Nyheter oktober 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisbj
    Medlem
    Møteplager
    • Dec 2009
    • 95

Hevder LSKs sterke mann vil fjerne Henning Berg

* Kanarifansen til VG Nett: - Intet krav fra oss om å sparke treneren

BERGER HAN JOBBEN? Henning Berg, her i pressesonen etter kampen mot RBK (2-5-tap) nylig, opplever en tøff tid på Åråsen. Foto: Trond Solberg
    Publisert 20.10.11 - 15:43, endret 20.10.11 - 17:01 (VG NETT)
    Av Øyvind Brenne og Stein-Erik Stormoen

(VG Nett) Kriserammede Lillestrøm kan få pengehjelp fra investor Per Berg. Men da skal trener Henning Berg måtte fjernes.
    Det skriver Romerikes Blad torsdag ettermiddag. Ifølge avisen har investor Berg - som i 2007 fikk fjernet Uwe Rösler for å få inn Tom Nordlie som trener - på et møte med klubbledelsen åpnet lommeboken for nye spillere.

- LSK trenger tre-fire gode spillere som kan komme inn og styrke laget, og det er absolutt noe vi ønsker å bidra til. Men vi forventer at det blir gjort noen forandringer først, sier Per Berg til RB, som videre skriver at den tidligere storspilleren på Åråsen ikke ønsker å gå konkret inn på hva forandringene går ut på.

Men ifølge lokalavisen er treneravgang noe Berg har tatt med seg inn i samtalene med LSK-ledelsen. Og det er åpenbart at ledelsen er interessert i kronene Per Berg disponerer.

SENTRAL: Da LSK feiret cupgullet i 2007, her med Frode Kippe og Simen Brenne (til h.), var Per Berg sentralt plassert rett bak da pokalen ble delt ut på Ullevaaal. Foto: Bjørn S. Delebekk
    Hvorvidt den tidligere Manchester United-spilleren sitter utrygt vil ikke LSKs sportslige ledelse kommentere.

- Vi ser for oss en form for samarbeidsavtale hvor vi blir enige om noen punkter. Uansett er det ikke Per Berg som bestemmer hva LSK skal gjøre, og det har han heller ikke krevd. Det var forresten ingen stor uenighet i det vi diskuterte. Vi var enige om det meste, sier LSK-leder Per Mathisen til RB.

Lillestrøm hadde seks strake tap før laget tok ett poeng mot Stabæk i helgen. Henning Berg sier til RB at han ikke har noen kommentar til avisens opplysninger siden han ikke kjenner til Per Bergs ønsker.

Ikke krav fra fansen

Ifølge en av Kanari-Fansens talsmenn, Kenneth Kvebekk, er det ikke noe krav fra dem om å fjerne Berg.

- Det er mange som ikke er fornøyde med hvordan det sportslige har utviklet seg, og som kanskje ønsker en forandring. Men det er ingen offisiell holdning eller noe krav fra oss om å sparke Henning Berg, sier Kvebekk til VG Nett.

Han synes det er vanskelig å kommentere saken ettersom han ikke kjenner detaljene.

- Men hvis det er slik at Per Berg krever dette for å investere, er det eventuelt noe klubben må ta stilling til.

Lillestrøm startet sesongen bra, men kurven utover året pekte bratt nedover. Stjerner som Anthony Ujah og Nosa Igiebor var blant spillerne som forsvant samtidig.

- Jeg synes ikke det med spillersalg kan brukes som noen unnskyldning. Man må vite konsekvensene av salgene, og da burde man hatt en plan for tiden etterpå, mener Kvebekk.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

BERGDØLMO OG JOHNSEN ROSER GUTTA

- Kjempefin avslutning på et fantastisk år. Vi har taklet utfordringene, og endelig vunnet seriemesterskapet igjen, sier juniorenes trenerteam.

Kommentar

• Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

VG

Fjørtoft mener Per Berg er gull verdt for LSK

...men ønsker ikke å si noe mer om trener Henning Berg

Publisert 20.10.11 - 18:00, endret 20.10.11 - 18:04 (VG NETT)
        Av Per Opsahl

- Alle som er glade i Lillestrøm er bekymret for hva som skjer med klubben. Dersom Per Berg vil engasjere seg i LSK er det fantastiske nyheter, sier Fjørtoft til VG Nett.

Berg har ved flere anledninger vært tungt involvert i klubben, og han var mannen som blant annet hentet Fjørtoft som manager i Lillestrøm i 2004. I tillegg har han ledet en investorgruppe som har bidratt økonomisk for å hente spillere.

- Per Berg er en fantastisk ressurs for LSK. Ikke minst fordi han har hjertet i klubben, og noen kroner i banken. Det kommer veldig ofte godt med, sier Fjørtoft som takket for seg på Åråsen etter 2008-sesongen. Da hadde allerede Per Berg trukket seg ut.

- Krever Henning Bergs avgang
        Lokalavisen Romerikes Blad skriver i dag at Per Berg ønsker å bidra i klubben igjen.

Avisen konkluderer med at trener Henning Bergs avgang er et av kravene. Fjortoft vil ikke si noe om hva han mener om at en investor i så fall blander seg inn i trenerspørsmålet.

- Det ønsker jeg ikke å si noe om i det hele tatt. Jeg sa hva jeg mente om situasjonen Lillestrøm for noen uker siden, og det er ikke forandret nå, understreker Jan Åge Fjørtoft.

- Folk er ikke lenger triste når det gjelder LSK, de er likegyldige. Det er trist. Likegyldighet er LSKs største trussel, og jeg er bekymret for klubbens framtid som toppklubb, sa Fjørtoft til VG Nett for tre uker siden.

Dagen etter kom svaret fra Henning Berg:

- Når det går bra, så hører man ikke fra kritikerne. Det viktigste er at vi som sitter i møtene nå kan samarbeide. I 2008 rykket Lillestrøm nesten ned, de hadde gigantisk gjeld og de hadde det eldste laget i eliteserien. Da hadde jeg vært forsiktig med å uttale meg, sa Berg til VG Nett.

PS! Henning Bergs kontrakt med Lillestrøm varer ut 2013-sesongen. Han har trent klubben siden oktober 2008.

