Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

Spennende alternativer som har kommet opp. Utvalget av interessante norske trenere er også mildt sagt tynt. Dette hadde vært fint med en svensk eller dansk trener som står for en mer possesionorientert fotball enn det vi har vært vant de siste årene.

I tillegg blir det viktig med defensiv trygghet. Aggressiviteten i forsvarsspillet må opp. Det er sjelden det offensive fungerer hvis det defensive ikke gjør det. En mer arbeidsom midtbane gir også bedre arbeidsforhold for forsvarsfireren. Forsvarsspillerne tør å ta større risiko hvis de vet at de blir sikret. Det begynner helt bak hos Logi, som overhodet ikke sprer sikkerhet. Hadde vært herlig å "ryddet opp" defensivt i vinter. Finpussen kan komme etterpå. Ingen snekker vil starte med å polere bordplata før han har funnet emnene til beina og til klaffene. En ny keeper bør bli henta, og minst en ny forsvarsspiller til. Er det på plass sammen med større aggressivitet og gjennvinning begynner vi å få satt sammen delene og gjøre klart for "bordplata". Finpussen av den bør i mine øyne inneholde å hente en målfarlig midtbanespiller.

Hvis det blir Haglund som trener, hadde det vært nice om han kunne tatt med seg interessante spillere han vet om. Kjennskap til spillermarkedet utover Norge er et stort pluss. Imponerende hvordan han har fått Elfsborg til å være i toppen hvert år, med suksess i Europa. Klubben har fordoblet tilskuerantallet og sikkert mer enn fordoblet omsetningen også.

Kommentar

• Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

Håper for guds skyld LSK holder seg unna...

Kommentar

• Eirik
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2004
        • 154

Jeg vil gjerne se Dennis Schiller som manager for Sportsklubben i årene fremover. Jeg aner ikke om han har lisens, men det er vel fikset i en fei. Han trenger nok mange gode trene med seg på feltet, noe vi har i klubben i dag, og kanskje kan klubben bruke økonomi på å hente en internasjonal trener til, og da en som innehar med mye og egnet erfaring (ala han i Molde).

Jeg tipper Schiller har respekten, engasjementet, humoren, gløden, historien, garderobekulturen og alt annet som trengs for å lede LSK til mange gull.

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7134

Opprinnelig skrevet av Eirik
          Jeg vil gjerne se Dennis Schiller som manager for Sportsklubben i årene fremover. Jeg aner ikke om han har lisens, men det er vel fikset i en fei.
          Ingen får UEFA Pro-lisens i en fei, men noen får dispensasjon til å virke i jobben mens de tar utdanning. Tom Gulbrandsen fikk det for eksempel mens han trente Hønefoss. For øvrig en mann jeg gjerne hadde sett tilbake i LSK hvis vi har rom for flere trenere.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• MedlemNR35
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 905

Topp 3 ønsker :

- Deila - Men kan vel bli meget vanskelig.

- Lennartson - Meget dyktig trener som kunne passet bra inn på Åråsen.

- Haglund - Lagbygger med imponerende resultater over flere sesonger i Elfsborg.

Kommentar

• kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2429

Vil overaske meg mye om det ikke blir Haglund, spesielt mtp at dansken påtok seg landslagsjobben. Spørsmålet er om han har spillermateriellet som trengs. Han vil neppe få like mange år i LSK som Elfsborg til å bygge ett lag - sånn statistisk sett mener jeg.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av kunden
                Vil overaske meg mye om det ikke blir Haglund, spesielt mtp at dansken påtok seg landslagsjobben. Spørsmålet er om han har spillermateriellet som trengs. Han vil neppe få like mange år i LSK som Elfsborg til å bygge ett lag - sånn statistisk sett mener jeg.
                Det er ikke bare oss som er ute etter Haglund. Både FFK, Brøndby og OB skal være ute etter han.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Stakan
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Oct 2011
                  • 13

Jæ ronker tel tanken om at Köln ska tapa for Mainz, Borussia Mönchengladbach, Stuttgart, Freiburg, Bayern og Wolfsburg i ukene som kommer. Og så ska en nedtrøkt og hjemlengtende Gud komma ridene over et isdekt Skagerrak og inn tel Lillestrøm. På jernbanebrua står Flæten og Åleskjær og synger "Pie Jesu".
                  "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
                  -Ivar Hoff

Kommentar

• Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

Noen som har hørt noe ang ny trener? I følge nyhetstråden har det vært samtaler med nevnte svenske den siste tiden, noen som kan bekrefte om dette stemmer eller som har hørt noe annet?

