Sesongavslutningen i Neglebiterligaen anno 2013 (var 2012 og 2011)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

På vårparten uttalte blant annet Kippe at problemet var i hodet på spillerne. Etter 7 kamper uten tap med påfølgende 2 tapte, lurer jeg på om hodepinen er tilbake; event at problemet nå har flyttet seg fra hodet til bena?

Kommentar

• antikris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 520

Ikkje bra at FFK og Sogndal vant i dag. Blir veldig jevnt rundt kvalikkplassen. 4 poeng ned til kvalikk pr i dag, noe som kommer til å forstyrre min nattesøvn i alle fall. Men med 4 poeng opp til 8. plass, kan jo alt skje i denne bingoligaen.

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Kampen borte mot Sogndal vil være ganske avgjørende for hvor vi ender på tabellen. Med seier her, så tror jeg vi legger nedrykkstriden bak oss. Vel og merke om vi har samme distanse ned før den kampen som vi har nå.

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7135

På overflaten en ikke optimal runde for oss, med unntak for vår egen seier: Både Sogndal og FFK vant, førstnevnte litt overraskende. Men i forhold til det jeg tippet før denne runden (se tidligere i tråden), kom LSK ut i pluss. Tre bonuspoeng i nedrykkskampen for oss. Og fortsetter AAFK sin meget svake tendens, er det kanskje heller ikke umulig at de også kan rote seg ned i gjørma.

Odds +1p
          23.09: Molde (h) (tips: TAP) 0-0
          Pr mine tips: 30 9 8 13 og 35 poeng

LSK +3p
          22.09: Aalesund (b) (tips: TAP) 2-1
          Pr mine tips: 30 8 11 11 35 poeng

Fredrikstad - i rute i hht tipset mitt23.09: Stabæk (b) (tips: SEIER) 1-0
          Pr mine tips: 30 9 5 15 32 poeng

Sandnes - i rute23.09: Haugesund (b) (tips :TAP) 2-3
          Pr mitt tips 30 7 9 14 30 poeng

Sogndal - i rute23.09: Tromsø (h) (SEIER) 1-0
          Pr mitt tips 30 6 9 15 27 poeng

Stabæk - i rute23.09: Fredrikstad (h) (TAP) 0-1
          Stabæk 30 6 2 22 20 poeng

Slår dette til, får vi følgende sluttabell:
          Odd 30 9 8 13 35 poeng
          Lillestrøm 30 8 11 11 35 poeng
          Fredrikstad 30 9 5 15 32 poeng
          Sandnes Ulf 30 7 9 14 30 poeng
          Sogndal 30 6 9 15 27 poeng
          Stabæk 30 6 2 22 20 poeng

Sandnes ser ut til å være på gang, de holdt Haugesund veldig lenge i dag og var ikke langt unna å ta poeng. FFK fortsetter fremgangen, mens Sogndal sikkert vinner ny selvtillit på sin første seier på evigheter. Stabæk er nok fortapt med tapet i dag. Jeg er fortsatt urolig, selv om innsatsen i går var prima.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Martini
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 294

En ting som irriterer meg fryktelig, er at både VG OG TV2 med flere fortsatt ikke har trukket ODD det ene poenget de skal miste.... På Odd`s hjemmesider står de oppført med 28 poeng etter 23 kamper som er korrekt! (pirk pirk)
            FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

Opprinnelig skrevet av Martini
              En ting som irriterer meg fryktelig, er at både VG OG TV2 med flere fortsatt ikke har trukket ODD det ene poenget de skal miste.... På Odd`s hjemmesider står de oppført med 28 poeng etter 23 kamper som er korrekt! (pirk pirk)
              Nåvel. De har 29 poeng på fotball.no også, dette er nok fordi lagene har mulighet til å anke. At de bare har 28 på Odd sine egne nettsider forteller oss kanskje at de ikke kommer til å anke.

Kommentar

• glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

Opprinnelig skrevet av Martini
                Jeg mener poeng skal vinnes/tapes på banen og ikke på kontoret til nøff.

