Takketråd til Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Takketråd til Henning Berg

    Takk for at du reddet klubben fra konkurs. Takk for at du reddet klubben fra nedrykk i helvetesesongen 2008. Takk for at du opptrer profesjonelt i media til tross for at styret oppfører seg som sirkus Mirano. Takk for alle de fantastiske talentene vi har sett under din tid på Åråsen og takk for alt daukjøttet vi er kvitt.

    Lykke til videre!
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #2
    Tusen takk, Henning. Jeg er full av beundring for jobben du har gjort, og du har loset klubben gjennom en svært vanskelig periode. Premissene for oppgaven din har vært tilnærmet håpløse og når tåka letter, og din etterfølger har kommet i gang, vil nok flere verdsette jobben du har gjort for at vi på Lillestrøm fremdeles har et Tippeligalag å glede oss over.

    Lykke til videre!
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      #3
      Takk for innsatsen Henning - jeg synes vurderingen av det har levert er særs urettferdig sett utfra den stallen du overtok og de midlene du har hatt.

      Lykke til videre - jeg håper du får sjansen et annet sted med mer ressurser.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1223

        #4
        Takk for Ruben, Bolly, Fredrik Gulbrandsen, Bjørn Bergmann og Ohi. Dette er spillere som andre trenere skal skumme fløten av, men det var du Henning som løftet dem opp.

        Kommentar

        • Superstefan
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 2180

          #5
          Takk for 0-7 i Gymsalen

          Fotograf Kreativ Kanaris

          KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

          Kommentar

          • merch
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2007
            • 938

            #6
            Takk skal du ha for alt annet enn at du slapp Occean

            qouter meg selv fra et annet innlegg

            "Tror HB fint kunne gjort et topplag av LSK de neste to årene med midler til spillekjøp."
            lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
            sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7056

              #7
              Bra trener, elendig menneskekjenner. Lykke til videre.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #8
                Takk, Henning Berg! Det har vært mange gode prestasjoner, men det er lett å glemme i all negativiteten i det siste. For eksempel knallkamper mot Godset hjemme tre år på rad, seieren mot Enga i 2009, 3-2 i Skien samme år, 6-0 mot Hønefoss, 7-0 mot Stabæk, 5-0 over Haugesund og 4-4-kampen på Lerkendal. Vanvittig kule opplevelser, hvor vi har spilt en fotball som sågar overgikk det beste under Uwe, hvor vi stort sett, eller til og med aldri, scoret mer enn tre mål per kamp. Vi har heller ikke vært et kronisk bunnlag. Både i fjor og i år har vi mer enn snust på medaljer unnerveis.

                Det har vært en orgie i feilprioriteringer og sløsing med ressurser fra Nordlie og Fjørtoft som har gjort at du ikke har fått Lillestrøm på øvre halvdel også når sesongen var slutt. Jeg tror ikke Berg var klar over hvor store problemer Lillestrøm hadde når han signerte i august for tre år siden. Det har vært en utakknemlig jobb å renske spillerstallen, avslutte millionlønninger, fått lite midler til spillerkjøp og ha så vidt råd til La Manga-opphold i 2009. Spillerstallen har har vært lite stabil, men omleggingen var nødvendig. En trener bør bedømmes ut fra hvilke ressurser han har tilgjengelig. Til tross for lite midler har han heller aldri klaget utad. Det er først i høst han har pekt på mangel på ressurser og millionsalgene klubben har gjort. Det var helt åpenbart at han måtte gjøre med det massive trykket han møtte.

                Jeg tror ingen hadde vært en bedre mann å ansette enn Berg når vi lå i sumpa i 2008: "Ingen" enn Henning kunne gjort en bedre jobb med å få fram ungdomsrevolusjonen i LSK, og ikke minst få talentspeiding og -utvikling til å bli de prioriterte områdene i stedet for lønninger! Det har vært deilig å bevege seg vekk fra den tunge og gammeldagse fotballen og fått inn raske, talentfulle spillere. Han har endret LSK fra en gammel Volvo 240 til frisk Il Tempo Gigante. Det har også vært kult å se spillere som Tarik og Nordtveidt i LSK-drakta. Det har vært mye snakk om hvor dårlig Henning "selger" LSK. I disse tilfellene har han gitt LSK kanonreklame.

                Det har vært skrevet svært godt i andre tråder om hvilke utskiftninger Berg har gjort med spillestallen. Han kom til en stall hvor Gundersen på 23 år var det "største" talentet. Når formelig bugner det over av talentfulle ungdommer som har gått en god skole i LSK de siste årene. Fritt etter en tre år gammel hukommelse, fra Fredrik Guldbrandsen: "Det skjedde noe da Henning kom inn!". Den neste treneren, og ikke minst klubben, vil nyte godt av den jobben som er gjort, både på banen og i fremdtiden for å skape en lokal profil med norske ungdommer. Klubben er ikke minst levedyktig igjen og er "oppe og går". Det er det bare å takke for!

