Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Alt tyder på at Henrik Kjelsrud Johansen er med til Haugesund i helgen. Henning Berg avviser heller ikke at nykommern kan starte. Møt han her på LSK.no.
G16-landslagstrener Bård Flovik har tatt ut troppen til EM-kvalifisering i Ungarn i perioden 21.-29.september:
Riki Tomas Alba - Vålerenga Fotball
Kent-Are Antonsen - Tromsø IL
Mats Møller Dæhli - Manchester United
Bård Finne - SK Brann
Pål Vestly Heigre - Viking FK
Runar Hove - Florø SK Marius Christopher Høibråten - Lillestrøm SK
Alexander Jones - IK Start
Ola Herman Opheim - Steinkjer FK
Kamer Qaka - Vålerenga Fotball
Herman Sørby Stengel - Stabæk Fotball
Anders Trondsen - Stabæk Fotball
Vajebah Sakor - Asker Fotball Herrer
Norges Fotballforbund har i samarbeid med TV 2, MAX og Norsk Toppfotball satt opp følgende sendeskjema for Tippeligaens 25. runde:
Fredag 30/9
Lillestrøm - Rosenborg 19.00 MAX
Lørdag 1/10 Viking - Haugesund 18.00 TV 2 Zebra
Søndag 2/10 Stabæk - Sarpsborg 08 18.00 TV 2 Sport
Brann - Vålerenga 18.00 TV 2 Sport
Odd Grenland - Strømsgodset 18.00 TV 2 Sport
Fredrikstad - Sogndal 18.00 TV 2 Sport
Tromsø - Molde 20.00 TV 2
MÅTTE FOLATE TRENINGA: Fredag angrep 32-åringen Ohi Omoijuanfo på treninga og ble umiddelbart sendt i dusjen.
Utelatt fra LSK-troppen
HAUGESUND: Karim Essediri er ikke med LSK-troppen til kveldens kamp i Haugesund. Det er ikke fordi han har slitt med skade denne uka.
PER MORTEN SØDAL
«Æ er ikke skadet :-)», skriver den tidligere Tromsø- og Rosenborg-spilleren i en sms til Romerikes Blad som svar på spørsmål om det er skade eller disiplinære forhold som gjør at han ikke er med i troppen til kveldens bortekamp mot Haugesund. Høyrebacken er vraket etter det trener Henning Berg kaller en helhetlig vurdering ut fra flere disiplinære forhold.
Kastet ut fra trening Fredag angrep 32-åringen Ohi Omoijuanfo på treninga og ble umiddelbart sendt i dusjen.
I går var han i møte med treneren om saken. Etter treninga fikk han beskjed om at han ikke var i troppen. – Det stemmer at Karim ikke er med. Det er en helhetsvurdering ut fra det som skjedde fredag, samtalen vi hadde før lørdagens trening, og ting som har skjedd den siste uken, sier Berg til Romerikes Blad.
Karim Essediri er ikke helt enig.
– Det jeg kan si er at det skjedde en ting på fredag. Men jeg kjenner meg ikke igjen i de andre årsakene.
– Frustrert
Treneren vil ikke gå inn på hva de andre forholdene skal være.
– Det holder vi internt. Men Karim har virket litt frustrert den siste tiden.
Den beskrivelsen kjenner fotballspilleren seg ikke igjen i.
– Jeg er ikke og har heller ikke vært frustrert. Jeg har ingen grunn til å være det, sier han. Essediri takket nylig nei til en ny kontrakt på Åråsen og ga til kjenne at han også hadde andre interessenter enn Åråsen-klubben. Men 32-åringen er innstilt på å gi alt så lenge han er i LSK.
– Jeg starter med blanke ark på mandag.
Essediri ville uansett ikke startet Haugesund-kampen, hvor Lars Kristian Eriksen høyst trolig tar hans plass på høyrebacken. Unggutten Marius Amundsen fikk tunisierens plass i troppen.
