Viking - Lillestrøm 23. oktober kl:18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Opprinnelig skrevet av Xavi
    Var fornøyd med det offensive spillet.

Det som manglet var avslutinger og forsvaret var også for dårlig på målene, de hevet seg i andre men.
    Blir det for mye hakking fra Folke her nå Xavi? Men det du sier er direkte feil.. Ingen i forsvaret som hevet seg, derimot var det som unge Hareide sier etter kampen ett bevisst valg fra deres side å legge seg lavere ved 2-0 for å ikke risikere noe. De satset etter dette på kontringer, noe som på lik linje med LSK sine kontringer ga dem ett par vasse muligheter.. Men akkurat som LSK, så er Viking ett dårlig fotballag og klarte ikke å utnytte dette noe særlig.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Xavi
      Var fornøyd med det offensive spillet.Det som manglet var avslutinger og forsvaret var også for dårlig på målene, de hevet seg i andre men.
      Så vi samme kamp?

Kommentar

• Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3501

I dag tror jeg Henning Berg skulle ønske han kunne hjelpe de hjelpeløse gutta med å sparke ballen i mål selv. I dag synes jeg LSK treffer 110% med taktikken, og skaper flere gode sjanser mot Viking på deres egen hjemmebane. Det hjelper dessverre lite når vi har juniorer på topp som ikke klarer å være kalde i hodet foran mål. Savner Legenden nå om dagen som kunne luntet rundt alle unggutta og kastet ballen i mål. Tipper Petter Belsvik satt på benken og ønsket at han hadde spillerlisensen i orden.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Rune
          Jeg ser minst fem spillere rundt 20år, som kan bli meget, MEGET gode fotballspillere. Skal Lillestrøm Sportsklubb bli en storklubb igjen, er det disse spillerne vi må bygge opp laget rundt.
          Tror ikke trigz mener spillere, men selve spillet de 11 på banen utfører sammen.

Kommentar

• Rune
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 1229

Opprinnelig skrevet av *46*
            Tror ikke trigz mener spillere, men selve spillet de 11 på banen utfører sammen.
            Åja! Da kan man jo kanskje bygge videre på at man hadde tre hundre prosent sjanser de første 25 minuttene. Og at unggutta gjør en god kamp og viser at de kan bli meget, MEGET gode fotballspillere.
            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2199

Jeg ser minst fem spillere rundt 20år, som kan bli meget, MEGET gode fotballspillere. Skal Lillestrøm Sportsklubb bli en storklubb igjen, er det disse spillerne vi må bygge opp laget rundt.

Vi MÅ ha en ny keeper, to nye midtstoppere og to nye backer før neste sesong, og Gislason må bli med videre. Får vi til dette har vi masse å bygge videre på.

Jeg liker tankegangen din,men kan desverre ikke se at vi har noen andre enn BBS og tildels MiniBukken ,av dem rundt 20 år som kan bli noe mere enn middelmådig TL spillere?Men håper jeg tar feil !
              Og selv om Gislason skulle bli,må vi ha inn 1 sentral midbanespiller til,som går langt utenpå dem vi allerede har.

Kommentar

• holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

Jeg er fortsatt illsint etter atter en elendig kamp, så det er sikkert like greit å ta utblåsinga her i kamptråden fremfor å starte egen Sportsklubben-må-brenne-tråd.
                • LKE, ta med deg bloggerdama og pell deg ned til Skien nu. Om du ikke var direkte ræva akkurat i dag, så sesongen under et må kalles et ran av Sportsklubben, når du faktisk hever lønn her. Har du noensinne vært svett etter en eneste kamp i år? Hvor er ryggelyset?
                • Karim: Takk og farvel.
                • Henning: At du får betalt for jobben du gjør er for meg et mysterium. Punktum.
                • Resten av gjengen: Skjerp dere!
                • Logi: Om ikke i dag, så i mårra så gir du klar beskjed på trening om at du ALDRI, noensinne, ever, skal ha et tilbakespill i din retning dine føtter. ALDRI.
                • Henning, gå hem. Vekk, bort, si takk for deg.
                Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Logi: Om ikke i dag, så i mårra så gir du klar beskjed på trening om at du ALDRI, noensinne, ever, skal ha et tilbakespill i din retning dine føtter. ALDRI.
                  Jeg er faktisk enda mer bekymret for langskudd fra 40 meter og inn. Har vi hatt en svakere keeper i moderne tid?

