Lag meldt på og meldt av gullkampen...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • frodekippe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 480

    Lag meldt på og meldt av gullkampen...

    Jeg synes kanskje det er litt rart å lese journalisters syn på hvem som meldes på og meldes av gullkampen i år.

    Nå er visstnok LSK meldt av gullkampen fordi vi tapte mot ODD.
    Men LYN da som var meldt av gullkampen er plutselig meldt på gullkampen igjen, etter at de vant helgens kamp.

    Vi snakker ett poeng opp til LYN.

    Er LSK da meldt av gullkampen?

    Det er jo så jævlig jevnt....
    Det betyr gentlig bare at det er ett tap på de lagene over oss, så er LSK meldt på gullkampen igjen...

    Det er utrolig mye mas om hvem som har sjans og hvem som ikek har sjanse. Selvfølgelig har LSK like stor sjans for gull (selv om jeg ikke tror det egentlig) men poengene tilsier at alle de lagene på de 5 øverste plasseringene er like store gull-kandidater....

    Et par seiere til på oss, og et par tap på øvrige lag over oss, og vi er kandidater som bare faen...
    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

    Bjørn Lindahl
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    #2
    Vil vel mene at kun Søppla og Start er meldt på gullkampen nå, blir veldig overaska om et annet lag vinner serien i år. Kampen om Royal League står mellom Lyn , viking og lillestrøm, kanskje brann?.

    Det skal spilles 26 kamper, hittil er det spilt 18. altså er det 8 kamper igjen. Vi har 8 poeng opp til Start og 7 til Søppla om de vinner hengekampen sin. Både Start og søppla er topplag som trolig ikkke begge taper gjennomsnittlig 1 poeng til lillestrøm i hver runde.

    Kommentar

    • Anders_Bakken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 542

      #3
      Husk at vi kan rane søpla for 3 poeng...pluss at Start og søpla møter hverandre i Kristiansand.....

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        Start har vært best i år, de er de eneste som har "mestere" stemplet i passa slik de har spilt. VIF har kun defensiv trygghet, brukbar keeper, men null plan på det offensive spillet. Vi har dobbelt så mange mål som de etter etablert angrep og det sier noe om lite kretivt angrepspill hos søppla. Hvis VIF vinner serien så er det fordi dommerstanden digger østkantberme og arbeiderklasse-romantisering (uforståelig).

        I 2001 var det LSK som var outstanding, men et annet søppellag fra nedre nord-Norge som regelrett kjøpte seg tittelen i sommer-/innkjøpspausen og i tillegg hadde de blinde mus i svart på sin side. For meg står vi som moralske mestere det året.

        Enig i det der med gullkampen i media. En seier og vips er man gullkandidat, ett tap og man er lam, døv, ute, snart på arbeidsmarkedet, ref. Mål-Mons. Komisk det hele. Journalistene har null ro, det vitner om manglende kompetanse men også en serie med for få deltagende lag og dermed for få kamper. De fleste seriene i Europa spiller 34-38 runder, og da blir ei heller forkjellen på 3 poeng og 0 poeng i en enkelt kamp=himmel eller helvete. Da er det letter å jobbe, og tenke langsiktig. 26 kamper er for lite. 2 lag til i serien hadde vært passe, med kvalifisert motstand og da 30 kamper=2 flere kamper å glede seg til på Åråsen i året
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          PS LSK kan fortsatt vinne, men kan da ikke tillate seg flere tap herfra og inn. Kamper slik som den mot Odd må ALLE gi poeng, og standarden bør være seier og 3 poeng. Det blir tøft. De må spille med en satans entusiasme, og ha flaks, for å klare et gull, og også en sølv. Slik jeg ser det er Brann ute. 3 lag kjemper om Royal League, og det er bedre odds for oss enn i fjor. Jeg blir innmari skuffa hvis det ikke går. FC krampekameratene Oslo bør være svakest av de tre, hvis ikke Viking mister moralen grunnet hodgson, slik vi gjorde rett før det var exit Erlandsen
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • demian
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Apr 2005
            • 228

            #6
            Jeg er ikke overbevist om vi er noen gullkandidat bare fordi vi har engen borte og fordi engen og start skal møte hverandre. Vi er avhengig av at resultatene går vår vei. Å slå engen på ullevål noe vi ikke har gjort på år og dag, og vi er avhengig av at det blir U mellom Start og engen.
            ULTRAS FELT C

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #7
              Vi har 8 poeng opp til et Startlag som har spilt fantastisk i hele år. De gir nesten ikke fra seg poeng, og de få gangene de gjør det - så er de faktisk best! Bak der ligger Vålerenga, som har 4 poeng mer enn oss og i tillegg en kamp mindre spilt. Alt går veien for VIF om dagen, de vinner på dårlige dager, de får tildelt tosifret antall straffespark hver sesong, og de har en spillerstall som er historisk i Norgeshistorien når det gjelder å samle "stjerner" i en og samme klubb.

              Sorry folkens, man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at vi er hektet av i gullkampen. Det positive er at det samme gjelder alle andre, rent bortsett fra nevnte Start og VIF. At Lyn er meldt på gullkampen er tull, tar de tre-fire strake seire nå, så skal jeg være mer enig i dette. Vi skal måtte kjempe sammen med Viking, Lyn og Brann om bronsen. Tar vi bronsen eller fjerdeplassen er JEG PERSONLIG fornøyd. Tar vi 5. eller dårligere vil jeg bli utrolig skuffet.

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                #8
                Enig i veldig mye av dette.