Last edited by RSP; 20.10.2011, 18:57. Begrunnelse: Fulltekst

Kommentar

• tonkro
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 354

Henning Berg svarer på kritikken

Og mener Ujah bør takke LSK for proffsjansen

UNDER PRESS: Henning Berg har tøffe dager som Lillestrøm-trener. Les mer om saken i fredagens VG.

(VG Nett) Lillestrøm-trener Henning Berg (42) mener han har god dialog med både spillere og ledelse i klubben.

I dag ble det kjent at investoren Per Berg er villig til å bidra økonomisk dersom klubben går igjennom visse «forandringer».

- Jeg mangler å se en gnist i spillergruppen. Jeg ønsker å gjenskape gnisten i laget, og mener det er nødvendig med endringer på mange plan i klubbledelsen - men konkrete endringer ønsker jeg ikke å uttale meg om, sier Per Berg til VG Nett.

Les også: Hevder LSKs sterke mann vil fjerne Henning Berg

Ifølge lokalavisen Romerikes Blad innebærer forandringene blant annet at Henning Berg ikke fortsetter i trenerjobben.

- Jeg er ikke kjent med hva han ønsker av forandringer. Jeg fokuserer ikke på det, hovedfokuset mitt er å levere bedre resultater på fotballbanen og utvikle gode fotballspillere, sier en rolig Henning Berg til VG Nett og legger til:

- Jeg føler at jeg har en god dialog både med spillerne og klubbledelsen.

Les mer om saken i fredagens VG!

Ujah hardt ut

Det har blåst kraftig rundt LSK-treneren de siste ukene, og i går gikk den tidligere toppscoreren Anthony Ujah kraftig ut mot sin tidligere sjef.

- Slik det er i LSK nå, så er det Henning Berg som bestemmer alt uansett hva det gjelder. Det må ta slutt, ellers kan det gå galt på Åråsen. Folk er frustrert, sa Ujah, som nå spiller i tyske Mainz, til rb.no.

Les også: Frykter Bergs maktposisjon kan ødelegge LSK

Artikkelen fortsetter under bildet.

SOLGT TIL TYSKLAND Henning Berg mener Anthony Ujah heller bør takke ham for å ha kommet til tysk Bundesliga. Foto: Scanpix

Henning Berg mener på sin side at han har bidratt sterkt til at Ujah ble hentet til Bundesligaen.

- Mye av det Anthony sier, om at jeg involverer meg mer enn jeg burde, det er ikke riktig. Hadde det vært riktig, hadde ikke Anthony levd drømmen i Bundesliga i dag.

- Synes du er smålig av Ujah å komme med personlig kritikk i ettertid av overgangen?

- Folk er forskjellige. Selv om Anthony nok opplevde at det noen ganger var vanskelig og tøft, så er jeg ganske sikker på at måten vi jobbet med han på, var helt riktig for å få han til å prestere best mulig.

- Anthony er en ung spiller med sterke meninger, sånn er det. Alle har rett til sine meninger, sier Berg diplomatisk.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

Best betalt i LSK

Martin Holterhuset Profil E-post Skriv ut Del på Origo Del
            Publisert 21.10.2011 kl 06:31 Oppdatert 21.10.2011 kl 07:06

I likhet med i 2009 viser ligningstallene at tunisieren Khaled Mouelhi tjente mest av spillerne i LSK i 2010.

Midtbanespilleren innkasserte 3,8 millioner i lønn, noe som var klart mest av samtlige spillere.

Nærmest på inntektstoppen av spillerne fulgte kaptein Frode Kippe. Midtstopperen fikk ifølge ligningstallene 2,6 millioner kroner utbetalt. Foruten han og Mouelhi passerte tre spillere millionen i fjor.

Godt betalt
            Én av dem var Marius Johnsen. Sørlendingen slet voldsomt med skader under sin tid på Åråsen og 2010-sesongen var intet unntak. 30-åringen, som ble hentet til klubben i 2007, fikk kun ett minutt som innbytter.

Likevel var Johnsen én av fem spillere som tjente et sjusifret beløp forrige sesong, til tross for en lønnsreduksjon på snaut en halv million.

De to øvrige spillerne som tjente mer enn én million var Steinar Pedersen og Arild Sundgot.

Nedgang totalt
            Nærmest millionen var Lars Kristian Eriksen og Stefan Logi Magnusson. De tjente henholdsvis 906.059 og 855.512 kroner.

Sammenlignet med 2009 ser det ut ifra ligningstallene ut som om lønnsutgiftene har gått kraftig ned på Åråsen.

Året før var det nemlig sju spillere som fikk utbetalt et sjusifret beløp i LSK. Setter vi ligningstallene fra 2009 opp mot 2010 viser dem at LSK har kuttet lønnsutgiftene med 5,3 millioner, fra 22,11 millioner for to år siden mot 16,81 millioner i fjor.

Trener Henning Berg økte sin inntekt fra 2009 til 2010 med drøyt 300.000 kroner. I fjor hadde LSK-treneren utbetalt 2,7 millioner kroner. Sportsdirektør Torgeir Bjarmann hadde utbetalt 680.741 kroner for sin jobb på Åråsen.

Kommentar

• krisbj
              Medlem
              Møteplager
              • Dec 2009
              • 95

Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

VGJORT. Berg mot Berg. I Lillestrøm. Det kan bare bety at Berg må gå av.

Publisert: 21.10.2011 kl. 09:14 , endret: 21.10.2011 kl. 09:16
              Av: Ola Bernhus

DET har vært pressede dager for LSK-trener Henning Berg.
              Den ene etter den andre - tidligere manager Jan Åge Fjørtoft, tidligere spillere, Anthony Ujah, Espen Søgård og Nosa Igiebor - har alle sagt at Henning Berg er feil mann for LSK. Hans fotballsyn, hans enevelde, hans holdninger - alt dette skal være et problem.
              I går ettermiddag meldte Romerikes Blad at Per Berg, tidligere spiller, nå næringslivsleder som har investert millioner på millioner i klubben de siste årene, er villig til å gå inn med penger enda en gang. Men han mer enn antyder at det er på betingelse av at det skjer endringer.
              Tolket slik: Henning Berg må gå av.
              Tilfellet Henning

