LSK - søpla søndag 18. september kl 20:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

Lille bukk -tren skuddstyrkeEsset -Hva driver du med, tilbakespill til hvem?Nå er jeg dritlei jævla søplaflaksen

Kommentar

• tilt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2007
      • 813

Mørk trist dritt. Godt det bare er 2 lag som rykker ned. Synes alikevel innsatsen var bra selv om kampen spillemessig sugde lut og galle. Når vi som (alltid) slipper inn mål, og ikke har noen som kan score blir det ikke mange poeng. Er bare å gjøre som de siste 3 åra, begynne å glede seg til neste år og håpe at juniorene blir litt bedre neste sesong.
      livet er en gamp for de som ikke kan si k
      https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Generelt syntes jeg denne kampen var ett stort skritt i riktig retning, her var det hvertfall innsats. Om vi slipper Karim og Lasse resten av sesongen, samt finner plass til Bassey så tror jeg dette kan bli starten på en liten opptur mot slutten av året. Da har vi forhåpentlig noe å jobbe med utover vintern som gir bedre spill og resultater neste år!

Kommentar

• heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2131

Sånn går det når man ikke har noen spillere med pasningsfot i laget. Smart å selge seg til fant.
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• antikris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 520

Opprinnelig skrevet av Totti21
            Idag kan man skylde på mye rart, men den som sier at ikke gutta ga alt i dag vet ikke hva de snakker om. Herlig innstilling og fightervilje kampen igjennom, og en typisk 0-0 kamp som dessverre ender med tap. Vanskelig å si noe på byttene til HB i dag, da laget egentlig fungerte på sitt beste i den perioden vif fikk sitt mål.
            Da så vi muligens to forskjellige kamper. Hvis du mente at vi faktisk fikk ha ballen og traff med et par pasninger så ja; da var det vel vår beste periode. Men det fungerte ikke offensivt, og etter 65 minutter var flere spillere klare for å bli byttet ut. Mest av alt Erling. På etterskudd og helt ute av kampen. Syns det å lede laget fra sidelinjen bør handle om å kunne tenke 10-15 minutter fremover i tid, og ha baller til å gjøre noe som gir utslag. Jeg syns det var feigt av Berg, og mangelen på en plan B var åpenbar.

Kommentar

• Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

Godt det er ei hel uke til man skal bli skuffa igjen.
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av antikris
                Da så vi muligens to forskjellige kamper. Hvis du mente at vi faktisk fikk ha ballen og traff med et par pasninger så ja; da var det vel vår beste periode. Men det fungerte ikke offensivt, og etter 65 minutter var flere spillere klare for å bli byttet ut. Mest av alt Erling. På etterskudd og helt ute av kampen. Syns det å lede laget fra sidelinjen bør handle om å kunne tenke 10-15 minutter fremover i tid, og ha baller til å gjøre noe som gir utslag. Jeg syns det var feigt av Berg, og mangelen på en plan B var åpenbar.
                Plan B finnes ikke hos Henning Berg, det har vel alle fått med seg nå?
                Men skal vi glede oss over noe må det være innstillinga og fighterviljen de yngste gutta i eliteserien i dag viser. Det gir hvertfall håp! De 3 foregående kampene har hvert mye svakere enn dette..

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2988

Gud jeg savner Ujah og Nosa! Gisle og forsåvidt. Med de tre og Bergmann på banen ville vi miga på vif som var minst like rævva som oss ikveld. Med de ville vi 100 % sikkert liggi på medaljeplass og.
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• Soo
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Apr 2004
                    • 80

Vel, nå er det slik at tabellen er jevn. Det er 3 poeng opp til 5. Dersom dette laget kan spille mer sammen og blir mer samspilt så tror jeg ikke det blir så ille. Husk og at det var mange unggutter på banen i dag med mye mindre rutine enn motstanderen. Allikevel gir de alt ble aldri utspilt i det hele tatt. Nei denne sesongen blir nok enda en midt på. Men jo mer erfaring unggutta får nå jo mer får vi igjen for det neste år. Synes faktisk fremtiden med den spillergruppa vi har(pluss noen til) kan bli veldig bra.

