Nyheter juli 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #61
    Ikke sikkert Oke får kontrakt, Gislason ut? (RB papir)

    RB papir har i dag en sak om de tre prøvespillerne. Husker ikke alt som sto der, men det viktigste var at Oke ikke er garantert noen kontrakt. - Det er ikke sikkert vi henter en ny spiss nå, selv om det er en ledig plass i troppen, sier Torgeir B.
    Artikkelen inneholdt også et par setninger om Gislason som jeg ikke likte. Bjarmann sa rett ut at det viktigste nå er en erstatter for den nevnte islendingen. Det sto ikke direkte at han er tapt for oss, men jeg tolker det slik at han er det. Så får vi bare håpe det var en litt upresis formulering fra journalistens side, og at vi blir positivt overrasket i løpet av de neste par ukene....
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #62
      Nettavisen

      Skjøt LSK-kamerat i rumpa med luftgevær

      EGIL SANDE
      Publisert 14.07.11 10:11

      Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv, sier LSKs Bjørn Bergmann Sigurdarson.

      To politimenn marsjerer inn i LSK-garderoben, ser seg rundt og roper:
      - Bjørn Bergmann Sigurdarson, du er under arrest!

      Men la oss ta det fra begynnelsen.

      En gang i 2010 var LSK-spillerne samlet på treningsfeltet. Da treningen var over, gikk Bjørn Bergmann Sigurdarson til bilen og hentet sitt nye luftgevær. Han så Marius Johnsen spasere 100 meter bortenfor, og islendingen ante en anledning til å gjennomføre et sprell.

      Sigurdarson siktet på Johnsen, trakk av, og den lille kula fløy gjennom lufta og traff Marius Johnsen rett i skinka, til stor latter blant lagkameratene.

      «Lattermild gjerningsmann»
      Islendingen ler når Nettavisen ber ham fortelle om episoden.

      - Hvem fortalte deg det? Det var bare en spøk, sier en lattermild Sigurdarson.

      Han forteller gladelig hele historien til Nettavisen.
      - Marius jakter en del, og jeg tenkte derfor at jeg skulle ha det litt gøy med ham. Det var langt unna, og jeg traff ham midt i rumpa, sier islendingen og ler høyt.

      - Han fikk ikke vondt, og det var bare en spøk, forsikrer han.

      Johnsen fikk hevn
      Men Marius Johnsen skulle få sin hevn, og det er her de to politimennene kommer inn i bildet.

      Johnsen kjente nemlig to politibetjenter, og fikk avtalt at de skulle komme og sette en real støkk i Sigurdarson. Klubben fikk beskjed om påfunnet, og var gledelig med på spøken.

      Noen dager senere spaserte dermed to politibetjenter inn i LSK-garderoben, og førte med seg Sigurdarson ut til politibilen iført håndjern.
      - Det var helt sykt. Politiet kom inn i garderoben og sa at jeg var under arrest. Jeg ble helt blå i ansiktet. De satt håndjern på meg, og jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv, forteller islendingen.

      - Men etter hvert så jeg politiet smile, og jeg skjønte at det var en spøk. Alle holdt på å le seg ihjel. For en idiot jeg er som gikk på den, ler Sigurdarson.

      LSK-assistent Petter Belsvik ler når han blir minnet på historien.
      - Det var veldig morsomt, og jeg husker han ble helt blek i ansiktet da politiet førte ham bort i håndjern. Det var en «practical joke» som smalt rett tilbake i ansiktet hans, ler Belsvik.

      Det har ikke lyktes Nettavisen å komme i kontakt med Marius Johnsen.

      Kommentar

      • Lillestrøm Kirke
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 1470

        #63
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Ikke sikkert Oke får kontrakt, Gislason ut? (RB papir)

        RB papir har i dag en sak om de tre prøvespillerne. Husker ikke alt som sto der, men det viktigste var at Oke ikke er garantert noen kontrakt. - Det er ikke sikkert vi henter en ny spiss nå, selv om det er en ledig plass i troppen, sier Torgeir B.
        Artikkelen inneholdt også et par setninger om Gislason som jeg ikke likte. Bjarmann sa rett ut at det viktigste nå er en erstatter for den nevnte islendingen. Det sto ikke direkte at han er tapt for oss, men jeg tolker det slik at han er det. Så får vi bare håpe det var en litt upresis formulering fra journalistens side, og at vi blir positivt overrasket i løpet av de neste par ukene....
        Hovedoppslaget i dagens Papir-RB:

        LSK-kaptein Frode Kippe mener det er lite heldig at Nosa Igiebor ikke fulgte klubbens regler. Nå håper han imidlertid at saken er et tilbakelagt kapittel.
        - Vi har regler som alle må forholde seg til. Det er snakk om noen få, men enkle regler som alle skal følge, ikke flere sider. Når de ikke blir fulgt må det få en reaksjon ellers gis det helt feil signaler til resten av spillergruppa, sier midtstopperen.
        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #64
          lsk.no

          HUSK ODD GRENLAND - LSK I MORGEN

          Sommerpausen i Tippeligaen går mot slutten og i morgen reiser LSK til Skien for å måle krefter med Odd Grenland. Her kan du lese deg opp før kampen.