Så hva i all verden er galt med Henning Berg? Han kom til LSK etter suksess i Lyn, berget plassen for laget, da Tom Nordlie ble sparket, og har langt på vei sikret kontrakt neste år også, med tynt spillermateriell.
              Likevel - laget spiller ganske ussel fotball, som det har gjort i hele Berg-perioden.
              Det er her det begynner å bli vanskelig, for nå beveger vi oss over fra fakta til rykter og vurderinger.
              Sett fra tribuneplass har ikke Henning Berg utviklet laget en tøddel. Tvert imot, LSK er et uorganisert lag, det er vanskelig å kjenne igjen et angrep fra det andre. Innsatsen er avgjørende, slik det gjerne er i lag uten plan.
              Sett fra plassen til gamle LSK-slitere på bane, tribune og sidelinje, er LSK under Berg blitt en stengt klubb. Åpenheten som preget miljøet på gamle Åråsen, er erstattet med lukkethet, der for mange ledere og spillere er redde for treneren.
              Sett på et prinsipielt plan er organisasjonen blitt for eneveldig. Eller toveldig. Der Henning Berg styrer alt det sportslige, og ifølge siste dagers reaksjoner blander seg opp i altfor mye, er styreleder Per Mathisen også daglig leder i klubben - i tillegg til å gjøre mye annet - ved siden av å ha en krevende sivil jobb i bedriften han leder.
              Det blir for mye.
              Faget

I Henning Bergs omgivelser finnes det få med fotballfaglig bakgrunn og dyp kunnskap om den kompliserte organismen som en fotballklubb er. Det er viktig at noen ser tegningen dersom det viser seg at hovedtreneren har fotballfaglige svakheter, at vurderingene ikke er logiske og godt nok fundert. Spørsmålene begynner å bli mange, både om de uttalelser han gir og de disposisjoner han gjør ute på banen.
              Det å ha en fremragende karrière selv er en fordel, men ikke en garanti for at alt det andre som kreves av en trener, er på plass.
              Samtidig er det blitt pratet lenge om at Henning Berg omgir seg med ja-menn. Tilsidesettelsen av sterke folk som Frode Grodås og André Bergdølmo omtales som eksempler på dette.
              Giftig

Sant eller ikke, rykter kan iblant bli som den verste gift, umulig å forsvare seg mot. Når de suppleres av uttalelser fra folk som etter hvert våger å gå ut i offentligheten, er det ingen vei tilbake.
              Treneren må gå.
              Mange har opplevd det før.
              Henning Berg har rett når han sier at det er lett å hekte seg på negative strømninger, og særlig for spillere som er ute av klubben. Men de må man av og til lytte til, for de har ingenting å vinne på å holde munn.
              Derfor tyder alt på at Henning Berg er på vei ut.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Nettavisen

- Vil betale for Berg-exit

Egil Sande
                Publisert 21.10.11 10:04

Nå hevder lokalavisa at LSK-styret har bestemt seg for å sparke Henning Berg.

Torsdag hevdet Romerikes Blad at investor Per Berg ønsker å spytte inn penger i LSK.

Men investoren har satt flere betingelser for den økonomiske hjelpen, og den viktigste betingelsen er en dramtisk en:

Henning Berg må sparkes.

– LSK trenger tre-fire gode spillere som kan komme inn og styrke laget, og det er absolutt noe vi ønsker å bidra til. Men vi forventer at det blir gjort noen forandringer først, sier Per Berg uten at han ønsker å gå konkret inn på hva forandringene går ut på.

I fredagens utgave av lokalavisa Romerikes Blad, hevder avisen å vite at Henning Berg får sparken innen kort tid.

Per Berg skal ha tilbudt LSK-ledelsen å dekke kostnadene som kommer hvis Berg sparkes, og RB vet at den summen ligger på cirka tre millioner kroner.

Avisa hevder videre at investor Berg vil ha trener Berg ut så fort som mulig, slik at arbeidet med å stille et best mulig lag i 2012 kan begynne.

- Fornøyde med jobben jeg har gjort

Romerikes blad har også snakket med Henning Berg, og LSK-treneren reagerer slik på påstandene om at jobben hans snart ryker.

- Jeg har en god dialog med ledelsen i LSK, og de har vært fornøyde med den jobben jeg har gjort frem til nå, sier Berg, som samtidig reagerer på det han kaller en agenda fra lokalpressen.

- Jeg føler Romerikes Blad har skrevet mer på spekulasjoner og antydninger, enn om faktiske forhold, sier Berg.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7135

Avskrift fra RB

Av Per Kristian Torvik

LEDERSTILEN FELLER BERG

LSK-trener Henning Berg er sterkt presset. Sannsynligvis er det lederstilen like mye som svake sportslige resultater som kommer til å felle ham.

Anthony Ujahs utspill i RB onsdag fikk snøballen til å rulle. Ikke for at nigerianeren sa noe overraskende for dem som følger litt med i livet på Åråsen.

Historien som forteller det samme er mange. Forskjellen er at det er første gang noen med inngående kjennskap fra de innerste sirker går ut med det de har opplevd.

FORVENTET
                  Henning Bergs reaksjon på intervjuet var som forventet. Han så på det hele som sure oppgulp fra en tidligere spiller. Han antydet at det var RBs skyld, og at avisen har en agenda. Og Berg var sikker på at alle som er i klubben nå er fornøyd.

Alt dette faller på sin egen urimelighet. Det er vanskelig å se andre grunner enn interesse og kjærlighet for klubben, som Ujahs motiv for å snakke.

RB følger LSK i tykt og tynt. Den eneste agendaen avisen har, er å fortelle leserne om hva som skjer, ikke bare ute på banen, men også i kulissene. Det er noe sentrale personer i klubben må finne seg i, også når det stormer.

I 2008 ble Frode Kippe, Arild Sundgot og Espen Søgård intervjuet av RB, og sa at de hadde full tillit til Tom Nordlie. To dager etter fikk han sparken, med spillerne som sentrale aktører.

FIKK HÅRFØNER'N
                  Medieansvarlig i LSK.no, Ole Kristian Bakkene, har opplevd Henning Bergs herskesyke. På La Manga i vinter skulle LSK spille kamp mot Dnipro Dnipropetrovsk.

Samme dag ble den flyttet til et stadion tre kvarter borte. Bakkene mottok ingen beskjed, men fikk tilfeldigvis greie på det da han var i telefonkontakt med Norge.

Underveis til kampen ble han oppringt i sin bil av Magnus Powell, som lurte på om det ble tatt video fra kampen. Med RB-sporten som vitne i samme bil, sa Bakkene de skulle gjøre det de kunne, men påpekte at det bare var flaks at de i det hele tatt kom til stadion.

