Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tonkro
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 359

Opprinnelig skrevet av Kimito
    "han har ju legat bakom förvandlingen från en av allsvenskans sämre klubbar till en av dem bästa. topp fyra varje år sen 2006 ingen annan klubb har klarat av det. de har en nästan tredubblad omsättning och allt är helt anorlunda."

"Fått en klubb som var nära att åka ur allsvenskan till att spela i Europa årligen."
    "Problemet tror jag är att Magnus Haglund inte klarar av att motivera sina spelare. Det beror till stor del på spelarna själva att motiveras, men har de inte en auktoritär ledare som kan sätta ned foten så blir det svårt"

"Elfsborg tillsammans med Haglund har kört fast, ett bra lag och en bra tränare som båda säkerligen behöver lite nytt.."

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Opprinnelig skrevet av trigz
      Dagens innlegg. Hahaha!
      Styret ansatte Berg, styret sparket Berg. Eller hva?

Kommentar

• Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2602

tonkro: Jeg skjønte da at du siktet til den delen av innlegget, men resultatene hans er helt annerledes. Det nekter ikke en gang jeg på, som forsvarte Berg en hel del. De to sitatene jeg la ved høres omtrent ut som det motsatte av Henning Berg, noe som setter utsagnet ditt i et litt pussig lys.
        Last edited by Kimito; 03.11.2011, 14:34. Begrunnelse: Kom til å kalle tonkro for Jesus ved en feil. Hadde også feil tegnsetting.
        Ferdigskåra

Kommentar

• Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

Haglund har vasset i penger i elfsborg, har han ikke? Mente å lese et sted at han har hatt godt med penger å rutte med. Da vil han få en helt ny hverdag i LSK... Hvordan er statistikken hans på spillerutvikling? Eller er Elfsborg et kjøpelag? Noen som vet?

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Gjør Haglund det samme for LSK på åtte år som han har gjort for Elfsborg, ja hvem er da større i klubbhistorien? Statue ved Tom, i så fall.

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Opprinnelig skrevet av Ginola
              Haglund har vasset i penger i elfsborg, har han ikke? Mente å lese et sted at han har hatt godt med penger å rutte med. Da vil han få en helt ny hverdag i LSK... Hvordan er statistikken hans på spillerutvikling? Eller er Elfsborg et kjøpelag? Noen som vet?
              Gjorde et lite regnestykke tidligere i tråden.

Det kan väre et par kjöpssummer som ser litt skumle ut. Men om man tar en titt på regnestykket Spillersalg minus spillerkjöp, så er det veldig positiv lesning.

Siden 2005 viser spillerkjöp/salg balansen + 4 905 000 €.

Solgt spillere for 11 245 000 €, og i samme periode kjöpt for 6 340 000 €.

Kurrant nok. Bör kanskje justere tallet litt for SOF, da dette ikke er inkludert i beregningen.
              Ja, han har vasset i penger. Det er dog helt greit når man tjener inn langt mer enn man bruker.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

Jeg liker ikke denne gml trutsleikende fysakken Eggen, men han har et poeng her:

"Du må erstatte dem. Det er dét som kjennetegner et godt lag. Det finnes ikke noen viktige enkeltspillere – det er roller, forteller Eggen til Nettavisen."

Han har ikke oppfunnet ideen. Liverpool med Shankly/Paisley og Utd med Ferguson er samme ulla. Ajax Amsterdam også. Gode spillere forsvinner og erstattes kontinuerlig med andre som tar rollen. Som i teateret når en skuespiller blir syk.

LSK var også en slik klubb, som spilte på en gitt måte uansett navn på spillerne. Et eller annet sted langs veien gikk den identiteten dessverre litt tapt. Det er den Bjarmann & co nå må prøve å gjenskape.

LSK må bestemme seg for trener/stil, deretter være tro mot denne lederen og ikke minst stilen.
                Jobben man gjør nå med med å anskaffe en hel hurv spennende spillertyper til klubben vil hjelpe den treneren som kommer voldsomt. LSK skal og må ha en solid stall med spennende spillertyper som ikke koster skjorta.

