Per Berg

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

Opprinnelig skrevet av Mynten
    Slik uformell beslutningsmakt vil du finne overalt i livet om det er på Stortinget, bedrifter, på skolen eller hvor som helst. Den kommer vi ikke utenom, vi må bare håndtere den på den måten vi mener er riktig. Det er det styret i LSK må forholde seg til nå.
    Eventuelt kan vi gjøre som Norge og la være å melde oss inn i EU.

Edit: For ordens skyld, siden det ikke virker som at folk forstår det, evner jeg også å se realpolitisk på det. Jeg kverulerer fordi jeg, som Macho skrev i sin forklaring tidligere, føler at det må være en del faktorer vi ikke kjenner til i denne saken.
    Last edited by Fridtjof; 24.10.2011, 11:04.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9539

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      Jeg kverulerer fordi jeg, som Macho skrev i sin forklaring tidligere, føler at det må være en del faktorer vi ikke kjenner til i denne saken.
      Kan disse faktorene vi ikke kjenner til faktisk tale imot din sak da Fritjof?

Kommentar

• Gjest

' nye sesonger midt på tabellen' er er fordreining av dagens virkelighet.
        11-12 plasser er IKKE midt på tabellen. Det er i bunnen av tabellen!

Setningen "jeg ønsker slik og slik for at jeg skal investere mine penger" = beslutningsmakt, gitt at styret velger å takke ja til bistanden. Jeg verdsetter klubbens eneråderett så høyt at jeg ikke synes den bør være til salgs, selv om det innebærer nye sesonger midt på tabellen.

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7134

selv om det innebærer nye sesonger midt på tabellen.
          Vi ligger ikke midt på tabellen, vi ligger i bånn.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

Opprinnelig skrevet av knut
            Kan disse faktorene vi ikke kjenner til faktisk tale imot din sak da Fritjof?
            Hvis du mener at de kan tale mot min sak når de eventuelt foreligger, så selvfølgelig kan de det.

En klok politisk økonom sa engang at alle politikere, uavhengig av ideologisk plattform, er enige om den økonomiske målsetningen. Den er økonomisk vekst! Forskjellig ligger imidlertid i hvilken vei man mener er den beste for å komme dit. På samme måte er det ingen tvil om at vi som faktisk kaster bort våre beste år på å gnåle om et j**** fotballag på et Internett-forum ønsker det samme, altså fuglegull, men vi strides om veien dit. Per dags dato er jeg mer enn fornøyd med jobben B&B har gjort, og ser ingen vektig grunn til å få dem sparket. Dukker det imidlertid opp noe graverende forbeholder jeg meg retten å endre mening.

På forhånd takk!

Kommentar

• Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

Opprinnelig skrevet av daf
              ' nye sesonger midt på tabellen' er er fordreining av dagens virkelighet.
              11-12 plasser er IKKE midt på tabellen. Det er i bunnen av tabellen!
              Beklager, det endrer selvfølgelig hele ordlyden.

Jeg verdsetter klubbens eneråderett så høyt at jeg ikke synes den bør være til salgs, selv om det innebærer nye sesonger i bunnsjiktet av tabellen.

Kommentar

• Felt C
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 776

Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                Uwe hadde noe bra på gang nå han var her. Er sikker på at det hadde blitt medalje om han hadde fått et år til. Vi hadde også sluppet Nordli og pengegalskapen man hadde på den tiden.

Per Berg sto bak sparkingen av Uwe Rösler. Se her f eks: http://www.kanari-fansen.no/wiki/index.php/Per_Berg og http://www.nrk.no/sport/fotball/eliteserien/1.7844475
                Og dermed ødela han en klubb som ble stiftet i 1917 og lever den dag idag.Spesielt.
                At man feilaktig sparker en trener betyr ikke at klubben er ødelagt.Livet og LSK går videre.

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

]Jeg er veldig sikker på at Per Berg lærte masse av Uwe og Tom parodien...At enkelte her er i mot at klubben og Berg vil satse er helt utrolig...Satser vi og lykkes så kommer penga på løpende bånd satser vi og mislykkes så har Per Berg tapt en haug av penger.....Men vi har prøvd. Satser vi ikke i det hele tatt er klubben ferdig? Med dagen lag går det rett ned og uten sponsor penger er alt håp ute ... Mange her som ikke har fått med seg at flere av våre største sponsorer ikke spytter inn mere penger så lenge Henning er sjef .Tror virkelig enkelte her at Per nå velger og gå inn med penger uten og ha en plan han og styret tror på......Håper også og få se Tommy i en rolle på Åråsen igjen..Venter egentlig bare på at det blir kalt inn til pressekonferanse på Åråsen snart jeg nå.