Powell sa fra til Henning Berg. Før kampstart ga han Bakkene hårføner'n, med beskjed om at han skulle ha seg frabedt at LSKs medieansvarlige forventet å bli informert. Den kunnskapen fikk han skaffe seg selv. Han var dritt lei hele Bakkene.

Utskjellingen skjedde med et 20-talls måpende LSK-supportere til stede. Hjemme i Norge måtte styreleder Mathisen holde forsoningsmøter for å lappe sammen forholdet de to imellom etter konflikten - uten at han greide det, selv om de tok hverandre i hendene og lovet bedre samarbeid.

Det er slike episoder som har fått forholdene til å bli uutholdelige, og som er til stor skade for LSK.

IRRITERT OVER NOSA-SALG
                  RB-sporten vet at Per Berg, som fortsatt er villig til å grave dypt i lommene for å bidra til å hente gode spillere til LSK, langt fra er fornøyd med tilstanden i klubben.

Han irriterte seg over at Nosa Igiebor ble solgt, og mener en sterk leder ville greid å håndtere nykkene til en av Tippeligaens mest lovende spillere. Hadde Berg mestret det, ville nigerianeren gledet Åråsen-publikummet i alle fall fram til neste sommer.

Isteden ble det en føljetong i mediene rundt den håpløse Nosa som ikke greide å innordne seg. Det toppet seg med en artikkel i VG, der unggutten ble framstilt som høvding i et afrikansk hierarki som terroriserte garderoben i LSK, nærmest holdt unge spillere som slaver og forlangte at de skulle gjøre tjenester for ham.

Så vidt RB-sporten har brakt i erfaring vil ingen unge spillere bekrefte at dette har vært tilfelle. Veteranene Frode Kippe og Steinar Pedersen lo godt da jeg spurte dem, mens de avfeide det hele. I støtteapparatet er det flere som var hoderystende til at en slik røverhistorie ble presentert i landets største avis. En sentral person karakteriserte det hele som rent vrøvl.

Ingen har stått fram som kilden til artikkelen, selv etter at Igiebor ble solgt til israelse Hapoel.

UNNSKYLDNINGER
                  LSKs svake økonomi er en av forklaringene på at laget de siste fire årene aldri er blitt bedre enn nummer 10. Men på et eller annet tidspunkt må en slutte å skylde på økonomien for at resultatene uteblir. Den er nå ikke verre enn hos minst ti av konkurrentene.

Henning Berg gjør det hele tida. Salg av spillere, lave budsjetter og trusler om konkurs har vært gjengangere. Det øker jo ikke akkurat lysten for folk til å gå på kamp, eller interessen hos sponsorer for å være med.

På motsatt side av Oslo har Stabæk kjempet med ryggen mot veggen i hele år, med flytting tilbake til Nadderud fra Telenor arena som mulig scenario. Det siste er at klubben nærmest er blitt beskyldt for svindel i forbindelse med overgangen til Veigar Pall Gunnarson til Vålerenga.

Men har noen hørt trener Jørgen Lennartsson jamre seg over svak økonomi og spillersalg når laget ikke har prestert?

Aldri. Svensken står fram og snakker om de sportslige resultatene også når laget ikke presterer, og skylder ikke på noen.

For Henning Berg ligger årsakene til elendigheten på banen alle andre steder enn hos ham selv. Det har begynt å irritere flere enn Per Berg. I LSKs styre og administrasjon merker en slitasjen innad og den store misnøyen fra omgivelsene.

Derfor vil LSK-styret bli nødt til å fortelle offentligheten at klubben jakter ny tener for sesongen 2012.

Og det kan skje ganske raskt.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7135

Avskrift fra RB

- Ubehagelig å bli kjeftet opp

Per Kristian Torvik

Åråsen: Ole Kristian Bakkene bekrefter i sin helhet RBs versjon.
                    - Jeg er ikke vant til å bli kjeftet opp på den måten, og i alle fall ikke i LSK, der alle ansatte bør være opptatt av å gjøre det best mulig for klubben.

Bakkene sier sesongen utviklet seg til et mareritt etter hendelsen.
                    - Jeg tror ikke det er en hemmelighet for noen i LSK-systemet at samarbeidet har hanglet. Jeg mener å ha gjort mange forsøk på å bedre situasjonen, uten at det har nyttet.

- Du sier dere hadde to møter med leder Per Mathisen. Har du fått en unnskyldning?
                    - Berg sa at han kunne vært mer profesjonell, men har aldri gått tilbake på det han hadde sagt, sier Ole Kristian Bakkene, som legger til at han ikke har hatt noen ønske om å være illojal mot LSK.

------

- Ferdig med den episoden

Åråsen: Rundt situasjonen med Ole Kristian Bakkene sier Henning Berg følgende:
                    - Ja, det var en episode på La Manga med Bakkene og meg. Den har vi diskutert i ettertid og er ferdig med for lenge siden. Det er flere faktafeil i den saken.

- Hvilke faktafeil mener du kommentaren har?
                    - Det ønsker jeg ikke å gå inn på. Men jeg konstaterer at RB tror de vet mye og skriver som om de vet alt.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article212859.ece

Tom Lund var nær ved å bli Lillestrøm-trener

Per Berg (t.h) ønsket Tom Lund (t.v) som hovedtrener i Lillestrøm for noen år siden. Men det var Tom Nordlie som overtok ansvaret etter Uwe Rösler.

LØRENSKOG (Aftenposten.no):
                      Kun formaliteter gjensto før LSK-legenden Tom Lund ville gjort et sensasjonelt trenercomeback i 2006.

Publisert: 21.10.2011 kl. 14:40 , endret: 21.10.2011 kl. 14:58

Av: Øyvind Nordli
                      Det bekrefter Lillestrøms velgjører, Per Berg, overfor Aftenposten.no.
                      – Ja, vi forøkte å få med Tom Lund som trener i 2006, og var nesten med å lykkes. Vi var veldig nære, sier Berg, LSKs mektige investor og støttespiller.

Etter at Uwe Rösler ikke fikk fortsette som LSK-trener etter 2006-sesongen, mye takket være Bergs ønske om en trenerforandring i Romeriks-klubben, så jobbet klubbens støttespiller aktivt med å få sin tidligere lagkamerat og gode venn tilbake på Åråsen.