                Enga skal blant annet møte LSK, Lyn, Start og RBK.
                Hvis vi er heldige, kan VIF risikere å miste 10 av disse 12 poengene.
                Da tenker jeg på at de taper mot oss, spiller U (som alltid) mot Lyn, taper mot Start, og spiller U mot RBK som etterhvert MÅ ha poeng.
                Dette er selvfølgelig optimistisk, men ikke helt urealistisk.

                Når det gjelder Start, er det helt greit for meg at de vinner serien så lenge ikke LSK gjør det. Men Start har ikke hatt så bra glid etter ferien. Det var først mot RBK at det løsnet for Sørlendingene. Et urutinert lag kan fort falle av i sluttspurten, og vips så er LSK der oppe igjen.

                Time will show...
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  #9
                  Tror ikke det er umulig å ta igjen vif, men vi kan ikke ta igjen vif og start.

                  Kommentar

                  • Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    Vi har 8 poeng opp til et Startlag som har spilt fantastisk i hele år. De gir nesten ikke fra seg poeng, og de få gangene de gjør det - så er de faktisk best! Bak der ligger Vålerenga, som har 4 poeng mer enn oss og i tillegg en kamp mindre spilt. Alt går veien for VIF om dagen, de vinner på dårlige dager, de får tildelt tosifret antall straffespark hver sesong, og de har en spillerstall som er historisk i Norgeshistorien når det gjelder å samle "stjerner" i en og samme klubb.

                    Sorry folkens, man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at vi er hektet av i gullkampen. Det positive er at det samme gjelder alle andre, rent bortsett fra nevnte Start og VIF. At Lyn er meldt på gullkampen er tull, tar de tre-fire strake seire nå, så skal jeg være mer enig i dette. Vi skal måtte kjempe sammen med Viking, Lyn og Brann om bronsen. Tar vi bronsen eller fjerdeplassen er JEG PERSONLIG fornøyd. Tar vi 5. eller dårligere vil jeg bli utrolig skuffet.
                    Helt enig, men VÆR SÅ SNILL OG RETT OPP SKRIVEFEILEN I SIGNATUREN DIN!! (Irritert meg i flere måneder) :lol: :lol:
                    Homer Simpson.



                    www.ultrassarp.no

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Fugla

                      Helt enig, men VÆR SÅ SNILL OG RETT OPP SKRIVEFEILEN I SIGNATUREN DIN!! (Irritert meg i flere måneder) :lol: :lol:
                      Tipper den kommentaren var ment til Hamburg & Kanari og ikke til ola?

                      Kommentar

                      • Fugla
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 1718

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Opprinnelig skrevet av Fugla

                        Helt enig, men VÆR SÅ SNILL OG RETT OPP SKRIVEFEILEN I SIGNATUREN DIN!! (Irritert meg i flere måneder) :lol: :lol:
                        Tipper den kommentaren var ment til Hamburg & Kanari og ikke til ola?
                        Hehe...han også.. "Lilletrøm".. Ola hadde "Roseborg"...
                        Homer Simpson.



                        www.ultrassarp.no

                        Kommentar

                        • christoffer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2004
                          • 326

                          #13
                          Det er kun en ting som gjelder, det er å komme foran vif på tabellen! Og det er ikk umulig!

                          Må bare minne om at vif lå 8 poeng bak trøndra på samme tid i fjor..

                          Jeg tror start snart for seg en smell. Tror vi vinner serien, vi tåler en u, men må nok ha 7 seiere, men det er absolutt ikke umulig!

                          Vi er ferdig med "vanskelige" kamper, se bort fra vif, den ville vært vanskelig uansett, uavhengig av tabell possisjon.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #14
                            Selvom vi har igjen mange lag bak oss på tabellen vil ikke det si at det blir enkle poeng. Bunnlagene kommer til å kjempe og slåss med nebb og klør. Men muligheten er der for at vi tar 3 poenger i de siste 6-7. Jeg har fortsatt trua på topp 3!

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              #15
                              Fortsatt trua på topp tre selv om vi ligger hele ett poeng bak bronsen? Du er gæ'ærn, ass! :wink:
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Dægen, tok jeg en FFK der i signaturen, pokker

                                "Takk får" at du sa fra. Fornøyd nå?
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Rolergra
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2004
                                  • 80

                                  #17
                                  Ingenting er umulig, men 7 seirer og 1 uavgjort på de siste 8. Optimist?
                                  Nei, vi er nok desverre hengt av kampen om gullet i år også, men det bør vel bli bedre en 7 plass. 3 eller 4 bør være mulig, og da kan vi se fotball i 10 minus på Åråsen.

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #18
                                    Jeg tror nok innerst inne at gullkampen er kjørt, og at akkurat den medaljen havner i Kristiansand. Tror og håper at LSK kommer til å hjelpe Start med dette den 18. september.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #19
                                      Vi har ikke sjans på gullet, selv om vi klarte å slå Start. Nå krysser jeg alt jeg har for at ikke Enga skal dra det i land!!
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #20
                                        Enga har f&%n meg ikke fortjent noe gull så ræva kjedelig som de spiller.

                                        Start fortjener gull, og i motsetning til VIF kan de klare de uten dommerhjelp (de samme shitstøvlene som saboterer for oss ja)

                                        Vi kan sikte mot 3.plass, hvis ikke noe drastisk skjer i de neste rundene da, som at de taper og vi vinner. Det KAN skje.
                                        7 seire og 1 U kan du bare drite i. 4-2-2 derimot...
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...