Molde FK - Lillestrøm Sportsklubb, 22. august kl. 19.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

Det er overhodet INGENTING som tilsier at vi skal være i nærheten av å vinne denne kampen. Vi har elendig forsvar og nykomponert midtbane. Det her går rett til helvete...Jinx opphevet
    ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
      Det er overhodet INGENTING som tilsier at vi skal være i nærheten av å vinne denne kampen. Vi har elendig forsvar og nykomponert midtbane. Det her går rett til helvete...Jinx opphevet
      Der jinxa du igjen! Er folk helt idioter. Hvis man nevner at man har "ujinxa" noe er det jinxa igjen!
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

Vi taper. Umulig oppgave.
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• brisbane-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2006
          • 598

dette er vel en kamp som passer måten vi spiller på bra, spesielt hvis Bolly og Knudzon er klare fra start. En hurtig Fredrik på topp med Bjørn i mellomleddet.. Ligge dypt i banen med lite rom for motspillerene og aggressivt ballpress. Molde har presset på seg, særlig foran sine egne supportere. Ingen forventer Lillestrøm-seier. Vi kan ligge dypt med samlet lag og ta kontringsmulighetene som kommer utover i kampen.
          Last edited by brisbane-kanaris; 18.08.2011, 20:55. Begrunnelse: grammar

Kommentar

• Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

Opprinnelig skrevet av El Caco
            Vi taper. Umulig oppgave.
            Med all repekt: bullshit.

Molde er nokså mye nærmere Stabæk enn Barcelona.
            La oss si at mens barcelona er noen lysår unna, så er Molde og Stabæk (og LSK) noen få km. fra hverandre.

Fullt overkommelig motstand, Molde er hypa opp noe så inn i granskauen pga Supersub Babyface og etpar middels innkjøp. Skulle ikke forundre meg om de tar en ny annenplass tross gigantisk forbruk av spenn på en haug med medelsvenson spillere som driter i hvor de bor.

Hvis FFK og årets pisse svake RBK (0-0 @ home vs. Larnaca) kan banke de så kan da for svarte landets mestscorende klare det også.
            LSK Norges beste lag

Kommentar

• kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2449

Tror det var ironi fra El Caco sin side(?)
              Molde er absolutt overkommelig. Blir faktisk skuffa om vi ikke tar poeng - og overraska.
              Selvom det skal ha en såkalt bred stall er det ikke bare top-notch kvalitet over hele fjøla.

Kommentar

• El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

Det er jo ganske sjukt at det var typ fem innlegg angående jinxing og unjinxing og du ikke forstår at jeg var ironisk Hamburg & Kanari. Nå jinxa jeg det vel igjen, bare for å måtte forklare deg hva jeg mente. Din skyld hvis vi taper!
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6111

synes faktisk det er overaskende mye optimisme her. Vi har ikke spilt noen meget gode kamper siden Ujah dro, men har fått med oss veldig mange poeng uansett. Om man ser litt bak resultatene så har ikke oppvisningene vært imponerende.

Vi har mista Ujah, Nosa og Gislason som nok av de fleste ble sett på som 3 av de 5 viktigste spillerne våre før sesongen. Inn har vi fått Obifule som til tross for noen horible balltap har vist bra potensiale og en Nigeriansk 19åring som aldri har spilt en fotballkamp i Europa.

Forsvaret vårt lekker som en sil og BBS har ikke prestert på samme nivå som før ferien. Begge vingene våre er nettopp tilbake fra skade og Fønix har ikke holdt Fønix-nivå etter skaden.

Vi møter serieleder (med stor margin), i flyt, på bortebane, får vi med oss poeng her er det en bragd. Oddsen er definitivt høy på LSK-poeng, men ettersom vi har lurt med oss en del poeng i de siste kampene ville jeg ikke satt pengene våre på oss. Oddsen burde vært enda høyere.

Tapet aav Søgård merkes selvfølgelig også når vi i tillegg har mista Nosa og Gislason. Erstatterne er en ung afrikaner som aldri har spilt i Europa, en 19 åring og en spiller som kommer rett fra benken i 1. div.

Kommentar

• brisbane-kanaris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 598

Sier ikke at jeg er så sykt optimistisk, men tror vi har bedre sjanser til å ta poeng enn det de fleste tror. Ja, vi har tradisjonelt sett slitt på røkkeløkka, og vi har hatt litt flaks den siste tiden, men Molde med babyface i spissen er hypa. Vi har spilt klokt og bra i bortekamper tidligere hvor hjemmelaget har styrt spillet, men hvor vi har putta måla. Forsvaret til Molde er heller ikke ugjennomtrenglig.
                    En åpen kamp i mine øyne hvor alt kan skje.

