Lillestrøm Sportsklubb - Sogndal Fotball, 28. august kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tilt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 813

    Vi kan ihvertfall ta med oss noe ingen andre lag har klart i år.
    Null poeng, null scoringer og fem i bakluka mot Songdal over 2 kamper.
    Det er unikt.
    livet er en gamp for de som ikke kan si k
    https://twitter.com/#!/KjetiI

    Kommentar

    • Wanker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 634

      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
      Gratulerer Frode Kippe med å uttale at vi skal ta medalje før kampen..
      Og hans uttalelser etter kampen:

      -Det er mediene som har skapt den debatten om at vi er med i medaljekampen. Tabellen lyver ikke, og vi er så gode som det tabellposisjonen vår viser. Vi har vært bra frem til i dag og spilt mye bra fotball.

      [Wanker] I det siste har vi nok noe ufortjent vunnet en del kamper, hvor vi har hatt de samme problemene som i dag. Spillere som ikke ønsker ballen, manglende bevegelsesmønstre, keeper og forsvarsspillere som dytter ballen seg i mellom. Hadde akseptert slik defensiv tankegang om det stod om kvalik til CL, men dette skjer jo i hver eneste kamp. Det mangler noe i hodene på hele laget. Løst sitert fra tidligere kamp, husker ikke hvem: "Da vi fikk den første scoringen fikk vi trua på at det gikk an å score". Skremmende defensiv og feig tankegang.

      Han er sikker på at LSK kommer til å slå tilbake allerede i den neste serierunden, bortekampen mot FK Haugesund.

      [Wanker] Har han ennå ikke lært? Hold ønsketenkningen utenfor avisene, snakk med bein, hode og hjerte på banen...

      Jeg følte vi førte kampen helt til det første målet detter inn. Etter det klarte vi ikke å samle oss skikkelig og reise oss, sier Frode.

      [Wanker]Time for reality check - retningsløst, meningsløst pasningsspill i bakre firer som avsluttes med langpasning mot lille Fredrik, som er markert av spillere som er 30 cm høyere er ikke å ha føringen...
      Håpløst. Skammelig.
      Last edited by Wanker; 29.08.2011, 00:22. Begrunnelse: Blurp
      Hunter S. Thompson:

      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Sogndal koster oss antagelig en europaplass og mange tapte penger 0 poeng og 0-5.... Takk Sogndal så slipper vi og reise ut i Europa for og drite oss ut enda mere.......Og til Henning jeg krever et svar på følgende LkE er på vei vekk fra klubben hvorfor satser Du ikke på Ringstad som har skrevet ny kontrakt .... La Ringstad spille på seg rutine resten av sesongen .

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
          Fredrik løp som besatt idag også han, men det hjelper ikke nå vi lar kampbildet bli sånn at det ser ut som han er med i en syk undertallsøvelse på straffetrening. Mer #Taktikkfadese
          Nå siktet jeg til hele laget, ikke bare Fredrik. Og selv om spillerne löper etter ballen, så betyr det ikke nödvendigvis at de arbeider. Det kan kanskje minne om arbeid, men det er ikke det. Om jeg sitter på kontoret og diskuterer fotball på kfl.no en hel dag, så er ikke det heller arbeid. Det kan kanskje se ut som om jeg arbeider, da store deler av jobben min handler om å sitte foran en datamaskin og å diskutere med andre. På samme måte kunne det kanskje se ut som om LSK arbeidet i går, da de tidvis löp rundt på en fotballbane, og i blandt sparket en ball. Noen arbeider med beina, andre arbeider med en PC, men om man ikke bruker verktöyet rett så kan det knappt kalles arbeid.

          Nå må jeg jobbe.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

            Kan ikke huske å ha vært så flau på Åråsen noen gang. Rett og slett pinelig. Skammer meg på klubbens vegne.

