Ruben Gabrielsen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1267

Opprinnelig skrevet av xeR
    Mere lønn, garanterte lønnsutbetalinger, spill for en bedre klubb og muligheter for å spille europacup..
    Ja, det handler om penger. Det skjønte jeg, men det andre du nevner er midlertidig. Vi også kan spille i europa league neste år om vi fortsetter den gode sesongen, og det kunne han bidratt med.

Nå er jeg også ferdig med hele fyren.

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Ja, det handler om penger. Det skjønte jeg, men det andre du nevner er midlertidig. Vi også kan spille i europa league neste år om vi fortsetter den gode sesongen, og det kunne han bidratt med.

Nå er jeg også ferdig med hele fyren.
      Muligens om noen år ja, men molde er mer eller mindre garantert plass i europa hvert år. Dessuten vet kam ikke hva slags "valgmuligheter" han fikk av LSK heller..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• jeykey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2012
        • 452

Er KrimJim agenten hans?

Er så skuffa. 3 mill er jo ikke noe plaster på såret faktisk. Det er jo lommerusk.
        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
        - Sitat Grusom B

Kommentar

• 10theri
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2010
          • 438

Kan ikke fatte at vi godtar 3 små millioner for Ruben. Vet vi er i sterk pengenød og derfor "må" selge. Men å selge vårt beste arvesølv for lommerusk, er ikke veien å gå for å bygge en god økonomi. Strykkarakter fra min side.
          Heia Lillestrøm......

Kommentar

• KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

En framtidig verdi av Ruben kunne med stor sikkerhet vært mer en 3 mill.
            Dessverre er det NÅ vi står foran konkursstupet.

Når strømselskapet er i ferd med å kutte linjene, vi sliter med å betale ut spillerlønningene og ikke har varer i kioskene på Åråsen fordi vi skylder leverandører penger kan dette lommerusket være helt avgjørende.
            Vidar Evje

Kommentar

• Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

Håper og tror at fast overgang for Magnar er en del av avtalen.

Kommentar

• Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

Tullebukk: Mistrives? Hva vet du og hva er det du ikke forteller oss?
                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Rune
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 1229

Gjenstår å se om han består den medisinske testen.

Hvis han gjør det, må vi bare være fornøyde med at vi fikk en OK pris for et anstendig talent. Regner uansett med at han kommer hjem til våren, når Molde henter tilbake Even Hovland for 25 millioner kroner.
                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Tullebukk: Mistrives? Hva vet du og hva er det du ikke forteller oss?
                    Tipper han fant ut at molde var en kjip by og at det var en nedtur at laget ikke ble bygget rundt han.. gresset er ikke alltid grønner på den andre siden etc.. håper han forvitrer der borte..

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Snakk om å pisse i buksa....

Hvis vi er optimistisk og sier at Ruben er forskjellen på en plass i cupfinalen (1.2 mill til taperlaget og 2 mill til vinnerlaget pluss plass i Europa og garantert større verdi hos sponsorer for 2015 sesongen) eller ikke (ca.500.000,), og han er forskjellen på en 4.plass (ca.2 mill) og en 8. plass (ca. 1.4 mill) i serien, så utgjør dette alene mer enn det man fikk for han.
                      Da har man ikke medregnet tapt anseelse for klubben ved at man kvitter seg med en publikumsyndling, som vil kunne bidra til enda færre tilskuere, mindre penger hos potensielle sponsorer. I tillegg vil man kunne hente ytterligere med sårt tiltrengte penger om man skulle trekkes ut som hjemmelag i semifinalen i cupen.

Som sagt er jeg fremdeles aller mest skuffet over at ikke noen av de som er glade i klubben var villige til å betale ett beløp rundt det Molde ga for å overta eiendeler i en spiller som øker i verdi for hver kamp han spiller.

I dag er jeg rett og slett bare trist og lei hele sportsklubben. Ikke fordi Ruben har tatt ett valg som sikkert de fleste andre ville gjort i samme situasjon, men fordi vi er i ferd med å spare oss til fant i en sesong hvor vi endelig er i ferd med å skape litt interesse rundt laget igjen. Det er sikkert helt nødvendige midler i en periode hvor vi sikkert sliter med å betale det man skylder, men konsekvensen er at vi snart ikke har ett lag godt nok for Tippeligaen lenger samtidig som vi sliter med å få folk til å komme tilbake på Åråsen. Det er fullstendig krise mtp fremtiden til klubben.

Akkurat nå er interessen min for fugla på sitt absolutte lavpunkt, men jeg skal bite tenna sammen og prøve å se at det som skjer er det beste for klubben på lang sikt...

Jeg må i alle fall få takke Ruben Gabrielsen for noen fine år i LSK.
                      Han har med sitt comeback på fotballbanen vist en styrke jeg ikke har sett i mange andre, og han fortjener alt godt på veien, selv om Molde drakta i alle fall gir meg som LSK supporter brekninger. At den tydeligvis ikke gir han den samme følelsen kan jeg ikke skjønne, men han skal uansett få all mulig ros for en fantastisk sesong for oss i år, der han har vært blant de 2-3 viktigste spillerne til at LSK har vært en av de sterkeste lagene bak suverene Molde.
                      Nå må jeg dessverre møte deg med fullstendig likegyldighet, da man for tredje gang på kort tid opplever at en av de egenutviklede spillerne som skulle løfte LSK tilbake i toppen av Norsk fotball før de gikk til utlandet for store summer går til andre Norske klubber for lite eller ingenting.

Tilbake sitter supporterne med en klubb i fritt fall der den lokale identiteten er i ferd med å forsvinne like fort som vi klarte å skape den.

