Ruben Gabrielsen
Collapse
X
-
Jeg stiller høyere krav (les: har større forventninger) til Ruben enn til de fleste av de andre spillerne på laget. Det gjør jeg på bakgrunn av hans historie hos oss og hans videre cv. Det synes jeg faktisk vi skal gjøre. Jeg forventet at når han kom hjem, ville han bli et trygt og solid anker. Kanskje noe vel optimistisk, men jeg håpet at han ville vise seg nesten på Rune Bratset-nivå.
Ruben er sabla god i mange situasjoner, vi skal ikke ta fra ham det. Men det er, som G-man skriver, man sitter med hjertet i halsen nesten hver gang han har eller skal ta hånd om (fot på! ) ballen som bakerste mann. Det virker for meg fortsatt som om mye av dette går på mangel på full konsentrasjon i noen situasjoner og også på en form for arroganse i måten han ofte venter for lenge med å avklare situasjonen og i tillegg prøver seg som Messi, hvilket han åpenbart ikke er! Ruben er i tillegg i overkant eplekjekk i sine uttalelser.
At han snakker med litt store bokstaver, ville jo vært helt ok, for ikke å si veldig bra, hvis hans prestasjoner hadde vært like overlegne. Men så lenge han ikke leverer på banen på høyeste nivå, i 90 minutter pluss og i hver eneste kamp, er det lite kledelig.
Mitt klare råd og bønn til Ruben er: Shut your mouth and make it easy, stupid!
Da kan vi snakkes!Elska þetta félag👍 4Kommentar
-
7 til Ruben og 5 til Uba gir ingen mening i mine øyne. Forstår ikke hva Sves har imot Uba. Fyren jobber enormt mye, er skapende og i tillegg god 1-mot-1 defensivt. Spiller ingen prikkfri kamp, men 5 synes jeg er meget strengt. Han får altså samme karakter som Tønnesen. Sistnevnte merka jeg ikke at var på banen.
Apropos 1-mot-1, så syntes jeg duellen mellom Uba og Cheng var veldig interessant. Absolutt en spiller å følge med på. Tatt store skritt siden tiden i Strømmen.
Hvis han mener at Ruben er 7, og Tønnesen er 5... Ja, da er Uba minimum 6. Er jo ikke Uba's feil at kitolano har strøm i venstrebeinet og klarer å bomme å mål, og selv om han har noen snåle greier er han tross alt mye mer positivt innvolvert enn han har av negative hjerneblødninger.
5 er liksom det han setter alle på fra start, og siden han ikke liker å bruke hele skalaen så vet man jo at tall over 8 og under 3 nærmest er fraværende, noe som igjen gjør hele børsen passe unyansert.
Totalt sett mener jeg Roseth er BB, men Ruben fikk vel den pga en elendig heading som tilfeldigvis ramla i beina til TLO👍 2Kommentar
-
Ellers er jeg enig i betraktningen din. Det gjør meg egentlig ikke så mye at Ruben får 7, men jeg syntes ikke at Uba var to karakterer dårligere. Men dette er jo egentlig bare en fillesak, så jeg skal slutte å "forsøple" tråden til Ruben med dette pirket😀 1Kommentar
-
For meg spiller motstander også en rolle. Det er en grunn til at ingen fikk 10 på børsen mot Bjørkelangen til tross for nedsablingen. Sandefjord uten sine to beste offensive spillere bør være lett skuring. Å gi karakter 7 da føles veldig høyt. Hadde han vært like solid mot et av topplagene, så hadde det vært lettere å forsvare en god karakter.
Sves har vel også uttalt at han, av en eller merkelig grunn, starter på karakteren 4 og så justerer derifra. Ikke at det er lett å se så veldig ofte, men det er visstnok tankegangen hans.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
For meg spiller motstander også en rolle. Det er en grunn til at ingen fikk 10 på børsen mot Bjørkelangen til tross for nedsablingen. Sandefjord uten sine to beste offensive spillere bør være lett skuring. Å gi karakter 7 da føles veldig høyt. Hadde han vært like solid mot et av topplagene, så hadde det vært lettere å forsvare en god karakter.
Sves har vel også uttalt at han, av en eller merkelig grunn, starter på karakteren 4 og så justerer derifra. Ikke at det er lett å se så veldig ofte, men det er visstnok tankegangen hans.
