Lillestrøm Sportsklubb - Tromsø IL, Åråsen stadion onsdag 3.8. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tonkro
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 350

    #61
    Tallenes tale før runden




    Lillestrøm - Tromsø, søndag kl. 18.00

    • Lagene møtes for 50. gang på øverste nivå i Norge. Tromsø har vunnet 19 ganger, LSK 18, og det har endt uavgjort 12 ganger.
    • Innbyrdes har begge lagene et godt tak på egen hjemmebane. LSK har 14-6-4 hjemme, med hele 58-27 i målforskjell.
    • LSK har imidlertid bare vunnet 1 av de siste 7 møtene hjemme mot Tromsø.
    • Den ene seieren kom i fjor den 21. mars da LSK vant 2-0. Arild Sundgot (7’) og Anthony Ujah (13’) scoret for LSK.
    • I årets omvendte oppgjør så vant TIL 1-0 den 16. juni. Mostafa Abdellaoue (30’) ble matchvinner.
    • LSK har vunnet sine 3 siste TL-kamper på hjemmebane. Sist Lillestrøm vant mer enn 3 på rad hjemme i én og samme sesong var i 2005, da laget vant 6 på rad mellom 8. mai og 3. august.
    • LSK har vunnet alle sine 3 kamper etter at Anthony Ujah ble solgt (Ujah var imidlertid heller ikke på laget borte mot Aalesund den 25. juni da LSK tapte 1-0). Lillestrøm har scoret 7 mål på disse 3 kampene, med 6 forskjellige målscorere. Kun Bjørn Bergmann Sigurdarsson har scoret 2 ganger på de 3 siste kampene.
    • Lillestrøm har sluppet inn mål i sine 11 siste kamper i Tippeligaen, siden 5-0 hjemme mot Haugesund den 25. april.
    • Lillestrøm har scoret 12 av sine 35 mål i det siste kvarteret av kampene denne sesongen. Det er flest i TL.
    • Frode Kippe og Lars-Kristian Eriksen står med 4 gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
    • Karim Essediri står med 2 gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarse.
    • TIL har sluppet inn kun 8 mål på bortebane denne sesongen. Det er færrest i Tippeligaen.
    • Hans Åge Yndestad fyller 31 år på kampdagen, 24. juli. Yndestad har spilt 193 kamper og scoret 8 mål i Tippeligaen. Bare Rushfeldt og Koppinen har flere TL-kamper av dagens TIL-spillere.
    • Serigne Kara Mbodji står med 4 gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
    • Ruben Yttergård Jenssen, Remi Johansen og Miika Koppinen har 2 gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.

    5. Lillestrøm (SSSTS): Stefán Gíslason og Espen Søgård er klar for spill igjen etter karantene for tre gule kort. Edwin Eziyodawe er langtidsskadd.
    2. Tromsø (STSUT): Miika Koppinen er ennå ikke helt restituert etter skade. Sigurd Rushfeldt skal testes på siste trening lørdag, mens Marcus Sahlman er tilbake i målet.
    Omvendt kamp: 0-1.
    Tilsvarende kamp i fjor: 2-0.
    Dommer: Kristoffer Helgerud, Lier.

    Kommentar

    • gutt94
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2007
      • 3272

      #62
      Med tanke på det som kom frem i nå om omstendighetene rundt angrepene og hvem som har gjort det og at dette er en enkeltperson er antagelig ikke sikkerhetstrusselen så stor.

      Men med tanke på de pårørende er noe som NFF antagelig setter like høyt.
      KnutHSolberg

      Kommentar

      • Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

        #63
        Med nesten 90 drepte, så ser jeg ikke noen grunn til å spille fotballrunde denne helgen. Dette er bare rett og slett for jævlig til att spillere, trenere og supportere ikke skal la seg bli påvirket av. Dette blir helgen der jeg ikke klarer å finne noen glede eller poeng av å vinne en fotballkamp.

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #64
          Opprinnelig skrevet av Boing
          Med nesten 90 drepte, så ser jeg ikke noen grunn til å spille fotballrunde denne helgen. Dette er bare rett og slett for jævlig til att spillere, trenere og supportere ikke skal la seg bli påvirket av. Dette blir helgen der jeg ikke klarer å finne noen glede eller poeng av å vinne en fotballkamp.

          Enig.
          Det eneste anstendige å gjøre i denne grusomme situasjonen er å utsette hele serierunden.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #65
            Opprinnelig skrevet av sparwasser
            Enig.
            Det eneste anstendige å gjøre i denne grusomme situasjonen er å utsette hele serierunden.
            Enig. Dette handler ikke om å bøye seg for terror, men om respekt for alle ofrene og deres familier. Fotball og alle andre uviktige ting bør vente til neste helg.

            Kommentar

            • MagnetMagne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 446

              #66
              NFF har utsatt helgens serierunde. Fant følgende på Randaberg sine hjemmesider:


              Helgens kamper i Tippeligaen, Adeccoligaen og Fair play ligaen er utsatt som følge av skytetragedien på Utøya og eksplosjonen ved regjeringskvartalet i Oslo fredag.

              I respekt for alle som er berørt av katastrofen har NFF besluttet å utsette de planlagte kampene.

              Kampene vil bli omberammet kommende uke. Gjennomføringen av annen fotballaktivitet i landet, avgjøres av lokale myndigheter og arrangører.
              Snart neste hælj.....

              Always Hardcore
              TS05

              Kommentar

              • MagnetMagne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 446

                #67
                Og nå bekrefter lsk.no også. http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wljK2l.ips
                Snart neste hælj.....

                Always Hardcore
                TS05

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5917

                  #68
                  Der var kampen omberammet til 3. august klokka 18.00. Akkurat tidsnok til at Rush, Sahlman og Koppinen er tilbake, TIL er skikkelig uthvilt og antakelig at Gisse har funnet seg noe annet å gjøre. Ikke veldig heldig akkurat.

