Lillestrøm - Ålesund, Åråsen stadion, søndag 30. oktober 2011 Kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    [QUOTE=*46*;483553]Hvis man ikke ønsker å se fremgang, lukker man selvsagt øynene for det. I dag var fremgangen markant. Belsvik og Powell tok ut det beste laget - kan ikke huske sist jeg var 100 % enig i laguttaket. Det var innsats fra start og det lukta svidd av duellspillet. Gislason og Gabrielsen utfylle hverandre bra på midten - Gabrielsen sin beste kamp for LSK til nå? Synes det var mer typisk LSK i dag. Dødballene var også bedre i dag. Gledelig å se. /QUOTE]

    Enig at det var fremgang, og at en keepertabbe og udyktihet foran mål hindret seier. Men taktisk sett gjøre Belsvik feil når han tar ut de raskeste spillerene på slutten av kampen. De bandt 4 i stedet for 2 Aafk-spillere, og når de forsvant sendte Aafk flere spillere opp i angrep noe som kunne ført til nok et tap.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Logi skulle holdt skuddet og ikke gitt retur.
      Skuddet skulle aldri kommet, Erling K har mest skyld i det målet. Slippe mannen sin sånn er fy, fy. (uten at jeg fritar Logi for tabba)

      Ellers en ok kamp. Fredrik må bli roligere i avsluttningene, men gjør himla mye ugang for motstander. Det bor mye godt i dette laget.

      Surt at det ikke ble seier siden uavgjort at det enda er teoretisk mulig å rykke ned.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Tittil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2009
        • 341

        Opprinnelig skrevet av holmiz
        Soleklart rødt kort. Det der har ingenting med fotball å gjøre.
        Helt klart rødt kort, men dommern var for feig som vanlig. Dessuten skulle Fredik hatt straffe når han blir hektet i armen på vei alene mot keeper. Her er linjemannen også feig, for at sto veldig godt plassert.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av holmiz
          Soleklart rødt kort. Det der har ingenting med fotball å gjøre.
          Hakk i plata, men la gå. Dommeren og han som gikk linja på siden med LT-tribuna - var faktisk sykt dårlige. Og ikke nok med det, t.o.m. Fjerdedommeren var dårlig - tomla og surra ved bytter. Flaut. (nei, jeg sier ikke at dem avgjorde kampen - bare at dem var håpløst dårlige....)

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Jeg holder muligheten åpen for at jeg har hørt en del du ikke har om hva som har foregått de siste tre månedene.
            Kan være du har hørt langt mer enn hva jeg har, men det var først og fremst det sportslige jeg diskuterte og der har vi sett de samme kampene. Der har det ikke bare vært elendighet slik du fremstilte det.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av Tittil
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Hvis man ikke ønsker å se fremgang, lukker man selvsagt øynene for det. I dag var fremgangen markant. Belsvik og Powell tok ut det beste laget - kan ikke huske sist jeg var 100 % enig i laguttaket. Det var innsats fra start og det lukta svidd av duellspillet. Gislason og Gabrielsen utfylle hverandre bra på midten - Gabrielsen sin beste kamp for LSK til nå? Synes det var mer typisk LSK i dag. Dødballene var også bedre i dag. Gledelig å se.
              Enig at det var fremgang, og at en keepertabbe og udyktihet foran mål hindret seier. Men taktisk sett gjøre Belsvik feil når han tar ut de raskeste spillerene på slutten av kampen. De bandt 4 i stedet for 2 Aafk-spillere, og når de forsvant sendte Aafk flere spillere opp i angrep noe som kunne ført til nok et tap.
              Hvis det er Bolly du tenker på, så var han helt ferdig. Sleit med ryggen siden midten av første omgang - overrasket over hvor lenge han holdt. Ispose på rydd/rompe ut av banen i kveld med hendene fulle av drikkeflasker - klarte knapt å gå....

