Styret må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Jeg er veldig nysgjerrig på hva som egentlig gjorde at Berg absolutt måtte ut, og synes ikke disse artiklene gir noe svar.
    For min egen del holder det å stille ett eneste spørsmål: hvor er Olivier Occean nå?
    Knurr...

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4112

      Jeg har min kunnskap om konflikten mellom Henning Berg og klubben også bare fra pressen. Og han må helt sikkert ta sin del av skylda. Det er et godt, gammelt uttrykk som sier: It takes two to tango!

      Men siden dette er en styretråd, vil jeg nok en gang minne om en artikkel fra rb.no fra 2008, da HB ble ansatt:

      Henning Berg får all makt
      ÅRÅSEN: De neste fem årene blir Henning Berg den sterke mannen på Åråsen. Med all makt og sportslig styring til Lørenskog-mannen var det ikke plass til Jan Åge Fjørtoft.


      5-års kontrakt med all makt til én person var en gedigen tabbe. Det synes jeg må være klinkende klart. Og den tabben var det styret som begikk.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7092

        Stor klubb/liten klubb er kanskje ikke så langt unna sannheten. Henning er vant til engelske standarder, og levde med dem i mer enn 10 år mens han var aktiv. Jeg tror ikke indre demokrati står høyt på agendaen for sir Alex.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Opprinnelig skrevet av Leif A
          For min egen del holder det å stille ett eneste spørsmål: hvor er Olivier Occean nå?
          Hvor er Uwe Rösler nå? Den eneste LSK-treneren som fikk Occean til å levere varene var Tom Nordlie. Betyr det at han er en bedre trener enn Henning og Uwe?
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            Det jeg vet med sikkerhet er at Henning Berg var den mest ubruklige treneren gjennom mine 25 år på Åråsen. Berg leverte til strykkarakter på omtrent samtlige områder og satte klubben langt tilbake. Kunne argumentert med 20 bullets, men nøyer meg med å vise til fakta som tilskuertall og poeng i ligaen og resultater i cup. Så langt er Haglund helt på linje, ikke dårligere.

            Hyggelig for Berg at Blackburn gir han sjansen. De som følger Blackburn vet hvor elendig stelt det står til i den klubben. Gi meg 2 i odds på at han er ute innen 2014 og jeg tar det bettet lett.

            Kommentar

            • FUGlinho
              KFL styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2454

              Opprinnelig skrevet av Ola
              Det jeg vet med sikkerhet er at Henning Berg var den mest ubruklige treneren gjennom mine 25 år på Åråsen. Berg leverte til strykkarakter på omtrent samtlige områder og satte klubben langt tilbake. Kunne argumentert med 20 bullets, men nøyer meg med å vise til fakta som tilskuertall og poeng i ligaen og resultater i cup. Så langt er Haglund helt på linje, ikke dårligere.

              Hyggelig for Berg at Blackburn gir han sjansen. De som følger Blackburn vet hvor elendig stelt det står til i den klubben. Gi meg 2 i odds på at han er ute innen 2014 og jeg tar det bettet lett.
              Sier bare Pellerud.

              Jeg syns Berg gjorde det greit med de ressursene og det laget han hadde... Kunne såklart hatt bedre resultater, men husk at vi solgte Nosa og Ujah, og fikk BBS ute med langtiddsskade...
              Kim
              Styremedlem KFL

              Kommentar

              • Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

                Opprinnelig skrevet av Ola
                Kunne argumentert med 20 bullets, men nøyer meg med å vise til fakta som tilskuertall og poeng i ligaen og resultater i cup. (...)
                Mulig jeg er kravstor, men jeg skulle gjerne visst litt mer rundt disse punktene. Alt jeg vet er fra media og det blir for overfladisk. Hvorfor er det ingen som vil konkretisere dette?

                Mitt inntrykk situasjonen rundt Henning er at han kanskje er for kompromissløs og at det er noe ansatte og styrer i norske klubber ikke tåler. I Molde bygget man om kontorer etter Solkjærs pipe og Eggen var nok en som stort sett fikk viljen sin i RBK. Kanskje må man tåle en sterk trener for å oppnå det man ønsker? Jeg vet ikke.

                Henning er historie og det er greit. Mitt poeng med å «bumpe» denne tråden er at jeg begynner å bli usikker på styret og leter etter fakta.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7092

                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Det jeg vet med sikkerhet er at Henning Berg var den mest ubruklige treneren gjennom mine 25 år på Åråsen. Berg leverte til strykkarakter på omtrent samtlige områder og satte klubben langt tilbake.
                  Det første der er jo ikke riktig. Even Pellerud og Owe Rundberg er i en egen galakse når det gjelder ubrukelighet.
                  (tett fulgt av Tom Nordlie)

                  Jeg er ikke enig med deg. Fotballmessig gjorde Berg en til dels glimrende jobb på Åråsen. Sosialt sett var det adskillig verre stilt, det indre klimaet i klubben var forholdsvis surt ganske lenge mens han satt i jobben. Og det blir jo feil å si at han var en solstråle når han uttalte seg til mediene. Tipper han uansett får henda fulle og vel så det i Blackburn, med den klubbens direkte ustabile eiere...
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Det første der er jo ikke riktig. Even Pellerud og Owe Rundberg er i en egen galakse når det gjelder ubrukelighet.
                    (tett fulgt av Tom Nordlie)
                    Ganske merkelig at den første treneren som vinner noe på en rekke år, blir sett på som nærmest ubruklig.

