Nyheter august 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vikingur
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 289

    #61

    Kommentar

    • Trondeo
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3062

      #62
      http://www.lsk.no/no/sportslig/a-laget/nyheter/Nettmøte+med+Henning+Berg.b7C_wljY3-.ips

      NETTMØTE MED HENNING BERG

      Tirsdag fra 1200 til 1300 svarer Henning Berg på dine spørsmål her på LSK.no.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        #63
        LSK-supporterne i opprør mot ledelsen

        Kanarifansen demonstrerte på treningsfeltet.

        Publisert: 09.08.2011 kl. 11:37 , endret: 09.08.2011 kl. 11:51
        Av: Yasmin Sunde Hoel

        Lillestrøms trofaste supportere hengte tirsdag opp bannere i protest mot Espen Søgårds avskjed.
        I går ble det kjent at LSK-legenden går til Start, ettersom han ikke får fornyet kontrakten med klubben han har spilt for i 12 år.

        Det får Kanarifansen til å se rødt.

        (Artikkelen fortsetter)


        Publikumsfavoritten Espen Søgård skifter fra Lillestrøm til Start. (Foto: Scanpix)

        Etter 359 kamper for Lillestrøm er Søgård blitt en yndling blant fansen. Derfor bestemte supporterne seg for å aksjonere ved å henge opp et titalls bannere på Åråsen i dag tidlig.

        - Vi vil vise vår støtte til Espen. Vi mener det er plass til ham i laget og at han burde fått lov å fortsette, sier Kanarifans-talsmann Kenneth Kvebek til Aftenposten.no, før han legger til:
        - Det var bred oppslutning om denne aksjonen.
        På bannerne står det blant annet: «Espen – en kriger», «Kanarifugl for alltid».
        Også på forumet på supporternettsiden har diskusjonen gått hett for seg.
        - Faktum er at Berg og Bjarmann er nå i ferd med å selge selve sjela til LSK, skriver én.
        Kvebek bekrefter at reaksjonene har vært kraftige i supportermiljøet.
        - I går gledet vi oss alle til å lese om seieren over Sarpsborg i avisen, men i stedet ble vi møtt av nyheten om at Espen forsvinner, sier han.
        Han sier overgangen kom som lyn fra klar himmel.
        - Espen er supporternes mann. Han elsker Lillestrøm og gir alltid alt. På den måten er han uvurderlig. Alle lag trenger å ha en sånn spiller, sier Kvebek.

        Manglet tilbud
        Derfor lover han at Søgård vil bli hjertelig mottatt når han kommer tilbake på Åråsen som Start-spiller.
        - Vi skal støtte og heie på ham når vi spiller mot Start neste gang. Han kommer alltid til å være en av oss.
        LSK-trener Henning Berg sa følgende til lsk.no i går:
        - Espen har vært viktig for oss. Han har spilt nesten alle kampene siden jeg kom til klubben. Han har bidratt både på banen og i garderoben. Vi mister mye når Espen forsvinner. Samtidig så må vi også gjøre de sportslige vurderingene over tid. Vi har mange unggutter på vei oppover, og laget er i god utvikling.
        Søgård har uttalt til VG at han ble svært overrasket og skuffet over å ikke få fornyet kontrakten sin med Lillestrøm.
        - Men sånn som situasjonen ble er jeg veldig glad for at det ble denne løsningen. Absolutt. Jeg er klar til dyst, sier han til klubbens hjemmeside.

        http://fotball.aftenposten.no/elites...icle206974.ece
        Last edited by RSP; 09.08.2011, 11:16. Begrunnelse: Fulltekst i nyhetstråden.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #64
          RB

          Hyllet av fansen før avreise

          LILLESTRØM: Espen Søgård møtte opp på LSK-trening etter at treningsfeltet var rammet inn av hyllest-bannere. – Dette er selvsagt veldig trist, sier Espen Søgård.

          Espen Bolstad
          Fredrik Vestgård
          Publisert 09.08.2011 kl 12:04 Oppdatert 09.08.2011 kl 13:00

          I løpet av natten og morgentimene hadde også Kanarifansen vært på Lillestrøms treningsfelt og hengt opp ulike bannere med hyllester til Fetsund-gutten som står med 359 obligatoriske kamper for Lillestrøm.
          – Dette er selvsagt trist, men jeg kunne ikke fått en bedre avskjed med tanke på støttemeldinger og alt dette fra fansen, sier Søgård til rb.no

          Han brukte god tid på de som hadde møtt opp og forklarte seg om situasjonen.
          – Man skulle helst tatt farvel på banen etter en kamp. Supporterne betyr mye for meg og jeg ønsker å gi dem en verdig avskjed, fortsetter midtbanespilleren.