Å ta høyde for motstander er litt spesielt, for hvordan skal de beste lagene få mer enn 5 noensinne? Man bør vel isolert sett angi hvordan spilleren fremstår i kampen, ikke hvordan motstander lar de se ut.Kommentar
-
Det er lett å fremstå god mot en dårligere motstander. Som nevnt, å score tre mål og herje med et 4. div. lag er lettere enn å spille godt mot et topplag i Eliteserien, og det reflekteres i karakteren. F.eks. Lehnes hattrick på onsdagen ville blitt belønnet med 6 eller 7, mens skulle han gjøre det samme i neste runde mot Glimt så ville jeg sannsynligvis vurdert 9 eller 10 fordi det er en større prestasjon.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Det er lett å fremstå god mot en dårligere motstander. Som nevnt, å score tre mål og herje med et 4. div. lag er lettere enn å spille godt mot et topplag i Eliteserien, og det reflekteres i karakteren. F.eks. Lehnes hattrick på onsdagen ville blitt belønnet med 6 eller 7, mens skulle han gjøre det samme i neste runde mot Glimt så ville jeg sannsynligvis vurdert 9 eller 10 fordi det er en større prestasjon.Kommentar
-
Det er lett å fremstå god mot en dårligere motstander. Som nevnt, å score tre mål og herje med et 4. div. lag er lettere enn å spille godt mot et topplag i Eliteserien, og det reflekteres i karakteren. F.eks. Lehnes hattrick på onsdagen ville blitt belønnet med 6 eller 7, mens skulle han gjøre det samme i neste runde mot Glimt så ville jeg sannsynligvis vurdert 9 eller 10 fordi det er en større prestasjon.
Men nå handler vel denne tråden om Ruben...👍 3Kommentar
-
Jeg har vært kritisk til Ruben siden hans retur, og mye av kritikken har vært velfortjent. Han starter i dag med en del surr og spiller på oss brudd og balltap, men i andre omgang er han bunnsolid.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
En øyeblikkelig klassiker av et intervju med Ruben etter Godset-kampen på Marienlyst torsdag på TV2s program "Fotballfeber":
– Dere har Brann til Søndag. Hvordan skal dere forberede dere til den kampen?
(Ruben synlig irritert) – Altså, gi meg ett sekund nå'a! Vi har akkurat gått videre etter 120 minutter. Trur'u fan jeg ikke er sliten, eller? Hæ?!?
(Hisser seg enda mer opp og hever stemmen igjen, snakker enda fortere) – I hælvette heller, jeg er pisse sliten! Må vel for fan få et kvarter på meg før jeg kan gå på neste match? Hælvette!
(Temperaturen stiger ytterligere og kjeften går som ræva på ei linerle) – Jeg veit det alltid kommer en ny kamp, assa, men FAAN 'A
(Stirrer olmt på "reporteren", klapper til mikken og tramper demonstrativt vekk fra intervjuet...)
Det hører med til historien at "reporteren" var en rookie som kanskje forsøkte å legge inn en god jobbsøknad en gang i framtida for TV2.👍 2Kommentar
-
En øyeblikkelig klassiker av et intervju med Ruben etter Godset-kampen på Marienlyst torsdag på TV2s program "Fotballfeber":
– Dere har Brann til Søndag. Hvordan skal dere forberede dere til den kampen?
(Ruben synlig irritert) – Altså, gi meg ett sekund nå'a! Vi har akkurat gått videre etter 120 minutter. Trur'u fan jeg ikke er sliten, eller? Hæ?!?
(Hisser seg enda mer opp og hever stemmen igjen, snakker enda fortere) – I hælvette heller, jeg er pisse sliten! Må vel for fan få et kvarter på meg før jeg kan gå på neste match? Hælvette!
(Temperaturen stiger ytterligere og kjeften går som ræva på ei linerle) – Jeg veit det alltid kommer en ny kamp, assa, men FAAN 'A
(Stirrer olmt på "reporteren", klapper til mikken og tramper demonstrativt vekk fra intervjuet...)
Det hører med til historien at "reporteren" var en rookie som kanskje forsøkte å legge inn en god jobbsøknad en gang i framtida for TV2.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Det var kødd. "Rookien" var Kito. Men du ser ham ikke i starten av "intervjuet", først på slutten ser vi ham og skjønner tegninga. En strålende, dritmorsom prank, der seerne et par sekunder tenker "hva fan skjer nå?" Ruben sprekker ikke et øyeblikk, men løper lina helt ut.👍 1Kommentar
-
Det var kødd. "Rookien" var Kito. Men du ser ham ikke i starten av "intervjuet", først på slutten ser vi ham og skjønner tegninga. En strålende, dritmorsom prank, der seerne et par sekunder tenker "hva fan skjer nå?" Ruben sprekker ikke et øyeblikk, men løper lina helt ut.👍 1Kommentar
-
Har gitt Ruben en del tyn siden han kom tilbake, men når man så han reise seg fra liggende foran fansen i går, så var det umulig å ikke se hvor mye han har gitt de siste ukene. Det var en kropp som var like stiv og utpint som en halvtrent 50-åring dagen etter London Maraton. Umulig å ikke få nyvunnen respekt.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 3Kommentar
-
Ruben er solid når han er påskrudd, men det er så altfor sjelden. Bunnivået hans er sjokkerende for en med hans meritter. Har full forståelse dersom Moen Foss sier takk for seg etter sesongen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 3Kommentar
Kommentar