unna og tar nå med seg to strake seire inn i en tolvdagers ferie.

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          #13
                          VG-nett

                          LSK-tenåringene avgjorde med to mål på to minutter


                          Debutantkeeperen: - For noen år siden sto jeg og sang med fansen

                          SCORET: Unge Lunan Ruben Gabrielsen ga LSK ledelsen hjemme mot Viking. Bak jubler lagkamerat Steinar Pedersen. Foto: Scanpix
                          Av Sondre Nilsen og Wegard BakkehaugPublisert 03.07.11 - 19:56, endret 03.07.11 - 20:58 (VG NETT)

                          ÅRÅSEN/OSLO (VG Nett) (LSK - Viking 2-1) I løpet av to minutter i første omgang sørget Lunan Ruben Gabrielsen (18) og Fredrik Gulbrandsen (19) for tre nye LSK-poeng.
                          VG Nett følger



                          LSK-keeper Stefán Logi Magnússon ble utvist kvarteret før slutt mot Start forrige serierunde. Klubbens svenske reservekeeper Alexander Nadj (24), som da kom inn og som tidligere kun har spilt 3. divisjon for Lillestrøm, var ventet å få sin debut fra start mellom stengene på Åråsen.

                          Men noe overraskende valgte Berg å heller gi debuten til juniorkeeperen Andreas Fjelstad. Etter kampen forklarte trener Berg hvorfor.

                          - Andreas har meget, meget god matchmentalitet. Unggutta våre står frem, er gode, tar salto og shower. Herlig! sier Berg til TV 2.

                          VG LIVE: Vi fulgte kampen minutt for minutt!

                          - Helt ubeskrivelig. Det er dette jeg har trent for i alle år. For noen år siden sto jeg blant fansen og sang. Nå er jeg ute på banen selv, sier keeper Fjeldstad til TV 2.

                          Nesten etter tre minutter

                          Lillestrøm åpnet nemlig friskt hjemme på Åråsen, og allerede i det tredje spilleminutt var romerikingene nære ved å ta ledelsen.
                          SCORET: Fredrik Gulbrandsen jubler for 2-0-scoringen på Åråsen. Foto: Scanpix

                          Etter litt over halvspilt førsteomgang slo Essediri inn og unge Gabrielsen kranglet ballen over målstreken. Bare litt over minuttet senere doblet LSK ledelsen.

                          En for anledningen sprudlende Björn Bergmann Sigurdarson rundet Håkon Skogseid og slo lavt inn foran Viking-målet. Der kom Fredrik Gulbrandsen og sendte ballen i nettmaskene bak Rune Almenning Jarstein.

                          - Vi spilte en strålende første omgang. Meget, meget bra. Etter pause klarte vi ikke bruke ballen når vi hadde den, sier LSK-trener Berg.

                          VG Nett-leser:
                          Fullt fortjent seier til LSK. Takk for kampen.
                          Diskuter her!

                          Fem minutter før pause fikk Sigurdarson en god mulighet til å tegne seg på scoringslisten, men Jarstein reddet stupheadingen fra islendingen.

                          LSK gikk dermed til pause med en fortjent 2-0 ledelse, etter at Viking hadde slitt med å komme til de store sjansene.

                          Berisha-perle ga redusering

                          I andre omgang kom Viking mer med i spillet, mens LSK ble litt tammere. Det førte til redusering for siddisene litt over tjue minutter før slutt.

                          Valon Berisha (18) avanserte med ballen og sendte av gårde et skudd fra distanse. Ballen føk inn i hjørnet bak Fjeldstad og gjestene hadde dermed redusert på vakkert vis.

                          Sportsinteressert? Følg VG Nett-sporten på Facebook!

                          Viking ligger dermed fortsatt meget utsatt til nest nederst på tabellen, mens LSK har fått kortere vei opp til tetstriden.

