Nyheter august 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #41
    VG

    Tomålsscorer Gulbrandsen sikret LSK-seier

    Berg: - Han har klart å erstatte Ujah

    Av Simen Ness Hagen og Øyvind Askeland
    Publisert 07.08.11 - 20:16, endret 07.08.11 - 20:39 (VG NETT)

    LILLESTRØM (VG Nett) (Lillestrøm - Sarpsborg 08 3-1) To scoringer av LSKs unge angriper Fredrik Gulbrandsen (18) sørget for vill jubel på Åråsen.

    Gulbrandsen var i praktslag på Åråsen søndag kveld. Mot Sarpsborg 08 avgjorde ungguttens to scoringer kampen.

    Etter kampslutt hyllet også trener Henning Berg talentet. Han mener Gulbrandsen har klart å fylle skoene til Anthony Ujah, som forlot klubben til fordel for Mainz og tysk fotball i juni.
    - Fredrik jobber knallhardt og får betalt for det. Vi mistet en angrepstrussel da Ujah gikk, men Fredrik har klart å erstatte ham. I kveld gjør han en super kamp, sier Berg til TV2.

    Traurig start på kampen
    Mohammed Ahamed Jama var frampå etter bare noen få sekunder, men LSK-keeper Stefan Logi Magnusson plukket lobben på elegant vis.

    Omgangen jevnet seg ut betraktelig, men ble til tider en svært kjedelig affære. Da lagene gikk til pause, hadde det ikke vært en eneste stor målsjanse.

    Gulbrandsen tok ansvar
    De 4915 tilskuerne måtte vente fem minutter ut i andre omgang før de fikk se kampens første scoring. Og det var vertene i gult som kunne strekke armene i været. Gulbrandsen var på rett sted til rett tid og satt ballen i mål, etter at Kippe sendte ballen videre på en corner.

    Henning Berg hadde tydelig gjort et godt grep da han satte inn Nosa Igiebor og Mathis Bolly i andre omgang.

    Hjemmelaget fikk vesentlig mer fart i seg, mens Sarpsborg gradvis ble mer og mer parkert utover omgangen.

    Da kampen begyne å stilne etter nesten 80 minutters spill, tok Gulbrandsen ansvar igjen og satte inn sin andre nettkjenning for dagen.
    - Det var et meget velplassert skudd. Mye mer velplassert enn målene min far pleide å score, sier unggutten som er sønn av tidligere LSK-spiller Tom Gulbrandsen til TV2.

    Punkterte kampen
    Sarpsborg 08 hadde likevel troen på en snuoperasjon. Returen på et frispark rett utenfor 16-meteren til Lillestrøm havner i beina til Morten Giæver.

    Han nølte ikke da han på returen dundret ballen utagbart opp i nettaket. Bortelaget blåste dermed nytt liv i i håpet om å ta med seg poeng fra Åråsen.
    - Vi er med i kampen og har våre muligheter. Men vi taper fordi marginene er imot oss og fordi LSK utnytter sine sjanser til det fulle, sier S08-trener Roar Johansen til TV2 etter kampen.

    Bare to minutter før slutt viste Bolly hvorfor Berg gjorde riktig ved å sette ham innpå i andre omgang.

    Med et eget raid fra egen banehalvdel ble Magnar Ødegaard nærmest løpt i senk av LSK-kanten, før han driblet av to mann i feltet.

    Avslutningen var en perle som snek seg opp i krysset - helt utagbart for Sarpsborg-keeperen. Med andre ord et verdig punktum på en kamp som fikk en stor tempoøkning utover 2. omgang.

    Kommentar

    • tonkro
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 347

      #42
      Her ligger Lillestrøms nye yndling

      TOMÅLSSCORER: Toppscorer Anthony Ujah har dratt til Tyskland, men erstatteren Fredrik Gulbrandsen gjør sitt for at savnet blir minst mulig. I dag scoret han to ganger mot Sarpsborg 08. Foto: Thomas Winje Øijord / Scanpix



      To scoringer av Fredrik Gulbrandsen og en av innbytter Mathis Bolly sørget for en enkel 3-1-seier for Lillestrøm over et tafatt Sarpsborg på Åråsen stadion.

      Etter en 1. omgang som ikke var noe mer enn en påkjenning for gjespemusklene kom Lillestrøm på banen med to friske innbyttere og et helt annet initiativ. Nosa Igiebor startet på benken, og Lillestrøm mistet mye av sin skaperkraft.

      Etter pause kom nigerianeren på banen og det ble raskt mer fart over tingene.

      Fredrik Gulbrandsen åpnet «ballet» bare fem minutter ut i 2. omgang da han tverrvendte og omskapte en stuss fra Frode Kippe i tellende resultat. Karem Essediri sto for en perfekt corner i forkant av scoringen.

      Gulbrandsen, som har erstattet toppscorer Anthony Ujah som spiss, økte til 2-0 i det 77. minutt med et flatt skudd i hjørnet - uttagbart for Joacim Heier.

      Sarpsborg fattet nytt håp da Morten Giæver reduserte tre minutter senere. Han skjøt først et frispark i muren og dundret returen i nettet, men gleden varte ikke lenge. Mathis Bolly avsluttet et flott raid med et skudd i vinkelen og punkterte dermed oppgjøret to minutter før full tid.

      Lillestrøm var klart best og vant fortjent. Sarpingene hadde fint lite å by på og hadde knapt en målsjanse før Giæver reduserte.

