Åpent brev til Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    #21
    Vi var som kjent i møte med LSKs styre på mandag, og kommer til å komme med et "referat" derfra så fort som mulig.

    Kommentar

    • Frode Thai
      KFL styremedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 380

      #22
      Møte mellom styrene i LSK og KFL 10 oktober 2011

      Mandag 10. oktober ble det gjennomført et avklaringsmøte mellom representanter for LSK og KFL, i den hensikt å ha en dialog rundt det åpne brevet KFL sendte LSKs styret og en del mediakanaler i Norge.

      Per Mathisen åpnet møtet med å understreke at LSK er positive til det engasjementet KFL viser, og at de gjerne ønsker seg enda mere engasjement. Samtidig forsikrer styret KFL om at de opplever den nåværende situasjonen minst like tungt som supporterne.

      Vi ble forsikret om at LSK sin målsetning fortsatt står ved lag:
      LSK skal etablere seg som en av fem toppklubber i Norge.

      Følgende ressurser ble pekt på som grunnlag for at man skal kunne oppnå dette.
      - Eier egen stadion.
      - Eier eget treningsanlegg. Et treningsanlegg ingen andre i Norge har maken til.
      - Tradisjonen for å være i toppen sitter "i veggene." Per M mente at dette var direkte utslagsgivende for at klubben unngikk nedrykk i 2008 og 2009.

      Det store springende punktet for LSK er fortsatt økonomi. Klubben er hverken i en bedre eller dårligere stilling enn andre klubber for øyeblikket, og er på vei til å stå på egne ben. Gunhild Lærum har oversikt over ståa i fotball-Norge, ettersom hun sitter i lisensnemda og kunne forsikre om at LSK har oppfylt hvert eneste punkt de har blitt pålagt. Det er nok mange klubber som vil ha det vanskelig fremover, mens andre er i en sånn situasjon at de har rike personer i ryggen. Molde ble trukket frem som et eksempel, hvor media har skrevet om at man har brukt over 200 millioner NOK de siste årene.

      LSK er fortsatt avhengig av investorer for å kjøpe spillere. De man har tilgang til er positive til å bidra igjen.
      Målsetningen om å få på plass 6 - 8 nye spillere til neste sesong står ved lag, og man jobber med å få halvparten av disse på plass ved sesongslutt. Spillere man er ute etter er "voksne spillere med erfaring fra nivået." Det ble presisert at det ikke automatisk betyr spiller i alderen 29-30. det kan også være snakk om 21-23-åringer som har erfaringen.
      Det ble i den sammenheng understreket at norske spillere fortsatt ser på det å gå til LSK som positivt, og et trinn opp i karrieren. Igjen ble det pekt på kulturen, men også at LSK selv i dårlige tider har oppfylt de avtaler man har inngått.
      Som det ble sagt: spillere snakker sammen selv om de spiller i forskjellige klubber.

      Samtidig ligger Lillestrøm meget gunstig til geografisk sett, med kort vei til både Oslo og til Gardermoen.

      KFL tok opp at man missliker sterkt at man leser i media at klubben vil styrke stallen, satse samt jobbe hardt for å bli topp 5 i Norge. Dagen etter kan man lese i RB at treneren har lite tro på at man får nye spillere, at man ikke kommer til å bli bedre enn årets sesong og det hele fremstår som en episode ”nissene på låven”.
      Klubben er krystallklare på at det finnes penger/investorer, spillere og at man skal satse fremover, slik som de har uttalt i media.

      Avslutningsvis understreket styret i LSK at de på ingen måte ser på supporterne som idioter, men som støttespillere som betyr enormt mye for klubben utad og for spillerne under kamp. Her ble det konkret vist til bortekampen mot Start, hvor det var dønn stille fra Start-supporterne til tross for at de ledet med tre mål. Mens Kanari-Fansen fortsatte å støtte laget til tross for resultat og utførelse.
      Mathisen minnet også på at han fortsatt er medlem av KFL, noe han har vært i mange år.
      Styret i LSK understreket gjentatte ganger underveis i møtet at de ikke kan gamble med klubben, men fortsatt må kjøre økonomisk safe. Inntil man har full handlefrihet igjen, legger det noen begrensninger på hva styret kan foreta seg.

      Mye av samtalene streifet inn mot detaljer som ikke kan refereres, av forskjellige grunner.