          – En tøff utfordring
          Lillestrøm ville vente til etter sesongen med å vurdere om Søgård skulle få ny kontrakt, men da han ønsket svar om egen framtid nå, sa klubben nei. Mandag slapp Lillestrøm han til Start, som sårt trenger forsterkninger.
          – Det er en tøff utfordring, men jeg håper å kunne bidra med litt andre tanker og en ny giv, sier 31- åringen.

          I år står 31-åringen med 16 kamper fra start for LSK. Fetsund-karen har spilt 278 seriekamper og scoret 12 mål for de gule og svarte.
          – Vi tar det fryktelig tungt, jeg må innrømme det. En epoke er over. Rent sportslig vil det selvfølgelig være mulig å erstatte Espen, men han er så mye mer enn en midtbanespiller. Et ikon, sier leder for Kanarifansen, Morten Galåsen til rb.no mandag ettermiddag.

          Tror Start berger plassen
          Etter at Mons Ivar Mjelde tok over som hovedtrener har Kristiansand-klubben tapt fire på rad. Senest i går ble de ydmyket av Haugesund, som slo de 4-1 på SørArena.
          – Klubben har behov for å få litt spillere tilbake fra skader. Det er fortsatt mange kamper igjen og jeg har absolutt troen på at det er mulig å berge plassen, sier Søgård.

          Han reiser til Kristiansand så fort alt det praktiske er i orden, og kan debutere for sin nye klubb mot Alta allerede lørdag. I går var hans 12 år i Lillestrøm over.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #65
            RB (papir)

            Fra prøvespillere-tråden
            Opprinnelig skrevet av bird
            RB-papir har i dag en liten notis om Nicolas Mesquida. Hans fremtid på Åråsen skal avklares i løpet av uken, og han blir sansynligvis hentet på lån ut sesongen.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #66
              lsk.no

              - LSK ER KLUBBEN I MITT HJERTE

              Espen Søgård forlater Åråsen. Tok avskjed med lagkompisene i dag tidlig.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #67
                NRK.no:

                Rørende avskjed for Søgård
                Kanarifansen tok avskjed med en av klubbens helter og er ikke enig i klubbens
                behandling av han.

                Kommentar

                • Geirfugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 561

                  #68
                  RB-papir: FREDRIKS FORVANDLING

                  Lenge ble Fredrik Gulbrandsen sett på som en sutrekopp som sløste med talentet sitt. Etter et kraftig oppgjør med seg selv, har 19-åringen gjort savnet av Anthony Ujah mindre enn fryktet.
                  ÅRÅSEN

                  De fleste, Fredrik Gulbrandsen inkludert, regnet med at LSK ville gå rett ut på spissjakt med de ferske Ujah-millionene på kontoen.

                  Sju kamper etter at den nigerianske toppscoreren ble solgt til Mainz, har verken LSK eller noen investorer brukt ei eneste krone for å hente inn en ny spiss på Åråsen.

                  Fredrik Gulbrandsen har vært spisspartneren til Björn Bergmann Sigurdarson i samtlige kamper og LSK har vunnet fem av sju kamper.
                  - Vi har bare to rene spisser i stallen for øyeblikket, og vi ønsker derfor å hente inn flere før vinduet stenger. Men måten Fredrik har grepet sjansen på er imponerende. Det har også gitt oss bedre tid, sier LSK-trener Henning Berg.

                  - Jeg sutret for mye

                  Det var ingen selvfølge for noen måneder siden at gutten som har vokst opp i Lillestrøm skulle overta plassen til Ujah og at klubben skulle ta seg så god tid i spissjakten.

                  Heller ikke Fredrik så for seg et slikt scenario i midten av juni.
                  - Jeg regnet med at Anthony ville bli solgt, men at jeg skulle få den tilliten jeg har fått var ikke ventet. Jeg er glad for sjansen jeg har fått, og jeg er fornøyd med at jeg har klart å gripe den, sier Gulbrandsen.

                  Ifølge unggutten hadde det neppe skjedd uten at han selv hadde tatt tak i sin egen utvikling. Han har ikke alltid forvaltet sitt store talent på en best mulig måte.


                  - Da ting ikke gikk helt slik jeg håpet og ville, så sutret jeg på alt fra dommere til med- og motspillere. Nå fokuserer jeg på den jobben jeg skal gjøre på banen, selv om jeg ikke alltid lykkes, sier LSK-spissen.