          Kommentar

          • *46*

            #65
            Ber spillerne gå på biblioteket



            OPPGITT: LSK-trener Henning Berg er oppgitt over spillernes Facebook- og Twitter-stunts. FOTO: TOM GUSTAVSEN


            ÅRASEN: Henning Berg er oppgitt over LSK-spillernes krumspring i sosiale medier. Før dagens trening fikk de klar beskjed.


            Etter at Lars Kristian Eriksen onsdag blant annet kalte Nosa Igiebor for en klovn på sin Facebook-profil etter hans uttalelser om trener Henning Berg til Romerikes Blad og VG, og med Anthony Ujahs «stunt» på Facebook og Twitter før seriestart friskt i minne, håper LSK-treneren at spillerne har lært én gang for alle.
            - Jeg skjønner ikke at spillerne bruker så mye tid på dette. De burde gått på biblioteket og lånt seg en bok i stedet. Det er et misbruk av fritiden, sier Berg til Romerikes Blad.
            UJAH PÅ TWITTER: - Vær sterk min gode venn

            Skværet opp

            Før torsdagens trening skværet Lars Kristian Eriksen opp med Nosa Igiebor i bilen på vei til treningen. Venstrebacken plukket nigerianeren opp og forklarte seg.
            - Vi har et godt forhold. Nosa har blant annet sittet på med meg flere ganger han skulle til Oslo. Vi har ingen problemer med hverandre, sier Eriksen.
            Det er også Igiebors eget inntrykk.
            - Ja, han ringte meg og hentet meg før treningen. Vi skværet opp i bilen. Jeg mener fortsatt det han skrev var skamfullt, men vi er ferdige med det. Begge to,

            Lukket profil

            Venstrebacken mente aldri at meldingen skulle komme ut i allmennheten.
            - Jeg har en lukket Facebook-profil. Det vil si at den er tilgjengelig kun for de jeg aksepterer som venner. Og der er jeg veldig nøye. Men det er tydelig at ikke alle vennene mine er like lojale, forklarer Eriksen.
            Likevel står han for det meste av det han skrev.
            - Ja, jeg ble provosert da jeg leste om dette og skrev litt i affekt. Jeg mener det var feil av ham å kritisere Henning. Jeg står for det, selv om den første delen kanskje var litt dum. Samtidig har jeg fått høre at Nosa mener seg feilsitert. Da får jeg tro på det, sier han.
            Etter det Romerikes Blad erfarer skal tre andre LSK-spillere skal ha trykket på «tommel opp» for Eriksens innlegg. Henning Berg liker det ikke.

            Nye tider

            - Det var unødvendig og Lars Kristian burde vært så rutinert at han burde visst at det kom til å komme ut. Jeg har forklart spillerne at dagens medieverden er helt annerledes enn det den var før. Mens Nils Arne Eggen kunne si hva han ville etter en kamp, så var det glemt dagen etterpå. Nå blir det liggende på internett for alltid. Det vil henge med dem resten av livet.
            Og for dem som lurer: Henning Berg har selv verken profil på Facebook eller Twitter.
            - Nei, jeg kommuniserer med mine venner på helt andre måter.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #66
              RB

              Tror han blir vraket

              LILLESTRØM: Trener Henning Berg sier han kun har sportslige begrunnelser for en eventuell Igiebor-vraking.

              PER MORTEN SØDAL
              Publisert 14.07.2011 kl 14:05 Oppdatert 14.07.2011 kl 14:12

              De to siste treningene før morgendagens kamp mot Odd Grenland i Skien, bærer bud om at Nosa Igiebor ikke slipper til fra start.

              20-åringen kritiserte trener Henning Berg kraftig i både Romerikes Blad og VG får uttalelser han opplevde som urettferdige etter han ba om ikke å få starte seriekampen mot Viking 3. juli.

              Igiebor forlot også torsdagens trening mens det som trolig er startlaget trente på dødballer.

              - Jeg er klar for å spille og kjenner meg i hundre prosent god form. Men det er treneren som bestemmer. Det virker som jeg kommer til å starte på benken, sier Igiebor til Romerikes Blad.

              - Kun sportslig vurdering
              Utover at nigerianeren er med i troppen, vil ikke Berg selv lette spesielt mye på sløret.

              - Vi gir aldri laget dagen før kamp. Nosa er i troppen.

              - Hvis Igiebor starter på benken, vil det være en form for reaksjon mot det han har sagt og gjort?

              - Nei, det vil i så fall kun være ut fra en helhetlig sportslig vurdering.

              Treneren ga Anthony UIjah en kamps karantene før sesongstart etter at storscoreren som nå er solgt til tyske Mainz kom med krass kritikk av treneren blant annet i sosiale medier. Berg er langt meer fornøyd med oppvaskmøtet han hadde med Igiebor, enn tilfellet var med Ujah.

              - Forskjellen er at Nosa viste en helt annen holdning i møtet med meg. Det er spesielt noen av karakteristikken ham kom med i VG jeg synes er for sterke. Dette sier Nosa til meg at han ikke har sagt.

              Laget
              Treneren uttrykte usikkerhet om midtbanespilleren ville bli kampklar til telemarksturen, siden han kun har trent de to siste dagene med LSK. Begge øktene har vært lette.

