Åpent brev til Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

Fra styret Åpent brev til Lillestrøm Sportsklubb

MÅL OG VISJONER – HVOR VIL LSK?
    Åpent brev til Lillestrøm Sportsklubb

Kanari-Fansen Lillestrøm (KFL) ønsker som uavhengig supporterklubb for LSK å være en positiv faktor rundt alt som skjer i og rundt klubben i vårt hjerte. Hovedfokuset vårt vil alltid være tribunelivet på kampene, og vi vil alltid jobbe knallhardt, med alle de ressurser vi har tilgjengelig, for å gi maksimal støtte til de spillerne LSK til enhver tid har på banen.

Men fansen lever ikke i et vakum. Vi blir like påvirka av hvordan LSK framstår både på og utenfor banen som den vanlige tilskuer. Nå er frustrasjonen til å ta og føle på. Når vi blir ydmyka på hjemmebane av Sogndal, nok engang må tåle et hjemmetap for erkerivalen Vålerenga, blir utspilt i Kristiansand av et Startlag vi trodde var i fritt fall ut av Tippeligaen, og bokfører det femte strake tapet på rad uten å evne en eneste scoring blir det helt svart for mange.

Vi er ikke ute etter å kritisere enkeltspillere. Vi ser heldigvis at mange av tenåringene våre har et enormt utviklingspotensiale med en lys framtid, men det må være lov å stille spørsmål ved hva som skjedde i sommer.

Ved sportslig nedtur stilles det naturlig spørsmålstegn ved trener og teamet rundt. Vi tar det som en selvfølge at det foretas sportslige evalueringer på bakgrunn av målsettinger og de ressurser det sportslige apparatet har tilgjengelig for å forsikre oss om at vi er på rett kurs.

I så måte er det kun deprimerende å lese Henning Bergs uttalelser i Romerikes Blad 27.09.11:
    • Vi er nødt til å ta sjanser for å nå toppen.
    • Vi er ikke konkurransedyktige i forhold til mange av våre konkurrenter.
    • Det er mulig, men ikke realistisk, å bli blant de tre beste.
    • Vi har ikke penger til å ha Stefan Gislason i klubben ut sesongen.
    • Espen Søgård ville ha tilført oss mye i høst.
    Treneren må ta det sportslige ansvaret, men rammebetingelsene kan han gjøre lite med. I nesten alt som sies skinner det igjennom at økonomien er for dårlig.
    Har LSK større utfordringer i forhold til økonomi enn andre klubber uten ”rike onkler”?
    Har snuoperasjonen og påstanden om at LSK så faresignalene før andre klubber virka?
    Er vi eller kan vi komme på sporet igjen målt opp mot Tippeligakonkurrentene?

Hvor er målet og visjonene? For at entusiasmen rundt Lillestrøm Sportsklubb ikke skal dø ut nytter det ikke å behandle tilskuerne og fansen som idioter. Falske forhåpninger er verre enn barsk realisme. Det holder ikke å skyve treneren foran seg. Hva vil styret? Hvor vil LSK? Hvor er den røde tråden som gjenspeiles i alt klubben foretar seg?

Kanari-Fansen vil ikke at LSK skal reduseres til å framstå som et hvilket som helst fotballag. Vi vil ha sjel. Vi vil ha identitet. Vi vil ha begeistring. Vi vil være med å slåss om topplasseringer.

Det virker som generasjonsskiftet er utført helt ukritisk og med en holdning om at ” vi får se hva som skjer”. Det virker som om ledelsen i LSK gambler med klubben i vårt hjerte.

Å snakke om at Sportsklubben skal være et topplag samtidig som vi år etter år ligger stabilt i nedrykkssumpa – det er ikke den identiteten vi etterlyser.

Styret i Kanari-Fansen, Lillestrøm
  • junior
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 492

For og oppsummere brevet: Rett og slett fantastisk! Dere får satt ord på akkurat hvordan jeg oppfatter det å være kanari i dag. Velskrevet og godt innlegg, gleder meg til å se svar fra klubben.
    ------- Forza Fugla! -------

Kommentar

• Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

Meget bra! Treffer spikeren på hodet.

Jeg vil gjerne at Media henger seg på denne, få press på LSK ledelsen. Jeg vil at ALLE skal få vite hva planene er.

Kommentar

• flisbyen
        Utestengt
        • Sep 2010
        • 305

Sånn ja, da er man på banen slik man skal. Godt skrevet!

Kommentar

• BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

Beste jeg har hørt fra KFL siden seint nittitall.

Her holder ikke "tommel opp", det blir nok en Jan-Halvor opp...
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Mynten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 484

Strålende. Får vi konkrete og ærlige svar blir jeg svært fornøyd. Prøver de å pakke dette inn i ull, blir det bråk!

Håper også de har såpass vett og forstand at svaret kommer fra styret, og ikke fra en ansatt.