      Avslutningsvis ble det minnet om LSKs verdier:
      - Generøs – Være en åpen og inkluderende klubb. Rause, tolerante og med stor grad av ydmykhet.
      - Uredd – Vi skal være offensive og utradisjonelle. Tørre å utfordre i situasjoner som krever det.
      - Lojal – Være tro mot avtaler, våre omgivelser, hverandre og vår egen historie.
      - Leken – Være kreative og nyskapende, ha humør og prøve ut nye ideer.

      Per Mathisen er klar over at han har "lagt hodet på blokka" med tanke på uttalelser om nysigneringer, og minnet om at dersom man mente at sluttresultatet ikke stod i stil, så er det årsmøte i LSK om noen måneder.

      Kanari-Fansen Lillestrøm vil fortsette med å følge med på ”alt” som skjer i klubben, og vi vil, som uavhengig supporterklubb ta de grep og mene det vi mener fortløpende, til det vi mener er det beste for klubben, LSK.

      Alt er kanskje ikke rosenrødt i Lillestrøm Sportsklubb, men alle i styret er så betrygget etter samtalene at det blir sesongkort på oss i 2012.
      Frode Johansen
      styremedlem KFL

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        #23
        Først: Dette står som en styretråd, men er ikke klistret og inneholder debatt fra før. Får jeg kort nå, blir jeg grinete. Er det feil med innlegg her får dere flytte det til en evt nyopprettet "diskusjonstråd til styretråden"

        Så til saken:
        KFL tok opp at man missliker sterkt at man leser i media at klubben vil styrke stallen, satse samt jobbe hardt for å bli topp 5 i Norge. Dagen etter kan man lese i RB at treneren har lite tro på at man får nye spillere, at man ikke kommer til å bli bedre enn årets sesong og det hele fremstår som en episode ”nissene på låven”.
        Klubben er krystallklare på at det finnes penger/investorer, spillere og at man skal satse fremover, slik som de har uttalt i media.
        - Jeg kan ikke se at referatet svarer på årsaken til det vi oppfatter som misforhold mellom Mathisens utsagn og trenerens utsagn i pressen. Bidro møtet til å avklare dette? Er trener og klubb enige, eller presiserte klubben kun hva som var deres målsetning og holdning?

        - Hvem stilte på møtet fra LSK?

        Edit: Jeg ser at det var et møte mellom styrene, men stilte begge styrene fulltallige?
        Last edited by Stray Cat; 14.10.2011, 16:27.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          #24
          "Per Mathisen er klar over at han har "lagt hodet på blokka" med tanke på uttalelser om nysigneringer, og minnet om at dersom man mente at sluttresultatet ikke stod i stil, så er det årsmøte i LSK om noen måneder."

          Alt kan vurderes etter et skandale 10-år!
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #25
            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Jeg kan ikke se at referatet svarer på årsaken til det vi oppfatter som misforhold mellom Mathisens utsagn og trenerens utsagn i pressen. Bidro møtet til å avklare dette? Er trener og klubb enige, eller presiserte klubben kun hva som var deres målsetning og holdning?
            Møtet bidro til å avklare det.
            Jeg synes det personlig er veldig utfordrende å gå utdype dette mer enn dét... Men styret besvarte dette åpent og direkte.

            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Edit: Jeg ser at det var et møte mellom styrene, men stilte begge styrene fulltallige?
            Nei.
            LSK stilte med 5: Per Mathisen, Gunhild Lærum og tre herrer jeg ikke kjenner navnene på. Noen kommer sikkert med det etterhvert.
            Fra KFL stilte Morten, Kim, Kenneth, Frode og undertegnede.
            Knurr...

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              #26
              Opprinnelig skrevet av Leif A
              LSK stilte med 5: Per Mathisen, Gunhild Lærum og tre herrer jeg ikke kjenner navnene på. Noen kommer sikkert med det etterhvert.
              Jarle Engh og Rune Bråten er to av dem. Tredjemann husker ikke jeg navnet på heller.

              Kommentar

              • Frode Thai
                KFL styremedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 380

                #27
                Ola Emil Heggset var siste mann...
                Frode Johansen
                styremedlem KFL

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5916

                  #28
                  Takk for svar så langt :-)
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #29
                    Utestengte dere noen fra LSK-styret?

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      #30
                      var veldig lysten på å utestenge han trønderen
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                        var veldig lysten på å utestenge han trønderen
                        Trønder i LSK, er det en "insider" sendt ut av RvBK ?
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • flisbyen
                          Utestengt
                          • Sep 2010
                          • 305

                          #32
                          Er vel han Notar-gründeren som er trønder.

                          Kommentar

                          Working...