                Kommentar

                • Rune
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 1229

                  #9
                  Takk for jobben du har gjort, Henning. Jeg tror fremdeles ikke at det finnes noen aktuelle trener som kunne gjort en bedre jobb enn det du har gjort utifra forutsetningene.

                  Utrolig synd at vi ikke greide å gi deg bedre arbeidsforhold i den tiden du var her. De få gangene vi har hatt konkurransedyktige staller, har du levert.

                  Og på tross av at folk som følger klubben tettere enn det jeg gjør, sier at du ikke er en menneskekjenner, synes jeg allikevel at du virker som en utrolig kul fyr.

                  Jeg setter meg i bobilen i kveld og tar en øl for deg!

                  Rune
                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                  Kommentar

                  • Hexaphim
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 2756

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Og til slutt kjære IDIOTER jeg er Tullebukk.....
                    "There are no men like me. There's only me." - Jaime Lannister/tullebukk

                    Takk til Henning for den utrolige kampen mot RBK i 2008 og for å ha bidratt til å (forhåpentligvis) redde klubben fra økonomisk ruin. Jeg endte til slutt opp med å stemme på at Henning ikke skulle få et år til som trener i LSK i pollen her, men det er ikke vanskelig å innrømme at LSK har gjennomført dette på en utrolig klønete og dårlig måte. Var det riktig å gi ham sparken nå? Jeg vet ikke. Men vi fremstår nok en gang som vinglete idioter.
                    "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                    Kommentar

                    • kissi_Fjellhamar
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2005
                      • 69

                      #11
                      En takk er absolutt på sin plass! Takk for jobben du har gjort med fornyelsen av stallen! Og en stor takk for hvordan du har opptrådt etter sparkingen var en realitet!

                      Jeg støtter klubbens beslutning 100% fordi interessen rundt klubben har falt så kraftig at noe måtte gjøres. Mye av dette skyldes dessverre en lite karismatisk hovedtrener, men jeg er ikke i tvil om at HB fortsatt kan gjøre en god jobb som trener i andre klubber.

                      Takk og lykke til fremover!
                      De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

                      Kommentar

                      • Xavi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 1275

                        #12
                        Kopierer det jeg skrev i Henning Berg tråden her.

                        Takk for at du var med å redda oss i 2008. Holdt oss flytende i 2009. Takk for at kvittet deg med gamle og overbetalte spillere. Takk for at har fått fram spillere som Bolly, BBS, Ruben, Ohi, Kjelsrud, Fredri m.fler, spennende unge talenter. Takk for at var med på redde oss fra konkurs og forbedret økonomien. Bare synd du ikke får sjansen med bedre ressurser i ryggen. Lykke til videre, du hadde fortjent bedre enn det her.
                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • gja
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2008
                          • 302

                          #13
                          Takk Henning for at du satset på spillere andre trenere hadde sendt av sted, Ohi, Bolly,Ruben.
                          Det eneste du manglet var penger. Uenigheter kan løses på en bedre måte. Håper du endre litt stil når det gjelder pressen.
                          Takk for at du skaffet oss Nosa og Ujah. Du var alltid innom fansen etter kamp.
                          Lykke til Henning!
                          Last edited by gja; 25.11.2011, 17:20.
                          Årets supporter 2010!!

                          ________________________________________________

                          Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            Moderatormelding:
                            Dette er en takketråd for Henning Berg. Diskusjon/kritikk osv. tas i denne tråden: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...g-Berg/page170. Innlegg flyttet.

                            Kommentar

                            • Tittil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2009
                              • 341

                              #15
                              Takk Henning. Du har også gjort mye bra for klubben. Jeg beundrer din fantasiske profesjonalitet i forhold til det enorme presset du har vært utsatt for den siste tiden. På dette området er du i verdensklasse. Ønsker deg lykke til videre i karrieren.

                              Kommentar

                              • glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1251

                                #16
                                Takk !!

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  #17
                                  Takk FÅR alt Henning.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • Pasi Rasimus
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Feb 2010
                                    • 226

                                    #18
                                    Da ble det ikke noe Hibs-eventyr for Henning...

                                    Hibernian have appointed Bohemians boss Pat Fenlon as their new manager on a deal until 2014.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                                      Da ble det ikke noe Hibs-eventyr for Henning...

                                      http://www1.skysports.com/football/n...appoint-Fenlon
                                      Stabæk skal vel spille med utelukkende tenåringer og billige afrikanske importer neste år, så det er godt mulig at de gjør et fremstøt.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      Working...