                    Kommentar

                    • rEPPA
                      *****istrator
                      • Nov 2003
                      • 3933

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Ganske merkelig at den første treneren som vinner noe på en rekke år, blir sett på som nærmest ubruklig.
                      Det er ikke alt som kan krediteres treneren. Noen ganger er det er faktisk de 11 på banen som har skylda i noe også.
                      www.kfl.no/debatt

                      Kommentar

                      • Martin83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 794

                        Opprinnelig skrevet av rEPPA
                        Det er ikke alt som kan krediteres treneren. Noen ganger er det er faktisk de 11 på banen som har skylda i noe også.
                        Men da er det jo spillerne som er skyld i at vi ligger så lavt på tabellen, og ikke Haglund. Huh...!

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Hvor er Uwe Rösler nå? Den eneste LSK-treneren som fikk Occean til å levere varene var Tom Nordlie. Betyr det at han er en bedre trener enn Henning og Uwe?
                          Det er fullt mulig. I hvert fall bedre enn førstnevnte. Det var han som kvittet seg med Meter'n, ikke de to andre.

                          Å være trener innebærer en god del mer enn bare å få 11 spillere til å fungere sammen i kampsituasjon. En ikke uvesentlig del av er å fronte klubben utad...
                          Og man bør ikke glemme at Nordlie var nødt til å forholde seg til Fjøra. Hver for seg er det to karer med et usedvanlig stort hjerte for klubben, men man trenger ikke være Snåsamannen for å se at det ikke går å plassere de i "samme rom."
                          Jeg mener at Nordlie ikke fikk vist hva han egentlig er god for da han var her. Heldigvis er han fortsatt relativt ung, og av typen som aldri slutter å ville lære noe.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5916

                            Det jeg husker best av tampen på Nordlie-perioden var 22 stokk stive overtrente bein på banen som knapt nok klarte å røre seg. Det vil jeg helst ikke se igjen.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Det jeg husker best av tampen på Nordlie-perioden var 22 stokk stive overtrente bein på banen som knapt nok klarte å røre seg. Det vil jeg helst ikke se igjen.
                              Ingen som kan være uenige i det.

                              det jeg husker best fra Nordli-perioden var cupgullet i 2007.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • TheSilentMajorit
                                I karantene
                                Møteplager
                                • Oct 2012
                                • 99

                                Husker 6-0 borte mot Lyn selv.

                                Men det som jeg husker mest fra keiko sin tid i LSK var 4-3-3 og totalt misbruk av pengene....

                                Kommentar

                                • Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794



                                  Opprinnelig skrevet av Lillestrøm SK
                                  Nå har valgkomiteen opprettet en egen e-postadresse: valgkom@lsk.no

                                  På denne adressen ønsker valgkomiteen at klubbens medlemmer kan sende innspill.
                                  - Vi er i gang med neste årsmøte, og derfor ønsker vi innspill.

                                  Ønsker noen å tipse oss om mulige kandidater til verv i klubben på alle nivåer, kom gjerne med innspill til oss i valgkomiteen.
                                  Kudos til klubben siden de nå ber om innspill til neste års årsmøte. De som har noe å utsette på styret (Kjus, Orlund etc.) kan nå si sin mening. Nå blir det litt feil å komme neste år og ikke være fornøyd med de som velges inn...

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5916

                                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                                    http://www.lsk.no/news/article/1iufl...nsker-innspill



                                    Kudos til klubben siden de nå ber om innspill til neste års årsmøte. De som har noe å utsette på styret (Kjus, Orlund etc.) kan nå si sin mening. Nå blir det litt feil å komme neste år og ikke være fornøyd med de som velges inn...
                                    Speak now or forever hold your peace .
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Speak now or forever hold your peace .
                                      Så du tror ikke det nye styret kommer til å drite seg ut også?

                                      Å nei, stemmer det, alle som kommer inn i klubben skal jo gis 4 år på å samkjøre...
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5916

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Så du tror ikke det nye styret kommer til å drite seg ut også?

                                        Å nei, stemmer det, alle som kommer inn i klubben skal jo gis 4 år på å samkjøre...
                                        Du må da gjerne klage på hvordan de skjøtter sitt verv mens de sitter i styret, men hvis du har problemer med at f.eks politikere velges inn i styret, er sjansen til å mene noe om det tilstede nå.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          Hvis noen tror at de ønsker innspill til styremedlemmer, tillater jeg meg å hevde at det nok er en smule naivt. Tror neppe det er slik de rekrutterer styremedlemmer. Den tidligere AP-ordføreren og den tidligere alpinisten ble for øvrig valgt inn for 2 år på fjorårets Årsmøte og er ikke på valg i år.

                                          Dette utspillet fra valgkomiteen går nok på helt andre og langt mindre viktige verv enn styremedlemmer.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...