Lillestrøm Sportsklubb - Tromsø IL, Åråsen stadion onsdag 3.8. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nebbjævel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2009
    • 511

    Opprinnelig skrevet av rosa7
    Jeg vil påsta at 90% av kommentarene under hver eneste kamp er redundante.
    Så start en ny tråd annetsteds på forumet da, så slipper din påstand om redundans å falle inn inn under sin egen kategori og ligge igjen i veikanten som en brukt dong.
    Last edited by nebbjævel; 03.08.2011, 22:26. Begrunnelse: redundant bruk av preposisjon

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Seriøst folkens, dette var kampen vi fortjente å tape. Vi hadde ingenting før 1-2 målet forruten Bjørn sitt skudd på overtid i første. Vi ble rundspilt og pisset på. Maks to pasninger på rad og en haug av feilpasininger og slurv. Hva trener gutta på egentlig?
      Men for all del, en deilig seier.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Seriøst folkens, dette var kampen vi fortjente å tape. Vi hadde ingenting før 1-2 målet forruten Bjørn sitt skudd på overtid i første. Vi ble rundspilt og pisset på. Maks to pasninger på rad og en haug av feilpasininger og slurv. Hva trener gutta på egentlig?
        Men for all del, en deilig seier.
        Tullball. Vi hadde en rekke mer eller mindre gode innlegg som kunne blitt noe, Bjørn holdt på å pirke ballen i mål lenge før skuddforsøket og Fredrik kom før keepern på ballen innenfor 16 meteren. Tromsø skapte fint lite selv om de holdt på kula og var best i banespilllet. Med litt gul flaks og en linjedommer uten skjeve hornhinner kunne vi ledet 2-1 det meste av kampen og kontret dem i senk.

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1820

          Deilig å se innstillinga til Bukken i dag, jobber og løper som en helt og skaper småsjanser ut av ingenting.. Gjør også en mannsjobb da han løper opp Mos i 2. omgang etter at LKE har blitt rundet.. Selv med gultkort!
          I mine øyne BB på en dag da samtlige var cirka middels dårlige/gode, med unntak av de siste 10..

          Kommentar

          • Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

            Mitt syn på denne kampen:
            0-75 min: Dårlige dommere, dårlig spill av LSK, Tromsø er gode og effektive.
            75-90 min: Fortsatt dårlig dommere, kjempebra spill av LSK, Tromsø ligger bakpå og blir straffet av det.

            Men vi vant, deilig var det. De første 75 er neste slettet, det er bare de jævla dommerne jeg klarer å glemme med det første, årets dårligste dommertrio på åråsen så langt.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Dagbladet/TV2 Børs:
              Logi, Karim, Paul, Bolly & Bjørn: 5
              Steinar, PSA, LKE, Søgård & Fredrik: 4
              Ruben: 2
              Nosa: 6
              Last edited by Folke; 03.08.2011, 23:12. Begrunnelse: Paul må med!

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Opprinnelig skrevet av Boing
                Mitt syn på denne kampen:
                0-75 min: Dårlige dommere, dårlig spill av LSK, Tromsø er gode og effektive.
                TIL var gode defensivt (det visste vi jo på forhånd), men skapte nesten ingenting av sjanser. Som Reka sier har de et lite overtak i banespillet inntill 2-0 hvorpå de helt slutter å spille (takk for det). Jeg skjønner ikke hvordan folk her inne får vridd det til at LSK blir rundspilt når motstanderen nesten ikke skaper sjanser.
                Dårlige dommere er heller ikke noe nytt, men til dennes forsvar var han vel like dårlig begge veier.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  TIL var gode defensivt (det visste vi jo på forhånd), men skapte nesten ingenting av sjanser. Som Reka sier har de et lite overtak i banespillet inntill 2-0 hvorpå de helt slutter å spille (takk for det). Jeg skjønner ikke hvordan folk her inne får vridd det til at LSK blir rundspilt når motstanderen nesten ikke skaper sjanser.
                  Dårlige dommere er heller ikke noe nytt, men til dennes forsvar var han vel like dårlig begge veier.
                  Nå sier ikke jeg att LSK ble rundspilt, men Tromsø hadde god kontroll på oss, noe som førte til dårlig spill av LSK. Tolk det som du vil, men jeg har i allefall aldri sagt att Tromsø rundspilte oss, for det gjorde dem ikke.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Dagbladet/TV2 Børs:Logi, Karim, Bolly & Bjørn: 5Steinar, PSA, LKE, Søgård & Fredrik: 4Ruben: 2Nosa: 6
                    Du glemte 5 poeng på Paul?