      Kommentar

      • P0P_Corn
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Apr 2004
        • 177

        #43
        Aftenposten - Merk nederste info

        http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article206817.ece

        LSK - Sarpsborg 08 3-1: Lillestrøms spisskomet Fredrik Guldbrandsen har tro på at laget kan ta medaljer i årets serie.

        Publisert: 07.08.2011 kl. 21:00 , endret: 07.08.2011 kl. 21:03
        Av: André Almløv

        Etter sin andre og tredje seriescoring i hjemmeseieren mot Sarpsborg 08 var det ingenting i veien med 18-åringen Fredrik Guldbrandsens selvtillit.
        - Dette gir mye selvtillit og jeg tror vi har alle muligheter til å ta medaljer nå, sier unggutten, som i rekordfart er i ferd med å oppnå samme heltestatus som faren Tom Guldbrandsen hadde på Åråsen på 80- og 90-tallet.
        Erstattet Ujah

        Etter at Anthony Ujah ble solgt til tyske Mainz var det stor skepsis til hvem som kunne erstatte den nigerianske toppscoreren. Henning Bergs valg falt på Guldbrandsen, som sammen med islendingen Bjørn Bergmann Sigurdarson(20) virkelig har funnet tonen.
        - Jeg har mye å takke Bjørn for. Samarbeidet med ham fungerer veldig bra. Nå er det bare å fortsette å score mål, så blir det moro utover, sier Guldbrandsen, som beskriver dagens to scoringer slik.
        - På den første fikk jeg ballen i føttene av Frode Kippe etter en corner og det var egentlig bare å skyte i mål. På den andre fikk jeg ballen fra Bjørn og prøvde å sette den i nærmeste hjørnet.
        Fornøyd trener

        Trener Henning Berg var naturlig nok godt fornøyd med sin unge spiss og måten han har fylt rommet etter Ujah på.
        - Fredrik jobbet knallhardt for laget og fikk betalt med to fine scoringer. Han er på rett sted til rett tid og skyter i tillegg godt. Han har vært en veldig viktig spiller for oss etter at Anthony Ujah ble solgt, sier treneren, som også lot seg imponere av 20-åringen Mathis Bollys skadecomeback.
        - Veldig moro at Bolly fikk det til. Han har vært lenge ute med skade, men fikk til en fantastisk scoring i dag.
        Bolly selv håper han nå kan slippe flere skader og kjempe seg til en fast plass på laget utover høsten.
        - Jeg får håpe jeg klarer å holde meg skadefri fremover slik at jeg kommer i enda bedre form og kan kjøre på for en fast plass på laget, sier lynvingen, som sto for dagens prestasjon da han løp over hele banen og satte ballen i krysset.
        Nosas siste

        Nosa Igiebor spilte trolig sin siste kamp for Lillestrøm før en overgang til utlandet formaliseres. Israelske Hapoel Tel Aviv er mest sannsynlig ny arbeidsgiver. Mot Sarpsborg ville han helst slippe på grunn av magetrøbbel, men kom inn i pausen for Espen Søgård. Nosa tror Lillestrøm kommer til å klare seg fint uten ham.
        - Ingen er uerstattelig. Hvis jeg drar kommer det noen og tar plassen. Jeg tror dette laget vil fortsette å gjøre det bra selv om jeg drar, sier han.
        Søgård ferdig i LSK

        Espen Søgård har fått beskjed av Lillestrøm at han ikke lenger er med i klubbens fremtidsplaner. 31-åringen som debuterte for klubben i 1997 har tilbud fra en annen eliteserieklubb, og skal ønske en rask overgang. Han skulle egentlig ikke spilt dagens kamp, men måtte steppe inn da Nosa ikke maktet å starte kampen

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1453

          #44
          På vei til Start



          Espen Søgård kan ha spilt sin siste Lillestrøm-kamp. Veteranen med 278 Tippeliga-kamper og 359 kamper for klubben totalt, får ikke fornyet sin kontrakt på Åråsen.

          – Jeg fikk beskjed fra Henning Berg på lørdag om at jeg ikke var med i framtidsplanene til klubben. Nå må jeg tenke på min framtid som fotballspiller, sier Søgård til rb.no.

          Start skal ha tilbudt midtbanespilleren en toårskontrakt, og Søgård kan fort spille for Start allerede i kvartfinalen i cupen, når de møter Alta neste helg.

          – Jeg har fått et tilbud og forventer at LSK lar meg gå denne uken, sier han.

          Lillestrøm-trener Henning Berg bekrefter at Søgård kan forsvinne.

          – Vi har sagt til Espen at vi vil vente til oktober/november med og bestemme oss angående framtiden. Espen vil ha et svar om den nå. Per tidspunkt er det at vi ikke vil komme med et tilbud. Bak det ligger det en total sportslig vurdering, sier Berg.

          Han forstår da at Start og Kristiansand frister for Søgård.

          – Har han et tilbud som strekker seg over flere år der, skjønner jeg at det er interessant for Espen, sier Berg.

          Det betyr at 1. omgangen i seieren mot Sarpsborg mest sannsynlig var den siste i Lillestrøm-drakta for Fetsund-gutten.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #45
            – Ingen er uerstattelige

            Nosa Igiebor, Lillestrøm og Hapoel Tel Aviv forhandler søndag kveld.

