LSK2 på Åråsen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

LSK2 på Åråsen

Fugla 2 møter Eidsvold Turn på ÅRÅSEN kl 18.30 i kveld. Laget vårt er ikke på trygg grunn, så dermed er dette en meget viktig kamp.
    Gjør Arild "comeback", slår Kahled ut i full blomst, fortsetter lillebror i turbo-fart?

Møt opp!

Mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

Jeg skal faen meg se min første LSK2-kamp i dag!

Koster det noe å komme inn?
    Fugla 4 Life!

Kommentar

• andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

Koster 50 kroner. Og det er 50 sure penger for oss studenter som akkurat har fått skrapt sammen til sesongkort! Men nå har ikke jeg prøvd meg med sesongkortet mitt på en stund, mulig dem har tatt til fornuft.
      TS05 - Felt C

Kommentar

• e.d
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 688

har aldri sett en fugla 2 kamp, men pleier det å være noe særlig med kanarifans på disse kampene?
        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• vaadahl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Feb 2004
          • 156

Det ble seier 2-1 etter å ha ligget under 1-0 .2 fine scoringer av Mato snudde kampen
          Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3218

Startoppstilling (3-4-3):

Müller
            Winsnes-Halle-Bjarmann
            Mats Jarnbjo-Shkodran Rexhaj-Kiko-Sasa
            Riise- Mato-Kim Jarnbjo

Thomas Bjerk inn for Shkodran etter ca 60 minutter. Mads Nilsen-Knedal inn for Sasa med ca kvarteret igjen å spille.

Første omgang tam med overtak til Fugla, uten store sjanser om en ser bort fra en tre-firedobbelsjanse til Turn etter ca 18 minutter, der Heinz fikk vist seg fram. Han er for øvrig blitt langt bedre til å ta ballen i fast grep heller enn å bokse. Fugla hadde en ball inne etter ca halvtimen, men den ble annullert for angrep på keeper.

I andre omgang var Fugla langt friskere enn Turn, men Bjørn Inge Rødfoss ga likevel Turn ledelsen etter 68 minutter. Ikke lenge etter heada Mato inn 1-1 på et nydelig innlegg fra Riise fra høyre. Mato hadde da sett tre brukbare headinger på dødball alle bli snappa av Turns keeper. Mato ble så matchvinner etter 83 minutter og stort Fugla-trøkk.

Forsvarstreeren kommer langt med rutinen; Winsnes virker roligere med ballen enn tidligere. Kiko har litt igjen ennå, men står nå fram på en helt annen måte enn i den forrige andrelagskampen jeg så. Sasa jobber, men blir neppe å se på Åråsen neste sesong (Strand med færre skader, Trond Olsen som alternativ). Alle unggutta viste god innsats og friske initiativ. Riise var et konstant uromoment framover, og skapte mye på høyresida, bl.a. i kombinasjon med Mats Jarnbjo. Mato bør få noe mer enn et par minutters innhopp i løpet av sesongen; han har vært max uheldig med skader, men er en mulig framtidig topp spiss, mener nå jeg.

gilbert

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Takker Gilbert. Enig med du, håper Mato får sjansen snart(min 20 minutter). Liker info`en rundt 2 laget.

Kommentar

• Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

Opprinnelig skrevet av gilbert

Müller
                Winsnes-Halle-Bjarmann
                Kim Jarnbjo-Mato

gilbert
                Hvem var den siste i 3-4-3-oppstillinga? Du har bare ramsa opp ti, hvis ikke jeg blingser...? Ellers; takk for supre oppdateringer på andrelagets kamper!

Kommentar

• sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

Opprinnelig skrevet av Sem

Müller
                  Winsnes-Halle-Bjarmann
                  Kim Jarnbjo-Mato

gilbert
                  Hvem var den siste i 3-4-3-oppstillinga? Du har bare ramsa opp ti, hvis ikke jeg blingser...? Ellers; takk for supre oppdateringer på andrelagets kamper!
                  Riise foran på høyre kant.

Petter

Kommentar

• gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3218

Beklager utillatelig hastverk i referatet; datatrøbbel, så jeg måtte begynne helt på nytt igjen; da stiger stressfaktoren til det mangedoble...

Det burde ellers gå fram av referatet for øvrig at Riise spilte på topp på høyre, men det skal naturligvis også framgå av lagoppstillinga.

Petter har alt supplert meg, og han burde jo sett samme kampen, siden han satt bare noen få plasser til høyre for meg på samme raden...

gilbert

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6099

Tror ikke den forsvars treern er mye dårligere enn førstelagets. Hvilket nivå har egentlig halle og bjarmann? kunne de kjempa om plassene på føstelaget om de virkelig hadde hatt lyst?

