Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

Dersom Haglund kommer styrkes aksjene for Anderson betraktelig! Blir en god vinterperiode for oss:-)

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6111

Stoler på Bjarman med trenervalget. For meg virker Kristinson og Haglund som gode alternativer. Litt usikker på hvem jeg foretrekker.

Har titta litt på Elfsborg sin match mot Aalesund, siden jeg har tilgang på den gjennom sumo. Ser ut som han spiller en 4231 formasjon. Det kan passe stallen vår greit.

Kommentar

• flisbyen
        Utestengt
        • Sep 2010
        • 305

Dette blir bra. Jeg er ikke i tvil, det blir seriegull i 2012! Endelig er faen meg vår tur!!

Kommentar

• Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

RB skriver jo nå at Haglund nærmer seg kontrakt med LSK.
          Twitter

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7154

Opprinnelig skrevet av G-Man
            Kan vi for en gangs skyld prøve å være positive på dette forumet? Gang på gang er det ikke måte på hvor bra en spiller eller trener er, men i det øyeblikket han nærmer seg Fugla, så står det folk i kø for å helle kaldt vann i blodet vårt. Ingen utenfra, men folk her inne som brenner for LSK. Forstå det den som kan...
            Jeg er på ingen måte negativ til Haglund. For min del starter han med helt blanke ark og all verden med goodwill hvis han blir vår nye trener. Jeg bare gjenfortalte hva to journalister jeg kjenner (en av dem er svensk) har sagt til meg.

Det er mange positiver ved å velge Haglund.
            -Attraktiv fotball
            -Stort trenernavn
            -Vil trekke gode spillere
            -Kontaktnett i Sverige

Å signere ham som trener vil være et skikkelig statement fra klubbens side om at LSK tråkker på gassen igjen. Så hvis det innlegget jeg siterer er myntet på meg: JEG er altså bare positiv.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av trigz
              Har hørt litt blandet drops om Haglund fra ulike journalistkontakter i inn- og utland. Ikke alle syns han er like flink med mennesker... Resultatene med Elfsborg er utvilsomt meget bra, men han har etter sigende også hatt et skyhøyt lønnsbudsjett der, etter svenske forhold.
              Gi meg en trener som er kompis med alle spillerene/kommer godt overens med alle sammen/alle synes han er flink med mennesker. Finner du den treneren, så kan jeg tilnærmet garantere at han ikke har noe resultater å vise til.

Kjøp/salg har gått i pluss. Omsetningen har skutt i været under Haglund. Aldri i nyere historie har flere sett Elfsborg spille hjemme. At han har kommet på kanten med noen, er ikke til å unngå. Suksessen han har hatt med Elfsborg imponerer i hvertfall meg. Elfsborg var det LSK er - nede i bunne rundt nedrykk, men med en lang og stolt tradisjon.

Og ikke minst, friskt blod som ikke har besatt en av stolene i norsk toppfotball. Norsk fotball og LSK skriker etter nytt blod! Resirkuleringen av Solskjær og Hamren er de to eneste tilskuddene av noe vesentlighet de siste årene. Dette vil være noe nytt, ambisiøst og spennende.

Ikke sikkert det går veien, men hvem kan garantere at det går veien? Ingen kan garantere det, man må gamble litt. Med Haglund gambler litt, men av kandidatene (RB sine kandidater) er han den med minst risiko etter min mening. Og jeg tror han ønsker en fotball som kan varme mange hjerter på Åråsen.

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av G-Man
                Kan vi for en gangs skyld prøve å være positive på dette forumet? Gang på gang er det ikke måte på hvor bra en spiller eller trener er, men i det øyeblikket han nærmer seg Fugla, så står det folk i kø for å helle kaldt vann i blodet vårt. Ingen utenfra, men folk her inne som brenner for LSK. Forstå det den som kan...
                Det er vel nettopp det, at det er liksom ikke måte på hvor stort kupp alle er, enten det er en spiller eller trener. Spesielt når det kommer fra folk som ikke har den ringeste anelse om hva spiller/trener står for. Løp og kjøp er gjengangeren, noen prøver vel å balansere debatten.

