Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kritikken mot ham er saklig, kommer fra flere hold og sier stort sett det samme. Vil du helst at det ties ihjel?Kommentar
-
Vi må for all del ikke våge å være optimistiske, eller ha trua på noe som helst. Han har fått elfsborg til å fungere dritbra som et lag, og de har vært i toppen siden 2006. Jeg er helt sikker på at han kan gjøre det samme med oss. Klart man skal se både positive og negative sider, men herregud, virker som enkelte her inne synes det er artig å hele tiden finne negative ting.
Og om historien hans skulle gjenta seg, at vi vinner seriegull og er med i toppstriden år etter år, men at spillet stagnerer de siste åra, så vill det jo ikke være så værst. Da vill jeg påstå han er det beste som har hendt klubben siden Tommy.CustodesI med og motgangKommentar
-
Redigert litt, tok bort "pikkpratet". Innlegget mitt var ikke egentlig mynta på deg, er andre som er mye værre en deg, var bare innlegget ditt som fikk det til å "renne over". Har fått den følelsen her inne i det siste at alt som kan minne om positivitet skal slåes hardt ned på, må ikke være lov å tro på bedre tider...
Forøvrig har jeg aldri påstått jeg er "moden"CustodesI med og motgangKommentar
-
Det jeg ikke helt sluker av din kritikk, eller copy and paste kritikk hvis den kan kalles det - er at den er så ensidig. I din leten etter mannens sorte sider, fant du mange lyse sider. Hvorfor ikke litt mer balansert? Hvis du ikke liker fyren, er det enklere å si at man foretrekker en annen fyr, som som sikkert er feilfri.
Mine egne negative inntrykk mot Haglund etter 2011 er to punktet:
- Elfsborg sto ikke løpet ut i år. Dem var virkelig på hugget, men klarte ikke å stå løpet ut.
- Borte mot Aafk. Kollaps og 4-0 tap. Overkjørt. Den var lei.Kommentar
-
Haglund sin situasjon i Elfsborg minner meg om Üwe sin avskjed i Lillestrøm.
Under Üwe stabiliserte vi oss i topp 4, men mange mente at stallen var god nok for bedre plasseringer, og topp 4 ble ikke ansett som godt nok.Kommentar
-
Kommentar
-
For min del synes jeg det er på plass at reka spiller Gamle-Eriks lovmann. Haglund blir vel omtrent hyllet ukritisk på disse sidene, så da er det greit at noen kommer inn for å balansere. Jeg har også prøvd å spore opp noen ledetråder til hvorfor Elfsborg ville kvitte seg med Haglund. Inntrykket jeg sitter igjen med er at svensk media og mange i Elfsborg mener at han burde ha gjort det bedre.
Om dette skyldes oppjusterte forventninger som har hold i virkeligheten (at lønnsbudsjettet har vært like rommelig som Onkel Skrues pengebinge) eller om Elfsborg og Haglund er offer for egen suksess (de/han vant jo gull allerede i 2006, hvorfor fortsetter ikke fremgangen?), har jeg ikke fått et klart inntrykk av. Jeg lente meg til slutt mest mot det siste, men det er nok like mye optimisme og håp som noe annet. Ser at Elfsborg har vært ventet å vinne Allsvenskan uten å ha gjort det under Haglund, så rammene har nok vært brukbare.
Det blir spennende å se dersom han blir ansatt. Blanke ark og gul/svarte fargestifter.FerdigskåraKommentar
-
Jeg leser at han hadde to år igjen av en kontrakt?!