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Opprinnelig skrevet av HSft
                      synes faktisk det er overaskende mye optimisme her. Vi har ikke spilt noen meget gode kamper siden Ujah dro, men har fått med oss veldig mange poeng uansett. Om man ser litt bak resultatene så har ikke oppvisningene vært imponerende.
                      Ditto Molde som også har fått veldig godt betalt.

Vi møter serieleder (med stor margin), i flyt, på bortebane, får vi med oss poeng her er det en bragd. Oddsen er definitivt høy på LSK-poeng, men ettersom vi har lurt med oss en del poeng i de siste kampene ville jeg ikke satt pengene våre på oss. Oddsen burde vært enda høyere.
                      Ditto Lillestrøm som også er i flyten.

Tapet aav Søgård merkes selvfølgelig også når vi i tillegg har mista Nosa og Gislason. Erstatterne er en ung afrikaner som aldri har spilt i Europa, en 19 åring og en spiller som kommer rett fra benken i 1. div.
                      Tapet av Søgård vil nok merkes, men tapet av Gislason er ikke voldsomt stort, han var stort sett skada da han var her. Forøvrig deler jeg din pessimisme og har satt null poeng i min bok og tror det må skje mirakler alá fjoråret for at vi skal ha en sjanse på poeng.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Marit
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2010
                        • 885

gleder meg til kampen jeg. poeng er bonus, så her har vi ingenting å tape.
                        Andas in och andas ut
                        Orkar jag så orkar du

Kommentar

• *46*

Minner bare om at tidvis ble var Molde helt ute av kampen mot Start, som de de vant 2-1 og noe som ikke var fortjent i følge dem som ikke bare teller mål. I cupen tapte dem mot FFK. Sist seriekamp ble dem rundtspilt av RBK. Vet ikke om jeg kaller det flyt....

Uansett holder jeg Molde som klar favoritt, men fugla er kapable til å overrakse alle lag i årets tippeliga - inkludert Molde. Ønske for kampen er at man ligger under med 2-0 til det står 85 min for å snu det til 2-3 og Magne Hoseth nok en gang er gråtkvalt på tv (har ikke noe mot Hoseth, men voksne gråtkvalte menn på tv etter sviende poengtap er alltid gøy!).

Kommentar

• Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5918

Jeg er rimelig usikker på hva fugla er i stand til akkurat nå og er en smule nervøs for å finne det ut. Skulle gjerne vært på en trening eller to.
                            Uansett rykker vi ikke ned og det hjelper godt på opphengslede skuldre.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

Godt å høre at det blir trent på å stramme inn bakover, og terpe det defensive. Dette blir en kamp hvor vi må ligge kompakt med laget og vente på kontringene som garantert kommer. Men vi må passe oss så vi ikke blir presset for langt tilbake på banen. Offensivt vil det by seg muligheter for gjennomløpninger. Molde har offensive backer, og iallfall Vatshaug er rimelig treig i forsvaret. Midtbanen kan også bli i overkant offensiv eller bli liggende for flatt slik at det er enkelt å slå inn i rommet mellom forsvar og midtbane, noe Björn kan utnytte til det fulle. Selv midtbanespiller Eikrem, som i flere kamper har fått ansvaret for å balansere laget, er i bunnen offensiv av natur. Fortsetter Molde med å ha en litt dårlig dag, har vi definitivt muligheten. Det betinger imidlertid at vi er kompakte defensivt og utnytter den generelle ubalansen i Moldes spill - for den er der: 29 baklengsmål er høyt for å være serielederen.

Om vi ligger unner kommer vel iallfall Bolly innpå, ref. "treningslaget". Ohi fra start handler kanskje også litt om å ikke endre så mye på elleveren i et allerede nykomponert mannskap fra forrige match, og Bollys ikke alltid pålitelige forsvarsjobbing i kombinasjonen med å møte Norges NEST giftigste lag.

Har på følelsen av at Björn i denne matchen kan vise Ole Gunnar S hvordan man kombinerer smartness, hurtighet og teknikk i mellomrommet.

Kommentar

• Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2199

Apropo kantplassene mot Molde :
                                Hvis Berg skulle finne på å sette opp Knutzon på venstrekanten i denne kampen når vi har både Ohi og Bolly som er mye bedre på den plassen,så lurer jeg virkelig hva som er feil med han ?
                                Dersom Knutzon skal spille fra start,så skal det være kun på høyrekant ! Han er like "bambi"på vensterkant som Eriksen er på venstre back.Det er så uting det der at Berg skal bruke spillere spillere på feil plasser,når vi har bedre spilere å bruke på sine (mer)vante plasser der.Dette må du bare kutte ut med Berg !