Kommentar

• Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

Opprinnelig skrevet av glasgow
                  Jeg mener poeng skal vinnes/tapes på banen og ikke på kontoret til nøff.
                  Ser poenget ditt, men mener at verden er litt mer nyansert enn som så. Ved å bruke penger man ikke har til å kjøpe spillere man strengt tatt ikke har råd til, så vil man på sett og vis kunne berge plassen evt. vinne serien basert på "økonomisk doping."
                  Ville du synes det var like feil om lagene bak LSK i fjor brukte penger man ikke hadde, og berget plassen med den følge at LSK rykket ned? Og stått i skifteretten i år fordi man ikke kunne gjøre opp for seg?
                  Knurr...

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Ser litt lysere på det nå. Vi fungerer sentralt i banen igjen.

Vi må gå for minst 3-2-2 og 11 points på de siste sju. Fire heimekampa, kun en med en viss vanskelighetsgrad (Brrr borte). I tillegg har vif, aafk, odd og høns tøffere program igjen.

Sikter mot niende plass, en framskutt plassering der altså...

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Da er det offisielt, Odd anker ikke poengtrekket.

Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

Kommentar

• sten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2005
                        • 873

I dag gikk vel alle resultatene vår vei

Kommentar

• heg
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Oct 2007
                          • 112

Nå er det fullt mulig å gjøre et rykk på tabellen neste helg, ved seier mot Sogndal.

De tre foran på tabellen har i neste runde.

Odd- Rosenborg
                          Viking - Ålesund
                          Brann - Hønefoss

Ser ikke for meg atOdd, Ålesund og Hønefoss sitter igjen med tre trepoengere i de oppgjørene.....

Høsten mål bør være å gå forbi enga med et poeng i nest siste serierunde når vi spiller på Ullevål....slik at de ikke kan gå forbi oss ved seier i hjemme mot Haugesund i siste serierunde.

Kommentar

• Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

Opprinnelig skrevet av sten
                            I dag gikk vel alle resultatene vår vei
                            Tja. Skulle ønske Hønefoss vant.
                            Slår vi Sogndal neste helg, samtidig som Ulf taper mot Molde, så har vi 9 poeng til nedrykk (Ulf med en kamp mindre, møter Tromsø borte) og 7 til kvalikk. Da tror jeg det skal gå veien for oss.
                            Men det blir en krig. En krig uten sidestykke borte mot Sogndal.

Kommentar

• sten
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2005
                              • 873

Det blir en vanskelig kamp. Sogndal bør vinne for og komme seg unna nedrykk.Vi bør også selvsagt vinne, men som sagt,Det blir veldig tøft

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4263

Det er vondt og uvirkelig å måtte slå fast at i morgen må vi håpe at Enga ikke taper.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7135

Fredrikstad rykker uansett ikke ned. De har fasong og plan, og er i siget. Jeg håper aldri at VIF tar poeng, FFK kommer uansett til å få nok til å klare seg.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Tittil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2009
                                    • 341

Vif vant 2-1 over FFK . i den situasjonen Lsk er i , må dette være positvt. Viktigere at Lsk berger plassen enn at Vif taper.

Kommentar

• El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

Opprinnelig skrevet av Tittil
                                      Vif vant 2-1 over FFK . i den situasjonen Lsk er i , må dette være positvt. Viktigere at Lsk berger plassen enn at Vif taper.
                                      Ganske sprøtt da jeg så på kampen, håpte på at søpla holdt 2-1 ledelsen, men når Grorud fyrte av i stolpen reiste jeg meg opp fra sofaen med et rungende "NEEEEI!!!!"
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5918

Opprinnelig skrevet av El Caco
                                        Ganske sprøtt da jeg så på kampen, håpte på at søpla holdt 2-1 ledelsen, men når Grorud fyrte av i stolpen reiste jeg meg opp fra sofaen med et rungende "NEEEEI!!!!"
                                        Jeg hadde levd greit med poengdeling. Vi kan enda se både opp og ned på tabellen og den femteplassen skjærer i øynene.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

Det er utilgivelig hvordan vi forvalter sluttminuttene i kampene mot FFK og Sogndal. Vi spiller som et lag som tror man ikke kan rykke ned eller at vi er for gode til å gjøre nettopp det. Vi kunne hatt 8 poeng ned til FFK og fem poeng ned til Sogndal ved å holde inn til ett poeng. I stedet gir vi de tre poeng og så ligger vi utsatt til, selv om FFK tross alt er i en mye værre situasjon.

Med programmet FFK har, så er jeg rimelig trygg på at vi står i ligaen også i år, men det er unødvendig å havne i denne situasjonen. En seier til så er mye gjort.

Kommentar

Working...