Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kommentar
-
En kjapp vurdering av kandidatene siden jeg først sitter her og utsetter lesing:
Haglund:
+
Har oppnådd resultater vi dessverre bare har kunnet drømme om de siste fire sesongene.
Spiller en fotball basert på å kontrollere midten og med hurtig pasningsspill langs bakken (så vidt jeg skjønner).
Har et godt navn og kan trekke til seg spillere (jf. Johan Anderssons kommentarer i media).
Fikk tillit i ung alder og kan vokse på et miljøskifte og med alderen.
Kommer med impulser fra Sverige, noe man kan trenge i LSK nå.
Et relativt trygt kort som har resultater å vise til.
-
Svenskene hadde forventet enda mer av Elfsborg.
Utvkling av unge spillere? (Troppen til Elfsborg består av mange godt etablerte spillere. Sportsklubbens består av mange unge lovende.)
Rykter om at han ikke er en humørspreder.
Dyr i drift?
Kristinsson:
+
Vant den islandske ligaen i første forsøk.
Har tilknytning til LSK og er populær.
Kjenner et marked vi har god erfaring med.
Benytter relativt unge spillere.
Tilsynelatende god defensivt (færrest mål imot i ligaen).
Trolig billigere å lønne enn Haglund (men må kjøpes fri).
-
Veldig fersk.
Hvor mye sier det om en trener å vinne den islandske ligaen?
Defensiv trener?
Rekdal
+
Har vunnet Tippeligaen, og køppen to ganger.
Er god taktisk.
Får resultater og benytter unge spillere.
Er kompromissløst resultatorientert i kamper.
Klarer seg i media, selv om han er kontroversiell.
-
Blir dyr å kjøpe ut, trolig også å lønne.
I overkant kynisk.
Ville vært et upopulært valg.
Ikke en spesielt spennende spillestil.
Mitt ønske: Haglund dersom han er innstilt på og flink til å foredle talentarbeidet vårt.FerdigskåraKommentar
-
Opprinnelig skrevet av stenGoogel translate
(Jag) Sitter med samma magkänsla nu när John Anderson till tidningen säger att han har beslutat, men utan att vilja komma fram till vad han har beslutat. Måste bara innebära att någon (Haglund / LSK) har velat att han inte avslöjer att klubben har fått tag i den svenska tränaren?
Men, och detta är en sträng budskap från språkörat till Stakan (till journalisterna Svesengen / Sødal), i samma artikel i RB säger han, "Jag har beslutat i förhållande till Lillestrøm," och det visar att han har beslutat MER än Lillestrøm. Så detta är förvirrande saker.
Spännande vecka, det här!"Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
-Ivar HoffKommentar
-
Elfsborg har spilt 4-3-3 de siste sesongene.
Så da er det på`en igjen med Formasjons endring, blir noe av det samme som når Nordlie tok over..
Haglund kommer fra Kunstgresstadion, og store budsjetter. har de største spillerkjøpene i Allsvenskan.
Stor forskjell å trene Gress lag mot Kunstgresslag, spesielt med tanke på belastning på spillerne.
Kunne vært morsomt å fått Stuart Baxter som Trener. 4-4-2 Engelsk stil som alltid har vært suksess på Åråsen.Kommentar
-
4-4-2 er som alle andre formasjoner kun en tallkombinasjon, men gjengangen er at de fleste topplagene i dagens fotball forsvarer seg med 5 mann på midten, selv om noen gjerne stiller opp i en 4-4-2 eller 4-4-1-1 formasjon på papiret. Dette fordi man ikke har råd til å tape midtbanen hvis man skal vinne fotballkamper.
Jeg håper virkelig ikke at vi ansetter en trener som ønsker å spille en klassisk 4-4-2 formasjon, fordi det er en utdøende måte å spille fotball på.Kommentar
-
Lurer på hvor mange ganger det må påpekes at Elfsborg har spilt 4-2-3-1 en stund... Og ja, det hender seg dem benytter en annen formasjon - da er det som regel 4-4-2 (de har og brukt en av de to Berg brukte en sjelden gang: 4-4-1-1 eller 4-4-1-1) de bytter til.
Edit: for min del er formasjon ikke så viktig - det viktigste er at spillerene klubben besitter passer inn i formasjonen og at det fungerer. For min del kan man spille hva f**n dem ønsker av formasjon, så lenge det gir resultater.Last edited by Gjest; 15.11.2011, 08:35.Kommentar
-
Gi oss en trener som sverger til 1-1-8, til nød 2-1-7, når laget er i angrep.
Gi oss en trener som får spillerne til å bevege seg også når de ikke har ballen, som gjør seg spillbare når LSK har ballen, og som jobber hjemover og dekker rom de få gangene motstanderen har ballen.
Gi oss en trener som heller vinner 6-4 enn 2-0.
Så kan han/hun hete hva man vil, for min del.Knurr...Kommentar
-
Jeg synes faktisk dette har vært hovedproblemet vårt i år, da vi har spilt med 2 flate firere, noe som fungerer ekstremt dårlig når de fleste lagene har en mann i mellomrommet mellom forsvaret og midtbanen vår. Dette skaper problemer med at vi enten blir liggende for lavt med midtbanen vår, eller at vi må avgi rom foran forsvaret vårt. Dette tror jeg også er hovedårsaken til at vi vel er det laget som slipper inn flest mål på langskudd (i tillegg til en svak Logi).Kommentar
-
Nå syns jeg virkelig det kunne kommet en avklaring på trener spørsmålet snart.
Lei av å skjekke kfl.no hver dag uten at det har skjedd noeKommentar
-
Regner med at styret har venta på at Guud Hiddink skulle få sparken av det tyrkiske fotballforbundet. I dag skjedde det og jeg forventer at han fremvises som den nye Lillestrømtreneren på 21 nyhetene i kveldKommentar
-
Kommentar
-
Rimelig sikker på at haglund blir ny trener for Brøndby, jeg tror LSK kommer til å gå for Runar. Men en outsider kan være Jan Ove Pedersen.Kommentar
-
Baserer det på at det er mer attraktivt å trene en storklubb i Danmark, bo i københavn( som ikke er langt unna haglunds hjemby i Sverige)Men resten baseres på magefølelse som alle andre her inne baserer seg på:-)Kommentar
Kommentar