Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vikingur
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 289

Runar Kristinsson: I dont expect to be the new Lilleström manager

"I spoke with LSK sporting director Torgeir Bjarmann this morning for matter of fact about few things but not nessiceraly about coaching. I know him well since I played with Lilleström along with many other people around the club. For instance the assistant manager and more, so I am well familiar with the club. Maybe because of that it is natural I am being linked with the job and I know that my name has been discussed within the club. I expect though that Lilleström will take different route and the odds on me taking the job are very small," said Kristinsson to Sport.is

"I know there is a lot of professionalism at the club and it has always been the goal every season to finish in the top 5 in the league. This season has been a major disapointment but the club has been trying to solve their financial difficulties, like many other norwegian teams."

Kommentar

• 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

Opprinnelig skrevet av Ola
      Joakim Persson ... har levert underholdende fotball, med gode resultater ut av lite som trener.
      Joakim Persson leverte som spiller også:

Joakim Persson.jpg

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Joakim Persson leverte som spiller også:

[ATTACH=CONFIG]1798[/ATTACH]
        Det er vel den nest styggeste skandinaviske taklingen gjennom tidene. Kun slått av denne mannen:

Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5918

La meg se om jeg har forstått rekkefølgen i prosessen nå:

1) RB lanserer fem kandidater for trenerjobben.
          2) Rb kontakter kandidatene de selv har framsatt for å finne ut hvorvidt de er reelle kandidater og hvor smigrende det er at de er nevnt som kandidater.
          3) Neste logiske trekk må da være at RB ansetter ny hovedtrener?
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

Kristinsson eller Rekdal dersom utvalget er redusert til RB lista.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              La meg se om jeg har forstått rekkefølgen i prosessen nå: 1) RB lanserer fem kandidater for trenerjobben. 2) Rb kontakter kandidatene de selv har framsatt for å finne ut hvorvidt de er reelle kandidater og hvor smigrende det er at de er nevnt som kandidater.3) Neste logiske trekk må da være at RB ansetter ny hovedtrener?
              4) RB starter heksejakt av den nye treneren om et par år og kritiserer LSK for å ikke tenke langsiktig når det gjaldt å ansette trener.
              5) Starter på punkt 1 igjen.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

Herren gir og herren tar.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Høgmo har gitt avisa Nordlys det svaret RB ikke fikk tak i: http://www.nordlys.no/sporten/til-ma...cle5792358.ece

Dette sier Høgmo- Jeg trives utmerket i TIL, og er stolt over å være den treneren som har sittet lengst i moderne tid.
                  Det sier Per Mathias Høgmo til nordlys.no når vi ringer for å fortelle om spekulasjonene på Romerike.
                  - Jeg har fullt fokus på sesongavslutningen og å forberede 2012-sesongen i TIL, og da har jeg vel svart det jeg trenger på det, sier Høgmo.
                  - Det høres ut som du mellom linjene sier at det er uaktuelt å ta jobben i LSK?
                  - Ja.

Kommentar

• AG-3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 1081

Er det ikke Ebbsfleet United eller noe som er helt og holdent styrt av eierne via nettet? DET hadde vært en interessant variant
                    Vi er jo manageremner alle mann!

Kommentar

• Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

Opprinnelig skrevet av Totti21
                      - Det høres ut som du mellom linjene sier at det er uaktuelt å ta jobben i LSK?
                      - Ja.
                      Ikke ønsker jeg deg heller. Kjedelig anti-fotball.

Kommentar

• aguado
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 448

Fra artikkelen i Nordlys:
                        "Innflytelsesrike Romerikes Blad lanserer i dag fem trenerkandidater. Blant dem finner vi et kjent fjes, nemlig Per Mathias Høgmo"

Må være flere som har oppdaget hvem som styrer LSK for tida.

Kommentar

• HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6103

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          La meg se om jeg har forstått rekkefølgen i prosessen nå:

1) RB lanserer fem kandidater for trenerjobben.
                          2) Rb kontakter kandidatene de selv har framsatt for å finne ut hvorvidt de er reelle kandidater og hvor smigrende det er at de er nevnt som kandidater.
                          3) Neste logiske trekk må da være at RB ansetter ny hovedtrener?
                          det der er vel steg 3, 4 og 5 eller noe lignende. De har jo avsatt den forrige treneren alt.

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Detta skriver Expressens Luhr på twitter: "Hör att det blir Jörgen Lennartsson i Elfsborg OM Haglund lämnar. Man jobbar nu hårt för en deal att släppa Haglund. Bröndby eller Lilleström?