Men han (lederen) må selv ha en krystallklar ide om hvordan LSK skal spille, og putte talentene inn i sine enkelte roller.
                LSK Norges beste lag

Kommentar

• tonkro
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 359

tonkro: Jeg skjønte da at du siktet til den delen av innlegget, men resultatene hans er helt annerledes. Det nekter ikke en gang jeg på, som forsvarte Berg en hel del. De to sitatene jeg la ved høres omtrent ut som det motsatte av Henning Berg, noe som setter utsagnet ditt i et litt pussig lys.
                  Ja, men så hadde han da mye mer penger å rutte med og??????? Det hadde ikke Henning, så da blir jo situasjonen ganske annerledes...

Ellers likte jeg meget godt å bli kalt Jesus, selvom han, i motsetning til meg, is a man!

Kommentar

• Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2602

Opprinnelig skrevet av tonkro
                    Ja, men så hadde han da mye mer penger å rutte med og??????? Det hadde ikke Henning, så da blir jo situasjonen ganske annerledes...

Ellers likte jeg meget godt å bli kalt Jesus, selvom han, i motsetning til meg, is a man!
                    Sant nok Jesine. Se svaret til andersmm. Haglund har fått penger å investere med, og har brukt dem på spillere som klubben igjen har tjent på, og reinvestert. Har ikke gått det der i sømmene selv, men det er i det minste levedyktig å holde på sånn. Om Elfsborg skulle ha gjort det enda bedre sportslig er jeg nysgjerrig på, men fortsatt talentsatsing og penger tjent på spillersalg er jeg for. Det er den eneste farbare veien mot toppen.
                    Ferdigskåra

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Sant nok Jesine. Se svaret til andersmm. Haglund har fått penger å investere med, og har brukt dem på spillere som klubben igjen har tjent på, og reinvestert. Har ikke gått det der i sømmene selv, men det er i det minste levedyktig å holde på sånn. Om Elfsborg skulle ha gjort det enda bedre sportslig er jeg nysgjerrig på, men fortsatt talentsatsing og penger tjent på spillersalg er jeg for. Det er den eneste farbare veien mot toppen.
                      Det Haglund har stått for i Elfsborg er mer enn bare levedyktig. Folk som investerer i fotball er vel strengt tatt fornøyde bare dem går i pluss. Haglund har jo gjort det skarpt på denne fronten og raka inn bra penger på spillerne han har utvikla. For en klubb som er økonomisk i balanse bør det være helt forsvarlig å reinvestere en stor del av de pengene.

Kommentar

• Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2602

Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Det Haglund har stått for i Elfsborg er mer enn bare levedyktig. Folk som investerer i fotball er vel strengt tatt fornøyde bare dem går i pluss. Haglund har jo gjort det skarpt på denne fronten og raka inn bra penger på spillerne han har utvikla. For en klubb som er økonomisk i balanse bør det være helt forsvarlig å reinvestere en stor del av de pengene.
                        Er enig, men liker bare å ta noen forbehold. Blant annet har jeg fulgt med på en diskusjon på Liverpool-sidene, hvor betydningen av lønn tas med i regningen pr. spiller. Det er altfor lett å glemme lønn og bare se på nettosummen etter kjøp og salg. Man kan jo for eksempel lure på hvor mye en spiller som Koren kostet totalt dersom man tar med lønna i totalsummen. Innkjøp + lønn x år. Det er et argument, fra Liverpools side, som kanskje kommer til å gjenspeiles i Sportsklubben, at en dyr ung spiller er billigere enn en middels dyr eldre (og renommert). Dersom Andy Carroll ikke er på spesielt høy lønn målt mot Torres' gamle lønn, så er Carroll i løpet av et par år, ikke så dyr lengre. Trekk inn gjensalgsverdi så kan man begynne å lure på om, la oss si Llorente, hadde vært billigere eller dyrere totalt, uansett om overgangssummen hadde vært for eksempel 100 millioner kr lavere på Llorente.

Det ble forhåpentligvis ikke helt OT.
                        Ferdigskåra

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Uansett hvordan man vrir vender på det, de sportslige resultatene til Haglund burde egentlig feie alt annet til siden. Elfsborg har vært topp 4 hvert eneste år siden 2006. Og med det menes ikke en haug fjerdeplasser, som noen fortsatt av en eller annen grunn sier LSK ikke kan samle på, men også seriemesterskap. Med Haglund har Elfsborg gått fra å være en anonymitet til å befeste seg i toppen av svensk fotball, med tredobling av omsetningen på toppen av det igjen.