Kommentar

• vaadahl
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Feb 2004
                        • 156

Hvilket nivå har egentlig halle og bjarmann? kunne de kjempa om plassene på føstelaget om de virkelig hadde hatt lyst?
                        Ja det tror jeg faktisk,begge var solide i dag.Winsnes var også brukbar.
                        Riise var god i første omgang,og jeg ble sulten på å se han mer i første ellveren.Vår Tunisiske nykommer var omtrent helt borte, bortsett fra noen glimmrende langpassninger.Heinzemann i mål stod svært godt og jeg tror faktisk vi har tippeligaens beste keeperpar
                        Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

Kommentar

• BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

Kiko har litt igjen ennå, men står nå fram på en helt annen måte enn i den forrige andrelagskampen jeg så.
                          Takk for bra referat. Jeg hadde håpet å se Kiko snart. Han er tross alt vår eneste forsterkning i sommer. På hvilken måte mangler han noe? Er det kondis, spillersystem, kommunikasjon eller annet?

Sasa jobber, men blir neppe å se på Åråsen neste sesong
                          Og takk for det, må vel være tidenes dårligste LSK-spiller som har fått starte mer enn et par matcher.

Riise var et konstant uromoment framover, og skapte mye på høyresida
                          Er vel på tide med han fra start snart? Vi trenger en høyrekant som klarer å dempe ballen...
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

[quote="BennyLem"]
                            Kiko har litt igjen ennå, men står nå fram på en helt annen måte enn i den forrige andrelagskampen jeg så.
                            Takk for bra referat. Jeg hadde håpet å se Kiko snart. Han er tross alt vår eneste forsterkning i sommer. På hvilken måte mangler han noe? Er det kondis, spillersystem, kommunikasjon eller annet?

Kommunikasjon. Han snakker jo ikke samme språk som de andre enda. Fransk er ikke et språk mange LSK'ere behersker.

Spillesystem : Han er vant til en annen rolle enn det han spiller ihvertfall slik jeg så det i dag. Han skulle være den offensive midtbanemannen, men ble for defensiv, og lå langt tilbake på banen. Litt lik Jan Mølby var det noen som kommentrerte.

Og i tillegg synes jeg han virker litt veik, duellstyrken er ikke akkurat den beste, men en vinter under Uwe kan gjøre underverker.

Forventer ihvertfall ikke noe fyrverkeri av Kiko denne sesongen.

Petter

Kommentar

• Sem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2005
                              • 1626

Det burde ellers gå fram av referatet for øvrig at Riise spilte på topp på høyre, men det skal naturligvis også framgå av lagoppstillinga. gilbert
                              Burde selvsagt forstått det... :oops:

Får legge det på kappa for uoppmerksomhet i gjerningsøyeblikket (eller noe i den duren). Det er uansett alltid trivelig med referat fra både treninger og andrelagskamper. Jeg setter stoooooor pris på det!

Kommentar

• blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

Fugla hadde en ball inne etter ca halvtimen, men den ble annullert for angrep på keeper.
                                Jeg mener at dette målet ble avvinket for offside, og ikke angrep på keeper. En avgjørelse som forøvrig var nødt til å være feil fra en særdeles elendig linjemann, rett og slett fordi innlegget ble slått fra dødlinja.

Når det gjelder Kiko ble jeg svært skuffet. Han ser helt aleine ut på banen stakkars, virker som han sliter veldig med kommunikasjonen. I tillegg var han svært lite løpsvillig: De gangene LSK2 vant ballen inne i egen boks og gikk i angrep jogget han ut på linje med backrekka, og i store deler av kampen sto han mutters aleine på midten.

Mato imponerte meg, og Riise gjorde et ærlig forsøk med flere fine innlegg og mange løp på kanten. I bakerste rekke vil jeg si at Gunnar Halle var banens beste. Bjarmann spiller en OK match (noen feil), og det samme kan man si om vår kaptein JPW.

Og veldig gledelig: Heinz Müller har tydeligvis lært seg utspill med bena, for ingen havnet på tribunen! :lol:
                                Fugla 4 Life!

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3218

Forsvarsrekka: Halle kunne etter min vurdering forsvart en plass eller iallefall innhopp som reserveløsning på A-laget. Jeg er mer usikker på Bjarmann.

Kiko: Jeg synes han har gjort klare framskritt, og han var slett ikke "borte", men det er en bit igjen til han kan utfordre Kasey eller Robbie. Mest sannsynlig Robbie, jeg er full av beundring for jobben Kasey har gjort i år, mens Robbie har vært noe mer variabel. (Litt pussig, egentlig, at Robbie og Kippe begge er tilbake på landslagene rett etter cup-kampen mot Stabæk, der begge leverte relativt svake kamper til dem å være. Som Ted Nugent skreiv her, vår tredje beste midtstopper holder landslagsklasse...) Dessuten er risikoen mindre med Kiko lenger fram på banen enn i anker-rollen, selv om han falt ned på den i går. Han virker fortsatt noe rusten etter to-tre måneder uten skikkelig kamptrening, er kanskje ikke helt vant til treningsmengdene og treningsintensiteten, og har lite felles språk med de andre spillerne. Men jeg er overbevist om at han kommer for fullt, iallfall når (ikke hvis) vi skal spille Royal League i vinter.

