Lillestrøm - Ålesund, Åråsen stadion, søndag 30. oktober 2011 Kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1422

    #21
    Opprinnelig skrevet av Arind
    Jeg velger igjen å lese resultatet i etterkant av kamp. For første gang på mange år kommer jeg seriøst til å vurdere om jeg gidder å kjøpe 3 nye årskort på fast plass 2012
    Opprinnelig skrevet av Arind
    Alle vet at ræva fotball gjør at folk ikke kommer på kamper, og hvis vi ikke tør si det, men bare maner til mobilisering igjen og igjen, hvorfor er vi da uenige med HB, eller ledelsen forøvrig?
    Er det mulig? Det er hundrevis av andre måter å si ifra på, enn det å sitte hjemme og furte! Kanari-Fansen kjennetegnes ved at de støtter klubben i med- og motgang. Hvis du er en quitter hører du ikke hjemme her uansett. Det er greit å få rensket opp, uansett om det er "supportere" som deg, spillere eller ledelse som forsvinner ut portene...

    Kommentar

    • Arind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2006
      • 459

      #22
      Opprinnelig skrevet av BD
      Er det mulig? Det er hundrevis av andre måter å si ifra på, enn det å sitte hjemme og furte! Kanari-Fansen kjennetegnes ved at de støtter klubben i med- og motgang. Hvis du er en quitter hører du ikke hjemme her uansett. Det er greit å få rensket opp, uansett om det er "supportere" som deg, spillere eller ledelse som forsvinner ut portene...
      Mulig du har rett.....og for 10 og 5 år siden sa jeg også det samme som deg - støtte laget uansett. Jeg er kjent for å si min mening og jeg sier det med navnet mitt under.
      Fotballkamper pleide å være en samling for familie og kompiser. Dette er et problem som ledelsen i klubben eier - vinne og tape kamper er en del av gamet, men vi som har vært med en stund skjønner fint lite av løfter om å bygge et nytt godt lag av ungdom, og så selges spillere så fort de produserer det de har trent for. Det er et negativt signal til resten. Igjen - ingen kommer og ser kjedelig fotball over tid - det er ledelsens utfordring og som de har håndtert feil, etter min mening.
      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1422

        #23
        Opprinnelig skrevet av Arind
        Mulig du har rett.....og for 10 og 5 år siden sa jeg også det samme som deg - støtte laget uansett. Jeg er kjent for å si min mening og jeg sier det med navnet mitt under.
        Fotballkamper pleide å være en samling for familie og kompiser. Dette er et problem som ledelsen i klubben eier - vinne og tape kamper er en del av gamet, men vi som har vært med en stund skjønner fint lite av løfter om å bygge et nytt godt lag av ungdom, og så selges spillere så fort de produserer det de har trent for. Det er et negativt signal til resten. Igjen - ingen kommer og ser kjedelig fotball over tid - det er ledelsens utfordring og som de har håndtert feil, etter min mening.
        For meg handler dette om å forstå klubbens situasjon. Vi har hatt gjeldsproblemer og var tross alt nesten konkurs for kort tid tilbake! Jeg har ikke tro på at denne taktikken med å bygge opp og selge unna så fort som mulig er noe som kommer til å fortsette inn i evigheten, men jeg tror det var nødvendig nå for å redde klubben fra gamle synder.

        Det er ikke for sent å bygge et nytt godt lag av ungdom, vi har mange unge lovende spillere i klubben. Klarer vi å ri av stormen på kort sikt nå, er det i mine øyne håp om å snart være i toppen igjen.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #24
          Opprinnelig skrevet av BD
          Barrantes ut med skade i dagens kamp mot søpla. Vet ikke hvor alvorlig det er, men lov å håpe på minst en uke!

