Bjørn Helge Riise saksøker LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trüm
    Medlem
    Møteplager
    • Apr 2011
    • 74

    #21
    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Jeg tror vi fikk han langt billigere enn 1.5 mill også, og det var en grunn til det. Riise var relativt ubetydelig i norsk fotball på tidspunktet, han fikk mest oppmerksomhet for å være bror til John Arne. Han var i fryseboksen i Belgia, og det var på ingen måte noen stor kamp om underskriften. Etter at han kom til LSK fikk han ganske umiddelbart tillit av Uwe, tillit som gjorde at han kunne gå fra å være mislykka ungdomsproff til å bli fast på landslaget og til slutt lande en kontrakt hos Fulham. Fjøra og Uwe hentet ham og ga ham tillit da ingen andre hadde troen. Selvfølgelig har Riise mesteparten av æren for sin fremgang selv, men det er ikke gitt at hans karriere hadde tatt samme veien om Fjøra ikke plukka ham ut av frysern i Belgia.
    Det er riktig at han ikke hadde klart å spille seg til fast plass på Standard Liege, men han kom til LSK etter en god sesong som fast på FC Brussels i belgisk eliteserie. Han var også en av de soleklart beste på Norges U21 landslag. Dermed blir det feil å påstå at "ingen hadde tro på ham" og at han var "misslykka i utlandet".

    Forøvrig kan det tenkes at denne saken har vært forsøkt løst i en periode, siden det først kommer ut nå. Dersom BHR har krav på en sum fra LSK er jeg sikker på at det ordner seg uten stor dramatikk.
    MB Mutiny Soccer - Dum Spiro Spero

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      #22
      For meg blir uansett vurderingen den at "rett skal være rett"

      LSK som klubb har integritet, og er en seriøs aktør med lange tradisjoner. Enhver hedersmann/kvinne/klubb betaler for seg og holder sine løfter og forpliktelser. Skylder LSK BHR 300,000 utfra den kontrakten som i sin tid ble underskrevet, da skal Riise ha de 300,000 - uansett om man mener han fortjener dem eller ikke. Alle forhold foruten kontrakten og andre evt. avtaler blir irrelevant.

      Håper dette løses på en god måte, slik at klubben opprettholder ryktet som en ryddig og god arbeidsgiver.

      Kommentar

      • erikh
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2008
        • 443

        #23
        Men hellan dussen - min første arbeidsgiver tok jo også en sjanse på meg (manglende relevant arbeidserfaring), og sånn sett "tok meg inn i varmen og ga meg sjansen" - men dersom de hadde bestemt seg for å betale meg 300,000 mindre enn kontrakten min tilsa, så hadde jeg dratt dem for retten også.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #24
          Av VG-overskriften fremgår det tydelig at BHR saksøker Lillestrøm. Jeg er glad jeg bor på Skjetten.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #25
            Opprinnelig skrevet av Trüm
            Det er riktig at han ikke hadde klart å spille seg til fast plass på Standard Liege, men han kom til LSK etter en god sesong som fast på FC Brussels i belgisk eliteserie. Han var også en av de soleklart beste på Norges U21 landslag. Dermed blir det feil å påstå at "ingen hadde tro på ham" og at han var "misslykka i utlandet".
            Jepp, tror folk som snakker om at Sportsklubben reddet hans karriere, glemmer at han var fast på U-21 og puttet en del mål. Husker også godt jubelen på forumet når han ble signert, så vi snakker ikke akkurat om en Zane her...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Kjole
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Jan 2008
              • 1

              #26
              En potensiell hore uten et hjerte av gull uttaler seg om en annen potensiell hore uten et hjerte av gull, der, altså.
              Opprinnelig skrevet av Boing
              Jeg vet ikke hvem som har rett i denne saken, vi for se hva det ender med og om kravet fra BHR er korrekt når dommeren har fått tatt en titt på saken.

              Uansett så mener jeg nå att 99,9% av alle fotballspillerne er noen "horer", penger er stort sett det spillerne ser på. Men jeg skal ikke si att jeg er noe bedre, kommer det noen å tilbyr meg 15000 mer i mnd for å bytte jobb så takker jeg ja med en gang.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #27
                Hore meg her og hore meg der. Ingen hore uten kunde.