            I et møte på Åråsen etter kampen mot Sarpsborg, blir etter alle solemerker klubben og spilleren enige med isrelske Hapoel Tel Aviv om en overgangsavtale. – Ingenting er klart, men vi får se etter møtet, sier Nosa, som har ønsket større utfordringer enn Lillestrøm i lang tid.
            Han startet ikke mot Sarpsborg 08. Det hadde ingenting med overgangsryktene å gjøre, men at han slet med smerter i magen.
            Nosa ble byttet inn sammen med Mathis Bolly til pause og med Tel Avivs utsendte på tribunen, var nigerianeren med å sørge for 3-1-seieren.
            – Jeg skulle egentlig starte, men sa fra at jeg ikke orket 90 minutter med magesmertene. Da jeg og Bolly kom inn hadde vi energi, oppsumerer Nosa.
            Om han nå skulle forlate Åråsen, er han ikke bekymret for framtiden til Lillestrøm.
            – Ingen er uerstattelige. Forsvinner jeg vil noen andre komme inn å gjøre jobben, sier han til rb.no

            http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5693779.ece

            Kommentar

            • athomash
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2007
              • 118

              #46
              h=1]Nosa solgt i natt[/h]

              http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5693804.ece[/URL]

              De to klubbene satte seg i forhandlinger en drøy halvtime etter at LSK hadde slått Sarpsborg 3-1 på Åråsen.

              Etter å ha forhandlet i rundt tre timer søndag kveld, ble de før midnatt enige om en overgangssum for nigerianeren som er etter det Romerikes Blad kjenner til er på snaut åtte millioner kroner.


              Medisinsk test
              – Jeg har ingen kommentar til noen summer, men vi er enig med Hapoel Tel Aviv. Slik fotballmarkedet er nå, mener vi at vi har fått en fair avtale, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

              Igiebor har allerede ferdigforhandlet sin kontrakt med Hapoel Tel Aviv. Før 20-åringen blir formelt klar for den israelske klubben, skal han gjennom en medisinsk test.

              Mandag morgen satt LSK-spilleren seg på flyet til Tel Aviv sammen med sin egen agent Atta Aneke og klubbens representanter. For å bli spilleklar til playoffkampen mot Ekranes (Litauen) i Europaligaen, må avtalen som RB-sporten har skrevet tidligere, gå i orden i løpet av mandagen.


              Rosenborg-bud på 7 mill.
              Ut fra det Romerikes Blad kjenner til, bød den israelske klubben i utgangspunktet 850.000 euro for Igiebor. LSK har i utgangspunktet hatt en smertegrense på en million euro (i underkant av åtte millioner kroner). Trolig ble klubbene enig om et beløp i nærheten av det LSK krevde.

              RB-sporten vet at Rosenborg fikk nei på sitt bud på sju millioner for Igiebor i forrige uke.

              Grunnen til det kontante avslaget var en kombinasjon av at LSK ikke hadde noe stort ønske om å selge til konkurrenten i Trøndelag og at nigerianeren selv heller ikke var overivrig på å fortsette karrieren på Lerkendal.

              – Jeg har ingen kommentar til interesse eller bud fra andre klubber. Vi er glad for at vi har kommet til enighet med en klubb som Nosa selv ønsket å gå til, sier Bjarmann.



              Hva mener du om salget? Si din mening!


              – De selger mange spillere
              Selv om mange andre klubber har fulgt LSKs midtbanespiller i lang tid, så har det den siste tiden kun vært israelske Hapoel Tel Aviv og Rosenborg som har vist konkret interesse for 20-åringen.

              Flere franske klubber, blant annet St. Etienne, skal ha vært på banen tidligere. Men med et ønske om å selge nå i sommer, hadde LSK egentlig bare to valg. Hapoel Tel Aviv endte opp som det beste alternativet både for Åråsen-klubben og spilleren.

              I forhandlingene som varte til nærmere midnatt søndag, var også videresalgsprosent et sentralt tema. LSK håper de kan tjene mer på Nosa en gang i framtida. Og det er ikke utenkelig at de vil gjøre det. Storklubben fra Israel er nemlig kjent for å selge mange spillere.

              – De har en bra historie på spillersalg, særlig til Tyskland. De har blant annet solgt flere spillere før denne sesongen, forteller LSKs sportsdirektør.

              Det kan derfor hende at de snaue åtte millionene LSK får nå, kan bli flere om nigerianeren har suksess i sin nye klubb. LSK har etter det RB-sporten erfarer forhandlet seg fram til en videresalgsprosent på nærmere 20.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #47
                RB: Børsen Lillestrøm - Sarpsborg 08

                Publisert 08.08.2011 kl 07:30 Oppdatert 08.08.2011 kl 07:30

                Lillestrøm – Sarpsborg 3-1 (0-0)

                Åråsen.

                Mål: 1-0 (50) Fredrik Gulbrandsen (Frode Kippe), 2-0 (77) Fredrik Gulbrandsen (Björn Bergmann Sigurdarson), 2-1 (79) Morten Giæver, 3-1 (88) Mathis Bolly (Steinar Pedersen).

                Gult kort: Pål Steffen Andresen, Stefan Logi Magnusson, LSK. Stanley Ihugba, Sarpsborg.

                Tilskuere: 4.915.

                Målsjanser: LSK 10, Sarpsborg 2.

                Cornere: LSK 11, Sarpsborg 2.

                Dagens kanarifugl: Fredrik Gulbrandsen.