              Kommentar

              • Gjest

                Ok kamp i dag, bra laguttak, gode bytter!
                Karim slo gode/avgjørende dødballer etter at han kom inn som innbytter, så det var nok klokt at han startet på benken.
                Ringen var positiv, og Eriksen med årsbeste? (PÅ HØYRE BACK!)
                Ålesund skapte vel så godt som ingenting, så forsvaret må vel ha gjort en rimelig god jobb.
                At ungdommen på topp brenner en del brukbare sjanser bekymrer meg lite, værre er det med Logi som har ikke har holdt nullen siden 25 april. At han slapp inn mål I DAG må han bære det fulle ansvaret for , og konsekvensen bør være benken i Bergen.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  Kampen var ikke så ille dersom man tar med i beregningen at Aalesund er flinke til å ta vare på en ledelse. Fremover var det som vanlig sløsing med sjansene, mens jeg syntes vi var brukbart stødige defensivt, med unntak av noen overganger hvor det var drøyt mye rom fra midten og inn. 4-4-2 med reine vinger og offensive backer krever veldig mye av de sentrale midtbanespillerne. Heldigvis var ikke Aalesund spesielt på hugget på sine beste overgangsmuligheter. Selve backfireren spilte til mer enn godkjent. Kippe burde riktignok piske seg sjøl på ryggen hele den ene ekstra ferieuka for å sette inn en skjødesløs takling på Aalesunds halvdel. Det gule kortet skulle vært unngått. LKE skulle også ha vært utvist, men den veike dommertrioen har ikke vist noen ut i hele år, så det gikk heldigvis fint (ja, Aalesund skulle også hatt rødt, tidligere). Logi vil jeg ikke kommentere for mye, for det jeg har å si er ikke så fint. Nytt år, ny kost (håper jeg).

                  Ellers var det ikke veldig store forandringer å se, men man kan lure på hvorfor Berg tviholdt på LKE som venstreback dersom denne fireren fortsetter å spille stødig i resten av kampene (det er mulig jeg kjenner en liten eim av av kamel). Bolly og Knudtzon leverte under pari (Bolly litt opp og ned og spilte halvskadet ser det ut som), mens Fredrik bare mangler avslutninger for virkelig å sette sitt preg på Tippeligaen. En klistremerke med smilefjes til Kjelsrud Johansen som riktignok virret rundt litt imellom i en periode, men som bare var et stolpetreff unna å avgjøre kampen, og som tydelig ville noe.
                  Last edited by Kimito; 31.10.2011, 08:00. Begrunnelse: Bollys smeller.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7080

                    Opprinnelig skrevet av *46*
                    Hvis det er Bolly du tenker på, så var han helt ferdig. Sleit med ryggen siden midten av første omgang - overrasket over hvor lenge han holdt. Ispose på rydd/rompe ut av banen i kveld med hendene fulle av drikkeflasker - klarte knapt å gå....
                    Fikk et kne eller albue eller noe i nyra i første omgang og flere harde smeller utover i kampen. Gutten var en stor ispose i garderoben.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • athomash
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Oct 2007
                      • 118

                      Beklager at jeg må hakke litt på Logi, men synes han er dårlig på utspill. Mange baller lander på tribunen!
                      Men det som virkelig frustrerer er at han har så sinnsykt godt tid, både når vi ligger under, og når vi jakter seieren. Det er som om det er innebygd at han skal drøye spillet lengst mulig.
                      De siste 10 min, da hadde han endelig fått ræva i gir.

                      Kommentar

                      • Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Faktum er 0-1-0 etter Berg. Ett RIKTIG laguttak. Godt over dobbelt så mange innenfor portene. Og en negativitetens yppersteprest mindre i korridorene.
                        RIKTIG laguttak? Hvem var det som sto i mål?

                        At siste hjemmekamp ble spilt på lørdag kl1800 og at kampen i går ble spilt på søndag kl1800 har selvfølgelig ingenting å si.


                        Rune
                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                        Kommentar

                        • Mynten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 484

                          Dette var nok en gang ingen stor forestilling fra LSKs side. Innsatsen og viljen er så absolutt til stede, men å si at vi dominerte kampen blir helt feil mener jeg. Vi er tidvis direkte dårlig med ball og mangler fremdrift i spillet. Vi baserer oss nesten utelukkende på lange baller fra forsvarsleddet, og det er fotball på steinaldernivå. Vi klarer nesten aldri å sette opp verken kantene eller de sentrale midtbanespillerne i posisjoner hvor de kan komme rettvendt i fart mot forsvarsleddet. Dermed blir vi igjen stort sett et lett bytte når vi kommer i angrep. Ser også ofte at mange spillere mangler/ikke har ferdig utviklet grunnleggende ferdigheter som mottak o.l. Alt for ofte mister vi ballen pga tekniske feil, og da blir vi fort jagende etter ball mens vi er på vei fremover.