          Ellers står Phillips, Sylling Olsen, Jääger, Arnefjord og Jalasto i fare for å måtte stå over mot oss hvis de får gult kort torsdag mot Stabæk. En del gode spillere der... Håper dommeren husker kortstokken til torsdag :P
          Foe en gangs skyld teller det til vår fordel av hele klubbkulturen i Stabæk er tuftet på filming og fake.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Stakan
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Oct 2011
            • 13

            #25
            Opprinnelig skrevet av BD
            Er det mulig? Det er hundrevis av andre måter å si ifra på, enn det å sitte hjemme og furte! Kanari-Fansen kjennetegnes ved at de støtter klubben i med- og motgang. Hvis du er en quitter hører du ikke hjemme her uansett. Det er greit å få rensket opp, uansett om det er "supportere" som deg, spillere eller ledelse som forsvinner ut portene...
            Visst erre muli, sjøl om det sikkert åsså fins mange andre måter å markere sæ på. Ikke søren om det viser ei feig "quitter"-holdning å la være å kjøpe årskort! En ska reagere no frøktli når'n syns viktie prinsipp blir tråkka på, sier jæi!

            Berg (den eldre) har jo lagt vekt på atte han vil se penga sine betale og formere sæ, om han ska gidde å spøtte entrepenørmilliona sine inn i klubben. Greit nok. MEN da må re da væra på sin plass å vise avstand fra, og avsky mot, denna sportsklubben-i-lomma-på-den-rike-onkeln-kulturen ve åsså å ramme klubben (med Penge-Per) der'e tydlivis gjør vondest; lommeboka.

            Sjæl har jæ åsså vondt for å væra med på sponse denna semi-semi-korrupsjonen (jajaja, er sikkert ikke korrupsjon, men likavæl,da!) med billettpenga mine.

            Syns jaffal ikke detta (hjemmetribuneboikott) er no verre enn å la være å reise på mandasbortekamper for å vise at en syns foppall ska spelles i hælja (et standpunkt jæ åsså har sympati for). Og det er jo tydlivis nokså stuereint, åsså her innpå forumet.
            "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
            -Ivar Hoff

            Kommentar

            • *46*

              #26
              Opprinnelig skrevet av Stakan
              Berg (den eldre) har jo lagt vekt på atte han vil se penga sine betale og formere sæ, om han ska gidde å spøtte entrepenørmilliona sine inn i klubben.
              Vet du forskjellen på avkastning i kroner og øre og avkastning i sportslig suksess, entusiasme og publikum? Hvilke av disse tror du Per Berg er mest opptatt av?

              Kommentar

              • Stakan
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Oct 2011
                • 13

                #27
                Opprinnelig skrevet av *46*
                Vet du forskjellen på avkastning i kroner og øre og avkastning i sportslig suksess, entusiasme og publikum? Hvilke av disse tror du Per Berg er mest opptatt av?
                Jæ trur Per Berg, kapitalist (som i profittjeger, ikke som i generell negativ merkelapp fra SU), er mest opptatt ta kontanter (når'n først bestemmer sæ for å investere penga sine i no).
                Og jæ trur kritikera ta Per Berg, blant andre en del ta oss i KfL, er mest opptatt ta sportsli rikdom.

                Men sjølsagt, jæ trur Per Berg åsså er opptatt ta sportsli framgang og triumf, og atte vi PB-kritiske åsså er opptatte ta at klubben ska væra god butikk (ellers hadde jæ aldri giddi å betale stive inngangspriser).

                Så må en spørre sæ sjæl, da. Å erre som er viktigst? Å seier prinsippa mine?
                Denna gangen heier jæ mindre på penga enn på å holde på Berg ut kontrakta. Det er aldri kult når'e ender med sparking ta folk, asså.

