Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
33-åringen er klar på at han ikke har spilt sin siste kamp i karrieren.
– Jeg skal opereres mandag i neste uke. Jeg vet ikke helt når jeg kan være tilbake igjen, men det blir en gang i løpet av neste år. Motivasjonen til å komme tilbake igjen er enormt stor!, er den klare beskjeden fra Lillestrøm-spilleren.
Denne sesongen har det kun blitt 77 minutt og ett mål fordelt på fire innhopp i eliteserien for Sundgot.
– Jeg har slitt med hoften i noen år, og det har bare blitt verre. Jeg har stort sett vært frisk hele tiden, så en gang måtte det komme skikkelig. Jeg håper en operasjon er det som skal til for å gjøre meg bra igjen, sier han og innrømmer at det har vært tungt til tider.
– Kjedelig
– Det er utrolig kjedelig å ikke få muligheten til å bidra på banen. Det har vært tungt å gå så lenge uten å kunne spille skikkelig igjen, sier den tidligere Hødd-spissen.
33-åringen fikk sine første minutt i eliteserien i den niende serierunden mot Sogndal. To kamper senere kom det eneste eliteseriemålet han har scoret i år mot Odd. Storscoreren brukte kun et kvarter på å utligne til 1-1, som også ble sluttresultatet. Sist han startet en kamp var mot Molde i slutten av september i fjor.
Følger med på Hødd
Selv om hans egen sesong ikke har blitt slik som han håpet, gleder han seg stort over at gamleklubben Hødd gjør det bra i 1. divisjon.
– Jeg har sett noen av kampene, og jeg synes de har gjort det imponerende bra. Det virker som plassen er sikret nå, så da er det bare å se oppover på tabellen, sier Sundgot som selv har 12 mål på 45 kamper for Hødd.
– Hødd har spilt en veldig fin og offensiv angrepsfotball som jeg har veldig sansen for. Det de viste mot Ranheim på søndag var utrolig bra, skryter 33-åringen.
– Er det noen spillere som har imponert deg spesielt mye?
– Hvis Erik Sandal spiller like bra til vanlig som han gjorde mot Ranheim, kan han helt sikkert ta steget opp i eliteserien, mener Sundgot som gledet seg over at tidligere Lillestrøm-spiller Victor Grodås startet sin første seriekamp for Hødd mot Ranheim.
Utelukker ikke Hødd-retur
Sundgot debuterte for Hødd i eliteserien i 1995 mot nettopp Lillestrøm. Etter 14 sesonger på Østlandet utelukker han ikke en retur til Hødd.
– Selvfølgelig savner jeg Sunnmøre. Jeg har tross alt brukt mange timer på Høddvoll. Vi har vurdert om vi skal flytte hjem, men vi har ikke bestemt oss. Jeg har ett år igjen av kontrakten med Lillestrøm, så får vi se hva som skjer, avslutter en hemmelighetsfull Sundgot.
Haugesund – Lillestrøm 2-0 (0-0)
Haugesund stadion. Mål: 1-0 (63) Tor Arne Andreassen, 2-0 (76) Nikola Djurdic. Gult kort: Tor Arne Andreassen, Vegard Skjerve og Umaru Bagura, Haugesund. Effiom Otu Bassey, Fredrik Gulbrandsen og Stian Ringstad, LSK. Tilskuere: 4.319. Målsjanser: FHK 6, LSK 0. Cornere: FKH 5, LSK 1. Kampkarakter: 4 Publikum: 6
LSK (4-4-2):
STEFAN LOGI MAGNUSSON 4
Måtte tidlig i aksjon og vartet opp med feberredning fra Djurdic. Også bra plassert da Anyora fyrte løs fra 16 meter. Få muligheter til å sette i gang kort i motvinden før pause. Stor redning også etter pause. Uheldig feltinngripen før FKHs første mål og ble stående før nummer to.