Kun formaliteter skal ha gjenstått før trenercomebacket ville ha vært en realitet.
                      – Det hadde vært en kjempesuksess, men dessverre gikk ikke det. Det var synd både for LSK, men også norsk fotball, sier Berg i dag.

– Hvorfor gikk det ikke?
                      – Nei, å være en fotballtrener er en livsstil. Du bruker hver eneste helg på fotball. Har du familie og har begynt å venne deg til et mer A-4 liv, så er det ikke så enkelt å gå tilbake, sier Berg.

Like stor som Eggen og Drillo
                      Tom Lund er kanskje tidenes beste fotballspiller, og etter endt karrière trente han LSK i to perioder: fra 1975 til 1982 og i 1990 da han fikk sparken.
                      Berg har nesten daglig kontakt med Tom Lund. De spiller blant annet golf og har eierinteresser i flere hester sammen. LSKs pengesterke medhjelper beskriver Tom Lund som en fantastisk trener.
                      (Artikkelen fortsetter)

Per Berg er Lillestrøms velgjører (Foto: Dag W. Grundseth)
                      – Han har en voldsom arbeidskapasitet, er grundig og systematisk i alt hva han gjør.
                      På treningsfeltet var han helt suveren. Tom Nordlie studerte Tommy fra sidelinjen og lærte alt av coaching fra ham. Jeg mener Tom Lund var på høyden med Drillo og Nils Arne Eggen som trener. Det var synd han ikke fortsatte trenerkarrièren sin, men han ble nok veldig skuffet da han fikk sparken som trener.
                      Torsdag skrev Romerikes Blad at Berg vil ha en ny trenerforandring på Åråsen stadion. Henning Berg skal ikke være ønsket videre.
                      – Da er det kanskje tid for å spørre Tom Lund igjen?
                      – He he. Nei, det er nok for sent nå, sier Per Berg.
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5779375.ece

– Tror vi ser likt på flere ting.

LILLESTRØM: I formiddag synes LSK-trener Henning Berg han hadde en god samtale med investor Per Berg. Han tror de er enige om mye.

Per Morten Sødal
                        Publisert 21.10.2011 kl 15:55 Oppdatert 21.10.2011 kl 15:58
                        Foran et sjeldent stort medieoppbud følte Henning Berg det som en relativt vanlig dag på jobben, selv om både Romerikes Blad og TV 2 varsler om at treneren kommer til å få sparken i løpet av få dager.

Fredag formiddag hadde han samtaler med investor Per Berg, mannen som vil ha han fjernet fra jobben, uten at han fikk det samme inntrykket selv.

– Vi hadde en hyggelig og god samtale. Per mente det er ting som både kan endres og forbedres, uten at vi gikk konkret inn på hva. Det er jeg helt enig i. Jeg tror vi ser likt på flere ting.

– Snakket dere noe om din framtid som hovedtrener?

– Vi var ikke direkte inne på det, men jeg sitter likevel med en annen oppfatning enn den blant annet Romerikes Blad har presentert. Praten var framtidsrettet. Kan Per Berg tenke seg å bidra mer i klubben er det veldig positivt for LSK. Han har allerede vært avgjørende for at vi hentet Björn Bergmann, Sigurdarson, Nosa Igiebor og Anthony Ujah.

– Føler du at du er under et stort press?

– Det er i alle fall noen som legger press. Dere i Romerikes Blad er de som legger mest press.
                        Som Romerikes Blad skrev i dagen avis hadde også treneren en samtale med styreleder Per Mathisen i går kveld. Berg vil ikke gå så mye inn på innholdet i den samtalen.

– Fikk du noen signaler om framtida?

– Nei, det pratet vi ikke så mye om.
                        Styreleder Per Mathisen reiste i dag til Italia på tur med flere av LSKs sponsorer. Dermed er det svært lite trolig at noe vil skje rundt treneren før han returnerer.
                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

- FLERE SPILLERE I BRA FORM

Henning Berg ser frem til søndagens kamp borte mot Viking og mener flere av spillerne er i bra form før kampen.

Kommentar

• Kanari83
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Mar 2011
                            • 15

Tror Berg er ferdig i Lillestrøm

De fleste i Lillestrøm har en mening om Henning Berg om dagen. Nå forsvares han av både fansen og sportssjefen.
                            Foto: Ekornesvåg, Svein Ove/Scanpix
                            Arne Erlandsen tror Henning Bergs dager som Lillestrøm-trener er talte. Både supporterne og sportssjefen i Lillestrøm mener på sin side at Berg har fått ufortjent mye kritikk.
                            Publisert i dag 20:21.
                            Tips en venn
                            • Mottakers e-post
                            • Din e-post
                            • Melding
                            Permalenkehttp://www.nrk.no/sport/fotball/eliteserien/1.7843549

Arne Erlandsen hadde en lang og minneverdig karriere som spiller i Lillestørm. I tillegg var han trener i klubben fra 1998 til 2004.
                            Foto: Thorberg, Erik/Scanpix
                            Morten Galåsen, leder i Kanari-fansen, mener Henning Berg har hatt for tynn spillerstall i år.
                            NRK
                            – Når en slik sak har kommet ut, og det er polemikk mellom partene i media, vil det ikke være enkelt å stå imot, sier tidligere Lillestrøm-spiller og -trener Arne Erlandsen til NRK.Flere medier har de siste dagene skrevet at Lillestrøms sentrale investor Per Berg krever at Henning Berg skal få sparken som Lillestrøm-trener.
                            Hvis ikke nekter han å sprøyte inn mer midler i klubben.
                            – Dette er en prosess som har gått for langt, så jeg tror han kommer til å måtte gå, sier Erlandsen.Forsvares av supporterne

Det håper Kanari-fansen å unngå.
                            For øyeblikket har de full tillit til Henning Berg, som de mener har hatt et vanskelig utgangspunkt etter salgene av Anthony Ujah og Nosa Igiebor.
                            – Dette er den samme treneren som leverte drømmefotball i våres. Nå har han ikke hatt det samme spillermaterialet, sier Morten Galåsen til NRK.
                            Forsvares av sportssjefen

