Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Nå har jeg riktignok sagt opp RB, og har som sådan ikke satt meg inn i selve artikkelen. Men ut fra forsiden kan det se mer ut som om det er RB som "tipser" LSK, enn at dette er de LSK vurderer.
Blant alle de navnene som hittil er lansert på dette forumet, liker jeg Dennis Bergkamp best.
Kristinsson, Rekdal, Deila, Høgmo, Haglund... Veldig gode navn alle 5 mener jeg. Først- og sistnevnte er mest spennende, mens de tre norske alternativene er mest forutsigbare.
Rekdal og Høgmo har bevist GJENTATTE GANGER at de makter å ta hjem pokaler. Dette må vektes tungt.
Haha... I disse Halloweentider hvor skrekkvisjonene om inkompetanse hos LSK og verst tenkelig alternativ hagler:
Der var Ivar Morten Nordmark ledig på torget. Mjølner er blakk og har permittert hovedtreneren sin.
For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
Nå har jeg riktignok sagt opp RB, og har som sådan ikke satt meg inn i selve artikkelen. Men ut fra forsiden kan det se mer ut som om det er RB som "tipser" LSK, enn at dette er de LSK vurderer.
Riktig, det er RBs tips som slås opp i dag (jeg har e-avisen). Kandidatene kommenterer også hvor de står i forhold til et eventuelt tilbud fra LSK. Ut fra det Haglund sier, virker han å være svært interessert. Runar er også svært positiv. Deila proklamerer seg fornøyd i Godset, men smigret, og Rekdal sier vel egentlig bare at man aldri vet i fotball, men at det er hyggelig å bli nevnt. Hørmo har ikke kommentert oppslaget.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Føler meg litt forplitak å kommentere litt. Som eneste her inne, føler meg i hvertfall slik, som følger mer med på svensk fotball enn engelsk. Av de nevnte, er det mest spennende valget Magnus Haglund. Har trent Elfsborg siden 2004 med følgende resultater:
2005: 7 plass
2006: 1 plass
2007: 4 plass
2008: 2 plass
2009: 3 plass
2010: 4 plass
2001: 3 plass
Spiller etter min mening en fotball jeg tror ville smeltet de fleste hjerter på Åråsen. Raskt fremover, varierer mellom å gå ned til linja og gå innover i banen i angrep. Jeg har sett noen kamper med Elfsborg i år - rett og slett fordi dem er veldig underholdene å se på. Noen enkeltspillere utpeker seg som gode, men dem er kollektiv gode etter min mening. Veksler mellom å spille 4-4-2 og 4-2-3-1, noe klubben etter min mening har materiale til. Og ikke minst, dem har (i hvertfall hjemme og det jeg har fått med meg på skjermen) vært veldig flinke til å vippe kampen i sin rettning i de siste minuttene. Som feks her:
(Godt poeng - spiller som aldri lykte i Søpla som putter målet.)
Og med den stayer-evnen Haglund har vist, så er jeg imponert. Ikke direkte gjenskapt sist års plassering (type seriemesterskap), men holdt seg i toppen siden 2006 viser styrke og det Eggen bla snakker om med Molde - gjenskape prestasjonenen. Dessuten et nytt ansikte som ikke har vært med på den interne "bytte-stol-leken-mellom-trenere-i-tippeligaen". Kan også nevne at han tidligere har vært lærer, men om han har formell utdannelse vet jeg ikke. I følge Wikipedia har han undervist i idrettsfag.
Han ønsker i hvertfall jeg hjertelig velkommen. Nytt blod inn. For min del, kan han også ta med seg et par spillere.
Haglund er en jeg har snakket varmt om, og datt av stolen nesten når jeg så bilde av han i rb i dag, en litt fadese mot aafk i år men jeg har latt meg imponere av fotballen de spiller. Uansett håper jeg at ikke rb har føringer på hvem styre skal velge, støtter Belsvik og Powell som trenere 2012 inntil videre.
