På vårparten uttalte blant annet Kippe at problemet var i hodet på spillerne. Etter 7 kamper uten tap med påfølgende 2 tapte, lurer jeg på om hodepinen er tilbake; event at problemet nå har flyttet seg fra hodet til bena?
Sesongavslutningen i Neglebiterligaen anno 2013 (var 2012 og 2011)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ikkje bra at FFK og Sogndal vant i dag. Blir veldig jevnt rundt kvalikkplassen. 4 poeng ned til kvalikk pr i dag, noe som kommer til å forstyrre min nattesøvn i alle fall. Men med 4 poeng opp til 8. plass, kan jo alt skje i denne bingoligaen.Kommentar
-
Kampen borte mot Sogndal vil være ganske avgjørende for hvor vi ender på tabellen. Med seier her, så tror jeg vi legger nedrykkstriden bak oss. Vel og merke om vi har samme distanse ned før den kampen som vi har nå.Kommentar
-
På overflaten en ikke optimal runde for oss, med unntak for vår egen seier: Både Sogndal og FFK vant, førstnevnte litt overraskende. Men i forhold til det jeg tippet før denne runden (se tidligere i tråden), kom LSK ut i pluss. Tre bonuspoeng i nedrykkskampen for oss. Og fortsetter AAFK sin meget svake tendens, er det kanskje heller ikke umulig at de også kan rote seg ned i gjørma.
Odds +1p
23.09: Molde (h) (tips: TAP) 0-0
Pr mine tips: 30 9 8 13 og 35 poeng
LSK +3p
22.09: Aalesund (b) (tips: TAP) 2-1
Pr mine tips: 30 8 11 11 35 poeng
Fredrikstad - i rute i hht tipset mitt23.09: Stabæk (b) (tips: SEIER) 1-0
Pr mine tips: 30 9 5 15 32 poeng
Sandnes - i rute23.09: Haugesund (b) (tips :TAP) 2-3
Pr mitt tips 30 7 9 14 30 poeng
Sogndal - i rute23.09: Tromsø (h) (SEIER) 1-0
Pr mitt tips 30 6 9 15 27 poeng
Stabæk - i rute23.09: Fredrikstad (h) (TAP) 0-1
Stabæk 30 6 2 22 20 poeng
Slår dette til, får vi følgende sluttabell:
Odd 30 9 8 13 35 poeng
Lillestrøm 30 8 11 11 35 poeng
Fredrikstad 30 9 5 15 32 poeng
Sandnes Ulf 30 7 9 14 30 poeng
Sogndal 30 6 9 15 27 poeng
Stabæk 30 6 2 22 20 poeng
Sandnes ser ut til å være på gang, de holdt Haugesund veldig lenge i dag og var ikke langt unna å ta poeng. FFK fortsetter fremgangen, mens Sogndal sikkert vinner ny selvtillit på sin første seier på evigheter. Stabæk er nok fortapt med tapet i dag. Jeg er fortsatt urolig, selv om innsatsen i går var prima.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
En ting som irriterer meg fryktelig, er at både VG OG TV2 med flere fortsatt ikke har trukket ODD det ene poenget de skal miste.... På Odd`s hjemmesider står de oppført med 28 poeng etter 23 kamper som er korrekt! (pirk pirk)FUGLA TIL VI DØR!Kommentar
-
Nåvel. De har 29 poeng på fotball.no også, dette er nok fordi lagene har mulighet til å anke. At de bare har 28 på Odd sine egne nettsider forteller oss kanskje at de ikke kommer til å anke.Kommentar
-
Jeg mener poeng skal vinnes/tapes på banen og ikke på kontoret til nøff.Kommentar
-
Ville du synes det var like feil om lagene bak LSK i fjor brukte penger man ikke hadde, og berget plassen med den følge at LSK rykket ned? Og stått i skifteretten i år fordi man ikke kunne gjøre opp for seg?Knurr...Kommentar
-
Ser litt lysere på det nå. Vi fungerer sentralt i banen igjen.
Vi må gå for minst 3-2-2 og 11 points på de siste sju. Fire heimekampa, kun en med en viss vanskelighetsgrad (Brrr borte). I tillegg har vif, aafk, odd og høns tøffere program igjen.
Sikter mot niende plass, en framskutt plassering der altså...Kommentar
-
Nå er det fullt mulig å gjøre et rykk på tabellen neste helg, ved seier mot Sogndal.
De tre foran på tabellen har i neste runde.
Odd- Rosenborg
Viking - Ålesund
Brann - Hønefoss
Ser ikke for meg atOdd, Ålesund og Hønefoss sitter igjen med tre trepoengere i de oppgjørene.....
Høsten mål bør være å gå forbi enga med et poeng i nest siste serierunde når vi spiller på Ullevål....slik at de ikke kan gå forbi oss ved seier i hjemme mot Haugesund i siste serierunde.Kommentar
-
Tja. Skulle ønske Hønefoss vant.
Slår vi Sogndal neste helg, samtidig som Ulf taper mot Molde, så har vi 9 poeng til nedrykk (Ulf med en kamp mindre, møter Tromsø borte) og 7 til kvalikk. Da tror jeg det skal gå veien for oss.
Men det blir en krig. En krig uten sidestykke borte mot Sogndal.Kommentar
-
Ganske sprøtt da jeg så på kampen, håpte på at søpla holdt 2-1 ledelsen, men når Grorud fyrte av i stolpen reiste jeg meg opp fra sofaen med et rungende "NEEEEI!!!!"Kommentar
-
Jeg hadde levd greit med poengdeling. Vi kan enda se både opp og ned på tabellen og den femteplassen skjærer i øynene.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Det er utilgivelig hvordan vi forvalter sluttminuttene i kampene mot FFK og Sogndal. Vi spiller som et lag som tror man ikke kan rykke ned eller at vi er for gode til å gjøre nettopp det. Vi kunne hatt 8 poeng ned til FFK og fem poeng ned til Sogndal ved å holde inn til ett poeng. I stedet gir vi de tre poeng og så ligger vi utsatt til, selv om FFK tross alt er i en mye værre situasjon.
Med programmet FFK har, så er jeg rimelig trygg på at vi står i ligaen også i år, men det er unødvendig å havne i denne situasjonen. En seier til så er mye gjort.Kommentar
Kommentar