                  Vekket av Powell

                  Et møte assistenttrener Magnus Powell hadde med de yngste norske spillerne i LSK-stallen på La Manga, ble et viktig vendepunkt for Gulbrandsen.

                  Akkurat som Lunan Ruben Gabrielsen tidligere har fortalt RB-sporten at det ble for ham.

                  - Magnus samlet unggutta og fortalte at det var opp til hver enkelt av oss hva vi ville få ut av karrieren. Det ble en vekker. Før hadde jeg i perioder vært både umotivert og sutrete. Det har åpenbart gått ut over prestasjonene, og jeg måtte gjøre noe med det sier han.

                  - En annen gutt enn i fjor

                  LSK-assistenten Magnus Powell har fulgt Gulbrandsens utvikling tett, og han kjenner ham nesten ikke igjen.

                  - Den Fredrik vi ser nå, er en helt annen gutt enn han vi hadde her i fjor. I fjor brukte han mye energi på negative ting og kunne få krampe etter 60 minutter. Nå løper ingen mer en ham og han har full innsats for laget i 90 minutter. I tillegg scorer han mål. Det startet i 3. divisjon hvor han knapt scoret mål i fjor. Denne sesongen har han herjet på det nivået, sier Powell.

                  Gulbrandsen har scoret åtte mål på like mange kamper i 3. divisjon. Etter at han overtok for Ujah på A-laget har han gjort tre mål på sju kamper i Tippeligaen også.

                  - Jeg er ikke overrasket over at Fredrik har gjort det bra etter at han fikk sjansen. Men det han har vist etter at Anthony dro, har vi aldri sett fra ham før. Han har utviklet seg enormt på den tilliten han har fått, sier Powell.

                  - Mange unnskyldninger

                  Assistenten sier det ikke ligger noen trylleformel bak framgangen til flere av de norske LSK-unggutta denne sesongen.

                  - De som har tatt steget, har først og fremst gjort det fordi de har tatt ansvaret for sin egen utvikling. I fjor sutret de unge spillerne for mye, kom med unnskyldninger og klaget over at de ikke fikk tillit av treneren. I andrelagskamper var flere av juniorspillerne ofte bedre enn de som kom fra A-laget. I år tar a-lagsspillerne mer ansvar.

                  - Hva har du sagt til dem?

                  - De har først og fremst fått beskjed om å ha fokus på det som kan gjøre dem bedre. De må ikke gi Henning (Berg) gode argumenter for å holde dem utenfor laget, sier Powell.

                  Han mener også at de unge spillerne i klubben har et ansvar for å korrigere hverandre.

                  - Det er de som er framtida. De må se på seg selv som et lag i laget og ta tak i hverandre. At noen nå har lyktes godt, håper jeg betyr at flere tar steget etter hvert, sier assistenten.

                  Svensken mener også at hovedtrener Berg har bidratt til at de unge gutta har løftet seg.

                  - Etter ønske fra de unge spillerne, har vi hatt flere fellesmøter med Henning. Der har de fått gode tilbakemeldinger som har inspirert dem til enda bedre innsats, mener Powell.

                  Kommentar

                  • Geirfugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 561

                    #69
                    RB-papir tirsdag:

                    Vil ha kontraktsavklaring

                    LSK-stopperen Pål Steffen Andresen er i samme situasjon som Espen Søgård har vært i. Han har utgående kontrakt i år. Forskjellen i dag, er at Andresen ikke har hørt noe om sin framtid på Åråsen. - Det er på tide med en avklaring. Jeg har tenkt meg på kontoret til Torgeir Bjarmann denne uka, så får vi se.
                    - Men det er vel ikke positivt at du ikke har hørt noe ennå?
                    - Jeg har vært skadet lenge, men er tilbake nå og føler jeg har gjort det bra i kampene og fortjener plassen. Hvis jeg presterer bra så øker jo sjansen.
                    - Er det andre klubber som er interesserte?
                    - Det vil jeg ikke uttale meg om nå. Jeg skal prate med LSK først, sier han.
                    Andresen spilte en relativt god kamp i går. Han headet LSK opp i 2-1 ledelse og var hjemmelagets beste spiller.
                    Kanarifuglene var spillemessig overlegne, men Vestli scoret utrolig nok på sine tre eneste sjanser og snudde kampen på de siste fem minuttene.
                    - Det var surt, vi burde avgjort dette før, sier stopperen.
                    Tross overtak i banespill og sjanser tok det nesten 80 minutter før det ble mål. Og det var stortalentet Christian Bjerknes (16) som satte inn sin aller første goal på seniornivå.
                    - Det var gøy og en lettelse å putte i min andre kamp. Da fikk jeg vist at jeg kan score på dette nivået også, sier han.
                    NB! Vestli satte innpå en spiller i sluttminuttene som ikke sto oppført på dommerkortet. LSK har varslet i kamprapporten at de vurderer å legge inn protest. Lagleder Tor Arne Solberg sier til RB at de ikke har avgjort noe.
                    - Vi må bestemme oss innen 24 timer og skal bruke morgendagen på å finne ut hva vi skal gjøre, sier han.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #70
                      lsk.no