              Dog kan trekket også være en felle for å lokke Odd Grenland høyere i banen.

              Dermed tyder det meste på at disse 11 starter i Skien (4-4-2):

              Stefan Logi Magnusson – Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Karim Essediri, Kristoffer Tokstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Erling Knudtzon – Björn Bergmann Sigurdarson, Fredrik Gulbrandsen

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #67
                - Nosa kan bli solgt nå (RB-papir)

                Cellulosevarianten av RB har i dag div saker, blant annet en større kommentar om Nosa-saken. Men også et par interessante undersaker.

                1) Nosas agent, Atta (?), tror Nosa blir solgt i dette overgnagsvinduet, men sier ikke noe om til hvem. RB antyder at de vet at både Molde og RBK er aktuelle her i Norge, og at et salg innenlands ikke er like uaktuelt som det var for et par uker siden.

                2) Gislason sier han jobber konkret med èn utenlandsk klubb. Han søker nå framfor alt stabilitet for familien og er på jakt etter en lengre kontrakt. Således er ikke LSK helt ute av bildet.., ennå.
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #68
                  Nettavisen

                  LSK-helter raser mot «PR-kåte» spillere

                  EGIL SANDE
                  Publisert 15.07.11 13:50

                  - Det er jævlig dårlig gjort av LSK-spillerne.

                  - De er PR-kåte, smeller det fra Dennis Schiller da Nettavisen spør han om hva han synes om den siste tidens medieoppslag om gamleklubben.

                  Problemene har tårnet seg opp for LSK det siste halvåret. Først var Ujah ute med kritikk i Nettavisen, som førte til én kamps suspensjon for nigerianeren. Så fulgte Olivier Occean opp fra Tyskland, og hamret løs mot gamleklubben.

                  De siste to ukene har Alexander Nadj, Nosa Igiebor og Lars Kristian Eriksen alle ytret seg offentlig om misnøye mot egen klubb, trener og lagkamerater.

                  Lars Kristian Eriksen kalte Nosa «en klovn» etter at nigerianeren fortalte VG om mangel på respekt fra Henning Berg, og nok en medieskandale var skapt.

                  - Smålig!
                  Nå ser flere LSK-profiler seg lei de stadige utbruddene i offentligheten. Den gamle LSK-helten Dennis Schiller er ikke fornøyd med medieoppslagene om gamleklubben.

                  - Da jeg hørte om Ujah-bråket i vinter, tenkte jeg at det var problemer i klubben. Nå har det kommet tilbake igjen. Jeg synes det er smålig av spillerne å gå ut med kritikk på Facebook og Twitter, og man bør heller si ting ansikt til ansikt om man ikke er fornøyd. Det er jævlig dårlig gjort av spillerne, tordner Schiller overfor Nettavisen.

                  - Jeg må ta forbehold om at det som skrives er riktig, og det kan jo hende at det er dere journalister som gjør problemene større enn de er, sier han, men utdyper videre:

                  - Jeg har fortsatt følelser for klubben, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Det er frustrerende å se på, og det er uprofesjonelt. Jeg hadde aldri lagt ut noe sånn, og man må tenke fornuftig. De må jo forstå at alt de skriver på nettet blir fanget opp av journalister, og du har vel et drømmeyrke akkurat nå, sier Schiller til Nettavisen.

                  Ivar Hoff er LSK-mann tvers gjennom, og han følger situasjonen på Åråsen tett. Det sportslige har Hoff tro på, med mange unge, lovende spillere. Det utenomsportslige derimot, har han lite sans for.

                  - I dagens fotball har spillerne kun lojalitet overfor to ting – bankkontoen og sitt eget speilbilde, smeller det fra Ivar Hoff.

                  Han mener Henning Berg har gjort det han kan for å få bukt med situasjonen, men mener LSK-treneren ikke kan ha det lett når spillerne publiserer kritikk rett som det er på sosiale medier.

                  - Henning har hatt flere møter med spillerne om det, men det er ikke lett med sosiale medier. Berg har vært «straight», og når spillerne går ut med kritikk har han all rett til å kommentere det, sier Hoff til Nettavisen.

                  Meningsløst
                  Han får støtte fra den tidligere LSK-treneren Arne Erlandsen, som nå er trener i Ullensaker/Kisa.

                  - Hele diskusjonen er meningsløs, og jeg skjønner ikke hvorfor man må ytre seg om lagkamerater på Facebook og Twitter, det bør man heller ta internt. Jeg har aldri nektet spillerne mine å mene det de måtte ønske, men ikke når det går ut over lojalitet, for det setter jeg veldig høyt, sier Erlandsen.

                  Han følger gamleklubben tett, og forteller Nettavisen at han har fått beskjed om at Nosa Igiebor sitter på benken når LSK spiller mot Odd i Skien senere fredag kveld.

                  - Det mener jeg er helt feil, for enten er man med, eller så er man ikke med. Det er en halvveis straff, sier Erlandsen, og utdyper:

                  - Slik jeg ser det må LSK og Nosa ordne opp og bli ferdig med problemene, hvis de ikke klarer det er det nok best for begge parter at de går hver sin vei, sier han.