Kommentar

• knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9567

Åja! Da kan man jo kanskje bygge videre på at man hadde tre hundre prosent sjanser de første 25 minuttene. Og at unggutta gjør en god kamp og viser at de kan bli meget, MEGET gode fotballspillere.
                    I ettertid viste det seg å være 0% sjanser. Og sånn holder prosenten seg for unggutta om de får like sjanser i de resterende kampene. Håpløst.

Kommentar

• Rune
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 1229

Opprinnelig skrevet av knut
                      I ettertid viste det seg å være 0% sjanser. Og sånn holder prosenten seg for unggutta om de får like sjanser i de resterende kampene. Håpløst.
                      Men en annen trener kan selvfølgelig få de ræva spillerne våre til å prestere i løpet av sju dager.
                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9567

Men en annen trener kan selvfølgelig få de ræva spillerne våre til å prestere i løpet av sju dager.
                        Uvisst. Andre prosesser som er med på å gjøre at Berg må gå. Bolly sine sugne avslutninger i dag er ene og alene Bolly sitt ansvar. Han er 20 (21) år.

Men det er mulig at vi prater rundt hverandre her

Kommentar

• Simeone
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 761

Det er bare helt jævlig at vi har tapt 7 av de 8 siste kampene. Jeg trodde nedrykk var utopi, men nå plukker Sogndal poeng borte mot TIL(kunne ha vunnet) og Start har begynt å vinne igjen.
                          Gamlegutta må gå foran og brette opp arma. Det er ingen annen måte.

Greit at Bolly bomma på noen feite sjanser idag, men gutten har vært skadet nesten hele sesongen og spiller ikke spiss vanligvis.

La Powell og Belsvik ta laget resten av sesongen før det er for sent.
                          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                          para gritarle a la FIFA:
                          ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• *46*

En annen trener har kanskje en klar og tydelig spilleplan?

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7154

Greit nok at HVIS Fredrik eller Henrik hadde spilt, ville de satt den feite kontringa til Bolly. HVIS Fredrik hadde truffet reint mot VIF, ville vi slått VIF. HVIS vi hadde satt den andre kjempesjansen i første omgang mot RBK, ville vi gått inn til pause med 2-0.

HVIS er et ord som brukes av folk med tapermentalitet. Jeg kunne også sagt at HVIS Luis Suarez hadde konsentrert seg like mye om å stokke beina sine som å klage på dommeren, ville han scoret fem mål mot Norwich i går, men det nytter ikke. Kalde fakta forteller uansett av all verdens HVIS, OM og DERSOM at LSK nå har rekka 0-1-7, og at Start nærmer seg som et godstog bakfra på tabellen.
                              Last edited by trigz; 23.10.2011, 21:01.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Faen meg utrolig å se hvor mange hønsehjerner som uttrykker seg i flokk på dette forumet. Å se bak resultater er tydeligvis for mye å forvente.

LSK leverer 25 kanongode minutter mot Viking. Vi kjører kontring på kontring og har enorme muligheter til å ta ledelsen. Deretter scorer Viking på sin første sjanse etter en tabbe av Kippe og får enda i goal i dragsuget av det første. Selvsagt blir det tøft å slå tilbake etter 2-0 på bortebane, er det noen som forventer at LSK skal være gode nok til å valse over Viking i 90 minutter? Vi hadde total kontroll på kampen, kampplanen var perfekt, men utførelsen er for svak. Hvordan i helvete er det mulig å mene at Henning skal ha skylda for at Bolly ikke scorer aleine med keeper? At Kippe gjør en kriminelt svak klarering i forkant av 1-0? Hva er vitsen med å klage på at Henning bruker Karim og Eriksen på back når det er de beste backene vi har? Hvem er dere til å vite at Ringstad burde spilt mer når Henning trener han hver jævla dag, mens dere sitter på forumet og klager deres nød?

