Sesongavslutningen i Neglebiterligaen anno 2013 (var 2012 og 2011)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Det er vel litt juks ikke å ta med de lagene som har rykket ned disse årene?
    Ja selvsagt er det det. Men vi vil vel uansett ikke holde til i den enden av tabellen, eller hva? Så om vi snakker 10.-12.-14. plass er for meg i utgangspunktet helt uvesentlig, om ikke laget når styret sitt gitte mål så må det forandringer til. LSK hører hjemme på den øvre halvdel, så er det selvsagt mange faktorer som spiller inn og som kan gi varierende resultater for korte perioder. Men over tid så skal ikke LSK holde til i bunnkampen!

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Ja selvsagt er det det. Men vi vil vel uansett ikke holde til i den enden av tabellen, eller hva? Så om vi snakker 10.-12.-14. plass er for meg i utgangspunktet helt uvesentlig, om ikke laget når styret sitt gitte mål så må det forandringer til. LSK hører hjemme på den øvre halvdel, så er det selvsagt mange faktorer som spiller inn og som kan gi varierende resultater for korte perioder. Men over tid så skal ikke LSK holde til i bunnkampen!
      Det er det som er roten av problemet.

      Mange har ikke innsett at LSK ikke lenger er en toppklubb. HB ble hentet inn for å unngå nedrykk, kutte kostnader og fornye klubben. Jeg vi si han gjort en god jobb på alle 3 punkter.

      Problemet er supportere som tror at LSK automatisk skal kjempe om medaljer selv om vi verken har spillerne eller ressursene til det.

      Når de urealistiske forventningene ikke slår til er enkleste løsning å sparke treneren, men uvisst om det er den rette.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av Xavi
        Det er det som er roten av problemet.

        Mange har ikke innsett at LSK ikke lenger er en toppklubb. HB ble hentet inn for å unngå nedrykk, kutte kostnader og fornye klubben. Jeg vi si han gjort en god jobb på alle 3 punkter.

        Problemet er supportere som tror at LSK automatisk skal kjempe om medaljer selv om vi verken har spillerne eller ressursene til det.

        Når de urealistiske forventningene ikke slår til er enkleste løsning å sparke treneren, men uvisst om det er den rette.
        Ikke sagt noe om medaljer. Styret har vedtak på at LSK skal inn på topp 6, det har de bestemt selv. Om man ikke når målet sitt er det helt vanlig å gjøre forandringer, sånn at det er større sjanse for å nå sine mål neste gang. Mener du virkelig at LSK har hatt en så dårlig stall at man ikke kan forvente mer enn bunnkamp?

        Takk til klubben for at de har kuttet dyre overvurderte spillere, takk til klubben for at troppen har ett større potensial enn noen gang, takk til klubben for at de setter seg gode mål og takk til hele klubben for at de skal bruke høsten/vinteren til å forberede seg til en kamp på øvertse halvdel i 2012.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av Xavi
          Mange har ikke innsett at LSK ikke lenger er en toppklubb. HB ble hentet inn for å unngå nedrykk, kutte kostnader og fornye klubben. Jeg vi si han gjort en god jobb på alle 3 punkter.
          Dette har du og andre gjentatt til det kjedsommelige. Det blir ikke mer korrekt av den grunn.

          Berg sitt mandat har absolutt ikke vært "så lenge vi unngår konkurs og/eller nedrykk, så er alt greit".

          Målsetningen for 2010 og 2011 for eksempel var noe helt annet enn det som har blitt levert.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Xavi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 1275

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Ikke sagt noe om medaljer. Styret har vedtak på at LSK skal inn på topp 6, det har de bestemt selv. Om man ikke når målet sitt er det helt vanlig å gjøre forandringer, sånn at det er større sjanse for å nå sine mål neste gang. Mener du virkelig at LSK har hatt en så dårlig stall at man ikke kan forvente mer enn bunnkamp?
            I våres nei, og resultatene viste såpass. Vi var på god vei mot en topp 6 plassering. Men så kom fortiden og bet LSK i ræva. Ujah og Nosa ble solgt. Gisse forsvant på leting etter bedre vilkår. Espen dro til Start fordi han fikk en bedre økonomisk og lengre kontrakt.

