Lillestrøm - Ålesund, Åråsen stadion, søndag 30. oktober 2011 Kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av LasseN
    Hva skjedde egentlig i den situasjonen med kortet til Morrison?
    Tok kvelertak på Gisse og røska han ned. Oransjt!

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      Opprinnelig skrevet av bjarmann
      Ro ned nå. Jeg vil gjerne at det er teoretisk umulig å rykke ned før jeg jubler.

      Faen altså! Hadde vært så deilig å vinne denne kampen, men vi må bare innse at vi ikke er bedre, dessverre.
      Skal vi se.. Start vinner alle sine gjenstående kamper og henter fjorten mål uten å få noen baklengs?
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Tok ikke tak, han slo og bomma sånn at det så ut som at han bare reiv han ned. Soleklart rødt kort. Forøvrig helt utrolig at Morrison ikke sanket minst et gult til, skuespill og grisespill over hele linja.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2936

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Skal vi se.. Start vinner alle sine gjenstående kamper og henter fjorten mål uten å få noen baklengs?
          Mirakler kan skje. For alt vi vet kan vi ryke på et 7-0 tap borte mot Brann i neste. Da er det plutselig ikke så mye. Tror jeg det skjer? Nei. Kan det skje? Njaeei
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2151

            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Skal vi se.. Start vinner alle sine gjenstående kamper og henter fjorten mål uten å få noen baklengs?
            Dersom vi skulle tape våre 2 siste kamper,så får jo vi dårligere målforskjell.Så kan det jo holde med 8-9 +mål for start,i dems resterende 3kamper,dersom vi skulle tape 2 siste kamper med 2-3 mål.Det siste kan skje? men start vinner aldri de 3 siste kampene med minimum 3 mål. Så vi har greid oss i år også !
            Last edited by Playboy1; 30.10.2011, 20:49.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Greit nok, i denne kampen gjaldt det bare å få med seg poeng, stil hadde ingen betydning. Problemet er når alt LSK tradisjonelt har stått for, unntatt dødballene, nesten er helt borte. Det som gjorde oss så frykta, aggresiviteten og fokuset på gjenvinning ser man bare i ørsmå porsjoner. De berømte ryggelysa dominerer. Hvorfor faller vi så lett ned på egen seksten og gir motstanderen all verdens tid? Åssen kan vi gi både Barantes og Morrison så mye plass? Manglende aggresivitet innbyr til 0-1, Ålesund får føre ball og avslutte på en keeper som ikke redder annet enn det som avfyres rett foran nesa på ham. Den klovnen gidder jeg rett og slett ikke slite ut tastaturet mer på, er han har neste år behandles han som en persona non grata.

              I andre omgang legger bortelaget seg bakpå og viser med all tydelighet at de er fornøyd. Etter at vi utligner, på dødball, faller vi igjen ned og lar Barantes, Morrison og Orry Larsen i tur og orden og i fullt firsprang bli servert i rommet mellom vår egen seksten og midtstreken. En autostrada åpner seg for dem! Og igjen må man sitte på Åråsen med hjertet i halsen og be hardt om at ingenting treffer mellom stolpene våre.

              På sidelinja kan man kampen igjennom observere en Belsvik som til stadighet maner til langballer i bakrommet opp mot Gulbrandsen. Men hva blir servert av herrene Kippe og Pedersen? Jo, tvers igjennom langballer som er en hån mot langballen, slappe og daue polere med snø på. Dette skal man betale penger for å se på??! De treffer ikke en jævla gang!! Jeg betaler for det jeg, rett og slett fordi jeg har blitt valgt ut til å holde med dette møkkalaget og må tåle de plagene de påfører meg! Hva faen er fart på kantene verdt når de bakerst aldri klarer å spille seg ut? Vi er avslørt når vi gjennom nitti minutter knapt har en eneste sekvens der vi skaper to mot en-situasjoner.