                Kampkarakter: 6

                Publikum: 6

                LSK (4-4-2):

                STEFAN LOGI MAGNUSSON 4
                Hadde ikke en eneste redning i løpet av 90 min. Det sier mest om hvor lite Sarpsborg skapte. Målet kunne han ikke gjøre noe med. Til tider svak med ballen i beina. Klarerte til innkast flere ganger da han burde klart noe bedre. Fikk tilsnakk for uthaling av tid, pådro seg likevel gult.

                KARIM ESSEDIRI 6
                Offensiv og god i hele kampen. Pumpet innlegg fra sin posisjon ute til høyre. I tillegg utfordret han backen langt oftere enn han har for vane. Dødballene holdt ikke mer enn middels kvalitet, men det ble flere sjanser ut av det. Ble aldri satt på defensive prøver han ikke fikset.

                STEINAR PEDERSEN 5
                Fikk trøbbel med spissen Mo på en lang klarering etter noen sekunder av kampen. Slet også flere ganger før pause med å komme inn i den hurtige spissen. Men reddet seg alltid ut av det til slutt. Noen slurverne pasninger. Avsluttet som back og hadde «assist» på Bollys mål.

                FRODE KIPPE 6
                Meldte seg klar til kamp etter testen lørdag. Hadde ikke synlige problemer med stivheten i lysken og framsto som trygg og god i alt han foretok seg defensivt. Headet ned til Gulbrandsen da han ordnet 1-0. Nær to mål selv, men han traff ikke godt nok med hodet på de to sjansene.

                LARS KRISTIAN ERIKSEN 5
                Full kontroll defensivt gjennom hele kampen. Offensiv og villig også fra sin venstrebackposisjon. Kom til flere innlegg, og bidro godt. En av backen bedre kamper den siste tida. Fikk seg en trøkk mot slutten og gikk ut da LSK trengte friske bein i sluttminuttene.

                OHI OMOIJUANFO 5
                Første gang fra start denne sesongen. Spilte med stor ro og var bevegelig og god fra sin kantposisjon. Trygg og sikker i sin behandling av ballen. Hadde scoret fire mål på ti kamper før denne. Men det ble bare nesten denne gangen. En god keeper hindret ham fra å score to.

                PAUL OBIEFULE 6
                Fant rollen sin som balanserende midtbanespiller fra start og var banens beste før pause. Valgte enkle og gode løsninger med ball og var alltid på rett sted defensivt. Gode pasninger. Klarte ikke å flytte beina like fort hele 2. omg. og laget noen unødvendige frispark. Men god kamp.

                ESPEN SØGÅRD 4
                Visste at han kanskje spilte sin siste LSK-kamp da han fikk sjansen for Nosa hadde magetrøbbel. Gjorde som vanlig jobben på midten, men uten å briljere med ball. Hadde en forferdelig tversoverpasning som holdt på å skape en stor Sarpsborg-sjanse. Ble byttet ut da LSK trengte Nosas kreativitet for å avgjøre kampen i 2. omg.

                STIAN RINGSTAD 4
                Fikk sjansen på venstrekanten fra start etter tre kamper på benken. Satte fart og passerte spillere ved noen anledninger, men må gjøre det enda oftere om han skal gjøre seg fortjent til startplass. Slo en corner over feltet. Byttet med Bolly i pausen.

                BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 5
                Fin flikk med hodet til Gulbrandsen og et flott raid med påfølgende skudd, var beholdningen hans før pause. Blir passet godt på om dagen, men fant rom utover i 2. omg. Spilte fint til spissmakkeren før 2-0. Kunne scoret minst ett selv, men lyktes ikke med den avgjørende detaljen. Burde fått pasning fra spisskollegaen i 2. omg.

                FREDRIK GULBRANDSEN 6 BB
                Ville mye og jobbet hardt. Slet med balansen på det glatte underlaget før pause. Misbrukte en god mulighet da Sigurdarson headet han gjennom, men valgte feil løsning. På rett sted da Kippe headet corneren ned til ham før 1-0. God da han laget nummer to. Banens beste.

                SUM 11 MANN: 56

                INNBYTTERE:

                MATHIS BOLLY 6
                (45 min. for Ringstad).
                Kom inn og satte fart umiddelbart. Gjorde 2. omg. til en tøff opplevelse for den unge høyrebacken til Sarpsborg. Startet angrepet som førte til 2-0. Avsluttet med et fantastisk mål til 3-1.

                NOSA IGIEBOR 5
                (45 min for Søgård).
                Magetrøbbel gjorde at han ikke startet. Fikk en omg. i det som blir avskjeden med LSK. Bidro til at LSK avgjorde, men langt fra feilfri.

                PÅL STEFFEN ANDRESEN
                (10 min. for Eriksen).
                Inn for å trygge det som var en 2-1 ledelse. Løste sluttminuttene flott.

                SUM 13 MANN: 13

                DOMMER:

                ESPEN BERNTSEN 4
                For lav frisparklinje til å skape flyt i kampen før pause. Framsto til tider som pirkete. Det var unødvendig i en ganske lettdømt kamp. Greit med kort til Ihugba, Magnusson og Andresen. Men generelt for ustabil prestasjonene til å få bedre karakter selv om han hadde kontroll.

                ANALYSEN
                LSK stor favoritt og med mulighet til å melde seg på i medaljekampen. I slike situasjoner har LSK ofte sviktet tidligere. Styrte kampen fra start, men klarte ikke å sette Sarpsborg under et enormt trykk de første 45 min. Gjestene lå bakpå og satset alt på at lange klareringer eller tidlige utspill skulle skape sjansene for dem. Men det ble lite ut av det. Berg gjorde to bytter i pausen og vi fikk umiddelbart se et LSK som kom ut tok tak i kampen og virket farligere. Totalt skapte de åtte sjanser etter hvilen, og vant etter hvert en svært fortjent seier. Men det var unødvendig å slippe Sarpsborg inn i kampen i noen minutter på stillingen 2-1.

                Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #48



                  Etter at alle hadde gått hjem fra Åråsen søndag kveld var LSK og Hapoel Tel Aviv i samtaler.
                  - Vi er nå enige om en overgangssum for Nosa Igiebor til Hapoel Tel Aviv. Det er likevel ingenting som er avklart før Nosa har gått gjennom den medisinsk testen i Israel. Ikke minst må også papirarbeidet gjøres unna, sier Torgeir Bjarmann til LSK.no.

                  Derfor reiste Nosa til Israel mandag morgen.
                  - Frem til alt er på plass er det ikke så veldig mye mer å kommentere. Status akkurat nå er at vi avventer den medisinske testen.

                  Nosa ble byttet inn i pausen mot Sarpsborg 08, og fikk med seg tre mål. To av Fredrik Gulbrandsen og ett av Mathis Bolly.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1476

                    #49
                    Fra nrk.no


                    Mener unggutter kan fylle tomrommet etter Ujah og NosaNosa Igiebor kan juble
                    over at det ser ut som han går til Hapoel Tel Aviv.
                    Foto: Larsen, Håkon Mosvold/SCANPIX
                    Lillestrøm er enige med Hapoel Tel Aviv om en overgangssum for Nosa Igiebor.Publisert i dag 09:15. Oppdatert i dag 10:17.

                    Emmanuel Nosakhare IgieborFoto: Junge, Heiko/Scanpix
                    • Nigeriansk angrepsspiller
                    • Født 9. november 1990
                    • Oftest kalt Nosa Igiebor eller bare Nosa
                    • 182 centimeter høy
                    • 79 kilo tung
                    • Har scoret åtte mål i eliteserien 2011
                    • Har spilt for Sharks FC, Warri WOlves og Lillestrøm
                    • Er en medisinsk test unnå å bli Hapoel Tel Aviv-spiller
                    Lillestrøm og Hapoel Tel Aviv ble enige om en overgangssum for Nosa Igiebor etter tre timers forhandlinger søndag kveld og natt til mandag.
                    Ifølge Romerikes Blad skal den norske og den israelske klubben ha blitt enige om en overgangssum på snaut åtte millioner kroner. Igiebors personlige kontrakt er allerede ferdigforhandlet.
                    – Vi har fått en helt grei pris i dagens marked, som ikke er veldig hett. Alt i alt er vi fornøyd, spesielt med tanke på at Nosa var moden for klubbskifte, sier sportsdirektør i Lillestrøm Torgeir Bjarmann til NRK.no.
                    20-åringen selv reiste til Israel mandag morgen for å gjennomgå en medisinsk test. I tillegg må en hel del papirarbeid gjennomføres.
                    Har solgt halvparten av sine mål
                    Om han består den, vil Lillestrøm ha solgt sine to toppscorere denne sesongen.
                    Anthony Ujah, som ble solgt til Mainz tidligere i sommer, har sammen med Nosa stått for hele 21 av Lillestrøms 42 mål i år.
                    – Vi vil jo sannsynligvis hente noen unge erstattere. Samtidig ser man hva som skjedde med Ujah, det dukker opp nye, unge spillere når noen forsvinner. Det er flere unge som kommer bakfra, så det er ikke noe «must» å hente noen nye, sier Bjarmann.
                    Lillestrøm ligger helt oppe på fjerdeplass på tabellen, men Bjarmann vil ikke gå med på at de selger seg fra noen medaljekamp.
                    – Nei, vi må være litt edruelige her. Vi har hele tiden satset på å komme blant de seks beste, sier han.
                    Selger for 30 millioner
                    Lillestrøm har fått inn rundt 30 millioner kroner for de to nigerianerne. Ifølge Romerikes Blad har LSK også sikret seg 20 prosent av overgangssummen om Nosa blir solgt videre fra Hapoel Tel Aviv.
                    De pengene kommer ikke til å brukes til spillerkjøp.
                    – Skal vi hente noen nye, er det med midler fra investorer, sier Bjarmann.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      TV2 Sport

                      Nosa til Hapoel Tel Aviv: – LSK mister et gir eller to

                      Lillestrøm er enig med Hapoel Tel Aviv om overgangssummen for Nosa. TV 2-ekspert Bengt Eriksen tror ikke et salg vil svekke klubbens medaljesjanser.

                      Nosa Igiebor spilte andreomgangen for Lillestrøm mot Sarpsborg. Det var trolig nigerianerens siste kamp for LSK. For søndag kveld møtte agenten hans representanter for israelske Hapoel Tel Aviv.
                      – Jeg tror at jeg tar avgjørelsen om å spille i Israel søndag kveld. Etter møtet får jeg vite hva som skjer. Jeg blir glad hvis alt går i orden med overgangen til Hapoel, sa Nosa til TV 2 Sporten etter kampen.

                      Papirarbeid og medisinsk test
                      Mandag morgen kom bekreftelsen fra LSK-leiren:

                      – Vi er nå enige om en overgangssum for Nosa Igiebor til Hapoel Tel Aviv. Det er likevel ingenting som er avklart før Nosa har gått gjennom den medisinsk testen i Israel. Ikke minst må også papirarbeidet gjøres unna, sier Torgeir Bjarmann til LSK.no.

