Gi Henning Berg ett år til?
Collapse
X
-
Er det forumteknisk, eller har du glemt å trykke på knappen?Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Stemte før jeg fikk infoen jeg har fått og før jeg leste saken med Ole Kristian.
Som sagt synes jeg det er veldig kjipt, men jeg er mann nok til å endre mening når tingenes tilstand endrer seg.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
At man vender kappen etter vinden fordi det kommer frem i media at Henning har en lite empatisk og forståelsesfull fremtreden internt i klubben virker mildt sagt lite gjennomtenkt. At det er en negativ side ved Henning (vel og merke om det stemmer, noe det sikker gjør) er det ingen tvil om, men det er ingen grunn til å skifte mening av den grunn.
Det er nemlig en enkelt faktor LSK hovedtrener skal måles på, nemlig resultater. Om Henning Bergs reultater er gode nok er selvsagt en individuell vurdering, men det er selvsagt ingen som er fornøyd med trofefangsten. Det vi derimot kan være veldig fornøyd med er oppryddingen ledelsen Henning er en del har gjort i LSK. Fra konk, gammel og dyr har vi nå blitt ung, billig og i posisjon til å overleve. Om det er bra nok? Det var bra nok for meg i går, det er bra nok for meg i dag.
Om dere vil ha en kosegutt som kjæler deg over kinnet mens dere prater og gråter om noen av spillerne hans blir lei seg foreslår jeg at dere ansetter Tørum som barnehageonkel og setter dere i ring og leser eventyr.
La meg nevne noen av verdens absolutt største managere: Sir Alex Ferguson, Kenny Dalglish, Jose Mourinho, Otto Rehagel, Felix Magath, Marcelo Lippi og Guus Hiddink. Koseklubben sin det tenker jeg, snille menn som alltid er myke og gode. Det er så enkelt som at de mest vanskelige og vriene personlighetene kan gjerne ha stor suksess som managere, det er ikke personligheten som skal avgjøre om LSK trener skal bli eller gå.
Og til sist: dere som nå slår dere på brystet og ruller dere i egen selvgodhet over å se muligheten til å få rett i at "Berg må gå!": det står ingen respekt av å få rett når dere hae skreket det samme i 3 år. Det ganke nøyaktig like vanskelig som å melde at vi kommer til å få snø før påske. Gratulerer.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Andre på forumet har sitert Karl Marx, uten at det nødvendigvis betyr så mye. Men hva mener du bør gjøres da Superbøffel?
Jeg er av de som ser at en sak har mange sider, og derfor spør jeg deg. Mitt eneste ønske oppe i denne suppa som har oppstått er å få Sportsklubben på rett kurs, for slik vi har holdt på de siste 3 årene er feil. Rett og slett. Selv mener jeg at den største feilen Sportsklubben har gjort i nyere tid, det var sparkinga av der Uwe. Noe jeg fortsatt er jævla irritert over. Mannen med forkortelse JÅF er en annen faktor, det er godt mulig han er LSK-fan, men han hadde en meget merkelig måte å vise det på.
Faktum er at vi per dags dato er et ræva lag med ræva plassering. Ikke kan jeg se at sponsorene står i kø, og antall tilskuere imponerer ingen. Vi er et bunnlag. Jeg er ikke spesielt interessert i hvor det snør før påske, men langt mer opptatt av hvordan LSK gjør det, faktisk så er det så ille at LSK sine prestasjoner påvirker min hverdag. Jeg liker det ikke, men sånn er det.
Så ja Superbøffel, hva må Sportsklubben gjøre for å komme seg bort fra den sumpa der vi er nå?Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
En vesentlig forskjell å være sur og mutt i media/utad. NTF sin undersøkelser om trenere havner han aller nederst av eliteseriens trenere. Slikt kan man leve med, men man kan ikke leve med er at man innad i klubben er like håpløs. Enkelt og greit, hadde min sjef oppført seg slik ville turn-over på jobben økt drastisk. Langt fra samme type arbeidsforhold, men begge er i grunn basert på prestasjon av de ansatte for å skape resultater.
De som har lest noen innlegg av meg her inne, vet jeg var besegrus beundring av IFK Gøteborg og deres prestasjoner fra Ca 1980 til 1986. Når dem tok gull i UEFA cuppen i 1982, så hadde dem Svennis som trener. Hvor mange ganger tror du denne sindige mannen fra de dype skoger Värmland kjefta på laget? En eneste gang på et år - da fortalte han dem " dere har et stort porblem. Dere er alle veldig gode fotballspillere og det vet dere. Dere forventer at andre skal gjøre jobben for dere... Slik er det ikke - jobb sammen!" Svennis kjefta aldri mer på dem...