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Du glemte 5 poeng på Paul?
                      Ikke jeg.. Men Dagbladet som glemte det, evt ikke har han i systemet sitt. Men nå har jeg sjekket TV2 og der står det som du sier 5 på Paul.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        VG Børs:
                        Logi, PSA, Steinar, Bolly & Fredrik: 5
                        LKE, Søgård & Paul: 4
                        Ruben: 3
                        Karim, Nosa & Bjørn: 6
                        Sjanser: 6-4

                        Kommentar

                        • FuglaAlex
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 537

                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          Jeg våger påstanden at den oppfatningen er du i mindretall om blant den gjengse LSK-supporter. En som spiller i LSK-drakta skal ha 100% støtte på banen. Noe annet er, unnskyld uttrykket, pisspreik.
                          Da skal de også ha 100% innsats. Noe Nosa langt ifra har vist i flere kamper..
                          Supporterne er fotballens hjerte
                          Ultras Felt C

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Opprinnelig skrevet av Lars2
                            Makan til defensiv 11'er. Bare 3 spillere med særlig offensive fibre i seg. Håper virkelig, hvis dette er faktum, at Bolly kommer inn så kjapt nordlendingene begynner å kjenne det.
                            Her hadde du helt rett, ikke overraskende. 3 av 4 midtbanespillere spiller ballen nesten konsekvent på tvers eller bakover. LSK slipper inn veldig mye mål så det blir sært at vi ikke satser på å gi motstanderne mer trøbbel. Med Bolly og Ohi ble det mer sting i angrepet. Mulig det skyldes at TIL sluttet å spille, men likevel. Blir traurig å se på et lag med så lite offensivt å by på som de første 70 minuttene.

                            Ellers så syntes jeg vi har altfor høy feilprosent. Vi mister ballen altfor lett på grunn av at vi rett og slett er litt sløve.
                            Last edited by KFL41; 04.08.2011, 00:09.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4558

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              VG Børs:
                              Karim: 6
                              VG har altså ikke sett kampen. Fint med en god latter på morgenkvisten dog

                              Kommentar

                              • Lars2
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jul 2009
                                • 89

                                Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Her hadde du helt rett, ikke overraskende. 3 av 4 midtbanespillere spiller ballen nesten konsekvent på tvers eller bakover. LSK slipper inn veldig mye mål så det blir sært at vi ikke satser på å gi motstanderne mer trøbbel. Med Bolly og Ohi ble det mer sting i angrepet. Mulig det skyldes at TIL sluttet å spille, men likevel. Blir traurig å se på et lag med så lite offensivt å by på som de første 70 minuttene.

                                Ellers så syntes jeg vi har altfor høy feilprosent. Vi mister ballen altfor lett på grunn av at vi rett og slett er litt sløve.
                                Taktikken til Berg går vel kanskje ut på at de som starter der skal krige og slite til kampen åpner seg, for så å putte innpå farta, for å utfordre allerede slitne motstanderbein. Det er forsåvidt greit nok. Men når vi sitter med 3 kantspillere med "sting" på benken, kan i hvert fall den av de som er sterkest defensivt starte matchen. Tenk hvor mye problemer Thomas Holm hadde fått med farta til Bolly hvis han allerede hadde slitt en time med farta til Erling?

                                Et annet problem er at Berg vil spille med kantspillere som trekker inn for å gi plass til to offensive backer. Det blir vanskelig når man ikke har offensive backer. Så et par eksempler i går på at vi vinner ballen på vår 1/3, for så å sette fart fremover. Da skulle jeg gjerne sett at Bolly hadde slikket krittet og gått på løp i lengderetningen. Da hadde gutten hatt en halv bane å løpe på, og man hadde fått vinkel på pasninga, i motsetning til når man skal slå gjennom Fredrik direkte i bakrom.
                                I stedet så trakk Bolly inn i banen hver gang for å lage rom for LKE, som aldri var i nærheten av å være med på noen av kontringene våre.
                                "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  Opprinnelig skrevet av LasseN
                                  Jeg trodde vi var ferdig med denne "dere" og "oss" segmenteringen. Vi er alle LSK supportere for faen!
                                  Det er vi jo også ferdig med. Hva enkelte skriver her inne får stå på dems regning. For tiden er det et godt samarbeid med alle som står på feltet. La det fortsette slik.