                      Nosa har allerede satt seg på flyet ned til Israel, skriver LSK.no.

                      20-åringen står med solide åtte scoringer på 14 kamper fra start i Tippeligaen denne sesongen.

                      – Mister et gir eller to
                      TV 2s fotballekspert Bengt Eriksen tror ikke Lillestrøms medaljesjanser vil være svekket dersom overgangen går i orden.

                      – De har mistet Anthony Ujah og Nosa, som begge er spillere som kunne avgjort tøffe kamper i høst. Men jeg vet ikke om det svekker LSK, ikke minst med tanke på bråket som har vært rundt Nosa og sosiale medier, sier Eriksen og sikter til at enkelte spillere har kritiserte Nosa for dårlige holdninger.

                      – Sportslig mister LSK et gir eller to, men har en ung og lovende Fredrik Gulbrandsen i bakhånd. De har også vært en del plaget med skader, men dette begynner å komme på plass igjen nå, sier Eriksen.

                      18 år gamle Gulbrandsen scoret to ganger i 3-1-seieren over Sarpsborg søndag.

                      Lillestrøm er enig med Hapoel Tel Aviv om overgangssummen for Nosa. TV 2-ekspert Bengt Eriksen tror ikke et salg vil svekke klubbens medaljesjanser.

                      Kommentar

                      • Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

                        #51
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1476

                          #52
                          Fvn.no

                          Søgård vil til Start nå
                          Espen Søgård håper på en rask avklaring, og en overgang
                          til Start.

                          31-åringen håper å spille kvartfinalen mot Alta lørdag.


                          Publisert: 08.08.2011 kl. 09:26 ,
                          endret: 08.08.2011 kl. 09:30
                          Av: Håvard Karlsen

                          Espen Søgård har fått beskjed av Lillestrøm-trener Henning Berg at han ikke
                          er med i fremtidsplanene til klubben. Ifølge Romerikes Blad forlanger han å gå
                          til Start umiddelbart.
                          – Tilbudet varer ikke evig. Start trenger spillere nå for å styrke laget
                          og overleve i serien, sier Søgård i dagens papirutgave.
                          Start kan dermed få den midtbanekrigeren de har jaktet på. Søgård er ifølge
                          avisen tilbudt en 2,5 årskontrakt med Sørlendingene.
                          Les også:
                          • Søgård: – Start kan være en spennende
                            utfordring
                          – God eliteseriespiller
                          Dersom LSK slipper Søgård, kan 31-åringen rekke lørdagens kvartfinale i cupen
                          mot Alta på Sør Arena.
                          – Espen har alltid vært en trofast spiller. Vi ønsker å være med og trygge
                          fotballframtida hans. Nå får vi snakke med Start og se hva som kommer ut av det,
                          sier LSK-leder Per Mathisen til avisen.


                          Start vil som vanlig ikke si noe rundt spillere inn eller ut.

                          – Vi kommenterer ikke rykter rundt spillere, sier sportslig og administrativ
                          leder Rune Jakobsen.
                          – Hva kan du si om Espen Søgård som spiller da?
                          – Ikke noe annet enn at han er en god eliteseriespiller, som mange andre,
                          sier Jakobsen.
                          – Trenger krigere
                          Start har nå fått inn Olav Tuelo Johannesen, samt ser ut til å få Søgård nå
                          og Glenn Andersen etter sesongen. Strømsgodset vil ikke slippe sistnevnte før
                          kontrakten går ut.
                          – De vi trenger nå er krigere. Hvorvidt disse spillerne er fremtiden er en
                          helt annen sak, sier Bjørnar Eidstø i Menigheden.

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

                            #53


                            Marius Johnsen skryter av sin lagkamerat Espen Søgård.

                            Publisert: 08.08.2011 kl. 11:47 , endret: 08.08.2011 kl. 12:28
                            Av: Håvard Karlsen



                            Statistikksenter Eliteserien: 31-åringen er ifølge Romerikes Blad tilbudt en 2,5 årskontrakt med Start. Søgård vil forlate Lillestrøm umiddelbart, og håper å rekke cupkampen mot Alta lørdag.
                            Marius Johnsen, som for tiden trener seg opp etter skade i Kristiansand, er full av lovord om Søgård.
                            Les også: – Hvis dette går i orden, så får Start en spiller som alltid er å regne med, og en de kan ta med seg i krigen. Espen er også undervurdert som ballspiller. Han har gode tekniske ferdigheter, sier Hellemyr-gutten.
                            Ledertype

                            Søgård blir regnet som en legende i LSK, og har spilt 278 eliteseriekamper for Kanarifuglene.
                            – Espen er alltid tilgjengelig, og aldri skadet, sier Johnsen og ler.
                            Venstrebacken er ikke i tvil om at Søgård vil hjelpe Start, og han blir klar for klubben.
                            – Han er en tilvekst for Start på mange måter, og spillere som han vokser ikke på trær. Espen er også en ledertype som tar tak, og han er viktig både på og utenfor banen. En bra mann å ha i miljøet, sier 29-åringen.
                            Usikker fotballfremtid

                            Johnsen, som har kontrakt med LSK til sommeren 2012, har fortsatt en uviss fremtid på fotballbanen. Han ble operert i oktober i fjor, og regner med en opptreningsperiode på 18 måneder.
                            – Det går fremover, men det går sakte. Jeg er langt fra noe fotballspill, sier Johnsen, som skryter av måten LSK har oppført seg i saken.
                            – De har vært reale med meg hele veien, og lagt alt til rette. Dette er en kjip situasjon både for meg og klubben, sier han.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #54
                              RB

                              Lillestrøm har gått med på å slippe Espen Søgård til Start.