Kommentar

• Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Jeg er veldig sikker på at Per Berg lærte masse av Uwe og Tom parodien...At enkelte her er i mot at klubben og Berg vil satse er helt utrolig...Satser vi og lykkes så kommer penga på løpende bånd satser vi og mislykkes så har Per Berg tapt en haug av penger.....Tror virkelig enkelte her at Per nå velger og gå inn med penger uten og ha en plan han og styret tror på......Håper også og få se Tommy i en rolle på Åråsen igjen..Venter egentlig bare på at det blir kalt inn til pressekonferanse på Åråsen snart jeg nå...
                    De som ikke ønsker Per Berg velkommen er må kun interessert i den gule og svarte drakta samt å synge i kor på tribunen. Hvordan skal LSK ellers ha mulighet til å komme tilbake mot gamle høyder? Jeg går på Åråsen for å støtte en lag som spiller god og underholdende fotball, gjør meg stolt og skaper god og høy stemning på tribunen. I dag lar ikke dette seg gjøre uten penger.

Kommentar

• Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5918

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      At enkelte her er i mot at klubben og Berg vil satse er helt utrolig...
                      På tide å bremse litt nå? Hvor har du dette fra? I de utallige innleggene som er skrevet de siste fem dagene, har jeg ikke sett et eneste hvor det hevdes at noen er imot å satse.

Det er mye i denne saken vi ikke kjenner til og som vi nok aldri får kunnskap om. Blandt annet innholdet i samtalene mellom Per Berg og Mathisen. Debatten baserer seg derfor på hva media skriver og på våre antakelser om innholdet. Det vi vet er at 1.) Klubben har dårlig økonomi 2.) Vi leverer katastrofalt på banen 3.) En investor har tilbudt en ukjent sum penger til bl.a. etablerte spillere og til gjengjeld satt fram noen krav om endringer.

I enkelte intervjuer sies det at det er LSK som har henvendt seg til Per Berg og gått inn i en dialog om klubbens framtid. I andre virker det som om Per Berg har henvendt seg til klubben med tilbud om økonomisk støtte, med krav om trenerens avgang, type "et tilbud de ikke kan si nei til".

For meg utgjør de to scenarioene er stor forskjell. I første tilfelle er kontakten med Berg en del av en plan som klubben har hatt over tid og LSK styrer kontakten. I det andre tilfellet kan man se det som et "kjøp" av en klubb, uten allverdens forpliktelser.
                      Uansett er det selvfølgelig prisverdig at Berg er så engasjert at han ønsker å investere, men klubben må ha mulighet til å foreta gjennomtenkte og forberedte avgjørelser.

Uten å kjenne detaljene, tør jeg ikke uttale meg bombastisk om situasjonen, selv om den bekymrer meg nesten like mye som muligheten for nedrykk (en angst som ikke slipper taket) Jeg hadde satt pris på at det kom en uttalelse og avklaring snart.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Er tydeligvis vanskelig for enkelte å skille prinsipper fra behov.

For å ta det kort:
                        JA - klubben er i en sportslig krise
                        JA - vi trenger penger
                        JA - vi vil ha Bergs penger nå
                        JA - vi bør vurdere trenerens eventuelle ansvar for den sportslige miséren

Samtidig:
                        NEI - Per Berg styrer ikke LSK
                        NEI - Per Berg ansetter ikke eller sparker ikke (flere) trenere i klubben
                        NEI - Vi skal ikke ha et investordiktatur i klubben.

Nå står det samtidig å lese i nyhetstråden at det var styret i LSK som først henvendte seg til Berg - noe som er betryggende for de av oss som ikke ønsker Abramovich-tilstander i klubben. Så får vi håpe at klubben styre behandler dette skikkelig.

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Per Berg er ikke medlem av styret, noe han selv påpeker. Hvorfor kan han da ikke snakke med reine ord? Alle vet han vil sparke HB, selv om han ikke vil si det selv. Hvorfor vil han ikke si det? Skaden er allerede påført HB, det blir ikke verre av å si det som det er, snarere tvert imot slik dette har utartet. Dessuten skaper PBs vaghet også problemer for hans egen del. Hva vil han egentlig med pengene, utenom det åpenbare selvfølgelig??

Resultatet er at alt som diskuteres nå skjer med et negativt fortegn. Som graver klubben enda lenger ned i gjørma. Jeg regner med at det er stikk motsatte av hva PB selv ønsket.

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9539

Hvem er det alle forum-fjomper maser på når de vil ha rykter om LSK? Jo, tullebukk. Så for faen; hør på han her og.

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Opprinnelig skrevet av knut
                              Hvem er det alle forum-fjomper maser på når de vil ha rykter om LSK? Jo, tullebukk. Så for faen; hør på han her og.
                              Nei du skjønner..
                              Når det gjelder spillere så har han gode tips/rykter, mens når det gjelder trener o.l. er han helt dust.....

Kom igjen a folkens! Nå har dere pinadøøøø sovi for leeeeenge - se å våkn opp i dag!

Kommentar

Working...