                  - Nosa bør bli mer ydmyk
                  Dennis Schiller støtter Erlandsen fullt ut.

                  - Jeg forstår ikke hvorfor Nosa helt plutselig skal begynne å klage. Det er LSK som har skapt ham som spiller, og Nosa bør bli mer ydmyk. At han nå sitter på benken, det er ødeleggende for laget, fansen og spilleren selv. Hvis LSK nå taper, tror jeg Nosa vil tenke at «der ser de at de ikke vinner uten meg», og han burde ha spilt kampen fra start, sier backen med bananinnleggene.

                  - Hva bør Henning Berg gjøre for å ordne opp i problemene, Erlandsen?

                  - Det vil alltid være konflikter i et lag, men man må sørge for å ta det med en gang, før det blir et stort problem. Jeg regner også med at de har prøvd å ta tak i det. Media vil alltid være en del av det å være profesjonell fotballspiller, og en leder må sørge for å ordne opp i det, avslutter Erlandsen.

                  LSK-spillerne er i buss på vei til kamp mot Odd Grenland, og det har ikke lyktes Nettavisen å komme i kontakt med noen av spillerne. Kampstart mellom Odd Grenland og Lillestrøm er 19.00.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #69
                    RB

                    Henning Bergs eksamen, del to

                    ÅRÅSEN: Men LSK nå gjør sitt for å få solgt Nosa Igiebor, er klubben faktisk helt avhengig av at 20-åringen presterer på banen så lenge han er i klubben.

                    PER MORTEN SØDAL
                    Publisert 14.07.2011 kl 22:00 Oppdatert 15.07.2011 kl 18:07

                    Under tittelen «Hennings eksamen» skrev Romerikes Blads tre LSK-journalister en felles kommentar før seriesart som blant annet betvilte trenerens evner til å få potensialet ut av spillerne.

                    Den skepsisen motbeviste Berg fra første seriekamp. Spillere som Anthony Ujah, Björn Bergmann Sigurdarson, Erling Knudtzon, Lunan Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen har hatt en kolossal utvikling i år.

                    Det har også Nosa Igiebor.

                    Men midtbanespillerens opptreden den siste tiden reflekterer at ikke alt er som det skal, verken med Igiebor selv, eller i forholdet til treneren.

                    En overgang til en annen norsk klubb virker dessverre ikke like usannsynlig som for et par uker siden. For som naturlig er tror andre klubber at de kan få orden på Igiebor.

                    Spørsmålet er om Henning Berg og LSK er i stand til det.

                    God løsning
                    Før sesongstart møtte også Berg Anthony Ujahs stunt i sosiale medier med å sette ham ut fra generalprøven mot Odd Grenland. En uke senere scoret mannen – som nå er solgt for nesten 23 millioner kroner – fire mål i seriestarten.

                    Isolert sett var jeg skeptisk til reaksjonen og mente den var for streng, men i forhold til resten av spillergruppa var den helt korrekt. Den bandt laget sammen.

                    Når Berg nå står med en ny utfordring av disiplinær karakter, har han vært svært klar utad – og sikkert også innad – i forhold til at de samme reglene gjelder for alle spillerne. Uansett om du er 18 eller 35, lys eller mørk i huden.

                    Spørsmålet er om reaksjonen får den samme effekten denne gang.

                    Nok var nok
                    Nosa Igiebors uteblivelse fra treningen dagen etter Start ble slått på Åråsen, er både uprofesjonell og uakseptabel oppførsel.

                    Det er også det faktum at han spilte U23-landskamp mot LSKs vilje på en dato klubben hadde rett til å nekte ham dette.

                    Utblåsingen i media førte heller ikke til noen økt stjerne i LSK-miljøet.

                    Mange på Åråsen føler – ofte trolig med rette – at Igiebor setter seg selv foran laget.

                    Nå har også Igiebor store deler av spillergruppa mot seg. Det har vært flere saker, og begeret er fullt.

                    Det tyder også Henning Bergs opptreden i media på. Treneren som i sine to første sesonger verken var svart eller hvit i media – kun grått – og solgte klubben på en svært dårlig måte, er blitt langt bedre denne sesongen.

                    Derfor føles det både absurd og dobbeltmoralistisk å kritisere ham for å ha sagt for mye.

                    Men størsteparten av skittentøyvasken burde vært tatt der den hører hjemme – internt.

                    Han kunne ha reagert kraftig og stilt nigerianeren opp foran resten av gruppa for å beklage – uten å ha satt ham i en offentlig gapestokk.

                    Det hadde også forhindret etterdønningene, noe blant annet et medieoppbud på onsdagens trening man må tilbake til Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft-epoken for å finne maken til vitner om.

                    Mistet vennen
                    For det skal ikke mye empati til for å skjønne at 20-åringen har en utfordrende tilværelse.