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              Ja det var så jævlig som noen fotballkamp kan bli. ( Har sett den i reprise nå, sovna gudskjelov under direktesendinga). Prøver å se den litt lysere sida av nederlaget. På begynnelsen av 60-åra så jeg Sportsklubben på Åråsen tape 0-3 mot Skeid i Hovedseriens avslutningsrunde, noe som førte til nedrykk til datidas 2. divisjon. Helt fram til nå har jeg lulla meg inn i forestillingen om at ingenting kan bli så atalt som den høsten, men nå har dagens mannskap tatt opp arven fra fortida. Det blir feil å skylde alt på back-paret vårt. Hvis spillet framover hadde fungert ville ikke forsvarsproblemene kommet til syne så til de grader, uten at det skal være noen unnskyldning for "jobben" LKE og Esset gjorde. Når Logi i tillegg framstår som motstanderens fremste angrepsvåpen ( utspillet som førte til mål i mot) blir hele greia latterlig, men jeg klarer ikke å flire av det. Tidligere har det vært nevnt at herfra kan det bare gå framover. Jeg tviler. Man skal ikke ta et steg fram når man står på stupets kant. Samling i bånn og ikke ta noe for gitt i Haugesund.

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                Opprinnelig skrevet av andersmm
                Hvilke alternativer har vi egentlig? Ringstad kommer sikker til å bli en god spiller, men han har ikke akkurat overbevist hittils i år. I en av sommerens kamptråder var det en debattant som fulgte kampen via livetekst. En av oppdateringene han fikk fortalte om en elendig Lilleström corner. Debattanten kommenterte da hvor hinsides dårlig Essediri var, og at Ringstad måtte få ansvaret for dödballene. Vi som satt og så kampen kunne dog opplyse om at det var Ringstad som slo den elendige corneren...

                Det jeg har sett av Ringstad i år, har värt ganske variabelt, og ikke overbevisende. Igjen, jeg er sikker på at han vil bli en god spiller, men akkurat nå er han ikke kanongod. Han er vel strengt tatt den eneste venstrebeinte spilleren vi har med en ålreit innleggsfot. Nå har Eriksen hatt et par ålreite kamper utover sommeren, og da forstår jeg for en gangs skyld at han får spille. Ringstad er et litt usikkert kort, og Eriksen spilte seg ihvertfall ikke ut av laget mot Molde. Ringstad er også et alternativ på kanten, men der har vi alternativer som rett og slett er bedre per dags dato. Å sette ut noen av disse innebärer altså å sette inn en jevnt over dårligere spiller (per dags dato), for å stille med en venstrebeint spiller hvis venstrefot kanskje holder mål.

                Helt enig i at vi bör titte på en alternativ dödball-sjef, men jeg synes denne konservative holdningen i forhold til rett bein på rett side tar overhånd i blandt. Det finnes mange andre hensyn å ta, og flere av disse veier langt tyngre enn hvilken fot som er best.
                Svensken da... Spesielt sannhetsvitne du tar i bruk. Følg med nå:

                Den corner'n in question kom etter nøyaktig 19.47 borte mot Aalesunds FK lørdag den 25. juni 2011.
                Syns du den er dårlig? Hva med Søgård eller en annen på bakre der?

                Hva syns du om samme manns corner etter litt over minuttet i samme kamp, og påfølgende kjempesjanse? Hva med Solbergs frispark etter 24.30?

                At vi er altfor svake på dødball er pga dårlige treninger, men også pga dårlig gjennomføring sjølsagt. Esse fra høyre er bare feil.

                Hva tycks om Eriksen då? Fornøyd? Jeg ville sjølsagt hatt Ringo, for i det hele tatt å ha MULIGHETEN til å vinne. Hvis han ikke er tvers av på trening da.

                Hsft: Kom Bolly til innlegg i det hele? Han sliter med venstra, det så vi også mot molde.

                Ellers virker det utgjort hva vi har holdt på med siden Påsan mista det, og vi hyra Husar. Ansatt av tufsen Fjørtoft. Vi husker hvor digg det var når Shane rula, og Ståle Stil redda oss. Men dere har visst glemt hvor viktig det er å komme fra alle kanter, gutta.

                Men igjen, generell tenking om lsk's filosofi fra meg...

