Bjørn Helge Riise saksøker LSK
Collapse
X
-
Mökkamann. Nå vet jeg ikke detaljene her, men det er typisk smålig sunnmöring å grine om noen skarve hundre tusen når man hever en årslönn på ganske mange millioner. LSK var klubben som tok deg fra mislykka, benkeslitende ungdomsproff i Belgia til fast på landslaget og Premier League.
Jeg har tidligere forsvart Björn Helge når folk bl.a. har anklaga ham for å önske seg til vif, da det har värt löse spekulasjoner. Dette viser derimot at Björn Helge ikke bryr seg noe särlig om LSK."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor -
Mökkamann. Nå vet jeg ikke detaljene her, men det er typisk smålig sunnmöring å grine om noen skarve hundre tusen når man hever en årslönn på ganske mange millioner. LSK var klubben som tok deg fra mislykka, benkeslitende ungdomsproff i Belgia til fast på landslaget og Premier League.
Jeg har tidligere forsvart Björn Helge når folk bl.a. har anklaga ham for å önske seg til vif, da det har värt löse spekulasjoner. Dette viser derimot at Björn Helge ikke bryr seg noe särlig om LSK.
Om du hadde ca 300 000.- som VG skriver tilgode hadde du bare gitt eks arbeidsgiveren din disse pengene.
Selv om vi alle her inne er LSK supportere kan man prøve og være objektiv noen ganger. ( ialfall til alle fakta kommer på bordet. )Kommentar
-
Du kjenner tydligvis hele bakgrunnen i denne saken !!.
Om du hadde ca 300 000.- som VG skriver tilgode hadde du bare gitt eks arbeidsgiveren din disse pengene.
Selv om vi alle her inne er LSK supportere kan man prøve og være objektiv noen ganger. ( ialfall til alle fakta kommer på bordet. )"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
En enkel tvistesak, uavhengig størrelsen på overskriften til VG. Har han penger til gode regner jeg med han får de. Ser ikke noen grunn til å kaste hverken bensin eller Riise på dette bålet.Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.Kommentar
-
Jeg vet ikke hvem som har rett i denne saken, vi for se hva det ender med og om kravet fra BHR er korrekt når dommeren har fått tatt en titt på saken.
Uansett så mener jeg nå att 99,9% av alle fotballspillerne er noen "horer", penger er stort sett det spillerne ser på. Men jeg skal ikke si att jeg er noe bedre, kommer det noen å tilbyr meg 15000 mer i mnd for å bytte jobb så takker jeg ja med en gang.Kommentar
-
Rett skal være rett! Har LSK inngått en avtale som gjør at vi skylder 300 000, skal han selvfølgelig ha de pengene! (Nå vet vi enda ikke om det er tilfelle, ettersom jeg ikke har hørt LSK sin side av saken, og avtalen kan tydeligvis tolkes på flere måter). 300 000 er mye penger, også for Riise.
Selv Bjarmann nektet for å gå ned ti prosent av lønna for å redde sportsklubben fra konkurs for noen år siden. Ikke kom og si at han ikke har klubbfølelse, eller at han ikke bryr seg om et godt forhold til mennesker i, og rundt klubben.Kommentar
-
Kommentar
-
Ikke kritiser Riise for å ville ha penger han mener han har krav på. Det hadde de fleste av oss gjort dersom man satt med null utdannelse, familie, og en kontrakt som fort ikke blir fornyet etter et kort utenlandsopphold. Riise har tjent og vil tjene noen millioner på sin fotballkarriere, men er langt fra steinrik.
Jeg kan ikke en døyt om denne saken og aner ikke hvem som har retten på sin side, men det som er usigelig trist med denne sortien er jo at Riise med all sannsynlighet nå ikke vil skrive under for LSK ved en eventuell retur til TL. Det gjør meg usigelig trist da jeg har sittet med en liten drøm om å se lillebror og storebror Riise sammen for fugla....(hvor enn skrikende usannsynlig det i utgangspunktet var)
snufs.Kommentar
-
Jeg er enig med Andersmm her, dette er smålig. En av grunnene til at kisen tjener fett i utlandet, er nettopp det at LSK tok han inn i varmen og lot han vise seg frem. Greit nok at 300k er litt penger også for Riise-familien i disse dager hvor hans bror ser ut til å måtte finne seg ny klubb. Problemet er slik jeg ser det at måten han velger å håndtere dette på skaper masse negativ støy rundt LSK, og at den reelle kostnaden da neppe bare er 300k. Jeg tenker da på omdømmet til Sportsklubben og eventuelle nye spillere, for ikke å snakke om hva sponsorene tenker. Men det gir vel tassen og hans mor sikkert gir blanke f i, så lenge pengene kommer inn på deres konto. Min mening er at denne saken burde vært løst for lukkede dører og milevis unna pressen, noe alle parter hadde vært tjent med.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
"LSK tok han inn i varmen og lot han vise seg frem" (!!!!?)