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #28
                  En Kontrakt tvist. Det foregår ca en zillion av dem hver dag i arbeidslivet. Denne publiseres fordi det er kjentfolk innblanda. Agurknytt.

                  Det er forresten en kunst å skrive norsk på en måte som ikke kan missforståes, noe som ofte går en del ledere og dagsferske advokater hus forbi. Meninga er ofte god, men resultatet smått diffust. Når en jobber med sånne tvister føles det forøvrig svært lite produktivt.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • sten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2005
                    • 873

                    #29
                    veit ikke en dritt om denne saken, men hvis det er slik at LSK skylder han penger skjønner jeg at han vil ha dem. selv om han har mye penger fra før så er det vel noe som heter at mye vil ha mer;-)

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7080

                      #30
                      Bjørn Helges sak syns jeg er helt uproblematisk. Skylder LSK ham penger, har han selvsagt krav på dem. Ingen får meg til å tro at de ville gjort noe annet i tilsvarende situasjon. Bjørn Helge har dessuten en mor som koster millioner å vedlikeholde i året. Skjønner ham som sagt godt.

                      Konkursboet til Lyn kan derimot brenne lenge.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Konkursboet til Lyn kan derimot brenne lenge.
                        Ruller det fortsatt? Det er jo helt merkelig. Jeg har for meg at det fremgår tydelig av NFFs regelverk at utdanningskompensasjon kun skal gis i tilfeller der moderklubben har gitt spilleren et likeverdig eller bedre tilbud enn hans gamle kontrakt. Det er jo helt søkt at unge spillere skal hindres i å skaffe seg en ny arbeidsgiver dersom den gamle arbeidsgiveren ikke kan tilby jobb.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Ruller det fortsatt? Det er jo helt merkelig. Jeg har for meg at det fremgår tydelig av NFFs regelverk at utdanningskompensasjon kun skal gis i tilfeller der moderklubben har gitt spilleren et likeverdig eller bedre tilbud enn hans gamle kontrakt. Det er jo helt søkt at unge spillere skal hindres i å skaffe seg en ny arbeidsgiver dersom den gamle arbeidsgiveren ikke kan tilby jobb.
                          Ja noen krever fortsatt penger for spillere tilhørende en klubb som ikke lenger eksisterer.. Dahm og Sadeh var bomkjøp gratis, men skal noen ha penger for dem er det noe av tidenes dårligste brukte penger!

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #33
                            Merkelig at dette kommer opp 2 år etter at han ble solgt. Har nok fått noe råbra tips av John Arne og dratt på seg noe gjeld som han må bli kvitt ASAP!! Rart at ikke Berit var på tv2 sporten nå og sutrert over det!

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Emil B
                              Rart at ikke Berit var på tv2 sporten nå og sutrert over det!
                              Mora hans er hos meg.

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av holmiz
                                Veldig enkelt sagt: Synes vi at det er greit at en fyr saksøker sin tidligere arbeidsgiver, der arbeidsgiver var nettopp den som la alt til rette for at vedkommende kunne vise seg frem for større klubber og med det innkassere langt hyggeligere lønn? Samtidig som søksmålet påfører den tidligere arbeidsgiveren store, men ikke bokførte utgifter i form av tapt omdømme som følge av at klubben må møte i retten?

                                For ikke å snakke om hva vi betalte han mens han var her.
                                What? Han hadde "drittlønn" mens han var her, sammenlign med kallemullah, bjørkis osv. Fan heller.

                                Kommentar

                                • morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

                                  #36
                                  Har på følelsen at BHR har ventet litt med denne saken pga lsk sin økonomiske situasjon. Da vi først har fått til et salg på 25 mill er det greit.
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9453

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Mora hans er hos meg.
                                    En som sa det samme til BHR mens han var i Lillestrøm. Ble vel knocka (ikke ut) om jeg ikke husker feil

                                    Kommentar

                                    Working...