                  Jeg får i alle fall med meg en kamp jeg ellers ville misset.

                  Last edited by Stray Cat; 27.07.2011, 21:01. Begrunnelse: La til link
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Der var kampen omberammet til 3. august klokka 18.00. Akkurat tidsnok til at Rush, Sahlman og Koppinen er tilbake, TIL er skikkelig uthvilt og antakelig at Gisse har funnet seg noe annet å gjøre. Ikke veldig heldig akkurat.
                    Men hjemmekamp onsdag i Norway Cup-uka lar seg høre. Ja, jeg vet at Vålerengen møter Liverpool på mandag, men med en viss markedsføring det bør være mulig å hente noen lag fra Ekebergsletta til å overvære den eneste Tippeligakampen på Østlandet.

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5917

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                      Men hjemmekamp onsdag i Norway Cup-uka lar seg høre. Ja, jeg vet at Vålerengen møter Liverpool på mandag, men med en viss markedsføring det bør være mulig å hente noen lag fra Ekebergsletta til å overvære den eneste Tippeligakampen på Østlandet.
                      Utvilsomt. Jeg vil anta at både TIL, TUIL og Fløya stiller lag i Norway Cup.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • *46*

                        #71
                        Blanke ark og nye sjanser. Eneste jeg vil si før kampen, er at man kan ikke benytte den beste høyre vingen på venstre ving og en høyre back på venstre back. Det burde snart være opplest og vedtatt!

                        Kommentar

                        • Robiwan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 603

                          #72
                          På tide at Berg tar litt grep og gjør litt endringer.
                          Logi

                          Essidiri - Kippe - PSA - Pedersen

                          Bolly - Gislason - Gabrielsen - Nosa

                          Gulbrandsen - Björn <3

                          Dette er tilnærmet samme laget som vi spilte med i store deler av andre omgang mot Godset, syntes ting fungerte mye bedre da. Bedre defansift trygghet med Pedersen inn for LKE. PSA er tilnærmet god som midtstopper så vi taper ikke noe i midten, Pedersen er en mye bedre defansiv back en LKE og klarer fint å bidra fremover.

                          Nosa tilbake på kanten, han sier han vil spille sentralt midtbane, men da bør han virkelig overbevise der når han først får mulighet! På venstre sida er ikke balltapene heller så farlige som de er i midten.

                          Bolly inn for Erling, syntes laget får flere strenger å spille på med Bolly på banen. Skjønner ikke hvorfor vi må vente med å ligge under for ta dette byttet. Hva med å kjøre ut i full fart fra starten så kan heller Erling være med å dra i land ledelsen
                          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                          Kommentar

                          • *46*

                            #73
                            Bolly var ikke bedre enn Erling i dag. Ser ikke hvorfor han skal benyttes i stede for Erling, når han først og fremst er best på venstre. Gislason forsvinner vel i morgen.

                            Kommentar

                            • Robiwan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2006
                              • 603

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Gislason forsvinner vel i morgen.
                              Har han fått ny kontrakt noe annet sted?
                              Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                #75
                                Dersom Gislason ikke spiller så får vi vel håpe på dette laget:

                                Logi
                                Essediri - PSA - Kippe - Steinar
                                Gabrielsen - Søgård - Nosa - Bolly
                                Fredrik - Björn

                                Tromsø er et godt lag, men ikke så gode borte at dette blir en umulig oppgave. Vi har vært gode hjemme i det siste, og her har vi også muligheter. Søgård får løpe rundt og forstyrre Yttergård Jensen, og med Nosa sentralt så får vi Karas oppmerksomhet vekk fra våre andre spillere. Vil se Bolly, til tross for et dårlig innhopp i dag. Norbye matcher han kanskje på fart, men Bolly har betydelig bedre tekniske ferdigheter enn Erling, så vil nok klare å komme seg forbi en del ganger.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                  Har han fått ny kontrakt noe annet sted?
                                  Men hans kontrakt går uansett ut i morgen. Ikke signert noe for LSK heller så vidt jeg har hørt. Dagens prestasjon var vel ikke noen utstilling heller....

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #77
                                    --------------Logi----------------
                                    Steinar-Steffensen-Kippe-Ringstad
                                    -----------Ruben-Nosa-----------
                                    --Erling--------------------Bolly--
                                    --------------Björn---------------
                                    -------------Fredrik--------------
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Bolly var ikke bedre enn Erling i dag. Ser ikke hvorfor han skal benyttes i stede for Erling, når han først og fremst er best på venstre. Gislason forsvinner vel i morgen.
                                      Svaret er rimelig opplagt. Bolly holder ikke lenger enn en halvtime per nå. Berg uttalte at mens Knudtzon hadde fått et godt treningsgrunnlag i ferien, hadde ikke Bolly fått den treningsmengden man hadde håpet. Han var utslitt etter innhoppet på 20 minutter mot Odd og ble nok kastet inn tidligere enn ønskelig i dagens kamp.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Men hans kontrakt går uansett ut i morgen. Ikke signert noe for LSK heller så vidt jeg har hørt. Dagens prestasjon var vel ikke noen utstilling heller....
                                        Gisle sin avtale med LSK er sånn at så lenge han ikke finner seg en annen klubb så spiller han i LSK. Foreløpig er partene enige om at han spiller begge kampene denne uken, så får man se etter det om han har funnet seg en ny klubb eller fortsatt er LSK spiller.
                                        (Ref dagens RB-papir)

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          #80
                                          Ruben blei vell skada i går så tvilsomt om han spiller ,kan vi håpe at 1 ny spiller er klar til denne kampen

                                          Kommentar

                                          Working...