                              Publisert 08.08.2011 kl 13:11 Oppdatert 08.08.2011 kl 13:37

                              – Vi har blitt enige om å slippe Espen nå, og det er dermed bare opp til han å bli enig med Start, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann til rb.no.

                              Etter 359 kamper for LSK er det nå slutt for veteranen.
                              – Jeg skal forandle endelig med klubben, men håper det går i orden, sier Espen Søgård.

                              Han innrømmer likevel at han ikke var forberedt på klubbskiftet.
                              – Jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle spille et annet sted enn LSK for en uke siden, sier Søgård.

                              Midtbanespilleren mener derimot at han har fått en god behandling av klubben og bærer ikke nag.

                              Kommentar

                              • 65`an
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Apr 2006
                                • 70

                                #55
                                Nettavisen

                                FANSENS FAVORITT: Espen Søgård feirer med fansen etter 4-2 mot Rosenborg i 2008. Foto: Erlend Aas/Scanpix - Er dette takken?

                                Martin Busk Tips meg @M_Busk





                                Størst tekst Større tekst Normal tekst
                                Publisert 08.08.11 13:56
                                Espen Søgård går til Start og Kanarifansen reagerer kraftig.
                                HØYDEPUNKTET: Lillestrøm vant cupfinalen mot Haugesund i 2007. Foto: Cornelius Poppe/Scanpix
                                GAMLE DAGER: Torgeir Bjarmann og Espen Søgård i kamp mot Molde i 2002.



                                Siden 1999 har Espen Søgård trofast tjent sitt Lillestrøm SK.
                                Lørdag fikk han beskjed om at han ikke får ny kontrakt i klubben.
                                Et par dager senere er Lillestrøm og Start enig om en overgang for 31-åringen.
                                - Trenger gult og svart blod
                                Lillestrøm-supporterne forstår ikke hvordan klubben kan la den trofaste midtbanespilleren gå.
                                - Det var ikke noe hyggelig å våkne opp til det her. Vi trenger spillere med gult og svart blod. Espen har fansens fulle støtte, sier talsmann i Kanarifansen Kenneth Kvebekk.
                                Kvebekk mener de aller fleste av kanarifansens medlemmer stiller seg bak hans uttalelser.
                                - De aller fleste vil beholde ham. Han er jo ikke noe teknisk vidunder, men han gir alltid alt for LSK. Alle klubber trenger slike spillere, sier Kanarifansens talsmann.
                                - Er dette takken?
                                Kjetil Sandvik har også stått på kanarifeltet på Åråsen i mange år og kan ikke forstå at klubben ikke tilbyr midtbanespilleren ny kontrakt.
                                - Er dette takken man får etter å ha ofret alt for klubben man elsker i 12 år? spør Sandvik.
                                Han forstår ikke at LSK-ledelsen ikke verdsetter Søgårds vilje til å gi alt for klubben.
                                - Søgård har løpt, svettet, blødd og spilt med hjertet utenpå drakta. Han har godtatt lønnskutt og klamret seg fast i elleveren uansett hva som har blitt kjøpt inn av konkurrenter.
                                I KJENT STIL: Espen Søgård slik Kanarifansen vil huske ham. Foto: Stian Lysberg Solum/Scanpix
                                - Gi ham en verdig avslutning
                                Sandvik er ikke i tvil om at Lillestrøms nummer 7 bør tilbys ny kontrakt snarest.
                                - Jeg regner med han har 2-3 år igjen på toppnivå. Det hadde ikke kostet klubben mye å tilby ham en treårskontrakt og gitt ham en verdig avslutning på karrieren i Lillestrøm, mener Sandvik.
                                Det er nå startet opp en Facebook-gruppe som oppfordrer LSK-ledelsen til å beholde Søgård.
                                Klokka 14.00 mandag hadde gruppen 687 medlemmer.
                                - Et spark i ræva
                                I 2008 opplevde Pål Strand å bli presset ut av LSK etter ni år i klubben. Strand var under kontrakt og ble satt ned på rekruttlaget og erklært uønsket på Åråsen.
                                - I England får du en testimonialkamp etter lang og tro tjeneste. Her får du et spark i ræva, uttalte Strand den gangen.
                                Raufoss-spilleren er tydelig oppgitt over måten han ble behandlet på i slutten av sin Lillestrøm karriere.
                                - Det som skjedde var trist. Jeg er ferdig med den biten og vil ikke si noe mer om det. Jeg kjenner at jeg bare blir irritert, sier Strand.
                                TRIST: Pål Strand synes det er trist at Espen Søgård kanskje forlater LSK. Foto: Stian Lysberg Solum/Scanpix
                                Trist
                                Strand kan imidlertid fortelle at han ikke bærer nag til LSK.
                                - Jeg spilte i der i ni år og det er klart at jeg fortsatt holder med klubben. De som tok avgjørelsen om å fryse meg ut den gangen er ikke i LSK lenger, sier Strand.
                                Han er forsiktig med å sammenligne det han opplevde i 2008 med det Søgård gjennomgår nå.
                                - Det er viktig at klubben tar vare på de lokale gutta og dette er synd for Espen. Samtidig er det en del av fotballen. Klubben er fri til å velge om de ønsker å fornye kontrakten eller ikke, sier Strand.
                                Espen Søgård har spilt 359 kamper for Lillestrøm siden debuten i 1999.