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Hsft: Kom Bolly til innlegg i det hele? Han sliter med venstra, det så vi også mot molde.
                  Han kom til ett innlegg, og det kom nesten frem til 16-meteren!

                  Nå spilte han på høyre halvparten av tiden han fikk i denne matchen, og lå for det meste sentralt bak spissene i resten etter at berg veiva og pekte og vinka. Jeg trodde Berg ville ha en skruball, det virka som Erling og Bolly oppfatta det som at de skulle bytte side og at Bolly skulle trekke mer i rommet bak stopperne i et forsøk på å gi spissene våre mer plass.

                  Tror uansett ikke dette var kampen for innlegg, ettersom de tre stopperne til Sogndal var bra i lufta når ballene kom fra langt unna. Skjønner veldig godt tanken bak å flytte bolly mer sentralt. Sogndal spiller med 3 stoppere der den ene trekker opp som def midtbane om det er nødvendig. De spiller altså ikke med noen klar def midtbane utenom denne. Altså blir det viktig å enten komme på skudd, eller trekke denne defensive midtbanen ut av stopperrekka for å få spilt gjennom spissene med mer rom.

                  Men jeg er enig i at Bolly sine innlegg med venstre er litt under par. De blir liksom lobber uten noen klar addresse, men farlige nok når han har klart å komme seg bak forsvaret.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Og til Henning jeg krever et svar på følgende LkE er på vei vekk fra klubben hvorfor satser Du ikke på Ringstad som har skrevet ny kontrakt .... La Ringstad spille på seg rutine resten av sesongen .
                    Det kan jeg enkelt svare på. Hvis Henning Berg mener at LSK er bedre med LKE på banen, så bruker han LKE. Vi ser jo her inne hvordan folk reagerer etter en av de beste periodene i klubben de siste 5 årene, når vi da taper en kamp. Hvordan hadde da tålmodigheten til folket her inne vært om vi hadde ligget 4 poeng fra nedrykk nå med Ringstad på laget?
                    Jeg mener ikke nødvendigvis at LKE er så mye bedre enn Ringstad selv, men jeg forstår at HB alltid stiller med det laget han selv mener har størst sjanse for å vinne kamper. Vi er fremdeles i nærheten av Europacup plass neste sesong, og skal selvfølgelig stille med de 11 beste spillerne vi har tilgjengelig, selv om det betyr at Obiefule som er på lån, og LKE som er på utgående kontrakt spiller på bekostning av andre. Så får vi heller bruke vinteren på å spille inn Ringstad i laget.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Det kan jeg enkelt svare på. Hvis Henning Berg mener at LSK er bedre med LKE på banen, så bruker han LKE.
                      Hvilket er noe kortsiktig og nærmest en tabbe fordi HB bare forskyver "problemet". Før eller siden må Ringstad inn og da bør han være best mulig forbredt. Regelmessig på laget i hjemmekamper og innbytter i bortkamper trener en spiller på tempoet og det mentale.
                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Vi ser jo her inne hvordan folk reagerer etter en av de beste periodene i klubben de siste 5 årene, når vi da taper en kamp. Hvordan hadde da tålmodigheten til folket her inne vært om vi hadde ligget 4 poeng fra nedrykk nå med Ringstad på laget?
                      Dersom Ringstad er såpass mye dårligere og antas nesten å være ubrukelig da forstår jeg ikke hvorfor han er i klubben (det er jo LKE som stadig har plasse og han finner jeg ikke spesielt god).
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3500

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Hvilket er noe kortsiktig og nærmest en tabbe fordi HB bare forskyver "problemet". Før eller siden må Ringstad inn og da bør han være best mulig forbredt. Regelmessig på laget i hjemmekamper og innbytter i bortkamper trener en spiller på tempoet og det mentale.