                PS. Om det stemmer, det som har blitt ymta frampå her og der, atte Berg har oppført sæ som en dust mot spellere og klubb (jf. Ujah-kommentara), så erre ei anna sak. Men nå, som jæ har oppfatta detta, så er sparkinga et resultat ta Berg vs. Berg.
                "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
                -Ivar Hoff

                Kommentar

                • *46*

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Stakan
                  Jæ trur Per Berg, kapitalist (som i profittjeger, ikke som i generell negativ merkelapp fra SU), er mest opptatt ta kontanter (når'n først bestemmer sæ for å investere penga sine i no).
                  En mann som har bygd seg opp så bra som Per Berg, tror jeg ikke er så blåøyd at han ser på fotball som investeringer som skal generere profit/kroner og øre. Mennesker som kommer så langt er kloke og vet stort sett hva dem går med på. Fotball er høyrisiko og man må være beret på å tape hver eneste krone man investerer. Så sorry gutt, der tror jeg du bommer stort. Når Per Berg snakker om avkastning, er jeg 99 % sikker på at han mener det sportslige - ikke kroner og øre. Tipper han vil aller helst gå hjem fra en fullsatt stadion, med jublende mennesker og spillere - det er avkastning!

                  (Selvsagt ønsker han ikke å tape alle pengene, men forventer neppe at dem kommer tilbake igjen med store påslag)

                  Opprinnelig skrevet av Stakan
                  Så må en spørre sæ sjæl, da. Å erre som er viktigst? Å seier prinsippa mine?
                  Denna gangen heier jæ mindre på penga enn på å holde på Berg ut kontrakta. Det er aldri kult når'e ender med sparking ta folk, asså.
                  Prinsippene mine er ganske enkel - 2400 på en kamp mellom LSK og Stabæk på Åråsen og 8 kamper med 1 poeng (3-18 i målforskjell) er for meg såre enkelt. Man må ta grep. De som sitter innad ser nok best hvor skoen klemmer. Man gjør noe med det...

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    #29
                    i kjent stil så forpester vi forum med lettere off topic i alle mulige tråder... godt å se at lite har endret seg bare fordi vi har blitt kvitt en trener!

                    Hvordan tror dere dette påvirker spillergruppa frem mot matchen på søndag?

                    Håper at uansett hvilken tråd man er i og hva man mener om sparkng, investorer, styret, trenere, media, amming, krig, fred, blomster eller tresko.. så møter folk opp og støtter laget!
                    Har lest flere steder på nett at det er en del som ikke har interesse av å støtte klubben lengere, fint, da har dere vel ikke behov for å spamme vårt forum heller, stikk. Resten av dere, få ut totten, røsk tak i naboen og fyll tribunene, vi trenger poeng på søndag og gutta klarer det ikke alene!
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1422

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Stakan
                      Visst erre muli, sjøl om det sikkert åsså fins mange andre måter å markere sæ på. Ikke søren om det viser ei feig "quitter"-holdning å la være å kjøpe årskort! En ska reagere no frøktli når'n syns viktie prinsipp blir tråkka på, sier jæi!
                      Ved å la være å støtte laget viser man en quitter-holdning vertfall, feig eller ikke. Det gjør man hvis man blir hjemme fra Åråsen på søndag, kun for å protestere. Klubben er større enn Per Bergs penger, Henning Bergs resultater og styrets avgjørelser. Har man mistet lysten og engasjementet til å gå på kamp, er det en ting. Men har man fremdeles følelser for klubben, støtter man gutta på banen i kamp når de trenger det som mest. Uansett!

                      Opprinnelig skrevet av Stakan
                      Sjæl har jæ åsså vondt for å væra med på sponsedenna semi-semi-korrupsjonen (jajaja, er sikkert ikke korrupsjon, men likavæl,da!) med billettpenga mine.
                      Jeg er noe skeptisk til PB sin rolle i dette selv, i allefall inntil mer informasjon om hva som har foregått kommer ut. Men jeg svikter ikke klubben av den grunn. Da handler det ikke om penger. Snik deg gjerne inn på Åråsen for min del, hvis du mener det er riktig. Det som teller er å støtte laget som kjemper mot nedrykk fra tribunen.

