LSK - søpla søndag 18. september kl 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ginola
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2010
    • 549

    Jeg var før kampen redd for at LSK skulle bli ydmyket og er egentlig positivt overrasket over at vi kun taper med ett mål, til og med litt ufjortjent. Hadde aldri i livet trodd at jeg noen gang skulle ha slike tanker og innstilling før en LSK kamp. Begynner å miste trua på klubben. Og tilskuertallet i går viser tydelig at mange allerede har gjort det. Der jeg satt på den gamle hovedtribunen var det minst like mange som holdt med VIF som med LSK.Vi er ikke det vi en gang var... Vi er knapt middelmådige!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7080

      Opprinnelig skrevet av Ginola
      Jeg var før kampen redd for at LSK skulle bli ydmyket og er egentlig positivt overrasket over at vi kun taper med ett mål, til og med litt ufjortjent. Hadde aldri i livet trodd at jeg noen gang skulle ha slike tanker og innstilling før en LSK kamp. Begynner å miste trua på klubben. Og tilskuertallet i går viser tydelig at mange allerede har gjort det. Der jeg satt på den gamle hovedtribunen var det minst like mange som holdt med VIF som med LSK.Vi er ikke det vi en gang var... Vi er knapt middelmådige!
      Og de hysteriske ryggmargsrefleksene dine gjør det ikke noe bedre, for å si det sånn.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Hvorfor bytter ikke Berg Obifule etter 60 min, lett å se at han sleit med konsentrasjonen allerede derfra og ut. Vi kan ikke ha en defensiv balanserende midtbanespiller med hue i ræva. Fyren mister ballen rett forran forsvaret 3-5 ganger hver kamp. Når han ikke en gang kan plukke opp løp på midten når han ser at midtstopperen vår trekker opp og presser (hvor nødvendig det var kan diskuteres, spesielt med tanke på at høyrebacken alt ligger høyt.) da trenger han ikke å dra på seg trøya, kan ikke brukes som balanserende midt. Det røde kortet er noe av det mest positive vi tar med oss fra kampen.

        Ellers prøver jeg å telle til 10 og se at gutta gjør en god jobb og legger ned mye arbeid. Juniorene skal ha mye skryt.

        De vante syndebukkene gjør for det meste greie matcher. Logi gjør kun en tabbe, og retter selv opp etter den. Eriksen gjorde en ok figur.

        Noe må gjøres for å tette igjen bakover, og jeg vil helst se Ringstad - Kippe - PSA - Pedersen i neste match, og gjerne resten av sesongen.

        Vi scorer heller ingen mål, men her kan jeg ikke se noen snarlig løsning. Vi har rett og slett ingen spillere med målteft. Gulbrandsen er en meget bra spiller, men jeg tror ikke han vil utvikle noen målteft. MEd en spiss som putter på én av 20 sjanser vil vi ikke ta mange poeng. Ser ikke for meg at han har noen stor fremtid som spiss, selv om han tydelig er en bra spiller. Får nesten lytt til å foreslå å hente Bjerknes opp fra G16, men han er selvfølgelig ikke klar for tippeliga.

        Med Ujah eller en spiller med lignende målteft hadde vi hatt 3 poeng i dag.

        Det hadde vi fort hatt med en brukbar dommer også. Hvorfor diskuteres ikke straffesituasjonene noe sted? HAr sjeldent sett en så klar straffe som når Dos Santos løfta armen og styrte kippe sin heading utenfor. Der hadde vi fort hatt 1-0 om ikke Dos Santos hadde brukt hånda. Soleklar straffe.

        Synes også det kan diskuteres om det kunne vært straffe når forsvareren til VIF hoppa inn i Ohi som skulle til å avslutte på innlegget fra Fredrik.