                          - Spillemessig syns jeg vi var fullt på høyde med LSK, om ikke bedre. Men vi må være skarpere foran mål. Første omgang ødela mye for oss, sier Viking-trener Åge Hareide til TV 2.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #14
                            Dagbladet

                            To magiske LSK-minutter var nok



                            Unggutter sendte Viking poengløse hjem.







                            To magiske minutter i første omgang var alt Lillestrøm trengte for å sikre seg en viktig trepoenger hjemme mot Viking på Åråsen.

                            Begge målene signert Åråsens nye tenåringsidoler, Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen.


                            Ledermålet var riktig nok ikke av fineste sort. Et langt frispark ble slått inn i Viking-boksen, uten at noen av bortelagets forsvarsspillere klarte å få klarert ballen. Det utnyttet høyreving Gabrielsen, som kunne pirke inn ledermålet.

                            Rune Allmenning Jarstein hadde verken rukket å bli irritert på seg selv eller forsvarsspillerne sine før han igjen måtte hente ballen ut av nettet. Denne gang var scoringen resultat av et virkelig mønsterangrep fra Lillestrøms side.

                            Islendingen Björn Bergmann Sigurdarson rundlurte en småsvimmel Håkon Skogseid, før han nydelig spilte Fredrik Gulbrandsen fri foran mål. Viking-keeper Jarstein var sjanseløs på ungguttens kontante avslutning.

                            Sjokkert Viking-lag

                            Ledelsen kom mer eller mindre uten forvarsel for et sjokkert bortelag.

                            Viking så ut til å ha festet et brukbart grep på Lillestrøms innledningsvis friske angripere.

                            De fikk også en god mulighet, da unggutten Yann-Erik de Lanlay fikk gli merkverdig lett gjennom hjemmelagets forsvarsrekke. Avslutningen gikk derimot rett på Tippeliga-debutant Andreas Fjeldstad i LSK-målet.

                            Etter scoringen hadde Viking derimot tydelige problemer med å stable seg på beina. Sigurdarson var centimetere unna etter at Viking-forsvaret så ut til å midlertidig ha forlatt Åråsen. Men en god redning av Jarstein hindret den komplette fiasko for Hareides menn.

                            Skjerpet Viking

                            Den tidligere landslagstreneren hadde tydelig hatt et alvorsord med sine utvalgte i pausen, for det var et skjerpet Viking-lag som kom ut etter hvilen.

                            Veteran Erik Nevland kom inn for høyreback Håkon Skogseid, som hadde et mareritt av en førsteomgang, og så ut til å gi bortelaget mer tyngde fremover.

                            Men til tross for et spillemessig overtak, klarte ikke Viking å skape de helt store sjansene.

                            Før unggutt Valon Berisha slo til. Med et nydelig langskudd fra rundt 20 minutter, godt til høyre for en keeperdebutant Fjeldstad i full strekk, ga han virkelig Hareide og Viking nytt håp om poeng.

                            Men det skulle vise seg å bli med håpet. Viking kom aldri nærmere enn et par farlige innlegg i sluttminuttene og åråsenpublikummet kunne juble for den andre hjemmeseieren på rad.

                            Kommentar

                            • lskgogo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2010
                              • 633

                              #15

                              - GJØR ALT FOR KOMPISENE MINE
                              Björn Bergmann Sigurdarson var involvert i stort sett det som skjedde på Åråsen-matta mot Viking. Han serverte sågar Fredrik Gulbrandsen 2-0-målet.


                              Last edited by lskgogo; 03.07.2011, 21:46.
                              Tar seg en pause til mars 2012..

                              Kommentar

                              • lskgogo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 633

                                #16

                                - SPARKET VILT RUNDT MEG
                                Ruben rosemalte ikke akkurat sitt første mål for LSK.


                                Tar seg en pause til mars 2012..

                                Kommentar

                                • lskgogo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 633

                                  #17

                                  EN NY ÅRÅSEN-HELT
                                  Fullstendig ut av det blå fikk Andreas Fjeldstad sjansen i mål mot Viking. En heroisk debutforestilling fulgte der 19-åringen ble direkte matchavgjørende.