Også sportssjef Torgeir Bjarmann forsvarer treneren.
                            – Kritikken har blitt litt unyansert. Det er veldig mange bra ting som har skjedd underveis, og ingen er perfekte, sier Bjarmann til NRK.
                            – Jeg synes vi er kommet langt i det vi skulle forsøke å gjøre da vi kom inn: bruken av unge, raske og tekniske spillere. Også har vi ordnet en del på økonomien. Så vi står bedre rustet nå enn vi gjorde for bare noen år siden, utdyper Bjarmann.
                            LSK-investor Per Berg mener klubben trenger ny glød.
                            NRK
                            – Må finne gløden, gnisten og motivasjonen

Investor Per Bergs kritikk går først og fremst ut på det han kaller «motløshet».
                            – Det må gjøres endringer for å finne igjen gløden, gnisten og motivasjonen, sier han til NRK.
                            – Hva synes du om det Henning Berg har utrettet de årene han har vært i Lillestrøm?
                            – Hva skal jeg si? Resultatene kunne vært bedre, sier en noe forsiktig Per Berg.
                            Han vil ikke kommentere påstanden om at han vil fjerne Henning Berg, men NRK vet at han er så interessert i å fjerne treneren at han er villig til å betale det det koster å kjøpte ham fri fra kontrakten.
                            – Har god dialog med ledelsen

Henning Berg selv hevder han ikke har noen problemer med å stå imot etter mange år i «gamet». Likevel er han ikke helt uaffisert.
                            – Å si at man ikke blir preget i det hele tatt er vel å ta i litt. Helt følelsesløs er man ikke blitt, sier Henning Berg til NRK.
                            I dag morges ringte han investor Per Berg i forbindelse med sakene som er kommet fram i media de siste dagene.
                            – Jeg har kontrakt i to år til og har en god dialog med ledelsen, sier Henning Berg.
                            Frode Kippe og resten av spillergruppa i LSK forsøker å fokusere på søndagens eliteseriekamp.
                            Foto: Lien, Kyrre/Scanpix
                            Forsøker å fokusere på fotball

I tillegg informerte Henning Berg spillerne i Lillestrøm om saken. De hevder de tar skriveriene om treneren med en klype salt.
                            – Vi får med oss hva som blir skrevet og sagt. Det er litt overraskende, men vi vet at skriverier ofte ikke stemmer også, så vi spillere får legge dette til side og fokusere på å spille fotball, sier Lillestrøm-kaptein Frode Kippe til NRK.
                            – Føler du at det er motvilje mot Henning Berg i spillergruppa?
                            – Nei, sånn sett føler jeg ikke det. Alle har alltid forskjellige oppfatninger om hvordan trenere er, og det er det sikkert her og, men hvis noen har noen uklarheter, håper jeg de tar det opp med Henning, sier Kippe.
                            – Er du fornøyd med Henning Berg som LSK-trener?
                            – Ja, vi er innstilt på at Henning skal fortsette i to år til, sier Kippe.

Kommentar

• Kanari83
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Mar 2011
                              • 15

– Det gir gufne assosiasjoner til fortiden

Det er ikke første gang Per Berg har vært involvert i et trenerbytte i Lillestrøm. I 2006 var han sentral da Uwe Rösler fikk fyken til fordel for Tom Nordlie.
                              Scanpix
                              Per Berg har også tidligere krevd store endringer i Lillestrøm. – Klubben brakk nesten nakken sist gang han var inne med penger, sier supporterleder Morten Galåsen.
                              Publisert i dag 20:27.
                              Tips en venn
                              • Mottakers e-post
                              • Din e-post
                              • Melding
                              Permalenkehttp://www.nrk.no/sport/fotball/eliteserien/1.7844475

Supporterleder Morten Galåsen ser klare likheter med dagens situasjon og Uwe Röslers avgang i 2006.
                              NRK
                              Kanari-fansen er meget skeptiske til hvor stor makt investoren har over den sportslige retningen i Lillestrøm Sportsklubb.
                              – Vi vil veldig gjerne ha pengene til Per Berg, men ikke for enhver pris. Investorer skal ikke styre klubben, sier supporterleder og talsmann Morten Galåsen til NRK.
                              Torsdag meldte lokalavisa RB at investoren krever Henning Bergs avgang om han skal fortsette å sprøyte inn penger i klubben.
                              Etter det NRK erfarer er Per Berg så lysten på å kvitte seg med treneren at han er villig til å betale det det koster å kjøpe fri Henning Berg fra de to siste årene av kontrakten med Lillestrøm.Involvert også i 2006

Supporterne, som for øyeblikket har full tillit til Henning Berg, sammenligner situasjonen med sparkingen av Uwe Rösler i 2006.
                              – Dette gir gufne assosiasjoner til fortiden, sier Morten Galåsen.
                              Lillstrøm-investor Per Berg er klar for å betale for å gi Henning Berg sparken.
                              Foto: Åserud, Lise/Scanpix
                              Også da krevde Per Berg at treneren skulle få fyken. Dermed ble Uwe Rösler, som hadde tatt klubben til to strake fjerdeplasser i eliteserien, sendt på dør.
                              Lillestrøm ansatte Tom Nordlie. Han sørget for nok en fjerdeplass og seier i cupen, men året etter måtte han trekke seg som trener etter en skuffende sesongstart.
                              Siden den gang har Lillestrøm hatt store økonomiske problemer og aldri kommet seg opp i toppen igjen.
                              – Klubben brakk nesten nakken sist han var inne med penger. Vi synes det er spesielt uheldig at han skal kunne legge føringer for det sportslige, sier Galåsen.
                              Investor Per Berg mener han har full rett til å sette krav hvis han skal bidra økonomisk i Lillestrøm.
                              NRK
                              – Helt legalt

Per Berg er uenig i at det er uheldig at han setter krav for å bidra økonomisk i Lillestrøm.
                              – Hvis jeg blir spurt om å bidra med penger, må jeg få lov til å si hva jeg mener bør gjøres. Det mener jeg er helt legalt, sier Per Berg til NRK.
                              Han vil ikke kommentere påstandene om at han krever Henning Bergs avgang.
                              – Mange har sagt at det er nødvendig, men jeg kan ikke kreve noe som helst, sier Per Berg.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

RB

Holmlia-duo på topp

ÅRÅSEN: Mathis Bolly og Ohi Omoijuanfo blir trolig duoen LSK sender ut på topp mot Viking søndag.