LARS KRISTIAN ERIKSEN 4
Inn med dødsforakt og kvestet Andreassen rett etter avspark. Mange offensive initiativ – uten at det ble noe ut av det. Lett rundet av Andreassen før Anyoras sjanse. Gled ved flere anledninger. Samme prestasjonsbilde etter pause. Ikke noe åpenbart valg i framtida.
PÅL STEFFEN ANDRESEN 4
Stort sett gjort det bra de gangene han har fått sjansen i år. Tapte i lufta før Djurdjics tidlige sjanse. Viktig blokkering da spissen fyrte løs etter Obiefules stygge balltap og også noen andre viktige inngripener. Gikk ikke opp i Andreassen før 1-0 og burde falt av før det andre.
FRODE KIPPE 6
Veldig mye langt i motvinden før pause, kunne med fordel valgt kortere løsninger for å få laget høyere i banen. Leste spillet bra og brøt foran ved et par anledninger. Meget sterk da han taklet på ball som sistemann med FHK-spiller på vei gjennom. Igjen LSKs beste.
STIAN RINGSTAD 5
Mange har etterlyst dødballfoten hans, ikke veldig heldig i går. Noe defensive problemer da LSK ble presset før pause. Ble lite med offensivt og virket litt puslete i duellene. Sterk da han brøt og skaffet LSK frispark etter snaut timen. Taklet knallhardt på ball og fikk gult.
LUNAN RUBEN GABRIELSEN 4
Satt ut mot Sogndal sist. Ingen kantspiller, men ga mye rom til Eriksen. Solid defensiv jobb før pause. Det fortsatte han med etter hvilen også. Sørget aldri for bredde i spillet og hadde en rekke feilpasninger, noe han langt fra var alene om.
PAUL OBIEFULE 3
Mye duellspill fra start av. Laget et unødvendig frispark på 18 meter og stygt balltap rett etter. Varierte fra det solide til det middelmådige før pause. Klarte heller aldri å prege midtbanen etter hvilen. Lagde svært mange frispark gjennom hele kampen.
EFFIOM OTU BASSEY 4
Ikke like mye i duellene som makkeren i starten. Noen raid uten at det ble noe av dem, men en av få som viste ro med ballen. Altfor tøff mot Nygaard og så gult – unødvendig. Stygt balltap etter pause. Falt betraktelig av de siste 45 minuttene, snuste på gult nummer to og ble tatt av.
OHI OMOIJUANFO 3
Slapp med advarsel fra praten med Berg etter fredagens treningsbrudulje. Usynlig den første omgangen, hadde knapt ballkontakt. Ikke bare hans feil, men må også vise mer initiativ uten ball. Litt bedre rett etter pause, men ble altfor anonym. Korrekt tatt av banen.
BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 4
Slet med en liten strekk før kampen og var usikker. Fikk en del rom, men ble upresis med pasningene. Sjelden svak førsteomgang. Kjempeprestasjon da Skjerve tok ham på vei gjennom rett etter pause. Rødt kunne forandret kampen. Ikke samspilt med midtbanen.
FREDRIK GULBRANDSEN 5
Veldig frisk fra start og ga Bangura store problemer. Selv om han stort sett var i undertall, kom han ofte seirende ut. Kun centimetere unna suksess ved et par anledninger. Måtte ta høy risiko, siden han ofte var alene. Eneste LSK-spiller som virket farlig. Tullete gult kort.
SUM 11 MANN: 46
INNBYTTERE:
ERLING KNUDTZON
(23 min. for Omoijuanfo).
Overraskende at ikke Bolly ble valgt da LSK lå under. Klarte aldri å produsere noe han heller. Likevel, startaktuell mot Vålerenga.
NICOLAS MEZQUIDA
(10 min. for Bassey).
Fikk sin debut i LSK-drakta med et heller vanskelig utgangspunkt. Lite involvert i en fase hvor LSK så resignerte ut.
DOMMER:
TOM HARALD HAGEN 4
Veldig snill da Eriksen slapp kort etter ti sekunder. Konsekvent da Bangura slapp unna rett etter. Ble mange kort, kun Ringstads kunne diskuteres. Men Skjerve burde nok hatt en annen farge etter pause. Da kunne kampen blitt annerledes.