                                  Tar seg en pause til mars 2012..

                                  Kommentar

                                  • lskgogo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2010
                                    • 633

                                    #18

                                    - EN FANTASTISK, FANTASTISK UKE
                                    To seire på rad er gull verdt i «kokosligaen». LSK tar sommerferie i direkte kontakt med toppsjiktet av tabellen.


                                    Tar seg en pause til mars 2012..

                                    Kommentar

                                    • lskgogo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 633

                                      #19

                                      SKRYTER AV UNGGUTTA
                                      Stefan Gislason er mektig imponert over de yngste lagkompisene. - De har bevist at de vil være med på dette nivået, sier han.


                                      Tar seg en pause til mars 2012..

                                      Kommentar

                                      • lskgogo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 633

                                        #20
                                        FORNØYD: Andreas Fjeldstad gjorde en god kamp da han debuterte mot Viking. Foto: Bendiksby, Terje


                                        Våknet med et stort smil
                                        ÅRÅSEN: (Lillestrøm – Viking 2-1). Keeperdebutant Andreas Fjeldstad (19) kom godt fra sin første kamp i Tippeligaen. Juniorkeeperen fikk vite at han skulle spille dagen før Lillestrøm møtte Viking.


                                        Da Stefan Logi Magnusson ble utvist mot Start i forrige runde, spilte reservekeeper Aleksander Nadj de siste minuttene.
                                        De fleste trodde også at svensken skulle stå mot Viking, men isteden fikk Andreas Fjeldstad fra Rælingen sjansen.
                                        – Dette er en drøm som går i oppfyllelse. Det tok tid før jeg fikk sove dagen før, men når jeg først sovnet sov jeg veldig godt, forteller debutanten til rb.no.
                                        På Lillestrøms formasjonstrening på lørdag så det ut som om Nadj skulle spille, men Fjeldstad fikk en telefon fra keepertrener Tom Albertsen senere på kvelden.
                                        – Jeg trodde ikke jeg skulle spille etter treningen, men har gått med et håp innerst inne, forteller han.

                                        God dobbeltredning
                                        På kampdagen våknet han med et stort smil om munnen.
                                        – Tiden fra jeg fikk vite at jeg skulle spille og fram til kampstart har vært veldig morsom og lærerik, forteller Fjeldstad.
                                        Han ble ikke satt på noen voldsomme prøver de første 45 minuttene. Etter hvilen fikk han derimot vist seg fram.
                                        Vikings Valon Berisha reduserte til 2-1 etter 68 spilte minutter. Etter det trykket Viking på for utligning og seks minutter etter scoringen vartet Fjeldstad opp med en god dobbeltredning.
                                        Først reddet han Erik Nevlands skudd fra distanse. Christian Landu Landu plukket opp returen, men unggutten kom seg opp og reddet hans avslutning med en beinparade.
                                        – Det er nok det som jeg husker best fra kampen, forteller keeperen.

                                        Usikker framtid

                                        Fjeldstad er sisteårsjunior og har ikke kontrakt med Lillestrøm utover denne sesongen. Hva som skjer framover vet han ikke.
                                        – Men jeg får ikke gjort annet enn å gjøre det beste jeg kan på treninger, så får vi se hva som skjer.
                                        I førsteomgang viste han at han har et fryktelig godt tilslag på ballen, da han holdt på å spille gjennom Fredrik Gulbrandsen fra egen sekstenmeter.
                                        – Sammen med reaksjonshurtighet er nok det min største styrke som keeper, forteller han.
                                        Han er ingen utpreget feltkeeper, men plukket også ned noen innlegg, selv om det var mye folk innenfor femmeteren.
                                        – Nesten litt overraskende, men det gikk veldig fint, sier han.
                                        Mens Lillestrøms a-lagsspillere tar sommerferie, skal keeperen nå forberede seg fram til JET-turneringen på Hamar med Lillestrøms juniorlag.




                                        Tar seg en pause til mars 2012..

                                        Kommentar

                                        Working...