Nuvel. På youtubevideoen hvor han følges i sin trenergjerning ser det iallefall ut til at han gjør grundig forarbeide før både trening og kamp. Så får vi håpe at planene hans er noe bedre enn Bergs. Var vel ikke akkurat noen "any given sunday"-tale i pausen til spillerne, spørs om ikke noen etterhvert vil mase om lite karisma og trøtte uttalelser til pressen. Men vil heller ha en saklig fyr enn en medieklovn, med alt det innebærer....Last edited by reka; 11.11.2011, 07:24.Kommentar
-
jeg har snakket med en fra Elfsborg for å høre dems meninger om Haglund siden det virker som han blir vår neste trener, og det gjorde meg hvertfall mer positiv:
Jag tycker att Magnus Haglund gjort bra ifrån sig. Från att Elfsborg var ett mittenlag i Allsvenskan, gjorde han Elfsborg till ett topplag. Visserligen fick han en stabil budget, han hade sina önskemål och han fick de spelare han ville ha. Det visade sig ge resultat och 2006 kom vårat första SM-guld på 45 år. Sen dess har vi varit topp-4 i Allsvenskan varje år.
Haglund brukar inte uttrycka sig så mycket i media och liknande om oss supportrar, men han kommer alltid och tackar klacken, även när det går dåligt. Han uppskattar helt enkelt vårat stöd.
Han fikk kanskje litt ekstra penger der men nå har jo Per B sagt han skal spytte i litt og kanskje Tommy Sharif vil prøve seg med sine millioner når det blåser rundt Lillestrøm?UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Hvis LSK kan stabilisere seg på et nivå med 4.plasser, så er det absurd mye bedre enn i dag. Vi har vært et bunnlag i flere år nå, og unngått nedrykk med et nødskrik i flere sesonger. Utfra tilskuertallene som etter hvert har blitt direkte pinlige for vår stolte klubb, trenger vi en trener som kan få oss oppover på tabellen. Jeg tror Haglund kan gjøre det. Han har levert stabilt gode resultater i Elfsborg. Også fordi han mest sannsynlig vil lokke Andersson hit, en spillertype jeg tror er nøkkelen til utrolig mye av problemene våre offensivt (spesielt mot etablert forsvar).Kommentar
-
For de som ikke bryr seg om å utøve noe som helst kildekritikk - Wikipedia om Magnus Haglund
Nei, det er ikke meg. Snappa det opp på "troverdige" vgd.Kommentar
-
Hvis det blir Haglund blir det spennende å se hva som skjer rundt assistentdelen. Den han har hatt i Elfsborg, Wettergren, blir nemlig værende, etter rapportene å dømme. Og han gis en god del av æren for æraen laget har hatt i toppen, og man er glad for at han blir. Hva skjer med Belsvik/Powell?
Og nei, er ikke ukritisk positiv til Haglund, men som erikh er inne på, akkurat nå er vi i en situasjon der gamle udugelige fjerdeplasser er mer enn bra nok. Klubben har rett og slett ikke maktet å følge utviklingen, gamle myter har bidratt til situasjonen vi er i. Så får vi se om Haglund er bra nok når vi først har kommet så langt at vi er der oppe vi ønsker å være. For Haglund blir det nærmest som å starte på nytt med Elfsborg, situasjonen er nesten identisk, både på og utenfor banen. Dette har han gjort før, han har alle forutsetninger for å lykkes med penger i ryggen.
Det er godt å se at både styret og investorene har lært av Nordlie-affæren, og at man nå ser på treneremner som faktisk underbygger ønsket om å spille en god og underholdende fotball.Last edited by GIFKanari; 11.11.2011, 10:46.Kommentar
-
For de som ikke bryr seg om å utøve noe som helst kildekritikk - Wikipedia om Magnus Haglund
Nei, det er ikke meg. Snappa det opp på "troverdige" vgd.
Tränarkarriär [redigera]- 2011- Lillestrøm SK
- IF Elfsborg (2004-2011)
- Laholms FK (2000-2004)
- Stafsinge IF (1998-1999)
Sidan ändrades senast den 11 november 2011 kl. 10.07.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
En Wikipedia-artikkel forteller absolutt ingenting. Hvem som helst kan gå inn å endre den der.Kommentar
-
-
Har hvert på stort sett alle hjemmekamper etter ferien og selv jeg sliter med og finne styrker ;o)Kommentar
Kommentar