Og slik filosofi er jeg så tilhenger av! Man skal hjelpe hverandre og støtte hverandre opp. Ingen blir gode av kjeft hele tiden (en vekker en sjelden gang, er jeg ikke i mot). Ingen blir gode eller motiverte av hårfønere. Det er fullt ut mulig å lede et lag uten at man viser mangler på god normal folkeskikk. Anbefaller alle å se dokumentaren om IFK og lytte til hva feks "Röde"Ruben sier om spillestil og samhold.Last edited by Gjest; 21.10.2011, 22:33.Kommentar
-
Vet da f hva som er rett å gjøre jeg, men at Henning har skjelt ut OKB endrer ingenting i forhold til trenerspørsmålet.
No disrespect OKB.At du bruker NTF som sannhetsvitne forteller vel det meste...
Selvsagt kan man være en god trener og samtidig være en hyggelig og sympatisk fyr, men man trenger ikke nødvendigvis å være hyggelig for å få resultater.
Når man ser på historien tyder det vel strengt tatt på det motsatte: trofesamlere synes å være glitrende fotballhjerner med lettere psykopatiske trekk. Jeg er i tvil on Henning har det første, men om siste nyhetsinnlegg er korrekte har han i det minste en av to.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
At du bruker NTF som sannhetsvitne forteller vel det meste...Selvsagt kan man være en god trener og samtidig være en hyggelig og sympatisk fyr, men man trenger ikke nødvendigvis å være hyggelig for å få resultater. Når man ser på historien tyder det vel strengt tatt på det motsatte: trofesamlere synes å være glitrende fotballhjerner med lettere psykopatiske trekk. Jeg er i tvil on Henning har det første, men om siste nyhetsinnlegg er korrekte har han i det minste en av to.
Ingen kan kjeftes gode. Feks tror jeg neppe Drillo behøver å heve stemmen så mye for å bli hørt. Stabæk sin trener er alltid like blid - uansett (med untak 7-0 tap i første kampen....) og skylde aldri på økonomi eller solgte spillere. Kjempe fin fyr!Kommentar
-
Selvsagt, en undersøkelse av NTF der Berg havner i bunn - med god margin til nest nederste. Men siden det er NTF, så gir vel du og Berg blaffen? Ingen kan kjeftes gode. Feks tror jeg neppe Drillo behøver å heve stemmen så mye for å bli hørt. Stabæk sin trener er alltid like blid - uansett (med untak 7-0 tap i første kampen....) og skylde aldri på økonomi eller solgte spillere. Kjempe fin fyr!Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Hva slags link?
Sett deg opp i kørja og la ballongen gå: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...erg-m%E5-g%E5!Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Har Henning Berg levert etter forutsetningene ok? Jeg mener ja. 90% her inne mente før seriestart at i denne sesongen ville det kun gjelde en ting; Og holde plassen. Når da HB leverer sexyfotball(dog meget ustabil) med en gjeng ungutter heves forventingene kun med ønsketenkning som basis. Med en annen trener kunne vi sikkert levert under middels jevnt gjennom sesongen og hvert på samme sted. Og hvis han hadde vært en likanes kar i media ville vi sikkert vært fornøyd. Jeg mener det er forferdelig synd at det må være sånn! Henning lar gutta satse og vi taper 2-5 istedet for 0-1 mot RBK, men jeg tror vi vinner på det i lengdenPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Har Henning Berg levert etter forutsetningene ok? Jeg mener ja. 90% her inne mente før seriestart at i denne sesongen ville det kun gjelde en ting; Og holde plassen. Når da HB leverer sexyfotball(dog meget ustabil) med en gjeng ungutter heves forventingene kun med ønsketenkning som basis. Med en annen trener kunne vi sikkert levert under middels jevnt gjennom sesongen og hvert på samme sted. Og hvis han hadde vært en likanes kar i media ville vi sikkert vært fornøyd. Jeg mener det er forferdelig synd at det må være sånn! Henning lar gutta satse og vi taper 2-5 istedet for 0-1 mot RBK, men jeg tror vi vinner på det i lengdenKommentar
-
Vinner på det i lengden.. Hvor langt er "lengden"? Hvor lenge er langt nok før man evaluerer og tar ett veivalg? Kontrakten er på 5 år, er det ensbetydende med 5 år uansett? Jeg syntes det er rart at media går så hardt til verks, men med hånda på hjerte så må jeg si at jeg aldri kan huske at RB har skrevet noe som er direkte løgn. Det er heller ingen som veit om PB sine omtalte "krav" inneholder en avgang eller "kun" endringer!
2008/2009:
- Norges eldste og en av de dyreste troppene i landet.
- Spiller horriblet, praktisk talt ikke et lys i tunnelen.
- Sov dårlig fordi nedrykk var et veldig realistisk faktum begge årene.
2011:
- Norges yngste tropp? En av de billigste.
- Har spilt til tider norges vakreste angrepsfotball og scorte mest mål i tippeligaen.
- Mistet viktige spillere men grunnstammen finnes fortsatt.
- Økonomien betydlig bedre.
- Flere spennende spillere ryktes være på vei inn.