Haugesund/Bergen (TV 2 Sporten): Det så lenge ut til å bli poengdeling i vest da Lillestrøm gjestet Haugesund. Men etter en time spilt eksploderte det på Haugesund Stadion. Først fikk Alexander Søderlund en gigantisk sjanse til å sende hjemmelaget i ledelsen fra fem meter, men avslutningen gikk via en Lillestrøm-spiller og utenfor. Men på den påfølgende corneren slo Daniel Bamberg slo inn i feltet, og da Magnússon skulle bokse ut traff han hodet Tor Arne Andreassen som sørget for 1-0 til Haugesund.
Og bare ti minutter senere vartet hjemmelaget opp med et mønsterangrep – Anyora slo Søderlund alene gjennom, men i stedet for å avslutte selv trillet Søderlund ballen til Djurdjic som enkelt kunne sette ballen i åpent mål og sørge for 2-0-seier til Haugesund.
Sjansefattig kamp
Det var Haugesund som fikk kampens første store sjanse i oppgjøret mot Lillestrøm. Allerede i det femte spilleminutt var Nikola Djurdjic svært nære å gi hjemmelaget ledelsen etter å ha blitt tredd gjennom av Thomas Sørums arvtager, Alexander Søderlund. Men Stefán Logi Magnússon hadde reaksjonsevnene på plass og var raskt nede og fikk avverget en tidlig ledelse til FKH.
Haugesund beholdt initiativet i kampens åpningsminutter, men de store sjansene lot vente på seg. Etter hvert spilte LSK seg mer inn i kampen, men den første halvsjansen kom ikke før nærmere en halvtime var spilt. Fredrik Gulbrandsen vant en duell mot Umaru Bangura som for anledningen er flyttet ned som midtstopper, men Vegard Skjerve var på alerten og fikk taklet unggutten og blokkert avslutningen.
Like før hvilen fikk Ugonna Anyora muligheten til å sende hjemmelaget i garderoben med ledelse – men nigerianerens avslutning gikk rett på Magnússon. Dermed stod det 0-0 til pause.
Ti minutter før slutt fikk serberen en gigantisk sjanse til å sette sitt andre for kvelden da Bamberg slo inn i feltet fra venstre. Ved bakerste stolpe ventet Djurdjic som kun trengte å styre ballen i mål, men spissen klarte ikke å treffe ballen skikkelig.
HAUGESUND: Björn Bergmann Sigurdarson var skråikker på at Haugesunds Vegard Skjerve burde vært utvist da han ble felt på vei gjennom. Dommer Tom Harald Hagen var usikker på kortfargen.
Situasjonen de fleste kanarifuglene pratet om etter søndagens kamp, var da Haugesund-stopper Vegards Skjerve fikk bli på banen etter å ha Björn Bergmann Sigurdarson på vei mot mål tidlig i den andre omgangen.
LSKs islandske spiss hadde dratt av flere FKH-spillere og var på vei mot keeper Per Morten Kristiansen.
Da sto det fortsatt 0-0 på Haugesund stadion.
– Det var et soleklart rødt kort. Jeg hadde fri vei mot mål og var alene med keeper, sier han.
Trener Henning Berg hadde også sine diskusjoner med dommer Tom Harald Hagen etter kampen.
– Den skal bli veldig interessant å se igjen. Jeg sto langt unna, men det så ut som et soleklart rødt kort. Det kunne gitt et helt annet utfall av kampen, sier han.
Dommeren: – Vanskelig situasjon
Dommer Hagen sier til Romerikes Blad at spørsmålet i situasjonen var om hvem som hadde nådd ballen først, hvis Sigurdarson ikke hadde blitt felt.
– Tvilen var om LSK-spissen eller keeper hadde nådd igjen. Man må fryse bildet der og da. Det var en vanskelig situasjon, og jeg blir ikke overrasket om tv-bildene viser at jeg tar feil, sier Grue-dommeren.
Hvorrvidt Skjerve var bakerste utespiller, eller ikke, har ingen innvirkning på straffeutmålingen. Den går på om islendingen ble frarøvet en klar målsjanse.
Kommentar