                          Totalt sett ikke noe å rope hurra for spillemessig, vi bare skriker etter forsterkninger i alle ledd.

                          Gode takter av Fredrik i dag som kommer seg til sjanser, og endelig får Ringen igjen sjansen fra start.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av athomash
                            Beklager at jeg må hakke litt på Logi, men synes han er dårlig på utspill. Mange baller lander på tribunen!
                            Ikke at det er noe forsvar, men Grytebust var like dårlig i går - faktisk. Det som er litt flaut med Logi, er hvor lang tid han bruker på å spille ut ballen. De som ikke har sett han før, kan finne på å tro at han drøyer tiden på 0-1...

                            Kommentar

                            • GulMakt
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Apr 2005
                              • 115

                              Når(jeg kunne sagt hvis, men velger å ikke gjøre det...) Fredrik begynner å sette sjansene sine kommer han til å score mye mål. Han får mange sjanser i løpet av en kamp, og gjør manns jobb for å skaffe seg dem. Uromoment for forsvarsspillerne. Gleder meg til å se ham videre.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av 10theri
                                Her kan dere se igjen og dømme. JEG mente at Morrison skulle hatt rødt når jeg stod på stadion, og mener det fortsatt!

                                http://www.youtube.com/watch?v=Ev0QL...el_video_title
                                Ihht. REGELVERKET er det der et greit rødt kort. Ikke så mye å tvile på.
                                Problemet er bare at flertallet av dommerne til Rune Pedersen er feige kuser, og overgrepet skjedde ikke mot Brann, RBK eller VIF.
                                Derfor bare gult.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3201

                                  Det kunne ha vært fristende å kalle Morrison for et r***høl, men det ville ha vært en fornærmelse mot denne tidvis utskjelte, men likevel utvilsomt meget nyttige delen av vår anatomi!

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Morrison er en sånn ekkel liten Annan type, tjuvtriks som rompehullspropp, kvelertak, filming, klaging etc er helt ok så lenge det ikke går ut over dem selv. Vesenet holdt jo på med ekligheter hele kampen igjennom.
                                    Helst hadde jeg sett denne typen spillere forsvinne inn i det hullet de kom fra, men alternativt kunne rødt kort for oppmøte vært regelfestet.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Pasi Rasimus
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2010
                                      • 226

                                      Opprinnelig skrevet av Mynten
                                      Ser også ofte at mange spillere mangler/ikke har ferdig utviklet grunnleggende ferdigheter som mottak o.l. Alt for ofte mister vi ballen pga tekniske feil, og da blir vi fort jagende etter ball mens vi er på vei fremover.
                                      Ok kamp i går og vi vinner sjansestatistikken, men jeg blir sittende å lure på hvorfor så mange av våre offensive spillere ser ut til å ha strøm i beina. Werni-mottak, uvenn med ballen og laber pasningskvalitet. Vi mister ballen altfor lett i oppbyggingen av angrepene våre. Jeg mener en direkte grunn til dette er at HB har kjørt altfor lav intensitet på treningene. Tempoet du lærer å mestre/innehar på trening, tar du med deg i kamp. Når da Aalesund kommer opp i press og er aggressive, får man automatisk dårlig tid - hele tiden. Så kommer feilpasningen. Gisle er vel unntaket vårt, men til og med han hadde et par stygge feilpasninger i går. Dette skyldes delvis også at andre ikke gjorde seg spillbare.

                                      Håper intetsiteten heves betraktelig, ingen tvil når spillerne selv går ut og ønsker mer tempo i treningene....

                                      Høyere intensitet og tempo på treningene = et mer presist pasningsspill i kamp.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                                        Werni-mottak
                                        For ordens skyld, for de som ikke husker så langt tilbake som til forrige århundre, Ivar Hoffs kommentar "Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd", var ikke om Peter, men om broren Edwin Werni (Skjetten).

                                        gilbert
                                        Last edited by gilbert; 31.10.2011, 17:42. Begrunnelse: Meget grov skrivefeil

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2925

                                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          For ordens skyld, for de som ikke husker så langt tilbake som til forrige århundre, Ivar Hoffs kommentar "Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd", var ikke om Petter, men om broren Edwin Werni (Skjetten).

                                          gilbert
                                          Nå hadde vel ikke Petter teknikk og mottak som Messi han heller men :P
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...