Kim Jarnbjos mål: Avblåst for offside må det ha vært, ja. Som sagt synes jeg unggutta viste lovende takter. Som jeg skriver i min "betraktning" om rekrutteringa lokalt er det vel tvillingene og Bjerk som er "igjen" fra 2003-suksessen (og ikke enten i A-stallen eller borte, som bl.a. Thorud og Hejazi). Bjerk har svingt litt i prestasjonene i år, men det er vel naturlig for såpass unge spillere. Kim Jarnbjo har kommet brukbart tilbake etter skader, mens Mats tidlig i sesongen ble satt på for store prøver som back, og vel trives bedre på midtbanen. Shkodran er opplagt et stort talent, det samme er Andreas Castilla, og flere andre viser gode takter. Flere yngre lag gjorde det igjen brukbart i Romerikscupen i år, det var vel fire LSK-lag i finalene, og to seire (blant annet gutter 16, den alt omtalte 1989-årgangen).

Heinz Müller: Har forbedra seg stort (selv om dette ikke er eliteserien og derfor vanskeligere å bedømme) både med å ta ballen i fast grep i feltet, og på tilbakespill og utspill. Jeg ser slett ikke bort fra at han kan bli en meget god førstekeeper for oss neste sesong eller alt i vinter; jeg tror dessverre ikke Opa lar seg overtale eller klarer å overtale familien, på tross av meget bra hurtigrute-initiativ fra KFL. Heinz får neppe noe bedre tilbud fra Tyskland, og Larsen er jeg også i tvil om, både om det vil være riktig valg og om vi kan få tak i ham hvis ledelsen ønsker det. Neste år kan vi fort (og gjerne) ha Heinz, med Eirik som andrekeeper, eventuelt i fortsatt konkurranse med Misund.

gilbert

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Kiko: Jeg synes han har gjort klare framskritt, og han var slett ikke "borte", men det er en bit igjen til han kan utfordre Kasey eller Robbie.
                                    Enig med du, Kiko gjorde slett ingen dårlig match i går, men jeg tror han blir offer for overkritiske blikk fra tribunen. Det forventes en elegant som aleine skal rundspille Eidsvold Turn, men så er han kun på høyde med resten av laget.

Det folk glemmer er også at det å spille for LSK2 er noe helt annet enn å spille i Eliteserien. Spillere som Kihlberg, Kristinsson, Sundgot f.eks. var/er jo beryktet for å være ræva i 2. divisjon, ikke fordi de er dårlige spillere, men fordi de synker ned på det nivået de spiller på. Spillere som Kristoffersen og Hauge er motsatt, nemlig at de er konger i 2. divisjon, neppe like dominerende i Eliteserien.

Han virker fortsatt noe rusten etter to-tre måneder uten skikkelig kamptrening, er kanskje ikke helt vant til treningsmengdene og treningsintensiteten, og har lite felles språk med de andre spillerne. Men jeg er overbevist om at han kommer for fullt, iallfall når (ikke hvis) vi skal spille Royal League i vinter.
                                    Alt er relativt, men hans feilprosent på pasninger var ikke høyere enn noen av sine medspillere, forskjellen var at de kulene som Kiko sendte var av Kasey+ klasse. Når de lykkes så er det kunst.

Kiko har hatt en brokete oppkjøring med lite kamptrening, skader, språkutfordringer, giftemål og flyttelassklargjøring. Og når han må konkurrere mot Kasey og Robbie som aldri blir byttet ut, så er det ikke vanskelig å være kritiker og komme med øksa og peke på lite spilletid.

Vil tippe at Kiko får spilletid dersom Kasey eller Robbie blir skadet eller får karantene, men det er ikke lett å skubbe vekk to av Norges beste sentrale midtbanespillere så lenge de er fit for fight.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• vaadahl
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2004
                                      • 156

Det folk glemmer er også at det å spille for LSK2 er noe helt annet enn å spille i Eliteserien
                                      Dette er et godt poeng.Sentral midtbane er kanskje også den vanskeligste plassen å komme inn på på et lag,da skal man kjenne hele systemet og medspillere rundt.på 2.laget er det jo store utskiftninger i hver kamp.Det som var mest negativt var at han til tider var svært stillestående og litt veik i taklingene , men fysikken er vel kanskje ikke hans styrke.

forskjellen var at de kulene som Kiko sendte var av Kasey+ klasse. Når de lykkes så er det kunst.
                                      Enig her også.Et par av passningene er sjelden vare i norsk fotball.Den ene passningen til Riise mot slutten hvor han vrir den rundt flere spillere og rett i Riises bein og løperetning ga meg litt frysninger på ryggen

Kommentar

Working...