Har han hatt mye penger, ja utvilsomt, men som andre her inne har vist til, har han forvaltet dem på en særdeles bærekraftig måte.

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Det ble forhåpentligvis ikke helt OT.
                            Neida, artig å se hvordan man må tenke når man er Liverpool-supporter.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Uansett hvordan man vrir vender på det, de sportslige resultatene til Haglund burde egentlig feie alt annet til siden. Elfsborg har vært topp 4 hvert eneste år siden 2006. Og med det menes ikke en haug fjerdeplasser, som noen fortsatt av en eller annen grunn sier LSK ikke kan samle på, men også seriemesterskap. Med Haglund har Elfsborg gått fra å være en anonymitet til å befeste seg i toppen av svensk fotball, med tredobling av omsetningen på toppen av det igjen.Har han hatt mye penger, ja utvilsomt, men som andre her inne har vist til, har han forvaltet dem på en særdeles bærekraftig måte.
                              66 000 innbyggere, 35-40 min til sentrum av Göteborg (har kjørt veien selv), trekker jevnt over bra publikum (høres til tider ganske så likt ut som kfl...), underholdende spill og e-cup hvert år siden (2006 eller 2007?). Synes det er imponerende resultater dem har fått til!

Kommentar

• Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2602

Tilskuersnitt: 10 029.

5. høyest i Allsvenskan.

Ferdigskåra

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Opprinnelig skrevet av *46*
                                  66 000 innbyggere, 35-40 min til sentrum av Göteborg (har kjørt veien selv), trekker jevnt over bra publikum (høres til tider ganske så likt ut som kfl...), underholdende spill og e-cup hvert år siden (2006 eller 2007?). Synes det er imponerende resultater dem har fått til!
                                  Ja, jeg tror virkelig ikke man kan finne en mer opplagt kandidat om man så leiter helt til nyttår. Og endelig kan vi ansette en trener med noe så sjelden som gjentagende prestasjoner å vise til, og som står for kontinuitet. At noen er glad for å bli kvitt ham etter åtte år er vel ikke annet enn naturlig heller.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Ja, jeg tror virkelig ikke man kan finne en mer opplagt kandidat om man så leiter helt til nyttår. Og endelig kan vi ansette en trener med noe så sjelden som gjentagende prestasjoner å vise til, og som står for kontinuitet. At noen er glad for å bli kvitt ham etter åtte år er vel ikke annet enn naturlig heller.
                                    Eneste problemet er vel konkuranse fra FFK og to danske lag.....

Kommentar

• glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Eneste problemet er vel konkuranse fra FFK og to danske lag.....
                                      Står en helside i dagens RB. I følge Markus Haglund har han ikke hørt noe fra LSK. Han får også mye skrytav Viktor Adebahr
                                      I ull/kisa.
                                      Står også at han har tilbud fra klubberi både i og utenfor Norden.
                                      Torgeir Bjarmann svarte RB på teksmld at han ikke var tilgjenngelig for kommentar pga seminar.
                                      Kanskje "seminaret" er i Elfsborg.
                                      Spennende trener og en klar favoritt hos meg etter hans CV, men spørs hvor spennende LSK er for Haglund, sammenlignet med f.eks Brøndby.

Kommentar

• Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 457

Jeg vil ha en trener med ekte LSK-ånd; av kandidatene vil det da si Runar Kristinsson. Tror også han glir godt inn i dagens støtteapparat, i tillegg til at han og Bjarmann kjenner hverandre godt fra før.

Kommentar

• andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

Opprinnelig skrevet av glasgow
                                          Torgeir Bjarmann svarte RB på teksmld at han ikke var tilgjenngelig for kommentar pga seminar.
                                          Kanskje "seminaret" er i Elfsborg.
                                          Eventuellt Borås.. Anyways, håper Torgeir er tidlig ute og groomer Haglund så at han vet vi er på banen. Kan ikke forstå hvorfor det skulle väre så farlig å ha noen uforpliktende samtaler samtidig som man kartlegger alternativer.

Kommentar

Working...