        Word. Med baklengs i 18 strake er dette ikke verdig LSK's tradisjoner. Temaet må taes opp.
        Eriksen og Esediri har brukt opp tabbekvota. BAck'ene svikter og usikkerheten og konsentrasjonstapene smitter over på resten.
        Juniortabber som det Ess'et gjør i går er bare helt utrolige - han vet jo at keeperen har gått utav buret sitt og spiller likevel tilbake??? WTF ??? Prøv heller Ringstad - Kippe - PSA - Pedersen ut året + skaff et par nye forsvarere til neste sesong.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Merkelig kortlinje fra Edvartsen. Pall situasjonen burde alle kunne se er gult. Også Dass Santos skal ha et gult etter at han kom höyt inn med knottene först og stemplet foten til Ringstad.
          Edvartsen var god i første omgang, og pisse svak i andre omgang. Alt i alt vanlig norsk dommerstandard. Situasjonen der feite Pall drar Eriksen i skulderen til Eriksen faller (ikke frispark iflg dommer- komplett feil), dernest en LSK-spiller gjør det samme med feite Pall som pga tyngdepunktet holder seg oppe (ikke frispark iflg dommer-komplett feil), før så feite Pall sklir på glatt underlag og tryner (frispark iflg dommer - komplett feil) er jo en parodi på hvor elendige norske dommere er. Rune Pedersen er sikkert fornøyd.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • *46*

            Det jeg vil se videre etter denne kampen:
            - Like stor intensitet
            - Den samme gløden og viljen til å blø for drakta
            - At spillerne slipper seg løs på samme måte som i går og våger å prøve.

            Resultatet ønsker jeg å glemme raskest mulig, men innsatsen til enkelte i går var veldig bra. Hvorfor kjører man ikke på like hardt i alle kamper?

            Kommentar

            • sten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2005
              • 873

              Nå er det ny kamp mot Start. Hvis gutta gir alt og blør for drakta i denne kampen så vinner vi. Er vel ikke slik at det kun er i kamper mot søpla og trøndera vi skal gi alt? fullt trøkk ihver kamp om motstanderen heter søpla,trøndera,Start eller hvem f... det måtte være.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7080

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Hvorfor kjører man ikke på like hardt i alle kamper?
                Tror rammene rundt har mye å si. Vi ligger anonymt til midt på tabellen og har ikke all verden å spille for. Ser lett for meg at man ikke får 150 % telling når det er 4800 tilskuere på tribunen da.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 633

                  Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være nødvendig å ha 150% tenning?

                  Tilnærmet 100% innsats bør jo være standarden når man går på jobb, spesielt når de "jobber" med det som er mange guttungers drøm.
                  Og med tilnærmet 100% innsats, hadde det kanskje blitt færre poengtap mot "drittlag"? Og da...

                  Om man kommer litt skeivt ut en sesong, slik at man tilsynelatende er "hengt av" tetstriden, kan det aksepteres som forklaring på dårlig tenning??? Nei, ikke f..n!
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • detvarvondtdet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 398

                    Velger å sitere meg selv i et innlegg et par uker tilbake i fra "veien videre" tråden...

                    "Det å bli en toppklubb (klubb som kjemper i toppen) krever mye på mange områder som jeg ikke skal berører her. Men det er en ting jeg gjerne vil nevne, og det er den mentale innstillingen/fokus til spillere, ledere, supportere og miljøet rundt en klubb generelt.

                    Jeg mener at denne "bare vi slår vif" innstillingen er direkte ødeleggende for en videre progresjon på veien mot å bli en toppklubb. Det er også stor forskjell på en 12 og en 6 plass. Når du ligger på 12 plass er fokuset ofte rettet nedover på tabellen. Instillingen er av en karakter at det å overleve, "få nok poeng" osv blir hovedfokuset. Når det samlete fokus fra spillere, trenere, klubben forøvrig samt forventningene fra pressen, supportere, sponsorer osv er det samme så sier det seg selv at dette ikke bidrar til klatring på tabellen.

                    Hadde Espen Søgård lagt inn like mye innsats mot alle motstandere som han gjorde mot vif hadde han vært på landsen... Hadde laget samlet sett lagt inn samme innsats med samme innstilling mot lag som sandefjord, hønefoss og haugesund som mot vif hadde vi kunne kjempet i toppen..
                    .."


                    Dette står jeg fortsatt ved, og registrerer at dette opphenge i at "bare vi slår vif og ikke rykker ned" mentaliteten er ødeleggende for utviklingen videre er noe flere virkere å ha fått opp øynene for...
                    "Dere kan sitere meg på dette:
                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                    Fjøra

                    Kommentar

                    Working...