ANALYSEN
Siste mulighet hvis medaljepratet på Åråsen skulle ha noen realisme før lokaloppgjøret mot Vålerenga. LSK ble presset kraftig tilbake i motvinden fra start. Det ble valgt for mange lange pasninger og laget klarte aldri å flytte seg opp i banen. De gangene laget valgte korte løsninger, ble pasningsspillet altfor upresist. Det så bedre ut rett etter pause, med vinden i ryggen. Og kampen kunne blitt annerledes hvis utfallet av Sigurdarsons soloraid hadde blitt rødt og ikke gult kort. Baklengsmålene som fulgte føltes unødvendige. Keeper Magnusson har sin del av skylda, men ikke all. At LSK ikke klarte å skape én eneste målsjanse gjennom 90 minutter bør være mer bekymringsfullt.
Vurdert av Per Morten Sødal og Per Kristian Torvik
TAGGET NED: Slik så Republic ut onsdag morgen. FOTO: VIDAR SANDNES
Supporter-krigen er i gang
LSK-puben Republic ble i natt tagget ned. VIF-talsmann: – Ikke veldig raffinert, vi kommer sterke tilbake.
Det er kun fire dager til hatoppgjøret mellom Lillestrøm og Vålerenga skal spilles på Åråsen. Allerede har Oslo-supporterne satt sitt preg på Lillestrøm. Onsdag morgen var fronten på Republic tagget ned av tre store bokstaver i blått og rødt: VIF.
– Det er antakelig noen drittunger som står bak dette, vi blir nok dessverre aldri kvitt slike ting, sier VIF-Klanens talsmann, Christian Kjellsen, og minner om at VIF-brakka på Valle Hovin ble tagget ned med LSK-logo før oppgjøret i fjor høst. Vasket ned i ettermiddag
Eier av Republic, Erik Harlaugseter sier til rb.no at han er i mot all form for hærverk. – Om taggingen blir anmeldt er opp til huseier. Det jeg har fått høre er at det skal vaskes ned nå etter lunsj, sier Harlaugseter. – Hva synes du om dette?
– Jeg er motstander av all form for hærverk, svarer pubeieren.
Sist LSK-veggen ble tagget ned uttalte Arnstein Rebne i Lillestrømbanken eiendom – som også eier Solsiden, der puben ligger – at forholdet ville bli anmeldt. Frykter hevnaksjoner
Leder av Kanarifansen, Morten Galåsen, mener det er trist at noen bedriver hærverk på annen manns eiendom for å støtte et fotballag.
– Selv om ikke dette er måten å gjøre det på, så er det jo tross alt litt moro at det er litt ekstra blest rundt disse kampene. Men hærverk på andres tilholdssteder og eiendommer bør man holde seg for god, sier Galåsen. – Frykter du at det vil bli igangsatt hevnaksjoner nå?
– Det håper jeg ikke, men jeg kan ikke utelukke at noen vil gjøre noe, sier Galåsen. – Var litt bondsk
Klanen-talsmann Kjellsen mener det er helt greit å håne og «drite ut» kanarifans, han mener imidlertid nivået må heves. – Dette var ikke særlig raffinert, det var egentlig litt bondsk. Vi kommer nok sterkere tilbake, sier han. – Er det noe på gang til kampen?
– Det har jeg naturlig nok ingen kommentar til, svarer Kjellsen. Ikke første gang
At enkelte supportere av Vålerenga velger å ta til maling er ikke noe nytt. LSK-veggen ble bombardert med malingbomber før cupfinalen i 2007. – Vi gjorde det fordi veggen var så stygg, uttalte en av personene bak malingstoktet.
Tidligere har også Tom Lund-statuen på Åråsen blitt nedgriset av maling. Ett år var midtsirkelen på Åråsen tagget ned av de samme bokstavene som nå, nemlig: VIF.
AKTUELL FOR ISLAND: Henning Berg skal være aktuell som ny trener for det islandske landslaget. Foto: Scanpix
Berg kobles til Island-jobben
Publisert 15.09.11 17:55
- Han vil passe meget bra, sier LSK-spiller.