Men ut i fra form,så bør Ohi spille på venster kant og Bolly Høyre mot Molde

Kommentar

• Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

Om Knudtzon blir satt på venstrekant så har det kanskje noe å gjøre med at han skal passe på Joshua Gatt? Erling kan matche ham på fart, og er i tillegg svært disiplinert defensivt.
                                  Twitter

Kommentar

• WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 972

Ser bare en grunn til at Knudtzon spilte venstre kant under formasjonstreninga og det er at det er verken Bolly eller Ohi som er tiltenkt den andre kantplassen. Den plassen tror jeg er tiltenkt til Gabrielsen. Mulig jeg tar feil men kan ikke se noen andre grunner. Men Knudtzon har vel ikke et helt ueffen venstrebein. Scora han ikke to med venstre i forrige kamp for andrelaget?

Det er ingen tvil om at Ohi er et kjempetalent og bør få spille en del framover, særlig etter hva han har vist i det siste. Men akkurat denne kampen ville jeg ikke starta med han. Tror dette blir en slitekamp og at vi blir kjempende en del deffensivt. Ohi sin sterke side er ikke det deffensive men det offensive. Tror også det er mye lettere for Ohi å komme inn i 2.omg da det spillere er slitene. Han har jo en hel enorm utelling i forhold til antall spilte minutter. Men tror de fleste måla, uten at jeg har sett noe tall på det, har kommet i slutten av kamper. Blir vel kanskje litt feil å sammenligne når han ikke har starte så mange kamper. En annen ting er jo at Ohi får bra matching ved å spille så mange landskamper.

Kan være enig at det deffensive arbidet til Bolly også ikke alltid holder mål så tror Gabrielsen starter denne kampen om han blir klar .Spørsmålet er om Gabrielsen fortsatt har formen han tidligere i sesongen har vist. Synes ikke han har vært like god de siste kampene han har spilt men det vil vel alltid svinge litt for så unge spillere.

Det at vi har Bolly som en joker utover i kamper tror jeg kan være gull vært. Men tror han er MYE bedre om stillinga er 0-0 eller om vi leder. Leder motstanderen så blir det mye mindre rom fordi ikke behøver og ofre så mye framover på banen. Men jeg synes Bolly har utvikla seg vannvittig mye med at kan forsere (utfordre) spillere selv om han i utgangspunktet ligger bak dem. Før synes jeg han mangla mye på teknikken og bare kunne løpe fra spillere. Nå ser det ut som om han mere tørr og utfordre dem og gjøre flere driblinger. Bedre med ball med andre ord. Tror at vi kan få ekstremt mye glede av Bolly framover. Kan bli en av de beste kantspillerne i tippeligaen. Hører mye om at vi har store talenter i Bjørn, Ohi, Gabrielsen og Guldbransen. Men klarer Bolly og utnytte den enorme hurtigheten han har tror jeg han også kan bli en STOR spiller. Er helt rått og se når han setter fart og forserer på kanten. Nå har han jo også gjort noen perler av mål med å dra inn i banen og klistre ballen opp i krysset. selv om Bolly ikke er den yngste spilleren vi har så tror jeg han har enormt mye å gå på. Vi må huske at det er ikke veldig lenge siden han spilte ffor Holmlia i 4. div og han har hatt et langt skadeavbrekk.

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6111

Knudtzon holder mye mer bredde enn Ohi. Ohi på høyresiden gir rom for Essediri, og jeg tror dette er grunnen til at denne midtbanen ser ut til å bli valgt. Hvem har egentlig Molde på venstresiden? Sikkert ikke en dum tanke at Knudtzon plasseres ved gatt heller.

Bolly får nok fort 45 min på mandag.

Kommentar

• Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2199

Siste nytt er At Bolly desverre fortsatt sliter med gammel skade og ikke kan fullføre 90 minutter,så han starter på benken. Jævlig synd at han ikke kan holde seg skadefri over en lengre periode,for han har jo utrolig potesiale.Men "sprintere" er desverre oftere utsatt for muskelskader enn andre.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

Bolly kan være med å avgjøre på slutten, som sist :-)
                                          Fulga med 17 mål 75-90. Det er like mye som enkelte har på 0-90 hele sesongen.
                                          Sier litt om vinnerviljen i laget, gir medaljehåp.
                                          LSK Norges beste lag

Kommentar

Working...