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6099

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      Hvorfor bytter ikke Berg ut obifule 10-15 min før slutt? Lett å se at han sliter med konsentrasjonen, og flere ganger rota han seg inn i situasjoner der han lett kunne fått et gult til, noe han jo også gjorde til slutt. fae n
                      Hvorfor bytter ikke Berg Obifule etter 60 min, lett å se at han sleit med konsentrasjonen allerede derfra og ut. Vi kan ikke ha en defensiv balanserende midtbanespiller med hue i ræva. Fyren mister ballen rett forran forsvaret 3-5 ganger hver kamp. Når han ikke en gang kan plukke opp løp på midten når han ser at midtstopperen vår trekker opp og presser (hvor nødvendig det var kan diskuteres, spesielt med tanke på at høyrebacken alt ligger høyt.) da trenger han ikke å dra på seg trøya, kan ikke brukes som balanserende midt. Det røde kortet er noe av det mest positive vi tar med oss fra kampen.

Ellers prøver jeg å telle til 10 og se at gutta gjør en god jobb og legger ned mye arbeid. Juniorene skal ha mye skryt.

De vante syndebukkene gjør for det meste greie matcher. Logi gjør kun en tabbe, og retter selv opp etter den. Eriksen gjorde en ok figur.

Noe må gjøres for å tette igjen bakover, og jeg vil helst se Ringstad - Kippe - PSA - Pedersen i neste match, og gjerne resten av sesongen.

Vi scorer heller ingen mål, men her kan jeg ikke se noen snarlig løsning. Vi har rett og slett ingen spillere med målteft. Gulbrandsen er en meget bra spiller, men jeg tror ikke han vil utvikle noen målteft. MEd en spiss som putter på én av 20 sjanser vil vi ikke ta mange poeng. Ser ikke for meg at han har noen stor fremtid som spiss, selv om han tydelig er en bra spiller. Får nesten lytt til å foreslå å hente Bjerknes opp fra G16, men han er selvfølgelig ikke klar for tippeliga.

Med Ujah eller en spiller med lignende målteft hadde vi hatt 3 poeng i dag.

Det hadde vi fort hatt med en brukbar dommer også. Hvorfor diskuteres ikke straffesituasjonene noe sted? HAr sjeldent sett en så klar straffe som når Dos Santos løfta armen og styrte kippe sin heading utenfor. Der hadde vi fort hatt 1-0 om ikke Dos Santos hadde brukt hånda. Soleklar straffe.

Synes også det kan diskuteres om det kunne vært straffe når forsvareren til VIF hoppa inn i Ohi som skulle til å avslutte på innlegget fra Fredrik.

Kommentar

• Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2192

Innsatsen kan ingen klage på idag.Men det hjelper ikke så mye når vi ikke har dyktigheten.Når vi har en sentral midtbane(spesielt Obifule) som ikke greier å treffe den enkleste pasning,så blir det vanskelig.Men kampen sett under ett,så hadde jeg faktisk regna med at vi skulle være enda dårligere.

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Jeg vil faktisk gi masse cred til ungguttene i dag. I dag er vi klart bedre enn söpla, men de siste årene har det hvilt en forbannelse over disse kampene. Fredrik har noen gigasjanser som han hadde satt i nettet om han hadde hatt litt mer marginer. Ruben synes jeg gjör en bra kamp, og viser ofte et veldig godt offensivt driv. Ohi er jo födt til å erstatte Björn den dag han forsvinner, beste kampen jeg har sett av ham. Knudzton ser også skarp ut igjen. Ser ut som han har jobba en del med teknikk den siste tiden. Ringstad leverer også en av sine bedre kamper.

Så til gamlinga; Obifuele var slack. Radiusen hans er ekstremt liten, og han blir voldsomt stasjonär i store deler av kampen. Det er ikke nödvendigvis noe galt i å ikke springe som en bikkje igjennom hele kampen,men da må man klare å ligge og ha kontroll på motstandere og medspillere. Det hadde ikke Paul i dag.

Eriksen like skummel som alltid, selv om han ikke blir satt i så mange en-mot-en situasjoner som vanlig. Dårlig med bidrag fremover, og fungerer helt enkelt som bremsekloss.

Karim leverer bedre dödballer enn på en stund, uten at det blir så mye av det. Også friskere i offensive initiativ, men selger seg jo helt til han der serbern ved et par anledninger. Defensivt langt fra patent, men ei heller han blir satt på så mange pröver. Hadde värt totalt farse om han putta tilbakespillet han hadde på overtid.

Logi gjör en relativt bra kamp, men han blir heller ikke nödt til å varte opp med noen tv-redninger. En totaltglipp der han ikke plukker en enkel ball, noe som i stedet resulterer i farligheter. Lite å gjöre med målet.

Kippe og Pedersen er stort sett bra. Kippe er jo helt i en egen klasse når det gjelder luftduellene, men driter seg jo rett og slett ut på målet.

