Oversikt over antall straffer pr. klubb i tidsrommet fra seriestart 2000 til dagens dato, jeg oppdaterer innlegget etter hvert som de andre laga fortsetter å bli tildelt straffer utover i 2005 (ikke le av "slange-layouten" min, legg heller litt godvilje til)
Klubbnavn--05--04--03--02--01--00---Totalt--Snitt
Aalesund-----2---x----4---x----x-----x-------6----3,0
Bodø/Glimt---2---4----8---2----6-----7------29---4,8
Brann---------3----9---4---4----2-----2------24---4,0
Bryne---------x----x---3---5----2-----3------13---3,3
Fredrikstad---7---3---x---x----x-----x------10---5,0
Ham-Kam-----2----4--x---x----x-----x-------6----3,0
Lillestrøm---0---1--1--2---3----4----11---1,8
Lyn------------5----3---2--6-----5----x-------21---4,2
Molde---------2-----1--4--8------8---9--------32---5,3
Moss----------x-----x--x--2------4---3--------9----3,0
Odd-----------1-----4--7--2------7---4-------25---4,2
Rbk-----------5-----4--4--4-----10---9-------36---6,0
Sogndal------x-----5--2--6------5----x-------18---4,5
Stabæk------x-----2--5--8------7----6--------28---5,6
Tromsø------1-----5--8--x------2---11--------27---5,4
Vif------------5-----7--5--2------x----3--------22----4,4
Viking--------1-----1--6--4------3----2-------17----2,8
Start har i løpet av denne perioden bare én sesong bak seg i det gjeveste selskapet, og fikk da kun én fattig straffe. Start er også det eneste laget i år, selvsagt sammen med Fugla, som ennå har til gode å bli tildelt straffe. Jeg har avrunda ned til én desimal, og et kjapt overblikk viser at nesten samtlige klubber snitter to og tre ganger så mange straffer pr. sesong som Lillestrøm. Alltid skal vi ha så uflaks. Rein skjer utur er det sikkert også at vi har tapt ni (9!!) kamper på rad med Tommy Skjerven som dommer. Hva er egentlig sjansen for at noe slikt kan skje?! (svar gjerne dere som har greie på den slags regning.) Dere må gjerne også i samma slengen leke litt mer med talla ovenfor, noe jeg med 3.7 i metode og dataanalyse liksom ikke helt har forutsetningene til, selv om jeg sikkert kunne skyldt på giddalaushet etter 2-3 hjemme mot Odd.
Pr. dags dato har Lillestrøm SK blitt tildelt én (1!!) straffe på de siste 65 seriekampene. Noen bedre? Sannsynligvis ikke i ett eneste divisjonssystem i hele verden. Ser vi bort i fra Sundgots straffemål mot Sogndal i fjor, har ikke Sportsklubben fått straffe siden Petter Belsvik gjorde seg til datidens mestskårende i toppserien ved å dunke inn ei mot Tromsø en maikveld i 2003. Derimot har Vif fått 18 straffer på 74 seriekamper (håper det går greit at jeg siterer deg på den, Grusom B?). Ikke lat som dere er overraska. Søpla får med andre ord ei straffe servert på gullfat i snitt hver fjerde gang dem sparker, mens vi rekker å kapre oss to og en halv sjuendeplasser før vi får prøve oss fra ni-meter’n.
andee – som registrerer at Espen Hoffs hands med begge arma ikke er nok til å få Tommy Skjerven til å blåse lillestrømstraffe. Ei heller at Myklebust blir felt av Jarstein etter ca. 20, eller da Riise går i bakken etter en duell med samme mann da timen var spilt. Sier ikke at vi skulle hatt tre straffer verken i dag eller noen annen serierunde, men litt pussig er det vel at vi bare har fått én på 65 serierunder og om lag 200 situasjoner?
Klubbnavn--05--04--03--02--01--00---Totalt--Snitt
Aalesund-----2---x----4---x----x-----x-------6----3,0
Bodø/Glimt---2---4----8---2----6-----7------29---4,8
Brann---------3----9---4---4----2-----2------24---4,0
Bryne---------x----x---3---5----2-----3------13---3,3
Fredrikstad---7---3---x---x----x-----x------10---5,0
Ham-Kam-----2----4--x---x----x-----x-------6----3,0
Lillestrøm---0---1--1--2---3----4----11---1,8
Lyn------------5----3---2--6-----5----x-------21---4,2
Molde---------2-----1--4--8------8---9--------32---5,3
Moss----------x-----x--x--2------4---3--------9----3,0
Odd-----------1-----4--7--2------7---4-------25---4,2
Rbk-----------5-----4--4--4-----10---9-------36---6,0
Sogndal------x-----5--2--6------5----x-------18---4,5
Stabæk------x-----2--5--8------7----6--------28---5,6
Tromsø------1-----5--8--x------2---11--------27---5,4
Vif------------5-----7--5--2------x----3--------22----4,4
Viking--------1-----1--6--4------3----2-------17----2,8
Start har i løpet av denne perioden bare én sesong bak seg i det gjeveste selskapet, og fikk da kun én fattig straffe. Start er også det eneste laget i år, selvsagt sammen med Fugla, som ennå har til gode å bli tildelt straffe. Jeg har avrunda ned til én desimal, og et kjapt overblikk viser at nesten samtlige klubber snitter to og tre ganger så mange straffer pr. sesong som Lillestrøm. Alltid skal vi ha så uflaks. Rein skjer utur er det sikkert også at vi har tapt ni (9!!) kamper på rad med Tommy Skjerven som dommer. Hva er egentlig sjansen for at noe slikt kan skje?! (svar gjerne dere som har greie på den slags regning.) Dere må gjerne også i samma slengen leke litt mer med talla ovenfor, noe jeg med 3.7 i metode og dataanalyse liksom ikke helt har forutsetningene til, selv om jeg sikkert kunne skyldt på giddalaushet etter 2-3 hjemme mot Odd.
Pr. dags dato har Lillestrøm SK blitt tildelt én (1!!) straffe på de siste 65 seriekampene. Noen bedre? Sannsynligvis ikke i ett eneste divisjonssystem i hele verden. Ser vi bort i fra Sundgots straffemål mot Sogndal i fjor, har ikke Sportsklubben fått straffe siden Petter Belsvik gjorde seg til datidens mestskårende i toppserien ved å dunke inn ei mot Tromsø en maikveld i 2003. Derimot har Vif fått 18 straffer på 74 seriekamper (håper det går greit at jeg siterer deg på den, Grusom B?). Ikke lat som dere er overraska. Søpla får med andre ord ei straffe servert på gullfat i snitt hver fjerde gang dem sparker, mens vi rekker å kapre oss to og en halv sjuendeplasser før vi får prøve oss fra ni-meter’n.
andee – som registrerer at Espen Hoffs hands med begge arma ikke er nok til å få Tommy Skjerven til å blåse lillestrømstraffe. Ei heller at Myklebust blir felt av Jarstein etter ca. 20, eller da Riise går i bakken etter en duell med samme mann da timen var spilt. Sier ikke at vi skulle hatt tre straffer verken i dag eller noen annen serierunde, men litt pussig er det vel at vi bare har fått én på 65 serierunder og om lag 200 situasjoner?
Kommentar