Svenske kilder spekulerer i at Haglund er på vei til Danmark (etter et intervju med en dansk avis) og tror Elfsborgs ledelse alt har sondert erstattere, spesielt er Lennartsson nevnt, bl.a. på bakgrunn av Stabæks økonomiske problemer og misligheter.
Er det noen som vet hvor mye penger Elfsborg har hatt? Det stod vel at de hadde hatt en del (i RB). Det har mye å si i forhold til om han har gjort en god jobb eller ei.
Er det noen som vet hvor mye penger Elfsborg har hatt? Det stod vel at de hadde hatt en del (i RB). Det har mye å si i forhold til om han har gjort en god jobb eller ei.
Av de RB melder i dag så syns jeg Haglund og Reka er de mest spennende. Men er redd at LSK er et steg tilbake for Haglund, stemmer det at han er på vei til danmark så har LSK lite å friste med trur jeg…. Reka derimot er en PR kåt klyse som mer enn gjerne vil gå til LSK for å få overskrifter og blest rundt LSK og seg selv. Av de fem så håper jeg på Haglund men tror på Reka.
Alle trenerne er garantert interessert. Den interessen vil først dabbe av om lønnsforhandlingene ikke er spennende nok.
Når det gjelder rekdal er det morsomt at man påpeker at støtteapparatet må gjøre jobben. Man bør vel også påpeke at klubben bør ha en god internettforbindelse til poker.com.
Svensken og Kristinsson er mine favoritter, bare så det er sagt.
Runar Kristinsson is said to be taking over the coaching job at belgian club Lokeren. If not this season, then next summer. This is apparently a very bad kept secret.
håper da virkelig ikke at klubben har ansatt RB for å gjøre research arbeidet sitt.. forventer at det brukes flere måneder på et grundig søk, også godt utenfor nordens grenser... ETTER at man har bestemt internt hva slags trener man faktisk trenger, altså konkret hvilken rolle han skal fylle i forhold til øvrige i det sportslige apparatet
Ikke uenig i det, men det som teller aller tyngst for min del er hva han kan gjøre for å utvikle oss til å bli ett lag som faktisk kan spille ut en motstander som legger seg lavt. Også Berg hadde ambisjoner å skape noe mer enn et kontringslag, Haglund er utvilsomt spennende.
Det kan väre et par kjöpssummer som ser litt skumle ut. Men om man tar en titt på regnestykket Spillersalg minus spillerkjöp, så er det veldig positiv lesning.
Siden 2005 viser spillerkjöp/salg balansen + 4 905 000 €.
Solgt spillere for 11 245 000 €, og i samme periode kjöpt for 6 340 000 €.
Kurrant nok. Bör kanskje justere tallet litt for SOF, da dette ikke er inkludert i beregningen.
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor
Haglund går jo egentlig ut og ber om jobben her. Da er det ikke noe å lure på, egentlig.
Opprinnelig skrevet av Mange Haglund
– Det vil bli avgjort i løpet av kort tid. Kanskje fortsetter jeg, kanskje ikke. Skulle det bli slik at jeg forlater Elfsborg, så er utlandet aktuelt. Lillestrøm er absolutt interessant da, sier Haglund.
Forövrig er det vel kun Högmo som ikke virker interessert her. Fint å se at Kristinsson er så gira. Rekdal og Deila er forplikta til å gi politikersvar, men det skinner igjennom at også de kunne tenke seg å få sjansen i en skikkelig klubb med tradisjoner og sjel.
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor
Eneste norske treneren jeg vil ha er Rekdal. Men han er neppe aktuell.
Har heller ikke en god nok oversikt over hvilke trenere som kan være aktuelle i utlandet. At Viking kun får tak i vrakgods tyder på at det ikke finnes mange aktuelle kandidater i Allsvenskan. Kanskje Magnus Haglund er lei av å være i Elfsborg?
Bra at de snapper opp gode tips fra forumet.
En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Kommentar