Island ser etter en erstatter for Olafur Johannesson, som skal forlate sin stilling som landslagssjef etter å ha vært i jobben i fire år.
Nå skal LSK-trener Henning Berg være en av de heteste kandidatene til å overta roret etter Johannesson.
Hans Bjarnason jobber som sportsjournalist for islandske Channel 2 Reykjavik. Tidligere denne uken meldte Bjarnason på Twitter at Henning Berg allerede har vært i hemmelige samtaler med det islandske fotballforbundet.
- Har også hørt det
Også Manchester United-legenden Roy Keane er satt i sammenheng med Island-jobben.
LSK- og Island-keeper Stefan Logi Magnusson tror Henning Berg kan passe bra som Island-sjef.
- Jeg har også hørt det. Jeg tror han vil passe Island meget bra som trener. Men det er mange navn som nevnes, og fotballforbundet holder meget tett på hvem som ligger best an til å få jobben. Jeg tipper vi vet mer etter Portugal-kampen (07. oktober), sier Logi Magnusson til
Nettavisen.
Taus Berg
Henning Berg, som har en kontrakt med LSK som strekker seg ut 2013-sesongen, vil ikke bekrefte interessen overfor Nettavisen. - Har det vært kontakt mellom deg Islands fotballforbund?
- Det har jeg ingen kommentar til. - Er dette en jobb av interesse?
- Jeg er Lillestrøm-trener og er super-happy med det.
- Superhappy i LSK - Kan du si om en landslagstrenerjobb generelt kan være interessant for deg?
- Jeg er superhappy i Lillestrøm. Jeg trives veldig godt som klubbtrener. - Du benekter ikke at Island har vært i kontakt med deg?
- Jeg har et prinsipp om at jeg aldri vil kommentere sånne saker. Den ene dagen det er noe i en sånn sak, blir det litt dumt. Derfor har jeg alltid hatt som prinsipp å ikke kommentere sånt, forteller Berg.
Island ligger på 124. plass på Fifa-rankingen, og er allerede ute av kampen om en plass i neste sommers EM-sluttspill.
(VG Nett) André Bergdølmo (39) fikk tilbud om å fortsette trenerkarrieren i Lillestrøm - som assistent på juniorlaget. Det takket han fredag nei til.
- Jeg har større ambisjoner enn som så, sier Bergdølmo til VG Nett.
Den tidligere landslagsspilleren kom til Åråsen som Henning Bergs assistent foran 2009-sesongen. I fjor tok han over juniorlaget og ledet dem til seier i interkretsserien. Også denne sesongen ligger LSKs unggutter på topp i den regionale ligaen.
Bergdølmo fikk tilbud om å fortsette som trener i LSK også i 2012, men da som assistent på juniorlaget. Det takket han fredag nei til.
- Jeg føler jeg har gjort en bra jobb. Sportslig er jeg stolt av det vi har fått til, sier Bergdølmo, som ikke er skuffet over behandlingen han har fått på Åråsen.
- Det er jo klubben min da, men så lenge de ønsker en forandring, får jeg se meg om etter nye utfordringer.
Bergdølmo, som de siste sesongene har jobbet som fotballekspert på Viasat-plattformen, forteller at «noen har forhørt seg» om hans status, men at han per nå ikke har fått noen konkrete tilbud.
LSK-leder Per Mathisen forteller at det er hovedtrener Henning Berg og sportssjef Torgeir Bjarmann som har ledet samtalene med Bergdølmo.
- De hadde skissert et opplegg, men André fant vel ut at han ville prøve noe annet. Det er ikke mer dramatisk enn det, slik jeg ser det, sier Mathisen til VG Nett.
Bergdølmo har denne sesongen vært heltidsansatt som juniortrener i Lillestrøm. Også Erland Johnsen og toppspillerutvikler Magnus Powell har vært involert rundt laget.