                      Stefan Logi mot Ungarn

                      I kveld kan Stefan Logi Magnusson få spille generalprøven før Island skal møte Norge.

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        #71
                        TV2Sporten

                        For dårlig for Brann - klar for Lillestrøm

                        Nicolás Mezquida skal være klar for LSK etter at han imponerte på trening.

                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • 10theri
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2010
                          • 438

                          #72
                          RB

                          Vil låne Mezquida

                          ÅRÅSEN:
                          LSK har bestemt seg for å låne uruguayaneren Nicolás Mezquida.
                          Nicolas Mezquida er kun en skriftlig bekreftelse fra sin tidligere klubb Penarol, unna en utlånsavtale med LSK.
                          – Vi ønsker å låne Nicolás resten av denne sesongen. Vi er muntlig enig, men vil ha det skriftlige forslaget fra Penarol før vi sluttfører avtalen, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.
                          LSK har hatt 19-åringen som spilte for Brann til 1. august, på prøvespill en snau uke. Men på Åråsen har de sett nok til at de ønsker å leie angrepsspilleren ut denne sesongen.
                          – Han har vist lovende takter, og ved å leie ham ut sesongen får vi god til til å vurdere ham, mener Bjarmann.
                          Mezquida spilte tre kamper i Tippeligaen for Brann i første halvdel av sesongen.
                          Han har kontrakt med Penarol i Uruguay til februar neste år, og kan dermed gå vederlagsfritt til hvem han vil på det tidspunktet.


                          Last edited by RSP; 11.08.2011, 07:48. Begrunnelse: Fulltekst i nyhetstråden.
                          Heia Lillestrøm......

                          Kommentar

                          • pattriot
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2011
                            • 108

                            #73
                            Stefán til Ukraina !

                            Noen dager gammelt, men jeg har ikke sett det før: Gislason til Volyn Lutsk

                            Knattspyrnumaðurinn Stefán Gíslason hefur sagt skilið við norska félagið Lilleström en samningur hans við félagið rann út núna um mánaðamótin. Stefán hugðist þó leika með Lilleström á morgun en snerist hugur þegar boð barst um að koma til reynslu hjá úkraínska úrvalsdeildarfélaginu Volyn Lutsk.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              #74
                              RB: Kontrakter og nye spillere

                              I dagens RB er hovedoppslaget at Effiom Otu Bassey skriver kontrakt ut 2014 i dag, etter bestått medisinsk test i går. Han spiller mest sentral midtbane, men kan spille hvorsomhelst, med begge bein, og har blant de raskeste tidene i stallen på 40m. Alderen oppgis fortsatt til 19 år.

                              For Nicolás Mezquida venter en nå bare på en skriftlig bekreftelse fra Penarol (Uruguay) før han er klar på leie ut året (han er Bosmann fra februar 2012).

                              Bjarmann antyder at det kan komme enda en spiller i dette overgangsvinduet, hvis de "finner den rette typen ".

                              Dessuten har juniorkeeper Andreas Fjeldstad nå fått proffkontrakt (men bare ut 2011?), siden han fortjente å få det nå.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                #75
                                Bassey – LSKs nye nigerianer
                                ÅRÅSEN: 19-åringen skriver kontrakt ut 2014-sesongen.


                                Både Anthony Ujah og Nosa Igiebor er nå historie på Åråsen. Men torsdag signerer LSK en ny ung nigerianer.
                                Effiom Otu Bassey gikk onsdag gjennom den medisinske testen hos LSK. Midtbanespilleren skriver under en kontrakt som varer ut 2014-sesongen.
                                19-åringen som har spilt for Bukola Babes i den nigerianske toppdivisjonen, kjenner godt til det både Ujah og Igiebor har utrettet på Åråsen. Men han er mest opptatt av å skape sine egen historie i LSK.
                                – Alle har drømmer, men nå er jeg her for å gjøre en jobb for LSK. Det er det eneste jeg tenker på. Så lenge jeg har kontrakt og klubben vil ha meg her, så spiller jeg i LSK. Jeg gleder meg veldig til å komme i gang, sier han.