Bedreviterne når stadig nye topper på dette forumet. Det topper seg når Mezquida som raskt fikk kallenavnet Messi, ettersom han ifølge en treningsrapport tar raske overstegsfinter, kreves fra start til tross for at han enda ikke har klart å vise seg fram på andrelaget. Er det vanskelig å forstå at LSK disponerer et spillermateriale som består av langt færre etablerte spillere enn tilnærmet samtlige andre lag i Tippeligaen? Med unntak av Sogndal har vel knapt noen andre lag mindre erfaring i stallen enn LSK. Ja, men dette er jo Hennings feil som ikke har signert bedre spillere? Bullshit, penga har aldri vært der. Det er et mirakel at LSK har klart å halvere kostnadene, skifte ut hele stallen med en gjeng unggutter uten å rykke ned. Et jævla mirakel.

Vi spiller fantastisk angrepsfotball i vår, alle er fornøyde. Vi selger to av våre beste spillere fordi de vil ut, fordi han ene oppfører seg som en egoistisk kødd som setter seg selv foran klubben og fordi vi trenger pengene. Vi fikk Erling skadet i 8 uker etter hans beste periode i LSK på vårsesongen. Ringstad var skadet inn mot sesongen, Bolly har slitt hele første halvdel med skader. Nøkkelspillere for LSK som vi ikke har råd til å ha fullgod dekning for. Rett etter at Ujah selges, ryker Björn resten av sesongen. Kippe ute i flere kamper. Da har jeg ikke nevnt Sundgot, Johnsen og Edwin som fortsatt henter lønn ut av klubbkassa. Treningene fylles opp med gutter helt ned i 15-16 års aldern (Høibråten, født i 1995). "Det finnes ingen talenter i LSK, kanskje Fredrik". Ohi er førsteårs juniorspiller og leker fysisk med midtstopperne til Viking i dag. Björn fylte 20 i år, Ruben har et kjempepotensiale, Ringstad viser at han er på vei med godt spill i dag, Bolly er 21 år og kan bli en komet om han holder seg skadefri. Makan til jævla svartmaling av jobben Berg har gjort vitner både om ufattelig tunellsyn, men også grunnleggende mangel på fotballforståelse. I vår var alt bra, Henning var en dyktig trening som leverte god fotball. Med en gang det går i mot skyldes sambafotballen plutselig enkeltmannsprestasjoner eller at Belsvik er så jævla dyktig med spissene. Er det ikke åpenbart hvor urimelig og dust det høres ut? At Nosa og Ujahs utvikling utelukkende er at de er naturlige talenter og at en eventuell talentutvikling er alle andre enn Hennings fortjeneste?

Selvsagt er ikke alle de positive sidene ved jobben LSK har gjort aleine Hennings fortjeneste, men salg for 45 millioner kroner har han definitivt sin del av æren for. På samme måte er heller ikke Henning aleine om den negative utviklingen, både i klubben og i interessen for norsk fotball generelt. Samtlige Tippeliga-klubber har tilskuerflukt. Selv om Henning ikke er en perfekt trener som stråler til enhver tid, er det ikke utelukkende hans væremåte som er årsaken bak tilskuerflukten. Han kan heller ikke lage mirakler ut av en spillergruppe bestående av 50% juniorspillere.

Kampen i dag var på mange måter en opptur, vi var gode både i kontringsspillet og hadde også flere gode angrep mot etablert forsvar. Dessverre ingen goalgetter da 3 av spissene våre står på skadelista, mens én hadde karantene og én var på u-landslagssamling. Klart vi burde hatt enda en toppspiss i bakhånd. Selvsagt skuffende at vi ikke scorer og skuffende at vi slipper inn 2 mål, men hadde vi vært nummer 6 på tabellen er jeg sikker på at folk ville sett på dette som en bra bortekamp, sett bak resultatene. Problemet er de jævla skylappene om at Henning må vekk, uavhengig av prestasjon.

Jeg utfordrer kritikerne til å komme med konstruktive forslag på hvilke trenere som kunne levert med en grundig begrunnelse av hva annerledes som kunne vært gjort. Konkrete tiltak på hva Henning har gjort galt som andre ville løst annerledes. Usakligheter som å bruke Karim og Lasse på back faller på sin urimelighet. Dersom man ikke klarer å se noe positivt i dagens kamp søker man utelukkende etter dritt. Vær så god, jeg synes dagens kamp var en opptur etter Stabæk-kampen og kommer til å støtte både trener og lag ut resten av sesongen.
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Gjest

Å se bak resultater når vi har tatt 1 poeng på 8 kamper, er vel ikke akkurat det som slår meg. Men med "Fugle"hjerne er det vel ikke annet å vente.