              Troverdighet, LSK! Hvis ikke troppen gjennomgår drastiske endringer, og klubben går ut med et mål om å SPILLE fotball, så kan man spare seg å snakket om ambisjoner. Med en fotball som dette har ikke klubben nubbesjangs til å hevde seg. Så ta oppgjøret, eller glem ambisjonene. Behandle meg med respekt, så møter jeg opp til selvpisking og for å se spillere uten ferdigheter slite seg til ett og annet poeng.
              Last edited by GIFKanari; 30.10.2011, 20:59.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Greit nok, i denne kampen gjaldt det bare å få med seg poeng, stil hadde ingen betydning. Problemet er når alt LSK tradisjonelt har stått for, unntatt dødballene, nesten er helt borte. Det som gjorde oss så frykta, aggresiviteten og fokuset på gjenvinning ser man bare i ørsmå porsjoner. De berømte ryggelysa dominerer. Hvorfor faller vi så lett ned på egen seksten og gir motstanderen all verdens tid? Åssen kan vi gi både Barantes og Morrison så mye plass? Manglende aggresivitet innbyr til 0-1, Ålesund får føre ball og avslutte på en keeper som ikke redder annet enn det som avfyres rett foran nesa på ham. Den klovnen gidder jeg rett og slett slite ut tastaturet mer på, er han har neste år behandles han som en persona non grata.

                I andre omgang legger bortelaget seg bakpå og viser med all tydelighet at de er fornøyd. Etter at vi utligner, på dødball, faller vi igjen ned og lar Barantes, Morrison og Orry Larsen i tur og orden og i fullt firsprang bli servert i rommet mellom vår egen seksten og midtstreken. En autostrada åpner seg for dem! Og igjen må man sitte på Åråsen med hjertet i halsen og be hardt om at ingenting treffer mellom stolpene våre.

                På sidelinja kan man kampen igjennom observere en Belsvik som til stadighet maner til langballer i bakrommet opp mot Gulbrandsen. Men hva blir servert av herrene Kippe og Pedersen? Jo, tvers igjennom langballer som er en hån mot langballen, slappe og daue polere med snø på. Dette skal man betale penger for å se på??! De treffer ikke en jævla gang!! Jeg betaler for det jeg, rett og slett fordi jeg har blitt valgt ut til å holde med dette møkkalaget og må tåle de plagene de påfører meg! Hva faen er fart på kantene verdt når de bakerst aldri klarer å spille seg ut? Vi er avslørt når vi gjennom nitti minutter knapt har en eneste sekvens der vi skaper to mot en-situasjoner.

                Troverdighet, LSK! Hvis ikke troppen gjennomgår drastiske endringer, og klubben går ut med et mål om å SPILLE fotball, så kan man spare seg å snakket om ambisjoner. Med en fotball som dette har ikke klubben nubbesjangs til å hevde seg. Så ta oppgjøret, eller glem ambisjonene. Behandle oss med respekt, så møtet vi opp til selvpisking og for å se spillere uten ferdigheter slite seg til ett og annet poeng.
                Herregud a mann i dag er jeg faktsik fornøyd men nesten alt i dag var innsatsen tilbake at vi ikke klarer bedre er så enkelt at Gutta ikke er bedre....Fornøyd med at vi med 99,5% har sikkra plassen....

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Herregud a mann i dag er jeg faktsik fornøyd men nesten alt i dag var innsatsen tilbake at vi ikke klarer bedre er så enkelt at Gutta ikke er bedre....Fornøyd med at vi med 99,5% har sikkra plassen....
                  Som jeg skrev, det handlet om å sikre plassen endelig i dag. Men Belsvik og hele LSK bør nå gå ut å være klokkeklare på at det var akkurat det det handla om i dag, og at denne type fotball ikke er noe vi vil være bekjent av lenger. Ellers er 2012 siste året vi er i den øverste divisjonen, så mye er jeg sikker på.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    I dag overlot jeg forsangerstolen til den yngre garde og fikk med meg kampen fra tribunen og jeg kan ikke si at jeg er enig med de som sutrer i dag.