                                  Kommentar

                                  • Mynten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 484

                                    Totalt sett fantastisk resultat, men dårlig gjennomført kamp av LSK. Pasningsspillet og mangel på bevegelse er helt grusom de første 70 min. av kampen. Taktiske blundere hele veien gjør at vi bruker spillerne våre helt feil. Synes vi er heldige som får tre poeng i dag, håper vi hever spillet mot Sarpsborg.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Enig. Ingen har rett til aa frata dere retten til aa gjoere som dere vil.
                                      Jeg registrerer at du behendig unngår å svare på det jeg spør om, så jeg spør igjen: vil dere som tydeligvis mener dere besitter fasiten når det gjelder supporterkultur, respektere at vi vil ha oss frabedt sabotasje?

                                      Les forøvrig Nosa sin egen forklaring på de siste kampers innsats. Er å finne overalt. Han tar massiv selvkritikk for å ha hatt feil tanker i hodet de siste kampene. Tenke seg til: fotballspillere er visst mennesker med tanker og følelser de også.
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        Hadde ærlig talt regna med tap før gårsdagens match. Tromsø har framstått som en seriøs utfordrer til edelt metall. Riktignok med en fotball som er lett å mislike, men som allikevel har vist seg å være jævlig effektiv.

                                        Før kampen hadde Tromsø sluppet inn 16 (!) mål. Med så god defensiv orientering (og et spillermateriale som behersker det) er de som skapt for å ligge bakpå og kjøre kontringer. Når de da får det første målet i kampen kan de spille på lagets store kvaliteter, og vi framstår som særdeles puslete.

                                        At det da allikevel finnes moral blant utskjelte spillere hos oss er det bare å takke og bukke for. Det hadde vært veldig lett å gi seg på 0-2 og styre inn til et "hederlig" tap mot det som da hadde vært serielederen. Men Fugla står på, har selvfølgelig griseflaks, og kjemper inn en 3-poenger. Man må bare elske fotball!

                                        Synes vi ser konturene av et lag, av spillere som ønsker å gjøre hverandre gode - spesielt blant den yngre garde. Her har Berg et godt grunnlag for å skape et spennende LSK-lag som har potensiale til å begeistre publikum, bortsett fra den typen som dyrker dårlig stemning og som mener at det bare er å kjøpe seg til seriegull.
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7080

                                          Tromsø har spilt 10 hjemmekamper. Det er hovedgrunnen til at de ligger der de ligger, i likhet med Strømsgodset. De ble både slitne og pesse feige, og tapte kampen på det. Fullt fortjent når de ikke tør å stå løpet ut. Ingen vinner seriegull på å ligge med ti mann i forsvar den siste halvtimen.

                                          Neeei... Skal vi ta en kjappbørs?
                                          Logi 5 - svake utspill, to kanonredninger
                                          Karim 4 - defensivt til dels veldig svak, men viktig offensiv. Mye involvert utover i andre omgang. Endelig en hard corner = gåll.
                                          PSA 5 - sklei før Abdellaoues stolpeskudd. Ellers overbevisende
                                          Steinar 6 - bestemann i forsvar
                                          LKE 3 - elendig førsteomgang. Hadde nær forært Tromsø en scoring. Usynlig offensivt. Spiller på feil side...
                                          Ruben 3 - hans svakeste kamp for LSK.
                                          Søgg 5 - gjorde jobben. Riktig vurdering med byttet da vi måtte jage mål.
                                          Obiefule 6 - god debut, ut fra forutsetningene glimrende. Hadde ikke engang trent med laget. Pasningsfot, plassering og overblikk, og god i duellene.
                                          BB Nosa 6 - våknet utover i kampen. Nøkkelen til at vi snudde kampen. Fantastisk volleyscoring.
                                          Björn 5 - pakket veldig godt inn. Men verdensklasseassist før 2-2.
                                          Fredrik 5 - er på vei til å bli min nye favorittspiller. Jobber som et piska skinn selv med kramper overalt. Sjekk returløpet mot Ciss tre minutter før full tid. Fantastisk innstilling. Nær scoring før pause, uheldig som skled da.

                                          ->Bolly 5 - Tilførte bredde og en reell trussel på flanken vi ikke hadde hatt inntil da. Lykkes ikke med alt, men bør spille.
                                          ->Ohi 6 - Tok grep som bare ytterst få 17-åringer ville vært i stand til. Nydelig scoring. Nærmer seg startplass.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...