PER MORTEN SØDAL
                                Publisert 21.10.2011 kl 20:23 Oppdatert 21.10.2011 kl 20:28

Det blir de to Holmlia-guttenes første kamp sammen.
                                – Det blir morsomt. Holmlia-diamantene på topp må bli suksess, gliser duoen mens enkelte av lagkameratene rister lettere oppgitt på hodet.

Mens Omoijuanfo har utgjort spisspar med Fredrik Gulbrandsen (soner for tre gule kort) den siste tiden, er heller ikke kantspiller Bolly helt ukjent med rollen.
                                – Nei, jeg har spilt mye spiss og har vært klar over at det kunne bli sånn da Fredrik fikk sitt tredje gule, sier Bolly.

Senest i bortekampen mot Start fikk Bolly én omgang på topp. Ut fra gårsdagens trening så det i alle fall ut som sambygningene har funnet tonen.

De virket å strutte av selvtillit. Omoijuanfo avsluttet blant annet økta med et nydelig hælspark som endte i scoring. – Har bra teknikk, vet du, smiler han.
                                Last edited by RSP; 22.10.2011, 08:37. Begrunnelse: Fulltekst i nyhetstråden.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

nrk.no

Tror Berg er ferdig i Lillestrøm

De fleste i Lillestrøm har en mening om Henning Berg om dagen. Nå forsvares han av både fansen og sportssjefen.

Arne Erlandsen tror Henning Bergs dager som Lillestrøm-trener er talte. Både supporterne og sportssjefen i Lillestrøm menerpå sin side at Berg har fått ufortjent mye kritikk.

MADS NYBORG STØSTAD
                                  mads.nyborg.stostad@nrk.no
                                  ODDBJØRN VISTNES
                                  oddbjorn.vistnes@nrk.no
                                  SVEIN STRØMNES
                                  svein.stromnes@nrk.no
                                  Publisert 21.10.2011 20:21.

– Når en slik sak har kommet ut, og det er polemikk mellom partene i media, vil det ikke være enkelt å stå imot, sier tidligere Lillestrøm-spiller og -trener Arne Erlandsen til NRK.
                                  Flere medier har de siste dagene skrevet at Lillestrøms sentrale investor Per Berg krever at Henning Berg skal få sparken som Lillestrøm-trener.

Hvis ikke nekter han å sprøyte inn mer midler i klubben.

– Dette er en prosess som har gått for langt, så jeg tror han kommer til å måtte gå, sier Erlandsen.

Forsvares av supporterne

Det håper Kanari-fansen å unngå.

For øyeblikket har de full tillit til Henning Berg, som de mener har hatt et vanskelig utgangspunkt etter salgene av Anthony Ujah og Nosa Igiebor.

– Dette er den samme treneren som leverte drømmefotball i våres. Nå har han ikke hatt det samme spillermaterialet, sier Morten Galåsen til NRK.

Forsvares av sportssjefen

Også sportssjef Torgeir Bjarmann forsvarer treneren.

– Kritikken har blitt litt unyansert. Det er veldig mange bra ting som har skjedd underveis, og ingen er perfekte, sier Bjarmann til NRK.

– Jeg synes vi er kommet langt i det vi skulle forsøke å gjøre da vi kom inn: bruken av unge, raske og tekniske spillere. Også har vi ordnet en del på økonomien. Så vi står bedre rustet nå enn vi gjorde for bare noen år siden, utdyper Bjarmann.

– Må finne gløden, gnisten og motivasjonen

Investor Per Bergs kritikk går først og fremst ut på det han kaller «motløshet».

– Det må gjøres endringer for å finne igjen gløden, gnisten og motivasjonen, sier han til NRK.

– Hva synes du om det Henning Berg har utrettet de årene han har vært i Lillestrøm?

– Hva skal jeg si? Resultatene kunne vært bedre, sier en noe forsiktig Per Berg.

Han vil ikke kommentere påstanden om at han vil fjerne Henning Berg, men NRK vet at han er så interessert i å fjerne treneren at han er villig til å betale det det koster å kjøpte ham fri fra kontrakten.

– Har god dialog med ledelsen

Henning Berg selv hevder han ikke har noen problemer med å stå imot etter mange år i «gamet». Likevel er han ikke helt uaffisert.

– Å si at man ikke blir preget i det hele tatt er vel å ta i litt. Helt følelsesløs er man ikke blitt, sier Henning Berg til NRK.

I dag morges ringte han investor Per Berg i forbindelse med sakene som er kommet fram i media de siste dagene.

– Jeg har kontrakt i to år til og har en god dialog med ledelsen, sier Henning Berg.

Forsøker å fokusere på fotball

I tillegg informerte Henning Berg spillerne i Lillestrøm om saken. De hevder de tar skriveriene om treneren med en klype salt.

– Vi får med oss hva som blir skrevet og sagt. Det er litt overraskende, men vi vet at skriverier ofte ikke stemmer også, så vi spillere får legge dette til side og fokusere på å spille fotball, sier Lillestrøm-kaptein Frode Kippe til NRK.

– Føler du at det er motvilje mot Henning Berg i spillergruppa?

– Nei, sånn sett føler jeg ikke det. Alle har alltid forskjellige oppfatninger om hvordan trenere er, og det er det sikkert her og, men hvis noen har noen uklarheter, håper jeg de tar det opp med Henning, sier Kippe.

– Er du fornøyd med Henning Berg som LSK-trener?

– Ja, vi er innstilt på at Henning skal fortsette i to år til, sier Kippe.

Arne Erlandsen tror Henning Bergs dager som Lillestrøm-trener er talte. Både supporterne og sportssjefen i Lillestrøm mener på sin side at Berg har fått ufortjent mye kritikk.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Hamar Arbeiderblad

Vil forandre alt

Publisert: 22.10.2011 kl. 09:35 , endret: 22.10.2011 kl. 09:40
                                    Av: Øyvind Nordli

Her er Per Bergs Lillestrøm-plan:

Betaler for nye spillere

Utarbeider en «kravliste»

Ny daglig leder må inn

Skal bli «topp 3» igjen

Per Berg er villig til å åpne lommeboken på vidt gap for sitt Lillestrøm SK, men da setter han samtidig krav om store forandringer i klubben.

– Jeg har sagt at vi blir med videre, men da må endringer skje om pengene skal gjøre nytte for seg. Jeg er bedt om å komme med en «kravliste» av lederen i klubben, og den skal de få, sier han.