Jeg har ikke sett en eneste kamp med et lag denne Haglund har trent, har ingen anelse om hvordan han er som trener, ikke peiling på resultatene sett opp mot ressurser osv. så jeg klarer liksom ikke å ta av på grunn av disse spekulasjonene. Men, de er interessante og mer spennende enn Deila, Nordlie og Reka, det er i alle fall sikkert
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7154

Opprinnelig skrevet av *46*
                  Gi meg en trener som er kompis med alle spillerene/kommer godt overens med alle sammen/alle synes han er flink med mennesker. Finner du den treneren, så kan jeg tilnærmet garantere at han ikke har noe resultater å vise til.
                  Som du ser av mitt seneste innlegg, er JEG svært positiv til å signere Haglund. Jeg bare gjenfortalte noe jeg har hørt av journalister jeg kjenner.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av HSft
                    Har titta litt på Elfsborg sin match mot Aalesund, siden jeg har tilgang på den gjennom sumo. Ser ut som han spiller en 4231 formasjon. Det kan passe stallen vår greit.
                    Stemmer det. Vil tippe det er formasjoner dem har stilt med sånn ca 80-90 % av kampene. Resten 4-4-2. Virker som om han har variert litt med hvem som møtes. Har aldri tenkt spesielt på hvordan dem fremstår formasjonsmessig, men har sett noen kamper med dem i år da jeg interesserer meg for svensk fotball. Og de spillere underholdene og rask fotball. Har vært mye morsom fotball å se på.

Søk litt på YouTube, mye fint å se på av høydepunkter med Elfsborg der. Legg merke til Johan Larsson (nr. 7) og Niklas Hult (nr 25??). Unge lovende spillere.

Kommentar

• Mikki Mifsud
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2005
                      • 244

Gi meg Haglund - nye impulser = motivasjon, intensitet, energi. Det vi trenger. Gi f**** i alt som heter Deila, Rekdal etc.

Vi blir ikke nødvendigvis en toppklubb med det første, jeg håper således ikke det er det som er tankegangen her inne bla enkelte. Det har vi ikke spillerstall til, men over lang sikt så kan vi brygge på noe stort - kom igjen Fugla!

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6111

Søk litt på YouTube, mye fint å se på av høydepunkter med Elfsborg der. Legg merke til Johan Larsson (nr. 7) og Niklas Hult (nr 25??). Unge lovende spillere.
                        Gjorde som du sa og ble dermed litt mer positiv enn etter å ha sett matchen mot Aalesund.

Mye fint spill og også et par fine portrett av mannen selv:

http://www.studiohisingen.com studiohisingens utsände har inför premiären mot if elfsborg intervjuat Kjell Bulycke fotbollsexpert. han ser magnus haglund so...

Ett reportage från TV4-sporten där Elfsborgs chefstränare Magnus Haglund följs en helg på försäsongen 2007.

Tror som sagt spillematrielet vårt kan fungere godt i 4231 også. Håper vi legger oss etter Nordfeldt så fort Haglund er klar.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Har hørt litt blandet drops om Haglund fra ulike journalistkontakter i inn- og utland. Ikke alle syns han er like flink med mennesker...
                          Vi kan ikke gå rett fra denne forferdelige Berg som plutselig alle har hatet i alle år til mor Theresa/julenissen. Spillerne vil jo ikke skjønne bæret. Det vi trenger nå er en noe mer moderat sadist med bare et lett drag av autisme. Karismabryteren opp fra 0 til 1 av 10

Resultatene med Elfsborg er utvilsomt meget bra, men han har etter sigende også hatt et skyhøyt lønnsbudsjett der, etter svenske forhold.
                          Hva så? vi kan bare drite i utgiftene nå, Berg skal jo betale for moroa. Det er i allefall det han har sagt? Regner med at han pøser ut kroner, alt annet blir for dumt.

Nå har vi spart et par år, det får holde. Herfra og ut er det full pupp med investorpenger og rullering på stallen. Hittil har vi vært Olav Thon med grep om pungen og inntektene, nå er vi Miss Gatebil på shopping med grunnpromille og SMS lån fra GE Moneybank.
                          Last edited by reka; 10.11.2011, 23:06.

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6111

Opprinnelig skrevet av reka
                            Hva så? vi kan bare drite i utgiftene nå, Berg skal jo betale for moroa. Det er i allefall det han har sagt? Regner med at han pøser ut kroner, alt annet blir for dumt.