- André har gjort en god jobb og vi ønsket å ha ham med videre, men dette har også litt å gjøre med at han jobber ganske mye for Viasat. At vi ønsker en ny hovedtrener har ikke noe å gjøre med hans kompetanse eller kvaliteter, sier Mathisen.
Slik skal VIF slås
LILLESTRØM (Aftenposten.no): Henning Berg nekter å innrømme det, men på Åråsen har de seiersresepten klar.
Foto: Larsen, Håkon Mosvold
LILLESTRØM (Aftenposten.no): Henning Berg nekter å innrømme det, men på Åråsen har de seiersresepten klar.
”Corner er mål” het det i sin tid på Åråsen, og selv om ikke hjørnesparkene er like sikre nettkjenninger som i Joar Vaadals tid, er romerikingene fortsatt en dødballspesialist.
Det har de tenkt å utnytte mot Vålerenga.
På fredagens trening på Lillestrøm Stadion terpet Henning Berg dødballer. Karim Essidiri – tilbake i LSKs startellever etter sitt lille intermesso med Ohi Omoijuanfo på forrige ukes trening – var servitør på den endeløse rekken med frispark og cornere, mens Frode Kippe ikke overraskende får en viktig rolle når Lars Hirschfeld og resten av VIF-forsvaret skal kriges i senk. - Vi har trent en del på dødball i dag, ja, innrømmer LSK-kapteinen.
- Dødball er noe vi er gode på, men jeg håper nå at vi skal klare å score i vanlig spill også da.
Utradisjonelle Enga
Måten Lillestrøm lå på i dødballsituasjonene – med en vegg av spillere rett foran egen keeper – minner likevel mye om den noe utradisjonelle oppstillingen rivalene fra Oslo Øst bruker å kjøre på de defensive dødballene. Mye folk foran egen keeper, få lenger ut i feltet for å la egen keeper komme ut å plukke ballen.
- Vålerenga har hatt en tendens til å kjøre den stilen der – og med suksess, mener Henning Berg.
- Det er ikke så mange lag her hjemme som gjør det på den måten der, men det er litt mer vanlig andre steder i Europa.
Kryptisk Berg
Selv om det ikke er eksplisitt uttalt på Valle, er Lars Hirschfeld langt sikrere på strek enn i feltet, og VIF-formasjonen vil således kunne avlaste sisteskansen noe. Lillestrøm-trener Henning Berg vil likevel ikke innrømme at man går inn for å bombardere Vålerenga-målet med harde dødballer og innlegg. - Vi har selvsagt studert Vålerenga, og vet hva de står for – det gjør vi med alle. Samtidig trener vi også dødballer foran hver eneste kamp, og vi har også trent på en lang rekke andre ting denne uken.
Fem år uten seier
Om en eventuell seier kommer på dødball, etter åpent spill eller et selvmål spiller dog liten rolle for nestor Frode Kippe. Det er fem år siden Lillestrøm sist slo erkerivalen Vålerenga på Åråsen, og slikt svir, innrømmer midtstopperen.
- Det er på høy tid vi gjør det igjen, den er ikke bra den statistikken der.
Selv er han den siste gjenværende av den gamle Lillestrøm-generasjonen. Espen Søgård er i Start, mens Arild Sundgot skal opereres på mandag og har ikke engang vært på benken de siste LSK-kampene. - Nå har vi en rekke unggutter med oss, men jeg tror det er viktig at vi ikke forereder oss annerledes til denne kampen enn andre Tippaliga-kamper.
- Trykket og atmosfæren bør være god nok til at de skjønner alvoret. Får vi en god start, tror jeg de senker skuldrene, og da bør vi ha gode muligheter til å slå Vålerenga.
Angrep er beste forsvar
Odd klarte det i sist kamp, mens Start også hadde få sjanser imot seg da de besøkte Ullevaal stadion og Vålerenga forrige søndag. Taktikken var den samme for begge lag – parker bussen på egen sekstenmeter, og nekt Oslo-laget å komme rundt på sidene.