                                Kommentar

                                • 10theri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2010
                                  • 438

                                  #56
                                  Søgård klar for Start
                                  LSK og Start ble i ettermiddag enige om overgangen.
                                  Midtbanespileren skal være klar til lørdagens cupkamp mot Alta, melder Start på sinhjemmeside. Den personlige avtalen kom på plass mandag ettermiddag. Søgårds kontrakt med LSK gikk opprinnelig ut i 2011.

                                  Artikkelen oppdateres.


                                  Heia Lillestrøm......

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #57
                                    lsk.no

                                    NETTMØTE MED HENNING BERG

                                    Tirsdag fra 1200 til 1300 svarer Henning Berg på dine spørsmål her på LSK.no.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #58
                                      lsk.no

                                      - ESPEN HAR VÆRT VIKTIG FOR OSS

                                      Henning Berg ønsket å ha Espen Søgård ut sesongen, men nå går fetsokningen til Start.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #59
                                        kfl.no

                                        Takk for alt, Espen!!!

                                        Mange spillere har kommet og gått i løpet av de årene LSK har vært et av norges mest markante topplag. Kun et fåtall av dem har satt evige spor etter seg i supporternes minne.
                                        Espen Søgård vil for alltid være en av de somvil bli nevnt først når vi supportere mimrer om de som var noe helt spesielt. Kanskje ingen direkte konkurrent til Messi, men alltid med hjertet utenpå drakta. Alltid maks innsats, uten hensyn til egne lemmer. Matchvinner da LSK sikret plassen mot Brann 25. oktober 2009.

                                        Skrevet av kfl.no

                                        12 år.
                                        359 kamper.
                                        21 mål.
                                        2 A-landslagskamper.
                                        9 U-21 landslagskamper.
                                        Cupmester 2007.

                                        For alltid Fugl, uansett hvilken drakt du måtte tre på deg heretter.
                                        Kom snarest hjem igjen, jævla Fetsundråner!!!!!!!

                                        Publisert: 08.08.2011 kl. 16:59 - Sist endret: 08.08.2011 kl. 16:59

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          RB

                                          CUPSEIEREN: I 2007 kunne Espen Søgård heve kongepokalen foran Kanarifansen etter cupfinaleseieren mot Haugesund. ESEN
                                          - Vi tar det fryktelig tungt

                                          LILLESTRØM: Kanarifansen sørger etter tapet av Espen Søgård. KFL-leder Morten Galåsen mener «Fetsund-råneren» er et levede LSK-ikon.

                                          ESPEN BOLSTAD
                                          Publisert 08.08.2011 kl. 18.59



                                          - VONDT: Kanarifansens leder Morten Galåsen synes det er både tungt og vondt at klubben i hans hjerte nå skilles fra Espen Søgård. Mannen han omtaler som et LSK-ikon.



                                          Kanarifansen tar nyheten om at Espen Søgård (31) er ferdig i LSK tungt. På supporternes egne hjemmesider blir han hyllet og takket – samtidig som supporternes sjokk bearbeides. På Facebook er det opprettet en egen gruppe der medlemmene krever at Fetsund-karen får bli i klubben.

                                          I år står 31-åringen med 16 kamper fra start for LSK. Fetsund-karen har spilt 277 seriekamper og scoret 11 mål for de gule og svarte. Mandag ble det klart at Åråsen-klubben slipper Espen Søgård til Start og Kristiansand.

                                          – Vi tar det fryktelig tungt, jeg må innrømme det. En epoke er over. Rent sportslig vil det selvfølgelig være mulig å erstatte Espen, men han er så mye mer enn en midtbanespiller. Et ikon, sier leder for Kanarifansen, Morten Galåsen til rb.no.

                                          – Bar LSK-sjela videre
                                          Galåsen sammenligner overgangen med den gangen Dennis Schiller dro til Molde i 96.
                                          – De er to spillere som begge er elsket av supporterne. Det blir rett og slett tungt å se Søgård spille i en annen drakt. Men vi ønsker ham lykke til, bare ikke i kampene mot oss, sier Galåsen.
                                          – Hvordan vil du beskrive Espen Søgård og hans forhold til LSK?
                                          – Espen Søgård er en av de aller viktigste spillerne klubben har hatt de siste ti årene. Han er ekte vare. Han vet alt om hva klubben står for og han har vært en pådriver for at LSK-sjela har fått leve videre, svarer Galåsen.

                                          Inviterer til Sørlandet
                                          Espen Søgård synes det er synd at han ikke fikk tatt et skikkelig farvel med LSK-supporterne.
                                          – Jeg visste at det trolig var min siste kamp for LSK. Derfor var det litt trist at jeg ikke fikk tatt avskjed med supporterne. Nå inviterer jeg dem isteden til Kristiansand i september, jeg håper mange tar turen, sier Espen Søgård til RB.
                                          LSK møter Start i Kristiansand 25. september og KFL-lederen håper supporterne takker ja til invitasjonen.
                                          – Det hadde vært moro om vi hadde klart å samle en stor gjeng med supportere til Kristiansand-kampen. Det er ikke vanskelig å komme seg dit, så jeg viderebringer gjerne den oppfordringen, sier han.

                                          Kommentar

                                          Working...