What!? Vi fikk Riise grisebillig (1.5 NOKmn eller noe sånt) og han var blant lagets desidert beste og mest stabile spillere stort sett hele perioden i LSK. Han jobbet som en hest mens han var her og viste offervilje til det punkt at han endte opp med belastningsskader (les: regimet til Uday). Å få det til å høres ut som om LSK gjorde ham en tjeneste ved å la han spille for klubben blir helt merkelig. Hadde det ikke vært for BHR kunne vi fort ha hatt et dykk ned i Adecco.
Det jeg er enig med deg i er at det hadde vært langt bedre å løse dette bak lukkede dører, men det har tydeligvis blitt forsøkt. All den tid Riise og LSK er uenig i hvem som skylder hva, er man faktisk da avhengig av å bruke retts-systemet.Kommentar
-
Bruk kreftene deres til å hisse dere opp over konkursboet til FK Lyn i stede. Der snakker vi mangel på magemål og normale oppfattninger om hva som glipper når en bedrift går konkurs. BHR forsøker bare å få det han mener å ha rett til på en normalt fair måte i rettsystemet.Kommentar
-
Og en ting til man skal huske på.
Det er agurk tid i norge nå.
Vg har fått snusen i en "ikke" sak og blåser det stort opp med et gammelt bilde.
Og det er jo også tydelig flere her som mener fotballspillere = horer.
Sikker flere av de. Men Riise har vel gjort bare godt for LSK, og karrieren er jo kort. Så kanskje man kan forstå at han ønsker penger han mener å ha krav på.Kommentar
-
Ut av det jeg leser i avisene kan jeg ikke se at det er noe vondt blod imellom LSK og Bjørn Helge Riise. Det er en uenighet om hvor mye penger Riise skal ha fra LSK, men begge parter sier at man ønsker å finne en løsning på dette.
LSK har da vært en av få klubber i Norge som har vært opptatt av å holde betalingsforpliktelsene sine de siste årene, og da selv i en periode hvor halve Tippeligaen kuttet lønningene på spillerne sine. At de vil ha en klarhet i ett beløp de er uenig i er ikke værre enn at jeg klager på en faktura fra Canal Digital som jeg mener er feil.Kommentar
-
Er litt på gjerdet her. Det er vanskelig å vite akkurat hva det dreier seg om siden ingen detaljer er kjent, så selv om dette i utgangspunktet kan føles litt unødvendig av BHR (ryggmargsrefleksen er jo tross alt å holde med LSK) er det vel greit at rettsapparatet tar seg denne saken. Har han ikke rett på pengene så blir det vel ikke dømt i hans favør.Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
Kommentar
-
Regner med at Riise og klubben finner ut av dette. Jeg har i hvertfall ingen interesse for at vi skal lure penger fra Riise.
Velger å tolke situasjonen til Riise sitt beste her og merker meg at han først går til søksmål nå, 2 år etter, når Lillestrøm er litt lenger fra konkursens rand enn det de har vært de siste 2 årene.Kommentar
-
"LSK tok han inn i varmen og lot han vise seg frem" (!!!!?)
What!? Vi fikk Riise grisebillig (1.5 NOKmn eller noe sånt) og han var blant lagets desidert beste og mest stabile spillere stort sett hele perioden i LSK. Han jobbet som en hest mens han var her og viste offervilje til det punkt at han endte opp med belastningsskader (les: regimet til Uday). Å få det til å høres ut som om LSK gjorde ham en tjeneste ved å la han spille for klubben blir helt merkelig. Hadde det ikke vært for BHR kunne vi fort ha hatt et dykk ned i Adecco.
Forøvrig er det ikke Bjørn Helge som skal ha æren for å ha reddet oss unna adecco. Han gikk mye skadet i 2008-2009 og var ikke den største bidragsyteren. Det er ikke noe man kan laste ham for, men vi skal ikke tilskrive ham for mye ære heller. Khaled var vår desidert viktigste spiller i 2008, og skal ha æren for at vi ikke falt ned til addecoligaen. Såvidt jeg husker så var Riise familien opptatt med å stille betalingskrav til LSK midtveis 2008, mens Bjørn Helges lagkamerater kjempa mot nedrykk. Den gang lot jeg det gå og lasta ikke Riise for det, da jeg så det mer som et uttrykk for frustrasjon. Nå begynner det å bli tradisjon."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
-
Veldig enkelt sagt: Synes vi at det er greit at en fyr saksøker sin tidligere arbeidsgiver, der arbeidsgiver var nettopp den som la alt til rette for at vedkommende kunne vise seg frem for større klubber og med det innkassere langt hyggeligere lønn? Samtidig som søksmålet påfører den tidligere arbeidsgiveren store, men ikke bokførte utgifter i form av tapt omdømme som følge av at klubben må møte i retten?
For ikke å snakke om hva vi betalte han mens han var her.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
Kommentar