Kommentar

• Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2192

Skjønner ikke helt hvorfor så mange her skal være så 'forbanna' På Ruben? Hvem hadde ikke her på forumet sikra seg en sikker arbeidsplass/lønn for flere år fremover,om de var ansatt på arbeidsplass som ikke vet om de kan utbetale lønn fra måned til måned?

Det er jo dem som har styrt denne
                        Skuta til 'grunne',som har all skyld!!!!

Kommentar

• Wanker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 637

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                          Hvem hadde ikke her på forumet sikra seg en sikker arbeidsplass/lønn for flere år fremover,om de var ansatt på arbeidsplass som ikke vet om de kan utbetale lønn fra måned til måned?
                          Jeg kan ikke snakke for andre, men hvis jeg var dyktig i jobben, som tilfeldigvis også var drømmejobben min, hos en arbeidsgiver som i praksis har vist at de respekterer meg ved å gi meg tid og rom til å komme tilbake fra personlige og fysiske problemer, da ville det vært utenkelig å gjøre det på den måten.

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                          Det er jo dem som har styrt denne Skuta til 'grunne',som har all skyld!!!!
                          Enig i det.

Er det forresten slik at de tidligere redningsmennene med de gode hensiktene er skjøvet ut eller blitt fornærmet, siden man snakker om problemer med kommende lønnsutbetaling?
                          Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Opprinnelig skrevet av Wanker
                            Jeg kan ikke snakke for andre, men hvis jeg var dyktig i jobben, som tilfeldigvis også var drømmejobben min, hos en arbeidsgiver som i praksis har vist at de respekterer meg ved å gi meg tid og rom til å komme tilbake fra personlige og fysiske problemer, da ville det vært utenkelig å gjøre det på den måten.
                            Det er fryktelig lett å sitte på utsiden å si sånt..

Kommentar

• Wanker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 637

Opprinnelig skrevet av xeR
                              Det er fryktelig lett å sitte på utsiden å si sånt..
                              Som jeg sa, jeg snakker om meg selv og mine verdier. Hadde jeg vinni i Viking-Lotto i kveld skulle jeg gitt halvparten til klubben. At andre ikke ville gjøre det må jeg leve med, men jeg trenger ikke like at de som kunne hjulpet tilsynelatende ikke ønsker det.

Som andre her kynisk påpeker, og spillerne stadig demonstrerer:

• Takknemlighet, lojalitet, solidaritet betyr ingen ting
                              • Høy saldo på konto på kort sikt er bra og sammenfaller med at "mine behov går foran alt"
                              • Den lokale forankringa mellom supporter og klubb forvitrer, tilskuertallene viser det

Fu.. - er det ikke mer verdt å være del av et undervurdert lag som etter en lang ørkenvandring kommer nedenfra og blander seg inn i toppen, kanskje tar et cupmesterskap, enn å være en del av det mest sinnsyke eksempel på økonomisk doping i norsk fotball ever?
                              Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Opprinnelig skrevet av Wanker
                                Som jeg sa, jeg snakker om meg selv og mine verdier. Hadde jeg vinni i Viking-Lotto i kveld skulle jeg gitt halvparten til klubben. At andre ikke ville gjøre det må jeg leve med, men jeg trenger ikke like at de som kunne hjulpet tilsynelatende ikke ønsker det.

Som andre her kynisk påpeker, og spillerne stadig demonstrerer:

• Takknemlighet, lojalitet, solidaritet betyr ingen ting
                                • Høy saldo på konto på kort sikt er bra og sammenfaller med at "mine behov går foran alt"
                                • Den lokale forankringa mellom supporter og klubb forvitrer, tilskuertallene viser det

Fu.. - er det ikke mer verdt å være del av et undervurdert lag som etter en lang ørkenvandring kommer nedenfra og blander seg inn i toppen, kanskje tar et cupmesterskap, enn å være en del av det mest sinnsyke eksempel på økonomisk doping i norsk fotball ever?
                                Jeg sier ikke at jeg liker det, men jeg forstår at spillere tenker slik. Fotball er levebrødet, ikke en hobby..

Jeg skulle ønske at det du ramser opp var tilfellet, men slik er det ikke. Til det er ikke LSK en attraktiv klubb nok..

Kommentar

• stovnerfugl
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Nov 2013
                                  • 163

Dette er helt utrolig....
                                  Har nettopp hørt at klubben har forhørt seg med Godset om muligheten for å låne Hoibråten ut sesongen.
                                  Hva faen?????!!!!!

Kommentar

• Patriot
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2010
                                    • 437

Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                                    Dette er helt utrolig....
                                    Har nettopp hørt at klubben har forhørt seg med Godset om muligheten for å låne Hoibråten ut sesongen.
                                    Hva faen?????!!!!!
                                    Det stemmer garantert ikke. Så dumme er man ikke, til og med på Åråsen.

Kommentar

• Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

Å
                                      Opprinnelig skrevet av Patriot
                                      Det stemmer garantert ikke. Så dumme er man ikke, til og med på Åråsen.
                                      Godset har kjøpt ny stopper i dag, Valsvik fra Sogndal, så fet kan dessverre være hold i ryktet...

Kommentar

• Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

Og problemet med det er? Vi kan snart ikke stille lag og ikke har vi penger til å hente noen. Eller vi og vi, dem er vel mer riktig slik jeg føler det for tiden.

Kommentar

• LasseN
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 1610

Hvis tallene som sier ca 3 mill stemmer, så burde molde nesten anmeldes for ran. Men skjønner Ruben og. LSK lever fra dag til dag nå, og Rubens tur til hatlag nr 2 (som nærmer seg søpla riktignok) kan være en stor del av redningsbøyen som holder oss over vann.
                                          LasseN

Kommentar

Working...