2012
- Nye spillere på plass, våre yngre spillere enda mer erfaring, enda bedre spillere.
- Bedre plassering? topp 6?
- Enda bedre økonomi?
2013
- Medalje? Gull?
Uansett, fra 2008 til 2011 har troppen blitt byttet ut med dyre gamle spillere med unge spennende norske talenter. Økonomien er endelig stabil nok til å hente etablerte forsterkninger.
Jeg er i hvertfall positiv.
Hvis vi sparker HB og skal få inn ny trener med ny filosofi osv osv derimot? Nei.
Kontinuitet kontinuitet kontinuitet!Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
-
La oss evaluere litt.
2008/2009:
- Norges eldste og en av de dyreste troppene i landet.
- Spiller horriblet, praktisk talt ikke et lys i tunnelen.
- Sov dårlig fordi nedrykk var et veldig realistisk faktum begge årene.
2011:
- Norges yngste tropp? En av de billigste.
- Har spilt til tider norges vakreste angrepsfotball og scorte mest mål i tippeligaen.
- Mistet viktige spillere men grunnstammen finnes fortsatt.
- Økonomien betydlig bedre.
- Flere spennende spillere ryktes være på vei inn.
2012
- Nye spillere på plass, våre yngre spillere enda mer erfaring, enda bedre spillere.
- Bedre plassering? topp 6?
- Enda bedre økonomi?
2013
- Medalje? Gull?
Uansett, fra 2008 til 2011 har troppen blitt byttet ut med dyre gamle spillere med unge spennende norske talenter. Økonomien er endelig stabil nok til å hente etablerte forsterkninger.
Jeg er i hvertfall positiv.
Hvis vi sparker HB og skal få inn ny trener med ny filosofi osv osv derimot? Nei.
Kontinuitet kontinuitet kontinuitet!
Jeg syntes laget/troppen totalt sett fremstår som 2 skritt tilbake i forhold til foregående år, da snakker jeg spill. Jeg digger at klubben har rensket opp, men hvem som har mest ære for det veit jeg ikke.. Muligens det er pga Tom Nordlie, at klubben faktisk brukte så mye penger at det ikke var noe annet valg. Festspillet på vårparten tror jeg vi skal kreditere norges 3 beste fotballspillere på den tiden, desverre er virkeligheten så brutal at 2 av de er borte og 1 skadet. Så hvordan det egentlig står til, det ser vi vel nå?Kommentar
-
"The best way to predict the future is to invent it."
Det er klart at når man finner opp sin egen alternative fremtid, så er det ikke helt lett å argumentere mot deg.
Jeg kan også sparke alle mine ansatte, og dra inn folk fra u-land som tar til takke med 1/3 av lønnen. Jada. På papiret så går kostnadene ned, men hva med leveransene?
Kan vi i LSK ikke like gjerne stille med Unified neste sesong da? Sparke de få spillerne vi har igjen. Så er kostnadene null.
Uppps. Jeg glemmer selvsagt kamerat Berg da. Han skal ha lønn. 2,7 mill i året meg bekjent. Uavhengig av resultat. Grådighetskultur.
Nedrykkskamp - Nedrykkskamp - Nedrykkskamp (3 sesonger under Berg)Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Når vi spilte kalasfotball så var det selvsagt på grunn av spillerne og ikke trenern. Når det går rævva så er det på grunn av Trenern og ikke spillerne. Påfallende at hele dette sirkuset dras i gang etter 6 tap og 1 uavgjort. Veldig få som hadde et problem med Berg i vår, nå er situasjonen beyond uholdbar. Tviler ikke på at Berg har sine dårlige sider og at det sikkert finnes kjipe episoder der han har driti seg ut, men dette er en ordentlig drittpakke. Det har versert mye forskjellig kritikk av Henning Berg de siste årene, men han har ikke i særlig grad blitt fremstilt som den Nordliaktige rabiate diktatoren han blir nå (snarere tvert i mot. Grå, humørløs, passiv og tafatt). Men etter at RB hentet fram fakler og høygafler så har disse anklagene trillet fram som perler på en snor. Med tanke på at det finnes mange mennesker her inne som følger klubben ganske tett og overværer treninger og andre arrangement, så finner jeg det merksnodig at Hennings nådeløse regime ikke har vært ett særlig hett tema her inne. Godt mulig Hennings lederstil er et problem, men jeg får nesten en følelse at man har valgt en "innfallsvinkel" som skal rettferdiggjøre sparkingen. Hele greia kjennes rett og slett konstruert, uten at det betyr at nevnte hendelser ikke har intruffet slik som de er beskrevet."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Om dine ansatte er en gjeng slasker som leverer under mediokert hele tida, så er du nok tjent med å ansette en gjeng utlendinger som leverer bra første del av uka, og dårlig den andre delen. I alle fall om utlendingene krever 1/3 av lønnen og de gamle slaskene du har ansatt hever mer lønn enn hva selskapet ditt selger for."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
Kommentar