Kommentar

• FinnLizzy
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Aug 2006
                              • 109

Opprinnelig skrevet av Vikingur
                              Runar Kristinsson: I expect though that Lilleström will take different route and the odds on me taking the job are very small," said Kristinsson to Sport.is
                              Tolker dette som en beskjed til oss oddsspillere om at han ganske sikkert blir LSK-trener. Veldig liten odds= veldig stor sjanse.
                              Gul fugl i Bærrgæn.

Kommentar

• McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5102

Tjaa.. Jeg vet ikke helt jeg..

TV4 följer Elfsborgs tränare Magnus Haglund:
                                Last edited by McGuffy; 02.11.2011, 17:08.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Tjaa.. Jeg vet ikke helt jeg..

Hahahaha. Beste blikket ever. Ser på henne som om hun er hjerneskada. Det blikket kan han ta med seg når det kommer hjernedøde spørsmål fra tv2.
                                  Last edited by Kjell.T.Ring; 03.11.2011, 09:48.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Hahahaha. Beste blikket ever. Ser på henne som om hun er hjerneskada. Det blikket kan han ta med seg når det kommer hjernedøde spørsmål fra tv2.l
                                    Like døll som Henning, og ond i tillegg!!

Kommentar

• maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1289

Heldigvis ingen danske eller nederlender ennå. Heller en av RB kandidatene enn en lurvete nederlender som har fått sparken i NAC Breda, Vitesse eller De Graafschap. En danske kan jeg til nød gå med på hvis det er en fra øverste hylle og en med viss kjennskap til norsk fotball.

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Runar K er vel den som går lengst, han sier jo at han vil til LSK. De andre er det nok en større prosess å få løst fra kontraktene sine også (mulig med unntak av svensken). Jeg har lite kunnskaper om svensk fotball, så skal ikke si så mye om han. Men av de resterende så er det liten tvil om at Runar er den som tiltaler mest, mens Rekdal har egenskaper som kunne passet veldig bra som manager for LSK med Powell/Belsvik som trenere. Tror Rekdal alene vil bli mye å hanskes med for klubben over tid. Veldig overrakset over at Deila i det hele tatt står på lista, den gutten blir veldig dyr å løse fra kontrakten med godset!

Kommentar

• Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

Av de 5 nevnte kandidatene til RB, virker Haglund og Rekdal til å være de beste alternativene.

Haglund:
                                          Kontinuitet, vært i Elfsborg i mange år. Tyder på både gode sportslige resultater, samt en person som tydelig ikke "sliter på omgivelsene" slik våre tidligere trenere har blitt hevdet at gjør. Handelsbalansen er relativt imponerende, til tross for noen dyre importer har han gjort gode salg. Virker utifra videoene som ble postet som en grundig fyr i arbeidet sitt, noe som er positivt. Kjenner lite til han ellers, men kan være et interessant valg.

Rekdal:
                                          Står også for kontinuitet etter mange år ved roret både i Aalesund og i VIF. Har litt mer fartstid i jobben enn Haglund, noe jeg mener taler til hans fordel. Har fått gode resultater med relativt knappe ressurser i Aalesund og utviklet et topplag med Vålerenga. Litt usikker på hvor stor "slitasje" han påfører de rundt seg, men han er vel ikke kjent for det i noen av klubbene han har vært i, mistenker at han egentlig er en ganske ålreit type. Likevel noe usikker på hvor dyktig han er til å utvikle unge spillere, har vel ikke skapt allverdens av gode unggutter selv om feks Parr har blitt solgt til utlandet. Definitivt en god kandidat, spørsmålet er om han klarer å skape den store gnisten rundt Sportsklubben igjen.

Høgmo og Deila virker urealistiske, hadde heller ikke noe stort ønske om noen av dem, i hvert fall ikke Deila som jeg ikke tror hadde vært en døyt oppgradering. Kristinsson er rett og slett for urutinert til å ta over per nå. LSK trenger en trener med lengre fartstid og mer erfaring for å bygge et topplag. All honnør til Kristinsson for gode resultater første året som trener, han var en fantastisk spiller i LSK og er meget godt likt, men følelsene styrer mer enn fornuften dersom han blir ansatt.

Prioritert rekkefølge av de 3 aktuelle nevnt av RB må derfor bli:

1) Haglund
                                          2) Rekdal
                                          3) Kristinsson

Uten at jeg føler meg trygg på at det blir noen av de 5 nevnte i det hele tatt.
                                          Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...