Offensivt var jo dette langt bedre enn det var mot Sogndal og Haugesund, uten Björn. Det föles ihvertfall litt beroligende. Om ikke Obifuele hever seg i löpet av hösten må vi ute og leite etter en ny spiller i den posisjonen. Forsåvidt ser jeg helst Gabrielsen og Bassey på midten i tiden fremover. De har mer offensive egenskaper enn Obi, noe som gjör dem til mer allround-spillere. Bra å ha to stykker på midten med defensiv kvalitet, som kan veksle på å gå fremover. Også må vi ha inn noen nye backer. Ringstad bör jo väre et klart förstevalg neste sesong, men vi må fortsatt ha en höyreback og en backup (dette kan fort bli en unggutt). Også ser jeg gjerne at det kommer en ny keeper...
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                            Vi skapte mer enn nok. Ta "sakligheten" din og stapp den opp i rassen, denne kampen var klassisk søplaflaks og alle marginer med seg som vanlig.
                            Klassisk pisspreik fra deg. Vi har ikke målskårere i laget, og flere av spellera holder ikke nivået. Søplerne har kvalitet nok i laget. Hvor mange skikkelige målsjanser har vi egentlig? Er ikke en stor sjanse bare fordi fg er fri et lite sekund. En ikke særlig god spiss i avgjørende situasjoner.

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Opprinnelig skrevet av Soo
                              Vel, nå er det slik at tabellen er jevn. Det er 3 poeng opp til 5. Dersom dette laget kan spille mer sammen og blir mer samspilt så tror jeg ikke det blir så ille. Husk og at det var mange unggutter på banen i dag med mye mindre rutine enn motstanderen. Allikevel gir de alt ble aldri utspilt i det hele tatt. Nei denne sesongen blir nok enda en midt på. Men jo mer erfaring unggutta får nå jo mer får vi igjen for det neste år. Synes faktisk fremtiden med den spillergruppa vi har(pluss noen til) kan bli veldig bra.
                              Eneste minuset for fremtiden er ambisjonene og kjøpelysten til de som styrer klubben. De som en gang i tiden kastet penger etter habile fotballspillere og som snakket om gull og vinnerkultur i veggene på åråsen, sitter nå på ræva si helt uten midler eller evner til å skaffe til veie midler til de 3-4 spillerne som kunne hevet laget. Juniorgutta gjør jo en formidabel innsats i kveld!

Kommentar

• WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 969

Mener og sett en video her inne når Kippe scorer vinner målet på Ullevål 2009. Noen som har link til den? Ble filma fra feltet til Kanaris.

Kommentar

• antikris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 520

Ser ikke for meg at vi trenger å ha med Obi videre egentlig. Da kan vi like gjerne bruke Søg...Eh nei stryk det siste.

Men seriøst, fra å ha kun et defensivt problem har vi nå også et offensivt problem. Det er jævlig krise at vi ikke scorer når vi aldri holder nullen. Dagens dårligste i mine øyne var Berg. Obifule og Erling skulle begge vært byttet ut etter en time.

Kommentar

• Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2192

Dersom Obifule blir den sentrale midtbanespilleren vi kommer til å kjøpe før neste sesong? Finnes det ikke håp !

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5918

Jeg er alvorlig bekymret! Som stoda er nå, er vi henvist til å forsvare oss resten av sesongen. Juniorene gjør en god jobb, men de har ikke erfaring nok til å få marginene på sin side. Fredrik kommer til sjanser, men har ikke ro nok til å sette dem og vi klarer ikke å holde nullen. Mangel på målscorere og mangel på defensiv styrke er en særdeles dårlig kombinasjon. Ich habe angst!
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• O'bello
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Oct 2007
                                        • 72

Møkkakamp av begge lag. Ok innsats, null ferdigheter. Og i dag så vi nok maks av hva som kan forventes av laget... dessverre. Booker meg herved opp for time hos en parterapeut, for detta forholdet skrangler.
                                        Team Wenche Myhre

Kommentar

• Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2192

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          Jeg er alvorlig bekymret! Som stoda er nå, er vi henvist til å forsvare oss resten av sesongen. Juniorene gjør en god jobb, men de har ikke erfaring nok til å få marginene på sin side. Fredrik kommer til sjanser, men har ikke ro nok til å sette dem og vi klarer ikke å holde nullen. Mangel på målscorere og mangel på defensiv styrke er en særdeles dårlig kombinasjon. Ich habe angst!
                                          Faktisk,her må for tiden TL dårligste midtbane,ta mye av skylda.Det er midtbanen som er stabilisatoren i laget.Ethvert fotballag med dårlig midtbane,er ett dårlig fotballag.

Kommentar

Working...