Nå har vi spart et par år, det får holde. Herfra og ut er det full pupp med investorpenger og rullering på stallen.
                            Så texas håper jeg ikke det blir, men får vi opp entusiasmen og sørger for at snittet øker med 1000 tilskuere så kan vi lønne 3 meget gode spillere. Foreløpig tjener nok ikke spillerne vi har signert mer enn spillerne de erstatter. Midtgarden tjener nok mindre enn Essediri. Scheel tjener nok ikke bedre enn PSA(om han forsvinner) og Roger tjener nok ikke vesentlig mer enn Søgård eller nosa.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av HSft
                              Gjorde som du sa og ble dermed litt mer positiv enn etter å ha sett matchen mot Aalesund.
                              Matchen mot Aafk er vel eneste virkelig store glippen i år - mener jeg å huske. Han har vel fått litt kritikk for at Elfsborg ikke sto hele veien inn i år, da dem var helt oppe toppen og kjempe om tittelen med Helsingborg. Se ikke bort i fra at det var en liten klammer rundt foten til klubben at det ikke holdt hele veien inn i år. Derimot er topp fire hvert år siden 2006 imponerende. Er det noen andre lag i skandinavia som kan vise til noe lignende? Muligens FCK, men jeg har ikke så god historikk på dansk fotball.

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Bare en ting som er viktig for meg hva gjelder en ansettelse av Haglund, et signal om at vi henter en trener med en klar plan og en spillestil som gir håp om at vi kan blande oss inn i toppen av norsk fotball igjen. At det sannsynligvis vil bli verre før vi ser bedringer - og at vi nok må ta noen skikkelige treff på tygga underveis i læringsprosessen - skal jeg ta på strak arm, i vissheten om at ferdigheter med ball til enhver tid settes i sentrum.

Forover og bakover.

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6111

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  At det sannsynligvis vil bli verre før vi ser bedringer - og at vi nok må ta noen skikkelige treff på tygga underveis i læringsprosessen - skal jeg ta på strak arm, i vissheten om at ferdigheter med ball til enhver tid settes i sentrum.
                                  Det kan ikke bli verre, da rykker vi ned. Her er det nødt til å bli bedre og bedre fra dag 1. Det tror jeg også det blir om vi lykkes på overgangsmarkedet i vinter.

Kommentar

• Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

Kult om det er noe i dette! I en svensk serie som kanskje er mer åpen enn den norske, er det godt gjort å få Elfsborg fra å være en liten klubb til å stabilisere seg i toppen fem år på rad. Haglund har bygget opp Elfsborg på en god måte. Han er hjernen bak Elfsborgs forvandling sammen med sportssjefen Stefan Andreasson. Han skal etter det jeg har skjønt ha håndplukket daværende 2. divisjonstrener Haglund til jobben, til tross for at flere svenske topptrenere var tilgjengelige. Det må bety at han har gjort inntrykk! Virker som ledelsen har tenkt langsiktig, vært nøye med valget av trener og ment at hele organisasjonen skal være ansvarlige for klubbens resultater. I 2004 hadde Haglund en møkkdårlig åpning og innledet Elfsborg-karrieren uten å vinne de åtte første kampene, men ledelsen hadde tålmodighet, og det betalte seg i form av resultater. Virker som en veldig godt drevet klubb, fra ledelsen til det de har utviklet ved å bygge det som iallfall var da Sveriges mest moderne stadion, gode spillerkjøp og økte tilskuertall som blant annet gjør at klubben holder en sterk økonomi.

Hadde vært meget bra om Haglund ble klar med sine tanker, kontaktnettverk og evne til å få mye ut av lite. Liker dette godt!

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Canário
                                      I 2004 hadde Haglund en møkkdårlig åpning og innledet Elfsborg-karrieren uten å vinne de åtte første kampene, men ledelsen hadde tålmodighet, og det betalte seg i form av resultater.
                                      Dette utsagnet gir meg kalde frysninger. Flott for Haglund at han har kommet til Norges mest tålmodige klubb.

Forøvrig er meningene om Haglunds delaktighet i Elfsborgs storhetstid delte. I følge mange fans har han fått det han har pekt på av Elfsborgs emninente sportssjef Andersson, men har underprestert etter SM-gullet i 2006. Mange mener han burde fått fyken etter en skuffende 2007-sesong. Senere har han feilet på tross av at mannskapet har vært godt nok til gull hvert år. Andersson får æren for å ha bygget opp klubben og hentet de riktige spillerne.