                        Dersom Ringstad er såpass mye dårligere og antas nesten å være ubrukelig da forstår jeg ikke hvorfor han er i klubben (det er jo LKE som stadig har plasse og han finner jeg ikke spesielt god).
                        da kan vi jo like gjerne benke BBS også, da han mest sannsynlig blir solgt neste år uansett. Samme gjelder for Steinar Pedersen og Frode Kippe, da de begynner å bli gamle. :-)

                        Akkurat hvorfor HB mener at LKE er bedre enn Ringstad blir umulig for oss å vurdere. Spør man 10 Tippeligatrenere om å sette opp første 11'eren til LSK slik de ville brukt den, så hadde man mest sannsynlig sett 7-8 forskjellige varianter, uten at vi vet hva som er best for LSK.
                        Jeg har ingen som helst problemer med at HB først og fremst tenker på denne sesongen, da vi fremdeles henger med i kampen om medaljer i en serie der man ikke trenger mer enn to siere på rad for å være formlag nr.1.
                        I tillegg har han supportere som står utenfor garderoben og forlanger svar etter at laget har tapt sin første hjemmekamp siden 16.mai mot den suverene serielederen. Jeg vet av erfaring fra de siste 2 sesongene at det ikke hjelper stort på tålmodigheten til tilskuerne at laget består av lokale juniorspillere, så det sier seg selv at HB sitt fokus alltid vil være å vinne den neste kampen.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          da kan vi jo like gjerne benke BBS også, da han mest sannsynlig blir solgt neste år uansett. Samme gjelder for Steinar Pedersen og Frode Kippe, da de begynner å bli gamle. :-)
                          Det er vel hvorvidt talentet snuser på plassen eller ikke som avgjør, ikke om en fast spiller er på vei vekk av ymse årsaker. Jeg synes talentene, eller dvs. det nest beste, bør brukes jevnlig. Så ja, alle burde kunne benkes i en aller annen kamp, selv Messi (om han hadde vært her).
                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Akkurat hvorfor HB mener at LKE er bedre enn Ringstad blir umulig for oss å vurdere.
                          Enig i det, dessuten spiller det liten rolle. Hadde Ringstad vært fortrukket burde LKE fått innhopp. Det jeg mener er at de nest beste bør benyttes såfremt de "snuser på plassen" (er gode nok på trening, bra 2.lags kamper etc). Typisk er at de som jevnlig er på benken får innhopp (som ikke kun skyldes skader "førsterekka" etc.)
                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Jeg har ingen som helst problemer med at HB først og fremst tenker på denne sesongen, da vi fremdeles henger med i kampen om medaljer i en serie der man ikke trenger mer enn to siere på rad for å være formlag nr.1.
                          Samtidig bør en unngå situasjoner som da Ringstad & Gabrielsen brått fikk debut samtidig, hjemme mot RBK og en overtent Ringen forsvant ut på båre.

                          Ta nå f.eks. Fjelstad. La gutten få innhopp (selv om det er en keeper) slik at han er noenlunde forbredt dersom Logi blir skada eller lignende. Du kan ta deg f.... på at dersom Logi blir skada er det dagen før Enga eller RBK, da hadde litt kamptrening på forhånd kanskje gjort ting litt lettere.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • lobolars
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Mar 2010
                            • 64

                            Og når LKE i tillegg gikk av 2 treninger p.g.a skade,men alikevel får spille er vi tilbake på det gamle spørsmålet.Har guttene like vilkår for å komme på laget,når sånt skjer.Å starte med spillere som ikke får trent er merkelig.Er det noen trynefaktor ute å går..........Eller er andre bare drit dårlige selv om de også trener.Merkelig,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

                            Kommentar

                            • Stan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1082

                              Opprinnelig skrevet av lobolars
                              Og når LKE i tillegg gikk av 2 treninger p.g.a skade,men alikevel får spille er vi tilbake på det gamle spørsmålet.Har guttene like vilkår for å komme på laget,når sånt skjer.Å starte med spillere som ikke får trent er merkelig.Er det noen trynefaktor ute å går..........Eller er andre bare drit dårlige selv om de også trener.Merkelig,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
                              Svaret på dette har kun tre bokstaver: LYN

                              Kommentar

                              Working...