Per Berg, LSKs velgjører siden 2003, sitter på et kontor uten teakmøbler og dyr kunst på veggene.

Men syn kan bedra
                                    For Berg har vært med på et eventyr i entreprenørfirmaet Øie AS. Han har tjent store penger, og i sommer ble deler av virksomheten solgt til et svenskeid entreprenørfirma for 380 millioner kroner.

Derfor skal det ikke stå på penger når Berg nok en gang forsøker å restarte gammel kjærlighet på Romerike.

– Ønsker vi å være med må vi bare ta de kostnadene det medfører. Jeg har sagt meg villig til å hjelpe til med å skaffe flere, veletablerte og erfarne Tippeliga-spillere til klubben. Vi har en del unge lovende spillere, men det holder ikke i lengden.

Berg vet at penger betyr makt. Og når LSK alene ikke er i stand til å bygge opp klubben økonomisk igjen, kan Bergs millioner få «trenere til å forsvinne ut av klubben».

Som da han sammen med LSK–ledelsen mente at Uwe Rösler ikke var rett trener for LSK i 2006, og måtte slutte. Eller som Henning Berg, dagens LSK-trener, kan oppleve etter denne sesongen.

– Jeg er helt åpen når det gjelder ny trener. Hvis klubben sparker Henning Berg, så gjør de det. Da går jeg ut ifra at de har et opplegg rundt å finne en ny trener. Spør klubben hva jeg mener, så kommer jeg til å si det jeg mener.

– Men du har en mening om Henning Bergs rolle videre i klubben?

– Ja, det har jeg, ikke om Henning som person, men jeg har en mening om hvordan LSK har utviklet seg sportslig de siste årene.

I dårlig forfatning
                                    Klubbveteranen mener LSK er i en heller ussel forfatning i dag. Berg, som selv spilte for LSK (75–76 og 78–79), mener hele klubben nærmest er slått ut av enda en svak sesong.

– Jeg ser en motløshet i klubben. Jeg ser det på hvordan laget opptrer på banen. Det virker som om de har liten tro på å vinne fotballkamper. Det samme synes jeg å se i støtteapparatet, i trenerteamet, i hele det sportslige apparatet. Jeg ser at de som styrer administrasjonen ser slitne ut. Per Mathisen har hatt en dobbeltrolle. I tillegg til at han er leder av Åkrene Mek Verksted AS, så er han daglig leder og styreleder i LSK. Han har antagelig jobbet fulltid på Åråsen og kveldstid/nattetid i firmaet sitt. Det synes jeg han bærer preg av, sier Berg.

Og fortsetter:

– Jeg synes jeg sporer en motløshet i hele organisasjonen. Det er ikke noe gnist og fremtidstro. Og det samme gjelder for supporterne. Det er veldig mye negativt derfra, mange sier de har gitt opp håpet, det er også tegn til dette blant sponsorene. Dette er en alvorlig situasjon for klubben, sier han

Han mener klubben snarest må ansette en daglig leder.

– Jeg mener det må ansettes en yngre person for å få nytt blod inn. Gjennomsnittsalderen på ledelsen er altfor høy, sier Berg.

– Hvordan ser du for deg LSK fremover?

– Jeg mener at vi har alle muligheter til å løfte oss igjen. Vi har tilstrekkelig med ressurser. Du kan komme veldig langt med hard jobbing. LSK bør være blant de tre, fire beste klubbene i landet. Akkurat når det skal skje, vet jeg ikke, men jeg ser ingen grunner til at vi ikke skal klare det igjen, sier Per Berg.

PS! Kun formaliteter gjensto før LSK-legenden Tom Lund ville gjort et sensasjonelt trenercomeback i 2006. Det bekrefter Per Berg overfor Aftenposten. – Det var synd han ikke fortsatte trenerkarrièren sin, men han ble nok veldig skuffet da han fikk sparken som trener (1990), sier han

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

- TAR GJERNE SPISSJOBBEN

Mathis Bolly lanseres som spissalternativ før søndagens kamp mot Viking i vest. Selv er han meget positiv til det.

Kommentar

• Mingus
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2004
                                        • 193

RB: http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...?service=print

Positiv til prøvespiller LILLESTRØM: ÅRÅSEN: Fransk-marokkanske Salaheddine Sbai (26) har styrket sine sjanser for LSK-kontrakt etter en snau uke på trening.

Sbai selv legger ikke skjul på at han trives på Åråsen.

– Jeg skal være her denne uken også hele den neste. Deretter skal jeg prate med klubbledelsen, så får vi se om det blir forhandlinger. Jeg har i alle fall fått et positivt inntrykk, sier venstrebacken som blant annet har vært i den tidligere engelske Premier League-klubben Blackpool.
                                        Likt som EnglandHan føler den norske fotballen er ganske lik den engelske.
                                        – Ja, er den ikke det? Det er mange som har sagt det til meg.
                                        Backen har også to kamper for Marokkos A-landslag, i tillegg til flere aldersbestemte landskamper. Sbai har også spilt for belgiske Charleroi og franske Nimes.
                                        26-åringen virker som en spiller med bra fart og en god innleggsfot. Sportsdirektør Torgeir Bjarmann er fornøyd med hva han har sett.
                                        – Han har gjort et positivt inntrykk så langt. Sbai blir etter planen ut neste uke.
                                        I og med at Lars Kristian Eriksen forlater Åråsen til fordel for Odd Grenland neste sesong, trenger klubben en venstreback, siden Stian Ringstad er deres spiller på kontrakt i den posisjonen.
                                        Fransk-kamaeruneren Guy Roger Toindouba (23) reiser hjem etter å ha vært under kartlegging i to uker. Midtbanespilleren er heller ikke utelukket i LSK-framtida.
                                        – Vi er fortsatt positive til ham og er i dialog angående en framtid på Åråsen, sier Torgeir Bjarmann.

Kommentar

• 007

Fra LSK på Facebook etter kampslutt:

Ingen tvil om tilveksten i LSK! LSK2 vant hele 9-0 mot Kjelsås2 i LSK-hallen. Vi var avhengig av at Grorud avgav poeng på eget gress for å rykke opp til 2.divisjon, men de vant komfortabelt 4-0. LSK2 endte derfor med sølvplass i årets 3.divisjon.

Kilde: https://www.facebook.com/LillestromSK

Kommentar

Working...