                                – Opp til treneren hvor jeg spiller
                                Bassey har vært på prøvespill i LSK i en drøy måned, og har kjempet hardt for å få kontrakt.
                                Han er i første rekke hentet inn som en sentral midtbanespiller. Men han åpner også for å spille i flere posisjoner.
                                – Jeg trives både med offensive og defensive oppgaver. Selv om høyrebeinet er det beste, er det ikke noe problem å bruke venstre. Jeg har spilt mest sentralt, men kan også spille på kantene. Det er opp til treneren hvor han vil bruke meg, fastslår han.

                                – Bassey er ekstremt rask
                                LSKs sportsdirektør er fornøyd med at de nå har kommet til enighet både med Basseys klubb og spilleren om en kontrakt på tre og et halvt år.
                                – Bassey har vært en måned hos oss, og han har vist seg som en boks-til-boks-spiller. Han er bra med ball og er ekstremt rask til å være midtbanespiller. Det gjør ham til en ung og spennende sentral midtbanespiller som nå vil få tid til å utvikle seg, sier Bjarmann.

                                Som RB-sporten skrev onsdag kveld, så er Nicolás Mequida også nær en LSK-avtalte.
                                19-åringen fra Uruguay skal leies inn for resten av sesongen så fort papirene fra klubben hans Penarol er i orden.

                                Ny Øie-investering
                                Onsdag ble Nosa Igiebor formelt klar for Hapoel Tel Aviv. LSK får etter det RB-sporten kjenner til 900.000 Euro eller rundt sju millioner kroner for spilleren.
                                Av dette vil LSK etter at nigerianerens klubb Warri Wolves og åtte investorer har fått pengene sine, sitte igjen med rundt 1.35 millioner kroner.
                                Men investorene sier ikke bare takk for pengene og blir borte. En av investorene, Øie Sport Invest AS, har allerede kjøpt Effiom Otu Bassey for noen pengene som de har tjent på salgene av Anthony Ujah og Nosa Igiebor denne sommeren.
                                Etter det RB-sporten vet koster Bassey mellom en og halvannen million i innkjøp.
                                PS! LSK har gitt juniorkeeper Andreas Fjeldstad proffkontrakt ut denne sesongen.
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  #76
                                  Lsk.no bekrefter nosa solgt. Papirarbeidet fullført torsdag kveld!

                                  Last edited by general; 12.08.2011, 02:21. Begrunnelse: Lenke
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    #77
                                    Lsk.no: Bassey klar for LSK

                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • armykanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 742

                                      #78
                                      LSK: Ny spiss snart klar!

                                      Kommentar

                                      • armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 742

                                        #79
                                        LSK: Klar for å gi alt for LSK!

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #80
                                          RB


                                          TIL ÅRÅSEN: George Akpabio (til venstre) har vist seg fram i Viking i to uker. Fra mandag har han og agent Atta Aneke avtalt at han skal trene med LSK. FOTO: ROGALANDS AVIS
                                          Ny spiss på prøve i LSK

                                          ÅRÅSEN: Den nigerianske spissen George Akpabio skal trene med LSK fra mandag.

                                          MORTEN SVESENGEN
                                          Publisert 12.08.2011 kl 19:49 Oppdatert 12.08.2011 kl 19:59

                                          Selv om Nicolás Mezquida trolig blir lånt inn gratis fra den uruguyanske klubben Penarol resten av sesongen, har LSK fortsatt plass til én spiller til i stallen.
                                          Mandag kommer den nigerianske spissen George Akpabio til Åråsen for å vise seg fram.
                                          18-åringen ble toppscorer med 14 mål for Plateau United i den nigerianske toppserien denne sesongen.
                                          Akpabio har vært på prøvespill i Viking de siste to ukene – foreløpig uten å få tilbud om kontrakt.
                                          – Vi har visst om han en stund. Han er i Lillestrøm nå, og han vil trene med laget fra mandag. Da får vi sjansen til å se ham med egne øyne.
                                          Viking-trener Åge Hareide lot seg ikke imponere av 18-åringen da Viking spilte treningskamp mot Bryne denne uka (1-0 til Viking)
                                          – Når vi tester flere spillere samtidig blir det lite samspill på grunn av manglende relasjoner. Han har vært god på trening, og vi tar en avgjørelse kort tid etter Brann-kampen, sa Hareide til Rogalands Avis etter treningskampen onsdag.

                                          Kommentar

                                          Working...