Forøvrig en morsom vurdering av Haglunds lederegenskaper fra 1.05 her:

BT:s sportkrönikör Jan Hansson:

– Jag tycker att han har gjort ett bra jobb de fem-sex första åren i Elfsborg, med guldet 2006 som höjdpunkt. Sedan har laget och spelet gått i stå. Det kändes nödvändigt med ett skifte på tränarposten.

http://www.bt.se/sport/elfsborg_i_allsvenskan/(3015791).gm
                                      Haglung hej dà
                                      Av Olle Svalander

Det var ju sjalva den. Elfsborg vantar i ett decennium med att byta tranare och nar de sedan byter sitter er finaste bloggare pa en turistort i tredje varlden och blir solbrand och svullen utan minsta chans att komma ut pa natet annat an genom en tradsmal lina pa ett internetcafe regerat av en kvinna som inte talar engelska men val ater macka och pratar i telefon. Konstant.
                                      Magnus Haglund slutar.
                                      Hur ska jag hinna kommentera allt viktigt om detta pa kort och dyrbar tid utan prickar over a, a och o?
                                      Jag skriver en snabb lista.
                                      5 av Magnus Haglunds finest moment.
                                      1. Sasongsinledningen 2004. Fem matcher utan seger. Kaos och missmod. Men han höll fast vid sina ideer och kom ut stark. (Oj , nu hittade jag prickar!)
                                      2. Intervjun med Canal+ http://www.youtube.com/watch?v=_d14rQUeqQw Även känd som nio poäng pa nio matcher fran premiären 200 nagonting. En TV-klassiker.
                                      3. Presskonferensen efter IFK-matchen i somras. Haglund kaxig.
                                      4. Avancemanget till Europa League.
                                      5. SM-guldet 2006.
                                      Men det största som Halund gjort och viktigaste, är nog de samtal han haft med spelare utomlands där han suttit ner och pratat fotboll. Hade inte de mötena fungerat hade Elfsborg knappast haft alla hemvändande proffs i truppen idag. Det har kanske betytt mer än mycket annat för Elfsborg.

Nu säger kvinnan med mackan att jag har tio minuter kvar att skriva pa. Men jag vill ta med det som inte varit sa bra oxa Jag har tyckt att Haglund varit en teoretisk person. En duktig och kunnig tränare, men ibland har jag saknat en plan B. Manga ganger har spelet gatt i sidled. Elfsborg har varit enkla att läsa och l¨tta att besegra.

Vad Haglund inte har lyckats med , i mina ögon, är att fa spelarna att ta n¨sta steg tillsammans. Att kämpa extra, att slass och fajtas. Det kanske later oborstat och naivt, men ibland är fotbollen sadan. Det spelar ingen roll hur du ställer upp. N¨r dommaren blaser av är det nästan alltid laget som sprungit mest som vinner.

Nu säger kvinnan med brödet i munnen att tiden är slut. Jag ska trycka pa Sänd. Na¨sta vecka kommer jag till Sverige igen. Da, kära läsare, ska det bli mera för dig att läsa. Med prickar.

http://www.bt.se/blogg/obundet_elfsborgerlig/
                                      Last edited by reka; 10.11.2011, 23:52.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Forøvrig er meningene om Haglunds delaktighet i Elfsborgs storhetstid delte. I følge mange fans har han fått det han har pekt på av Elfsborgs emninente sportssjef Andersson, men har underprestert etter SM-gullet i 2006. Mange mener han burde fått fyken etter en skuffende 2007-sesong. Senere har han feilet på tross av at mannskapet har vært godt nok til gull hvert år. Andersson får æren for å ha bygget opp klubben og hentet de riktige spillerne.
                                        Uansett hvor bra signeringer dem har gjort, så skal en trener få laget til å fungere. Ikke alle som klarer det. Å ha vært i topp fire i Allsvenskan siden 2006, er ikke mindre enn en god prestasjon. Langt fra alle ville klart det. Se på stallen til Elfsborg og alder. Har vært en fin blanding av ungt og erfarne spillere - ikke kom og fortell meg at alle sammen har kommet som ferdig vare. Greit å være kritisk og balansere diskusjonen, men det finnes vel grenser på svartmaling også?

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Greit å være kritisk og balansere diskusjonen, men det finnes vel grenser på svartmaling også?
                                          Refererer bare det jeg leser. Du får sende klagen din til Elfsborg-fansen i Sverige. En trener som får fyken i en klubb er selvfølgelig ikke uten feil.

Kommentar

Working...