Kommentar

• jeyjey
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Sep 2007
                      • 2

http://www.fotbollskanalen.se/1.2357971/2011/11/10/magnus_haglund_nara_flytt_till_lillestrom

h
                      vis dette går igjennom vil vi kanskje greie å lokke noen spillere til klubben også..
                      hadde jo vært supert!
                      John-John Myhrvold

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Folke
                        Noen som har hørt noe ang ny trener? I følge nyhetstråden har det vært samtaler med nevnte svenske den siste tiden, noen som kan bekrefte om dette stemmer eller som har hørt noe annet?
                        Når ingen er tilgjengelig for kommentar, da tipper jeg dem er ganske så nærme hverandre. Er det ikke slik det pleier å være....?

Kommentar

• Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

Twitter:

oloflundh Olof Lundh
                          Magnus Haglund var för övrigt i Lilleström i dag och kollade träningsmatch och träffade ledningen samt en investerare i klubben.
                          Twitter

Kommentar

• andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

Opprinnelig skrevet av Herman
                            Twitter:
                            Olof Lundh er godt insatt i tingenes tilstand. Når dette kommer fra ham, så blir jeg optimistisk.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• wænk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 2244

En kompis av meg sier han er en av sveriges mest overvurderte trenere, ettersom de ikke vinner serien titt og ofte..
                              Bare en bitter IFK-supp tenker jeg
                              If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Jeg kan godt samle på noen fjerdeplasser jeg..

Kommentar

• McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5102

Hvis Haglund har vært på Åråsen i dag, og ingen på her har snappet det opp så må jeg si at forumet har tapt seg. For noen år siden ble det jo full forumstorm pga en Skiens-registrert bil på parkeringa. (Occean, som ikke var Occean alikevel)

Noen må gå! Haglund må signeres!

Kommentar

• xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Hvis Haglund har vært på Åråsen i dag, og ingen på her har snappet det opp så må jeg si at forumet har tapt seg. For noen år siden ble det jo full forumstorm pga en Skiens-registrert bil på parkeringa. (Occean, som ikke var Occean alikevel)Noen må gå! Haglund må signeres!
                                    Man kan vel unnskylde det med at alle som ikke har deltatt i stolleken de klubbene leker vil fremstå som ett totalt ukjent fjes og at Haglund da kanskje har gått for å være en hvilken som helst tilskuer om han har vært tilstede.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Hvis Haglund har vært på Åråsen i dag, og ingen på her har snappet det opp så må jeg si at forumet har tapt seg. For noen år siden ble det jo full forumstorm pga en Skiens-registrert bil på parkeringa. (Occean, som ikke var Occean alikevel)

Noen må gå! Haglund må signeres!
                                      Klubben er klok av skade. Haglund kjörte selv fra Borås til Lilleström Stasjon, der en Romeriksregistrert bil sto og ventet på ham. Smugla inn med solbriller og lösbart.

xeR's forslag over var kanskje hakke mer kredibelt.

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7134

Har hørt litt blandet drops om Haglund fra ulike journalistkontakter i inn- og utland. Ikke alle syns han er like flink med mennesker... Resultatene med Elfsborg er utvilsomt meget bra, men han har etter sigende også hatt et skyhøyt lønnsbudsjett der, etter svenske forhold.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3260

Kan vi for en gangs skyld prøve å være positive på dette forumet? Gang på gang er det ikke måte på hvor bra en spiller eller trener er, men i det øyeblikket han nærmer seg Fugla, så står det folk i kø for å helle kaldt vann i blodet vårt. Ingen utenfra, men folk her inne som brenner for LSK. Forstå det den som kan...

Kommentar

Working...