                    20-åringen lever langt unna familien han er nært knyttet til i en kultur helt forskjellig fra der han kommer fra. Hvordan hadde det vært for deg og bodd i Nigeria, uten familie, da du var så ung?
                    Han har mistet karen han var mest knyttet til når han var på Åråsen. Og Igiebor har minst like store ambisjoner som Anthony Ujah. Og mange av de samme mulighetene. Men skulking tar seg ikke bra ut på en cv. Og skal han komme videre må Igiebor skjønne at både klubben og hans egen karriere må komme foran den stadige økende surmulingen.
                    n Igiebor trives klart best i en offensiv, sentral midtbanerolle. Berg mener han får mest rom til venstre og plasserer ham stort sett der. Det har vært en suksess i LSK. På det nigerianske U23-landslaget har Igiebor til tider herjet i favorittrollen.
                    I hele sin LSK-karriere har Igiebor opplevd situasjoner hvor han har følt seg presset til å spille og trene, selv om han har hevdet at kroppen ikke har vært klar for det.

                    Bruk organisasjonen
                    Som han stadig blir flinkere til på treningsfeltet, bør Henning Berg også i «Nosa-saken» inkludere apparatet han har rundt seg.

                    Såpass dyptgående som dette kan være, er jeg også i tvil om han er kvalifisert til å håndtere dette alene. For her er det langt mer enn det fotballfaglige det må greies opp i. Kanskje LSK også bør søke ekstern hjelp?

                    En helhetlig sportslig vurdering som setter Igiebor på benken mot Odd Grenland er langt fra det jeg mener er det beste for laget. Sammen med Björn Bergmann Sigurdarson og enn så lenge Stefan Gislason (suspendert i kveld) er nigerianeren en nøkkelspiller offensivt.

                    Men like fullt som Igiebor kan sikre mange poeng i høst, er en trener nødt til å ha garderoben med seg. Derfor har han i løpet av det siste året vært nødt til å stramme inn tøylene til nigerianerne mange følte for ofte fikk gjøre som de ville.

                    Dermed har Berg nå store deler av spillergruppa bak seg.

                    Avhengig av hverandre
                    Her er det en hårfin balansegang, både på det menneskelige og sportslige plan. Men det som i alle fall er sikkert er at partene er avhengig av hverandre.

                    For Nosa Igiebor trenger både sitt eget hode og LSK for å oppfylle sine egne drømmer.

                    Klubben er helt avhengig av en Nosa i topp slag. Også med tanke på et framtidig salg.

                    Egentlig er det er en vinn-vinn situasjon.

                    Så er det bare å håpe at alle faktisk skjønner det.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #70
                      RB

                      Ungguttene slo til igjen

                      SKIEN: (Odd Grenland – Lillestrøm 1-3). I forrige serierunde scoret Fredrik Gulbrandsen og Ruben Gabrielsen i seieren mot Viking. Mot Odd Grenland sørget to andre Lillestrøm-talenter for tre poeng.

                      FREDRIK VESTGÅRD
                      Publisert 15.07.2011 kl 19:03 Oppdatert 15.07.2011 kl 21:04

                      På overtid løp Fredrik Gulbrandsen seg gjennom og spilte ballen vakkert til Ohi Omoijuanfo som avgjorde med sin 3-1-scoring.

                      Det var derimot Odd som var best de første 45 minuttene. Og etter en drøy halvtime skjøt eks LSKer Simen Brenne hjemmelaget i ledelsen. 1-0 var også pauseresultatet.

                      Etter hvilen hevet Lillestrøm seg betraktelig og før unggutene avgjorde kampen på slutten, stanget Frode Kippe inn 1-1, etter et presist innlegg fra Lars Kristian Eriksen.

                      Lillestrøms mest omtalte spiller den siste tiden, Nosa Igiebor, startet for øvrig på benken.

                      Etter det voldsomme styret rundt nigerianeren den siste tiden, valgte Henning Berg å starte med Karim Essediri, Kristoffer Tokstad, Ruben Gabrielsen og Erling Knudtzon på midtbanen.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #71
                        lsk.no

                        BOLLY GJORDE COMEBACK TIL TERNINGKAST SEKS

                        Var sterkt delaktig i LSKs mesterlige opphenting.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #72
                          lsk.no

                          - FANTASTISK VIKTIG

                          Frode Kippe er ikke i tvil om at borteseieren over Odd Grenland betyr mye for LSK. Nå vil kapteinen kjempe om plass i Europacupen.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #73
                            lsk.no

                            FREDRIK FIKK SKRYT FRA "BUKKEN"

                            Uegoistisk målgivende pasning fra LSKs spisstalent til 3-1 sikret seieren i Skien.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #74
                              lsk.no

                              - VI SIKTER HØYT

                              Björn Bergmann Sigurdarson gledet seg stort over trepoengeren på Skagerak arena.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #75
                                lsk.no

                                - EN STYRKE AT VI VINNER JEVNE KAMPER

                                Henning Berg ser klare fremganger i LSK-laget jamført med vårsesongen.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #76
                                  Aftenposten

                                  Odd-LSK 1-3:

                                  Berg: - Ingen problemer med Nosa

                                  Nosa ble benket fra start.

                                  Publisert: 15.07.2011 kl. 22:20 , endret: 15.07.2011 kl. 22:43
                                  Av: Tom Eik Baugerud

                                  Odd Grenland – Lillestrøm 1-3: Henning Berg valgte å benke Nosa i fredagens kamp mot Odd, men benekter at den avgjørelsen har sammenheng med alle kontroversene rundt nigerianeren den siste uken.