Den taktikken vil likevel ikke Frode Kippe og LSK bruke. - Jeg tror det er mye lurer å møte dem høyt, og heller ta dem på det viset. Da kan vi også få styre vårt eget spill, og ikke la styre premissene.
Håvard Nielsen og Fredrik Gulbrandsen er i godt humør før klassikeren LSK - Vålerenga på søndag. Foto: Egil Sande (Mediehuset Nettavisen) - Jeg kunne aldri spilt for Vålerenga
Håvard Nielsen og Fredrik Gulbrandsen er gode venner. Søndag er de bitre fiender når LSK møter VIF. De spiller for Norges største rivaler, men utenfor banen er Håvard Nielsen og Fredrik Gulbrandsen gode venner. Foto: Egil Sande (Mediehuset Nettavisen) Håvard Nielsen og Fredrik Gulbrandsen i aksjon. Foto: Scanpix
GRÜNERLØKKA (Nettavisen): Fredrik Gulbrandsen (19) og Håvard Nielsen (18) har vært sentrale for henholdsvis Lillestrøm og Vålerenga i år, og begge har fått sine gjennombrudd denne sesongen.
Søndag kveld står de på hver sin side av banen i det Norges største hatkamp går av stabelen, når LSK og VIF barker sammen på Åråsen. - Det er noe ekstra
Nettavisen møter de to ungdomslandslagsspillerne på Café Lille Asia i Oslo, og gutta innrømmer at det kribler ekstra i magen før det som er en av Tippeligaens aller største klubbkamper.
- Jeg er spent, for det er ikke en vanlig seriekamp. For oss og for fansen er det noe ekstra. Jeg tror det blir en bra match, sier Håvard Nielsen.
- Jeg har fulgt kampene fra tribunen i alle år, og har vært LSK-fan hele livet. Jeg vet hva det går ut på når LSK spiller mot VIF, og jeg gleder meg, sier Fredrik Gulbrandsen. - Betyr så mye for fansen
For begge to er fullstendig klare over at dette er en kamp supporterne ser frem til hele sesongen, og som betyr mer enn noen annen kamp.
Men de blir ikke mer nervøse av den grunn, bedyrer de.
- Det betyr så mye for fansen, og man kan bli slaktet hvis det blir mange feil og en dårlig kamp. Men jeg blir ikke mer nervøs fordi det er en stor kamp for byen, klubben og fansen, sier LSK-spiss Gulbrandsen.
- Gjør man mange feil i en sånn kamp, får man sikkert høre det bedre enn hvis man gjør feil borte mot Sogndal. Jeg får prøve å holde meg unna de verste tabbene, og hvis man scorer blir man jo helt i lang tid, smiler Nielsen.
De to er i godt humør, og det har de all grunn til.
Nielsen har etablert seg på Vålerenga-laget i år, og har spilt 17 kamper fra start. Gulbrandsen har tatt over etter Anthony Ujah, og har fått savnet av storscoreren til å bli mindre enn mange hadde trodd.
Det er ingen tvil om at disse gutta kan prege norsk fotball i mange år fremover.
- Blitt lært opp til å hate Vålerenga
Nettavisen ber de to beskrive forholdet de har til motstanderen de skal opp mot på søndag.
- Jeg vil ikke si at jeg har et hatforhold til Vålerenga , men jeg elsker de ikke, akkurat. Jeg har blitt lært opp til å hate Vålerenga, med en far som har spilt i LSK i alle år. Jeg har praktisk talt vokst opp på Åråsen. Da blir man ikke så veldig glad i VIF, sier Gulbrandsen, som er sønn av LSK-legende Tom Gulbrandsen. - Kunne du spilt for Vålerenga?
- Det tror jeg ikke hadde tatt seg ut, og det er dessuten helt utelukket, sier Gulbrandsen med et smil.
Håvard Nielsen hiver seg på:
- Lillestrøm er ikke et hyggelig samtaleemne hos oss, så vi holder oss så mye som mulig unna det laget. Jeg er Oslo Øst-gutt, og har også blitt lært opp til at det er sånn det skal være, men jeg vil ikke kalle det hat, sier han.