Kommentar

• thomasg
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2003
              • 122

Veldig bra. Akkurat slik jeg så det for meg når jeg foreslo det i veien videre tråden i går. Tusen takk. Veldig bra jobbet

Kommentar

• holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

Som alle andre - meget, meget bra av KFL! Jeg håper virkelig at vi får alle facts angående den økonomiske situasjonen på bordet her, for jeg sitter dessverre med en magefølelse av at vi er ganske nære samme situasjon der Lyn var rett før de la på røret for godt. Om mine verste antakelser skulle stemme (måtte høyere makter forby!) om at vi realøkonomisk sett er jævli nære en teknisk konkurs, så ser jeg også gjerne at en av de mange medansvarlige for dette, Jan Åge Fjørtoft, holder seg på litt lenger avstand også i tiden fremover.

Jeg håper selvsagt at jeg tar veldig feil her, men jeg er ikke overbevist om det riktig enda.
                Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• tonkro
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 354

Fått noe svar???

Kommentar

• armykanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 744

Som folk har sett så har tv2 laget en artikkel om brevet. Men tv2 skriver også at Gislason var nede på sine knær for og fortsette og spille for LSK, dette stemmer da ikke?...

Kommentar

• KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

Opprinnelig skrevet av tonkro
                      Fått noe svar???
                      Brevet ble sendt ut i halv ti-tiden i går kveld.

Jeg håper faktisk på at LSK-styret bryr seg såpass at de svarer skikkelig, og venter gjerne en stund på det. Blir vi avvist med en svadauttalelse på formiddagen blir jeg grinete.
                      Vidar Evje

Kommentar

• mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

Opprinnelig skrevet av KFL109
                        Brevet ble sendt ut i halv ti-tiden i går kveld.

Jeg håper faktisk på at LSK-styret bryr seg såpass at de svarer skikkelig, og venter gjerne en stund på det. Blir vi avvist med en svadauttalelse på formiddagen blir jeg grinete.
                        De bør ta seg god tid, så en var ute å kommenterte i RB.no at han bare hadde skummlest over det. Og påkekte at det er viktig at folk bryr seg!

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av mats
                          De bør ta seg god tid, så en var ute å kommenterte i RB.no at han bare hadde skummlest over det. Og påkekte at det er viktig at folk bryr seg!
                          Tror jeg har svaret på den lunkne interessen: Styret og resten av ledelsen har tilgang til alkohol under kampene. Man må jo være skikkelig pussa for å se på det som skjer ute på banen uten å skjønne alvoret.

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

Per Mathisen sendte oss en mail i dag tidlig hvor han skrev "trenger noen dager på å komme med en tilbakemelding".
                            Og det skal han få.

Kommentar

• MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

Opprinnelig skrevet av armykanari
                              Som folk har sett så har tv2 laget en artikkel om brevet. Men tv2 skriver også at Gislason var nede på sine knær for og fortsette og spille for LSK, dette stemmer da ikke?...

Dette er vel mer noe for ryktetråden, men jeg har også hørt dette, dog ikke "på sine knær", men veldig interessert.

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Opprinnelig skrevet av MoBee
                                Dette er vel mer noe for ryktetråden, men jeg har også hørt dette, dog ikke "på sine knær", men veldig interessert.
                                Hvis han betaler godt, synes jeg LSK skal la ham være med ut sesongen.

Kommentar

• merch
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2007
                                  • 938

Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                  Per Mathisen sendte oss en mail i dag tidlig hvor han skrev "trenger noen dager på å komme med en tilbakemelding".
                                  Og det skal han få.
                                  hvor lenge er noen dager?
                                  lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                  sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

Kommentar

• xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

Opprinnelig skrevet av merch
                                    hvor lenge er noen dager?
                                    Var det ikke snakk om et møte mellom LSK og KFL den 10. okt?
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Var det ikke snakk om et møte mellom LSK og KFL den 10. okt?
                                      Aftermath

LSK har invitert KFL-styret til møte mandag 10. oktober. Vi har selvfølgelig akseptert:

Hei, Per.
                                      KFL takker selvfølgelig ja til invitasjonen og stiller på LSKs styremøte mandag 10. oktober. Dialog er alltid å foretrekke framfor konflikt, men vi håper også at LSK tar seg tid til å svare på vårt brev skriftlig, da dette er av meget stor interesse for våre medlemmer.

For KFL
                                      Jørgen Knutsen
                                      Sekretær
                                      Vidar Evje

Kommentar

• Pasi Rasimus
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2010
                                        • 226

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        LSK har invitert KFL-styret til møte mandag 10. oktober. Vi har selvfølgelig akseptert:
                                        Mulig dette er besvart andre steder, men jeg har ikke fått med meg innholdet i samtalen KFL skulle ha med LSK på mandag som var og utfallet av dette. Hva skjedde på møtet?

Kommentar

Working...