                                  Nosa har vært i hardt vær den siste tiden etter å ha blåst ut sin misnøye med trener Henning Berg i media og selv blitt beskyldt for å splitte garderoben på Åråsen.

                                  Nå vil Berg legge saken bak seg og fokusere på fremtiden.

                                  - Grunnen til at Nosa startet på benken i dag har ingenting med det som sto i VG å gjøre. Han har vært sliten i det siste og bare trent et par ganger den siste uka. Dette dreier seg absolutt ikke om en disiplinær reaksjon, hevdet Berg etter trepoengeren mot Odd.

                                  - Jeg har hatt et møte med Nosa der han fortalte meg at han ikke mener det som sto i VG. Det blei framstilt på en annen måte enn han hadde sett for seg.

                                  - Ikke konfliktskye
                                  Også backen Lars Kristian Eriksen, som på onsdag meldte på Facebook at Nosa manglet respekt for de andre i garderoben, har blitt frikjent av Berg.

                                  - Han har lagt seg flat og beklaget det som skjedde. Sånne ting er selvsagt ikke bra, men vi er ikke konfliktskye i Lillestrøm. Snarere tvert imot. Konflikter kan være bra, hvis de fører til en positiv endring, konkluderte Berg.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #77
                                    Nettavisen

                                    Nosa tente LSK

                                    OLE JONNY ERIKSRUD HANSEN
                                    Publisert 15.07.11 20:54

                                    Lillestrøm med snuoperasjon borte mot Odd Grenland.

                                    ODD GRENLAND -
                                    LILLESTRØM 1-2:

                                    Det har ikke vært noen spesielt god uke på Åråsen.

                                    Turbulensen startet da Nosa Igiebor gikk hardt ut mot trener Henning Berg og det hele ble forsterket da Lars Kristian Eriksen omtalte lagkameraten som «en klovn» på Facebook.

                                    - Kun sportslig
                                    Tidligere Lillestrøm-spiss Anthony Ujah kastet seg også inn i debatten via mikrobloggen Twitter og Mainz-spilleren gikk langt i å støtte Igiebors kritikk mot Berg.

                                    - De er PR-kåte, raste tidligere Lillestrøm-back Dennis Schiller til Nettavisen tidligere fredag, på spørsmål om hva han mente om turbulensen i romeriksklubben.

                                    Da kanarifuglene fredag kveld møtte Odd Grenland i Skien, hadde Nosa Igiebor blitt plassert på benken. På midtbanen spilte den unge duoen Ruben Gabrielsen og Kristoffer Tokstad.

                                    - Det å sette Nosa på benken var en ren sportslig avgjørelse. han har reist mye fram og tilbake i det siste, sier Berg til MAX etter kampen.

                                    - Vi har hatt en god prat etter det som skjedde denne uken og var enige om at det som sto ikke var så bra. Men det var ikke snakk om at han skulle få noe mer straff ut over det, sier han.

                                    - Krevende uke
                                    Først etter en drøy time kom nigerianeren inn og da våknet også LSK. Simen Brenne hadde gitt Odd ledelsen i første omgang, men etter Igiebros innhopp scoret Frode Kippe, Björn Sigurdarson og Ohi Anthony Omoijuanafo og sørget for seier.

                                    Berg var svært fornøyd med denne snuoperasjonen, men måtte innrømme, litt motvillig, at den siste uken har vært en smule krevende.

                                    - Det å være fotballtrener er alltid krevende, men noen uker er selvfølgelig mer krevende enn andre, sier LSK-treneren.

                                    - Vi har en gruppe med mange unge spillere og det gir en del utfordringer. Det må vi bare håndtere og den beste medisinen er å vinne fotballkamper, sier Berg.

                                    Simen brente til
                                    Første omgang på Skagerak Arena var lenge en kjedelig affære og det skulle drøye før det begynte å skje ting foran de to målene.

                                    Men etter 25 minutter skapte Frode Kippe litt liv på en corner. Karim Essediri slo dødballen og den store stopperen raget høyest. André Hansen i Odd-buret var imidlertid patent.

                                    I andre enden av banen ville ikke Stefan Logi Magnusson være noe dårligere og noen minutter senere vartet også islendingen opp med en svært kvalifisert redning.

                                    Et perfekt innlegg fra Magnus Myklebust havnet hos Frode Johnsen. Veteranspissen traff godt i avslutningen, men Lillestrøm-keeperen fikk kastet ut et bein og reddet.

                                    Bare to minutter senere måtte likevel Magnusson kapitulere. Odd kontret ved Elbasan Rashani, som ga til Simen Brenne. Midtbanemannen banket ballen i mål fra 20 meter.

                                    Skuddet fra landslagsspilleren var både hardt og godt, men Lillestrøms sisteskanse var muligens en smule passiv i den situasjonen.

                                    Etter scoringen tilrev vertene seg et aldri så lite initiativ i kampen, selv om det fortsatt var jevnt og tett. Flere mål ble det imidlertid aldri i første omgang.

                                    Igiebor kom inn
                                    Andre omgang startet på samme måte som den første. Det skjedde svært lite. Et godt skudd fra unggutten Fredrik Gulbrandsen var det eneste som lignet på noe.