For selv om de to lags supportere neppe vil unnvike å kalle det ekte hat, er det god stemning mellom de to spillerne. Faktisk er de gode venner utenfor banen.
- Vi kjenner hverandre gjennom ungdomslandslagene, og har kjent hverandre i to-tre år nå. Det er et veldig godt samhold der, og vi fant tonen med en gang, forteller de.
Gulbrandsen og Nielsen spilte generalprøve før LSK og VIF, og blir det samme resultat på søndag, kan vi se frem mot litt av en fotballkamp. Foto: Egil Sande (Mediehuset Nettavisen)
Det er ikke bare på banen det skal kjempes på søndag. På tribunen kommer det også til å bli en kamp, mellom det som er sett på som to av Norges beste supportergrupper, Klanen og Kanarifansen.
Det setter spillerne pris på, forteller unggutta.
- God temperatur på tribunen fører til at det blir bra temperatur på banen. Fansen piffer opp stemninga, og jeg så at VIF-fansen allerede har begynt, og tagget ned en pub i Lillestrøm her om dagen, forteller Gulbrandsen.
- Det er bra, det liker vi i Vålerenga, ler Nielsen. - Har få godord om Klanen
- Hvem er best av Klanen og Kanarifansen?
- Kanarifansen. De er fantastiske, støtter oss i hver kamp og synger enten det går bra eller dårlig. Vi har mye å gi tilbake til dem, når de følger oss over hele Norge, synger for oss og hjelper oss frem. For min del er de fantastiske, sier Gulbrandsen.
Håvard Nilsen svarer – ikke overraskende – Klanen.
- Selv om vi ikke har spilt så bra i år, har de vært der uansett og backet oss opp. Det er veldig viktig for oss spillere å føle at de støtter oss, og jeg synes Klanen er best i Norge, sier han.
- Jeg har ikke så mange godord å si om Klanen, men de er hvert fall mange, ler Gulbrandsen. «Generalprøve»
Nettavisen utfordret de to gutta til å spille en «generalprøve» før søndagens oppgjør, og begge tok «Foosball-kampen» på strak arm.
- Du kan umulig slå meg når jeg har Lars Hirschfeld i mål, sa Nielsen i begynnelsen av duellen. Det skulle også vise seg å stemme, og VIF kunne feire en 8-1 seier i «generalprøven».
- Det blir annerledes på søndag, kontrer Gulbrandsen. - Hvordan går det på søndag?
- Vi satser på en 3-1-seier til oss, sier Nielsen.
- LSK vinner 2-1, sier Gulbrandsen.
Det var i forbindelse med et skudd på mål at 20-åringen fikk en kraftig vridning i stamfoten.
Ballen gikk i nettmaskene, men islendingen ble liggende på Åråsen-matta og vri seg i smerte. Ingen var i kontakt med angriperen da uhellet skjedde.
Smerter i leggen
Bergmann Sigurdarson skal først og fremst ha smerter i leggen. I gangene på Åråsen ble det visket om brudd. – Det så i alle fall ikke bra ut. Vi vet ikke hva det er ennå. Det vil undersøkelsene vise, men han spiller i alle fall ikke i morgen, sier trener Henning Berg til Romerikes Blad.
Selv om treneren ikke vil rangere spillerne etter viktighet, er det ingen tvil om at spissen er en av kanarifuglenes aller mest betydningsfulle menn.
Fin utvikling
– Vi ønsker selvfølgelig ikke noen skadet. Dette er først og fremst veldig synd for Björn. Han har vært i fin utvikling. Han har tatt steg i flere roller.
Situasjonen kan minne litt om da Stian Ringstads beinbrudd mot Rosenborg i fjor. Selv om nesbuen selv ikke så hendelse, vakta den vonde minner.
– Det var ikke noe særlig å se han ligge der med så store smerter. Jeg kjente det litt på kroppen og i beinet, sier Ringstad.
Bergmann Sigurdarson forlot Åråsen på krykker sammen med fysioterapeut Geir Kåsene.
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Kommentar