            I tillegg ble BBS skadet. Det laget som står igjen er såpass dårlig at vi kan forvente bunnkamp.
            Opprinnelig skrevet av Folke
            Takk til klubben for at de har kuttet dyre overvurderte spillere, takk til klubben for at troppen har ett større potensial enn noen gang, takk til klubben for at de setter seg gode mål og takk til hele klubben for at de skal bruke høsten/vinteren til å forberede seg til en kamp på øvertse halvdel i 2012.
            Takk B&B. Nå virker det som neste treneren får bære fruktene av alt det arbeidet.
            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
            Anders, Tidligere styremedlem KFL

            Kommentar

            • rælingen kanaris
              Kaptein Reketråler
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 1446

              Da var det jo urealistisk å ha som mål, både i år og fjor, å have på topp 6 da. Og det har jo vært et uttalt mål fra Klubben sin side. Mulig det er Per Mathisen som har satt det målet alene, men jeg regner med at trenern har vært delaktig å sette det målet. Vi visste også at vi sannsynligvis kom til å selge ihvertfall en av BBS, Nosa og Ujah, men topp 6 ble alikevell det uttalte målet. Da må man ha ment at det øvrige spillermaterialet var godt nok til å komme seg inn i topp 6. Det har vi ikke klart hverken i år, eller i fjor. Da har enten Berg hatt for stor tro på laget, eller så har han gjort noe feil når det kommer til å gi spillerne selvtillit og trua på seg selv.

              Forøvrig så er jeg litt på "vippen" hva angår å beholde Berg, eller ikke. Jeg synes han har gjort masse bra, men det er endel ting, som mediehåndteringa, coaching under kamper etc... som gjør at jeg er veldig usikker. Viss dette med at han har problemer med å behandle folk skikkelig viser seg å stemme, så vill det være avgjørende for om jeg mener det er riktig å sparke han eller ikke.
              Custodes
              I med og motgang

              Kommentar

              • krogen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2009
                • 228

                Opprinnelig skrevet av Xavi
                Takk B&B. Nå virker det som neste treneren får bære fruktene av alt det arbeidet.
                Så hvis vi får et oppsving med ny trener, er det også Henning Bergs fortjeneste? Du er virkelig fan av den mannen. Det skal du ha.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                  Vi visste også at vi sannsynligvis kom til å selge ihvertfall en av BBS, Nosa og Ujah, men topp 6 ble alikevell det uttalte målet.
                  Det så også lovende ut etter at vi hadde solgt en av disse. At den andre skulle bli kranglete og den tredje skulle bli skada var ikke med i vurderingen.

                  Tipper man ser en spenstig endring i antall poeng per match de 7 siste kampene til Bergmann og kampene etter skaden hans.

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Nå tapte FFK mot RBK, med en kamp mindre spilt ligger de nå fortsatt 4 poeng bak oss. For en gangs skyld håpet jeg RBK skulle ta 3 poeng her.
                    De har ett hardt program igjen, og jeg tror kampen om overlevelse kommer til å stå mellom Start og FFK.
                    Hvis vi klarer poeng mot Aafk så er vel alt bankers for vår del.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7092

                      FFKs bortetap i Trondheim er helt etter skjema. Ingenting er endret mht resultatoppsettet i det første innlegget i tråden.

                      Start ligger to poeng foran skjema og, hvis resultatene går slik jeg har tippet, ende på 34 poeng.
                      FFK ligger an til 36 poeng.
                      Sogndal er ett poeng bak skjema, ligger i øyeblikket an til 32 poeng, men har igjen Stabæk hjemme, en overkommelig oppgave.
                      AAFK er utenfor fare.
                      Viking har nå 35 poeng og ligger an til 41 poeng, er utenfor fare.
                      LSK ligger an til 32 poeng.

                      Jeg gjentar: Faren for nedrykk er overhengende. Slik det nå ser ut (naturligvis forutsatt at Start fortsetter den gode trenden) kan Sogndal-Stabæk, sammen med våre kamper mot AAFK og FFK, være de tre aller viktigste kampene for overlevelse. Sogndal har ellers igjen Odd borte og Molde hjemme, to kamper de normalt ikke bør klare poeng i.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • mrognan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 846

                        Satser på at resultatene blir slik at det står mellom Start og FFK om den siste nedrykksplassen, og at vi ved å ta poeng fra FFK i siste runde sørger for at råner'n spiller i TL2012.
                        Morten

                        Kommentar

                        • fjacob82
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 1507

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          FFKs bortetap i Trondheim er helt etter skjema. Ingenting er endret mht resultatoppsettet i det første innlegget i tråden.

                          Start ligger to poeng foran skjema og, hvis resultatene går slik jeg har tippet, ende på 34 poeng.
                          FFK ligger an til 36 poeng.
                          Sogndal er ett poeng bak skjema, ligger i øyeblikket an til 32 poeng, men har igjen Stabæk hjemme, en overkommelig oppgave.
                          AAFK er utenfor fare.
                          Viking har nå 35 poeng og ligger an til 41 poeng, er utenfor fare.
                          LSK ligger an til 32 poeng.