Å se " i "resultatene derimot forteller meg derimot om en klubb i sportslig krise. Formkurven peker ikke akkurat oppover.
                                  Vi setter flere negative rekorder i feks. "tap på rad", "kamper på rad med baklengsmål" "lave tilskuertall" etc.
                                  Worst case scenario: vi tar 1 poeng på de siste 11 kampene og rykker ned.

Å sitte å se bak resultatene nå, blir litt som å planlegge morgendagens middag, når du samtidig er i ferd med å drukne.

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Faen meg utrolig å se hvor mange hønsehjerner som uttrykker seg i flokk på dette forumet. Å se bak resultater er tydeligvis for mye å forvente.

Kommentar

• Mynten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 484

Totalt sett gjør vi en noe under middels kamp. Vi starter bra og får noen kjempesjanser, som spesielt Bolly misbruker. Etter hvert blir vi bare dårligere og dårligere, men samler krefter for en aldri så liten sluttspurt de siste minuttene.

Dessverre synes jeg angrepsspillet i dag blir veldig ensformet og statisk. I all hovedsak så bærer vårt angrepsspill seg av at vi har noen ekstremt hurtige spillere. Sjansene til Bolly kommer ikke på grunn av godt spill, men pga av et Viking lag som står høyt og gir fantastisk store rom for Bolly å løpe på. Jeg savner at vi klarer å holde tak i ballen og spille fotball. Ruben f.eks. har knapt nok en positiv offensiv involvering før han blir flyttet inn sentralt, hvor han fungerer bedre.

Gislason og Obi blir fryktelig statisk sentralt på midten. Det kommer vel knapt nok et løp fra en av disse to som truer Viking forsvaret, og da blir vi forutsigbare og lette å stå i mot. Når Ruben blir flyttet inn sentralt blir vi mer dynamisk, og får en streng til å spille på. Det er mulig Gislason skal og bør ligge så lavt som han gjør, men da må vi ha en mye mer offensiv anlagt spiller ved siden av han.

I 2. omgang hvor Viking legger seg lavere og gir oss mindre rom detter vi sammen raskt og mister det eneste offensive våpenet vi spiller på, nemlig fart. Vi har ikke spillere som klarer å holde på ballen, vi blir løpende mye mellom og hele laget blir liggende lavt. Det er en ond sirkel som vi ikke kommer oss ut av.

Forsvaret skjønner jeg meg egentlig ikke helt på. Kippe og Steinar bør ta hvert mål på sin kappe, men synes det er vanskelig å sette fingeren på hva som egentlig er feil. Kippe f.eks. vinner vel stort alt annet av dueller i dag, men dummer seg ut på det første målet.

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3313

Sååå, hvis man stiller spørsmålstegn ved Henning Bergs totale mangel på evne til å skape entusiasme hos noen. Hvis man er villig til å se at vi totalt mangler mønster i spillet. Hvis man erkjenner at mange av de gode resultatene våre i vårsesongen kom som en følge av ekstreme personlige prestasjoner - da er man er hønsehjerne, Fugl1120???

Pissprat.

Dårligere lag enn vårt presterer langt bedre. Forskjellen er at de har en trener som makter å skape engasjement og tro på egne ferdigheter. De bygger lag hvor summen er større enn verdien av enkeltspillerne. Vi har en trener som får hver eneste spiller til å prestere under sitt potensiale, som får hver eneste spiller til å heise skuldra og bli usikre.

Ta ikke de positive tingene fra Viking-kampen og gjør det til Hennings fortjeneste. Ta det KUN som et bevis på at vi har potensiale når vi (forhåpentligvis snart) får en trener som forstår å behandle mennesker i en prestasjonsgruppe.

Før du kaller meg bedreviter en gang til forlanger jeg at du først trekker hodet ut fra den nåværende plasseringen godt oppe mellom Hennings skinker!!

Kommentar

• Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

Ser at vg har 8-5 i sjanser i vår favør, og det bekrefter litt av inntrykket jeg sitter igjen med etter mitt opphold på viking stadion. Synes det forteller at vi til tider var godt med og skaper mye på en vanskelig bortebane. Er så klart skuffa, men ser i det minste potensiale i ungguttene.

Kommentar

• ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

merker at forum folket har en vane å se ting svart eller hvitt... kult..
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

Working...