                    Innsatsen var på plass til de grader og det funket i dag. LSK var klart best i denne kampen, men lider under av at vi har en keeper som insisterer på å forære motstanderen mål og poeng samt at våre talentfulle spisser, ennå ikke er noen målscorere (men det kommer, trust me!).

                    Dagens beholdning for meg var Ringen fra start. Endelig får han sjansen og beviser at han forsvarer en plass på laget. Dagens overraskelse var LKE på høyrebacken. Om ikke det var ferdighetene som briljerte, hadde han en innsats som det luktet det svidd av. Herlig!

                    Jeg driter i om laget rygger og bla. bla. bla. Mulig jeg hadde unormalt svake forventninger, men når Fugla dominerer banespillet til de grader som man gjorde i dag og nektet målsjanser til motstanderen, bortsett fra en blackout fra Logi, så er jeg fornøyd. Jeg forventer ikke at man skal klare å nekte motstanderen å skyte på mål fra 20 meter og inn. Da mener jeg man har urealistiske forventninger, uansett hvilket lag man holder med. Tipper dere får mange, mange vonde år foran dere dersom dere fortsatt skal være supportere....
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Dominere banespillet, Rønnern? Vi har jo knapt tre trekk innad i laget! Nå aner jeg rett og slett ikke hva du legger i uttrykket, for meg handler det om alt annet enn bingospillet det er å overlate angrepsspillet til langballer fra to forsvarsspillere med trebein. De kan jo ikke engang slå langballer med noenlunde presisjon! Vi er bare minst dårlige idag, men vi er da faktisk også hjemmelaget. Men igjen altså, det er greit også i fremtida det, hvis vi slipper et styre på syretripp som mener slik fotball hører til i toppen av TL.

                      For til og med ikke TL er så bedriten.

                      Kommentar

                      • TheFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 386

                        Gulbrandsen! Kommer nesten ikke over hvor god han er, når avslutningene kommer har vi en "syk" spiller. Han spiller jo ball i hatt med forsvarsspillerne uansett hvilken klubb! Fantastisk!!!! Vi sitter på gull!

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Må være kjiipt å være kronisk negativ, GIFKanari. Personlig er jeg nok en gang rimelig fornøyd med prestasjonen og synes vi hadde fortjent bedre. Fredrik gjør en veldig bra match i dag og Lasse leverer også langt over forventet. Nå er plassen sikra, dermed blir den viktigste jobben framover å sikre nye spillere og ny hovedtrener. Ingen tvil om at vi trenger forsterkninger, primært bakover i banen hvor vi sliter, samt en ny keeper. Forutsatt at vi klarer å beholde Gislasson vil nok en lang vinter sørge for at vi unngår de store rommene vi gir bort i mellomleddet som gjør det mulig å spille tvers gjennom midten.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • sk-kanaris
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2007
                            • 240

                            Tommel opp for unggutta i dag, ett år med masse erfaring, blir spennende å se hvilke av de som kan heve seg til ett enda høyere nivå neste år; for i år har de vært gode men fra nesten til det store gjennombruddet, det venter jeg fortsatt på.
                            /Ståle

                            http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Opprinnelig skrevet av TheFugl
                              Gulbrandsen! Kommer nesten ikke over hvor god han er, når avslutningene kommer har vi en "syk" spiller. Han spiller jo ball i hatt med forsvarsspillerne uansett hvilken klubb! Fantastisk!!!! Vi sitter på gull!
                              Håper bare avslutningene kommer. Han har utvikla teknikken meget bra de siste årene, men avslutningene har vært hans største svakhet i åresvis. Om han ikke får avslutningene opp på samme nivå som resten av spillet så er det ikke umulig at han kan bli en meget bra høyrekant heller.