                          Jeg gjentar: Faren for nedrykk er overhengende. Slik det nå ser ut (naturligvis forutsatt at Start fortsetter den gode trenden) kan Sogndal-Stabæk, sammen med våre kamper mot AAFK og FFK, være de tre aller viktigste kampene for overlevelse. Sogndal har ellers igjen Odd borte og Molde hjemme, to kamper de normalt ikke bør klare poeng i.
                          Æsj, der blei jeg brått veldig skeptisk igjen.
                          Men vinner vi mot Aafk så er vi vel i sikkerhet. Og det er vel maks uflaks som skal klaffe for at vi skal rykke rett ned, men som nevnt over, det er godt mulig...
                          Får håpe vi får noe effekt av avgangen til Berg...
                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                          *Brasseberget*

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Sogndal avslutter mot Odd og Molde, mest sannsynlig to lag som da ikke har en dritt å spille for. Klarer Sogndal å score vil de vinne.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Opprinnelig skrevet av krogen
                              Så hvis vi får et oppsving med ny trener, er det også Henning Bergs fortjeneste? Du er virkelig fan av den mannen. Det skal du ha.
                              Henning Berg og Torgeir Bjarmann har dratt prosjektet med å reformere stallen. De som så mye som det minste prøver å antyde at et eventuelt kortvarig/langvarig oppsving neste sesong skal være noe bevis for at det var en riktig avgjørelse å sparke Henning Berg, avslører en total mangel på forståelse av viktigheten av langsiktig arbeid!

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Henning Berg og Torgeir Bjarmann har dratt prosjektet med å reformere stallen. De som så mye som det minste prøver å antyde at et eventuelt kortvarig/langvarig oppsving neste sesong skal være noe bevis for at det var en riktig avgjørelse å sparke Henning Berg, avslører en total mangel på forståelse av viktigheten av langsiktig arbeid!
                                Kommer helt an på hvordan stallen er satt sammen neste år. Hva kommer inn og hva går ut?

                                Selv ser jeg ikke på på plasseringer på tabellen under 10'ende plass som noe å skryte av. Om en stund er det svært få som husker det bakenforliggende, men plasseringene vil stå der til evig tid.

                                I denne situasjonen finnes det utelukkende vinnere når det kommer til etterpåklokskap - spørs bare hvordan man velger å vrenge på det.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Det var nok sikkert lurt av LSK å sparke hovedtreneren når det gjenstår 3 kamper av Tippeligaen og erstatter han med et trenerteam bestående at samme kompetanse som har vært i klubben hele dette året som ikke kjenner til sin egen arbeidsfordeling en gang, ref VG. Totalt inkompetent av LSK.

                                  For Powell og Belsvik er dette selvsagt en vinn-vinn situasjon. Dersom de berger plassen (som forøvrig ikke vil være noen stor prestasjon) vil de høste stor kudos, dersom vi rykker ned vil uansett Henning få skylda.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • krogen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2009
                                    • 228

                                    Opprinnelig skrevet av mooph
                                    Sogndal avslutter mot Odd og Molde, mest sannsynlig to lag som da ikke har en dritt å spille for. Klarer Sogndal å score vil de vinne.
                                    Sogndal er ikke noe å tenke på en gang. De klarer seg.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      Opprinnelig skrevet av mrognan
                                      Satser på at resultatene blir slik at det står mellom Start og FFK om den siste nedrykksplassen, og at vi ved å ta poeng fra FFK i siste runde sørger for at råner'n spiller i TL2012.
                                      Det kan fort ende med at vi havner i en situasjon hvor både Start og Fredrikstad berger plassen ved uavgjort i siste kamp. Da blir det jo spennende å se hva resultatet blir... Merkelig at NFF lar dem spille denne kampen etter siste serierunde.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        Jeg har øøøøøh "moret" meg med Aftenpoftens tabellkalkulator i nesten en halvtime, og begriper ikke hvordan dette skal ende lykkelig. Prøv selv: http://fotball.aftenposten.no/elites...ableCalculator
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Det kan fort ende med at vi havner i en situasjon hvor både Start og Fredrikstad berger plassen ved uavgjort i siste kamp. Da blir det jo spennende å se hva resultatet blir... Merkelig at NFF lar dem spille denne kampen etter siste serierunde.
                                          Fredrikstad-Start spilles cupfinalehelgen, altså neste helg, ikke etter siste serierunde.

                                          Kommentar

                                          Working...