                      Opprinnelig skrevet av Stakan
                      Syns jaffal ikke detta (hjemmetribuneboikott) er no verre enn å la være å reise på mandasbortekamper for å vise at en syns foppall ska spelles i hælja (et standpunkt jæ åsså har sympati for). Og det er jo tydlivis nokså stuereint, åsså her innpå forumet.
                      Dette ville aldri blitt lagt til en avgjørende og viktig kamp som det her. Opp til NFF har man også litt "lengre" talerør, enn det man har til Sportsklubben.

                      Kommentar

                      • Gigi
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Sep 2009
                        • 110

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av BD
                        Ellers står Phillips, Sylling Olsen, Jääger, Arnefjord og Jalasto i fare for å måtte stå over mot oss hvis de får gult kort torsdag mot Stabæk.
                        Phillips har pådratt seg gult i Stabæk-kampen. Flott.

                        Må de øvrige spillerne stå over cupfinalen med gult kort på Åråsen, eller trenger de ikke å bekymre seg for det?

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          #32
                          Tror dessverre den regelen er fjernet

                          Kommentar

                          • mo-bjer58
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Nov 2010
                            • 73

                            #33
                            Nå skal det bli godt å fokusere på en ny kamp igjen, det har blitt mye annet en stund nå. Spent på om Petter og Magnus gjør noen spesielle endringer på laget, de har i alle fall en del spillere å velge blant. Håper de setter Eriksen og Essediri på benken, er ikke sikker på om de er villige til å ofre seg for LSK lenger.
                            Foreslår dette laget da:

                            Stefan i mål, Steinar, Steffi, Frode og Stian i forsvar, Erling, Stefan, Ruben og Mattis på midten. Fredrik og Ohi fremme.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #34
                              Same as above, bare med Fjeldstad i mål.

                              -----------Fjeldstad-----------
                              Steinar-Steffensen-Kippe-Stian
                              --------Gislason-Ruben--------
                              -Knudtzon---------------Bolly-
                              --------------Ohi-------------
                              ------------Fredrik------------

                              Eventuellt Ruben på kant og Obifuele inn for Knudzton.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

                                #35
                                ----------Logi----------
                                LKE-Steinar-Kippe-Stian
                                Knudtzon-Gisse-Obi-Bolly
                                -----Fredrik-Henning----
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

                                  #36
                                  Nå blir jo uttaket faktisk spennende igjen! Kan vi håpe at Bergs favoritter forsvinner fra startoppstillingen?
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                  Kommentar

                                  • ragnarrock
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 937

                                    #37


                                    Mulig det bare er meg, men i denne ukens versjon av Kippe forteller at NÅ er vi faktisk tente.. så virket faktisk Kippe for første gang på utrolig lenge TENT! Det fortelles om at han holdt en peptalk for gutta på feltet igår..

                                    Jeg har vært skeptisk til Kippe som kaptein en stund, men med gløden og slike innitativ så virker det som om han iallefall tar et steg i riktig retning, håper jeg at resten av gutta klarer å følge med, så kan det bli ena rtig kamp på søndag!

                                    MØT OPP!
                                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                    -RagnarRock-

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #38
                                      Denne kampen blir nå spennende på flere måter.

                                      Jeg oppfordrer alle å møte opp for å støtte både spillere og trenere, de fortjener det. Drit i TV & internett, dommer'n hører deg ikke gjennom kabelen allikavæl.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #39
                                        Kippe står frem igjen og lover seier m. sløying av fisk på søndag.

                                        Da er det bare å sette penga, huset, kjærringa og ungene på sikker B.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3201

                                          #40
                                          Ta deg en runk eller bolle eller hva du nå foretrekker. At Kippe tenner gutta og står frem som en kaptein skal, med vilje, glød og optimisme er så bra som det kan bli! (tror ikke på jinx jeg, skjønner du).

                                          Kommentar

                                          Working...