                                    Etter 61 minutter tok imidlertid Lillestrøm affære og satte Nosa Igiebor for Kristoffer Tokstad og Mathis Bolly for Erling Knudtzon.

                                    Og nigerianeren tok kontroll på midtbanen med en gang. Etter få minutter på banen stormet han framover og ga til Karim Essediri på kant, men skuddet ble for dårlig.

                                    Noen minutter senere avsluttet Nosa Igiebor selv fra distanse og keeper André Hansen måtte gi til corner. Plutselig var gjestene mye bedre med i kampen.

                                    Og i det 68. minutt kom også utligningen. Lars Kristian Eriksen slo et perfekt innlegg mot Frode Kippe ved bakre stolpe og stopperen sørget for at lagene var like langt.

                                    Etter scoringen steg underholdningsverdien i Skien flere hakk og det ble store rom for spillerne å boltre seg på. Begge lag skapte også farligheter foran mål.

                                    Og helt på tampen skulle avgjørelsen falle, da Björn Sigurdarson utnyttet passivt forsvarsspill fra vertene og klinket inn vinnermålet bak André Hansen i buret.

                                    Tre minutter på overtid satte unggutten Ohi Anthony Omoijuanafo inn 3-1 til gjestene og kampen var definitivt punktert.

                                    Kommentar

                                    • tonkro
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 347

                                      #78
                                      LSK har vunnet tre på rad uten Ujah





                                      Henning Bergs Lillestrøm har vunnet tre kamper på rad etter at de solgte sin toppscorer Anthony Ujah. Foto: Digitalsport



                                      Henning Berg strålte etter Lillestrøms snuoperasjon borte mot Odd.

                                      Publisert: 15.07.2011 kl. 22:51 , endret: 15.07.2011 kl. 23:04
                                      Av: Tom Eik Baugerud

                                      Odd Grenland – Lillestrøm 1-3: Og etter den siste tidens kontroverser på Åråsen, og ikke minst salget av Tippeligaens toppscorer Anthony Ujah, er det vel ganske forståelig at Berg var en lettet mann etter nok en seier.
                                      - Nå har vi vunnet tre kamper på rad etter at vi mistet (Anthony) Ujah. Det er jeg strålende godt fornøyd med, smilte Berg etter kampen.
                                      - Björn (Bergmann Sigurdarson) og Fredrik (Gulbrandsen) har gjort en strålende jobb på topp i det siste, så savnet har vært minimalt.
                                      (saken fortsetter)

                                      FARVEL: Her tar Anthony Ujah farvel med Lillestrøm-fansen. FOTO: Digitalsport
                                      Terpet dødballer

                                      Men Berg innrømmer at det på ingen måte har vært lett å erstatte storscoreren.
                                      - Vi kunne ikke erstatte han spiller for spiller, men vi har jobbet med å kompensere på andre måter, forklarte han.
                                      - Vi har lagt mer vekt på dødballer nå enn tidligere, for vi vet at vi må score flere mål der nå som Ujah er borte. I tillegg har Fredrik (Gulbrandsen) fått mer spilletid nå enn før, og det er rett og slett moro å se hvordan han har grepet den sjansen. I dag skapte han et mål helt på egenhånd på grunn av hurtigheten sin.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #79
                                        lsk.no

                                        GJENOPPLEV DEN STORE KVELDEN

                                        Vi gir deg alle målene og høydepunktene fra den store kvelden på Skagerak arena.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #80
                                          RB: Børsen Odd - LSK

                                          Odd - Lillestrøm 1-3 (1-0)

                                          Skagerak arena.

                                          Mål: 1-0 (31) Simen Brenne, 1-1 (68) Frode Kippe (Lars Kristian Eriksen), 1-2 (90+1) Björn Bergmann Sigurdarson, 1-3 (90+3) Ohi Omoijuanfo (Fredrik Gulbrandsen).

                                          Gult kort: Steffen Hagen, Odd Grenland. Lars Kristian Eriksen, LSK.

                                          Tilskuere: 5.046.

                                          Målsjanser: Odd 4, LSK 6.

                                          Cornere: Odd 4, LSK 9.

                                          Kampkarakter: 6

                                          Publikum: 5

                                          STEFAN LOGI MAGNUSSON 5
                                          Soleklart førstevalg, selv etter Fjeldstads debut sist. Lite å gjøre før han reddet Johnsens heading med en fantastisk beinparade. Langt fra like god da Brennes langskudd gikk inn. Fryktelig igangsetting som ble snappet, men kompenserte med sterk redning rett etter.

                                          STEINAR PEDERSEN 4
                                          Ble en slags tredje midtstopper da LSK hadde ballen. Derfor ble det få to mot én situasjoner offensivt på høyresiden. Knust av Johnsen i lufta på den store sjansen før pause. Ikke like presis med pasningene som han pleier og virket litt utilpass.

                                          PÅL STEFFEN ANDRESEN 5
                                          Tilbake fra start etter tre kamper på benken. Bra løp på LSKs første gode overgang. Også mannen bak LSKs første sjanse, men Hansen reddet godt. Forsøkte konstruktive pasningsløsninger. En veldig viktig inngripen i egen boks etter pause. Trygg i alle kamper denne sesongen.