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Dominere banespillet, Rønnern? Vi har jo knapt tre trekk innad i laget!
                                Dette er bare vås. Veit ikke helt hva annet man skal svare til slikt enn
                                "Jo, vi hadde tidvis mange trekk i laget og spilte Aalesund lave gjennom store deler av kampen"

                                Om vi er minst dårlige eller best kommer helt ann på hvem man spør. Mulig du får et kikk ut av å være konsekvent negativ og at du blir en helt i BennyLem sine øyne, men for meg blir dette bare for dumt.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Må være kjiipt å være kronisk negativ, GIFKanari. Personlig er jeg nok en gang rimelig fornøyd med prestasjonen og synes vi hadde fortjent bedre. Fredrik gjør en veldig bra match i dag og Lasse leverer også langt over forventet. Nå er plassen sikra, dermed blir den viktigste jobben framover å sikre nye spillere og ny hovedtrener. Ingen tvil om at vi trenger forsterkninger, primært bakover i banen hvor vi sliter, samt en ny keeper. Forutsatt at vi klarer å beholde Gislasson vil nok en lang vinter sørge for at vi unngår de store rommene vi gir bort i mellomleddet som gjør det mulig å spille tvers gjennom midten.
                                  En kamptråd SKAL inneholde frustrasjon, ellers er du faen ikke engasjert i laget du liksom skal holde med. Kronisk negativ? En optimist med erfaring, for faen! Er ikke det den eneste lille frynsegoden man har når man har fått tildelt et lag å holde med som er en kronisk middelmådighet? Nå håper jeg også jobben med å skape et lag verdt å tro på for fremtida starter i morgen! Og vi må ikke hevde oss allerede neste år heller.

                                  Det er mye lovende ja i de unge ja, men at de skal jage dlangballer er bare for jævli å se på. Ja, for det er langballer det er, jævla dårlige også, ikke bakromspasninger.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Dette er bare vås. Veit ikke helt hva annet man skal svare til slikt enn
                                    "Jo, vi hadde tidvis mange trekk i laget og spilte Aalesund lave gjennom store deler av kampen"

                                    Om vi er minst dårlige eller best kommer helt ann på hvem man spør. Mulig du får et kikk ut av å være konsekvent negativ og at du blir en helt i BennyLem sine øyne, men for meg blir dette bare for dumt.
                                    Hvem sa dette? Synes man virkelig vi spilte ut AaFK så ser vi vel bare ikke fotball på samme måte. Og tilskuerflukten fra Åråsen vil bare vedvare. Ingen utenom kjernen vil se på dette i lengden. Det er kanskje greit for noen, men ikke for meg.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7097

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Hvem sa dette? Synes man virkelig vi spilte ut AaFK så ser vi vel bare ikke fotball på samme måte. Og tilskuerflukten fra Åråsen vil bare vedvare. Ingen utenom kjernen vil se på dette i lengden. Det er kanskje greit for noen, men ikke for meg.
                                      Det var langt over dobbelt så mange innenfor portene i kveld som sist. LSK går til med kjempeinnstilling og dominerer tungt. Vi lider under at vi mangler kvalitetsavsluttere. Det var forskjellen mellom 1-1 og 4-1 i dag. Vær så negativ du bare vil, for meg var kampen i kveld en oppreisning etter de siste tre månedene.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Kampen i dag var et langt gjesp. Startet friskt med god innsats, men det dalte utover i kampen. Vi var bedre en Ålesund, men det sier ikke fryktelig mye i dag.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Det var langt over dobbelt så mange innenfor portene i kveld som sist. LSK går til med kjempeinnstilling og dominerer tungt. Vi lider under at vi mangler kvalitetsavsluttere. Det var forskjellen mellom 1-1 og 4-1 i dag. Vær så negativ du bare vil, for meg var kampen i kveld en oppreisning etter de siste tre månedene.
                                          Dominerer tungt? Hah, vi er bare minst dårlige. LSK'ere jevnt over hele linja med det berømte Hoff-sitatet "hardere mottak enn skudd". Kvalitativt var dette en skikkelig drittkamp, det er ikke å være negativ, det er å innse realitetene!

                                          Og som jeg har repetert nå, det må faen meg LSK som klubb se også, og ta grepene. Eller se klubben forsvinne nedover i ligasystemet.

                                          Kommentar

                                          Working...