                                          FRODE KIPPE 7 BB
                                          Frimerke på Johnsen på Odds dødballer. Mange dueller i starten og vant de fleste. Men på halvdistanse i forkant av Johnsens kjempesjanse. Sterk i boksen og kom stadig nærmere. Avslutningen på Eriksens superinnlegg var perfekt. Lagde noen frispark, det siste i svært farlig posisjon.

                                          LARS KRISTIAN ERIKSEN 5
                                          Grei kontroll på Myklebust i starten. Som vanlig ikke mange bidrag framover i banen før pause, selv i en slags kantrolle da LSK hadde ballen. Også rundlurt rett etter 1-0. Glimrende innlegg til Kippes utlikningsmål. Det ble en svært viktig involvering for snuoperasjonen.

                                          KARIM ESSEDIRI 4
                                          Flyttet fram i sin «gamle» favorittposisjon. Mange dødballer den første halvtimen, varierende kvalitet. Fintet Hansén så langt vekk at Odd-spilleren mistet skoen (!) ved ett tilfelle. Brukbare dødballer også de siste 45 minuttene, men pasningene i vanlig spill var ofte svært upresise.

                                          KRISTOFFER TOKSTAD 4
                                          Første kamp sentralt på LSKs midtbane. Veldig dyp fra starten og vel het med ballen. Kom mer inn i det etter hvert, men stygt balltap før Odds ledermål. Også et stygt balltap etter pause, men løp mye og vant en del dueller. Helt grei kamp av unggutten. Ble byttet ut.

                                          LUNAN RUBEN GABRIELSEN 4
                                          Etablert seg og kan brukes i de fleste roller på midten. Knapt i ballkontakt den første halve timen. Inviterte stopperne til kortpasningsspill, men lang løsning ble valgt ofte. Klart bedre etter pause og fant Sigurdarson flere ganger. Tok tunge defensive løp og gikk etter hvert tom.

                                          ERLING KNUDTZON 4
                                          Tilbake etter kneskaden han pådro seg i slutten av mai. Friske initiativ på venstrekanten og et godt lavt innlegg til Gulbrandsen. Ikke like heldig med avslutningene som ble vel høye. Vanskelig å komme rundt på venstrekanten, men lovende start etter skadeavbrekket.

                                          BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 6
                                          Avsluttet vårsesongen strålende. Langt fra like god før pause i går. En avslutning utenfor med venstrefoten var bidraget. Også litt varierende i pasningsspillet. Hevet prestasjonene etter pause. Typisk for hans utvikling å bli matchvinner på overtid. Det er egentlig nok for en spiss.

                                          FREDRIK GULBRANDSEN 6
                                          Løp på det meste som vanlig. Litt på hælene da han fikk ballen av Knudtzon i god posisjon. Et løst skudd som ble reddet av Hansen før pause, men hans gamle lagkamerat fikk mer trøbbel da han fyrte løs rett etter hvilen. Ga seg aldri, noe forarbeidet til 3-1 bevitnet.

                                          SUM 11 MANN: 54

                                          INNBYTTERE

                                          NOSA IGIEBOR
                                          (28 min. for Tokstad).
                                          Tok tak i midtbanen fra første spark. Bra skudd og stort sett sikre pasninger. Beviste at han er motivert for å prestere. Fra start neste kamp.

                                          MATHIS BOLLY
                                          (28 min. for Knudtzon).
                                          Strålende driv fra start med flere gode involveringer. Torde å utfordre og rundet Odd-backene flere ganger. Supert innhopp.

                                          OHI OMOIJUANFO
                                          (8 min. for Gabrielsen).
                                          Fikk æren av å punktere kampen etter ferdigscoret pasning fra Gulbrandsen. Tre mål og én assist på 136 eliteminutter er sterkt.

                                          DOMMER

                                          TOM HENNING ØVREBØ 5
                                          Valgte ikke å blåse da ballen traff armen til en Odd-spiller som han hadde over hodet. Konsekvent frisparklinje før pause. God da han unnlot å gi kort til Knudtzon rett etter Lekven også slapp unna. Men Essediri burde fått gult. Bra kampleder gjennom 90 minutter.

                                          ANALYSEN
                                          Mye bråk både i aviser, på tv og internett før kampen. LSK fikk heller ingen god start og ble spilt veldig lave den første omgangen. Da laget fikk kontroll på ballen klarte de ikke å bruke den godt nok, slik at Odd-presset til tider ble betydelig. Blant annet slet romerikingene med å spille seg ut bakfra. Brennes mål virket unødvendig, men ikke uventet etter kampbildet. Etter pause fortsatte kampen i det samme sporet, men haugevis av resultatløse LSK-dødballer, før Berg byttet inn Igiebor og Bolly. Med dem endret kampbildet seg totalt. Utlikningen bar bud om at siste mål ikke var scoret i kampen. Utløsningen på overtid hadde en vidunderlig innvirkning på kanarifuglene som jublet som gale på både bane og sidelinje. En utrolig viktig seier. Ikke bare for tabellposisjonen, men også for samholdet i laget. For igjen klarte de å slå fra underlege.

                                          Vurdert av Per Morten Sødal og Per Kristian Torvik

                                          Kommentar

                                          Working...