Nyheter november 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tonkro
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 346

    #41
    LSK? Er dette LSKs nye trener? Foto: Getty Images / All Over Press Hevder Haglund blir
    LSK-trener





    Svensk nettsted mener den tidligere Elfsborg-treneren blir ny sjef på Åråsen

    Lillestrøm er på trenerjakt etter at klubben sparket Henning Berg i slutten av oktober.
    Nå hevder svenske fotbollskanalen.se å vite at den avgåtte Elfsborg-treneren Magnus Haglund blir LSKs nye trener.

    - Nesten klart

    - Partene har møtt hverandre de siste dagene, og det er nesten klart, sier en kilde til det svenske nettstedet.
    Magnus Haglund har tidligere stilt seg positiv til å ta over Lillestrøm.
    – Skulle det bli slik at jeg forlater Elfsborg, så er utlandet aktuelt. Lillestrøm er absolutt interessant da, sa Haglund til lokalavisa Romerikes Blad i starten av november, mens Haglund fortsatt satt i trenerstolen i Elfsborg.

    Suksess

    38 år gamle Haglund kom til Elfsborg fra Laholms FK før 2004-sesongen, og skulle vise seg å bli en suksess. På åtte sesonger gjorde han bunnlaget Elfsborg til en toppklubb i svensk fotball, og kronet det hele med seriegull i Allsvenskan i 2006. Det var første gang på 45 år Elfsborg vant seriegull. De siste fem årene har Haglund og Elfsborg bokført én andreplass, to tredjeplasser og to fjerdeplasser.
    Nå kan altså Lillestrøm bli neste prosjekt for den populære svensken. Der får han i så fall jobben med å reise en gammel kjempe i Fotball-Norge. De siste sesongene har LSK havnet på en tolvte-, ellevte- og tiendeplass.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #42
      lsk.no

      - VI STO SAMMEN OG JOBBET SOM ET LAG

      Petter Belsvik roser LSK-guttas innsats etter torsdagens treningskamp på Åråsen-matta. Stian Ringstad får litt ekstra skryt.


      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        RB

        BLIR LIR LAGKAMERATER: Fredrik Gulbrandsen (t.h.) blir lagkompis med Isak Scheel (t.v.) neste sesong. Det bekreftet Scheel overfor rb.no, etter at Sogndal gjestet Lillestrøm til treningskamp på Åråsen. KAMERATER: Fredrik Gulbrandsen (t. lagkompis med Isak Scheel (t.v.) neste sesong. Det bekreftet Scheel ettr at Sogndal gjestet Lillestrøm til treningskamp isbeth Andresen
        – Vil utvikle meg videre

        ÅRÅSEN:
        Isak Scheel er klar for Lillestrøm fra neste sesong. På Åråsen håper unggutten å ta nye og offensive steg som fotballspiller.

        FREDRIK VESTGÅRD
        Publisert 10.11.2011 kl 15:18 Oppdatert 10.11.2011 kl 18:09[/TD]


        På torsdag spilte han 0-0 mot sine nye lagkamerater i LSKs treningskamp mot Sogndal.
        Fra neste sesong spiller han i Lillestrøm, selv om kontrakten ikke er underskrevet enda.
        – Det blir kjempespennende. Jeg håper å utvikle meg videre som fotballspiller og å være med på å spille mer offensiv fotball enn vi har gjort i Sogndal i år, sier Scheel til rb.no.

        Har gått gradene
        21-åringen gikk til Sogndal før 2010-sesongen. Der var han sentral da laget rykket opp fra Adeccoligaen. I år har han fortsatt stegene og har vært svært viktig i Sogndals defensive formasjon, hvor han har vært en av tre midtstoppere.
        – I Lillestrøm håper jeg å ta et nytt steg. Selv om vi har spilt med fem i forsvarslinja i Sogndal, har jeg erfaring fra å bare være fire i forsvarsleddet tidligere, sier Scheel som er anvendelig også på backplass.
        Han har pratet med Lillestrøm etter at Henning Berg fikk sparken, og har altså valgt å spille i gult og svart neste sesong. Det gleder nåværende LSK-trener Petter Belsvik, som hadde unggutten i Stabæks rekruttgruppe da han var 16 og 17 år.

        Kartlagt nøye
        – Isak er en god spiller, som har tatt nivået gradvis hele veien. Han fikk nesten a-lagskontrakt med Stabæk da jeg var der, men det ser ut til at han har hatt godt av å utvikle seg videre i Sogndal, sier Belsvik.
        I tillegg til han selv, har avgåtte Henning Berg og Lillestrøms sportsdirektør Torgeir Bjarmann (begge tidligere midtsoppere), sett Scheel i aksjon en rekke ganger.
        – Vi har vel alle sett han i 2-3 kamper hver, og har kartlagt han godt. Selv om jeg venter på endelig beskjed fra Torgeir om at alt er klart, ser dette ut til å løse seg. Det er vi glade for, fortsetter LSK-treneren.

        Møttes på NISO-fest
        Bortsett fra Petter Belsvik kjenner Scheel ingen andre i dagens Lillestrøm-mannskap fra før.
        – Da jeg var med Hønefoss på treningsopphold husker jeg Paul Obiefule derfra. Ellers kjenner jeg ingen av gutta, men jeg hilste på flere under søndagens NISO-fest og de tok meg veldig godt i mot, sier 21-åringen.
        Scheel beskriver seg selv som fotballspiller slik:
        – Jeg føler jeg har bra hurtighet og spilleforståelse, men må jobbe videre med pasningsfoten. Først og fremst ønsker jeg å utvikle helheten av spillet mitt.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          RB

          Haglund så LSK spille

          ÅRÅSEN: Magnus Haglund så torsdag både på LSKs kamp mot Sogndal og klubbens treningsfasiliteter. Svensken nærmer seg tilbud om LSK-kontrakt, men er foreløpig ikke klar.

          Morten Svesengen
          Publisert 10.11.2011 kl 21:50 Oppdatert 11.11.2011 kl 06:41

          Ingen vil bekrefte at den svenske treneren er veldig nær en kontrakt som LSK-trener, men RB-sporten vet at 38-åringen er høyaktuell til trenerjobben på Åråsen.
          – Han var på Åråsen i dag og han er en av flere som blir vurdert. Utover det er det ikke mye å skrive hjem om, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

          Første møte i Sverige
          RB-sporten vet at torsdagens besøk på Åråsen ikke er første gang Haglund møter LSK.
          Bjarmann har tidligere besøkt ham i Sverige hvor sportsdirektøren har hatt rikelig med tid til å bli bedre kjent med den hete trenerkandidaten som de åtte siste sesongene har trent Elfsborg i Allsvenskan.
          Etter kampen på Åråsen torsdag ble den svenske treneren vist LSKs treningsfasiliteter. Samtidig møtte han for første gang flere LSK-representanter enn Bjarmann. Både i møtene med sportsdirektøren og de andre i LSK-systemet skal Haglund ha gitt et meget godt inntrykk.
          Haglund var en av fem trenerkandidater som Romerikes Blad lanserte for en drøy uke siden.
          Nå er han sannsynligvis den mest aktuelle av flere kandidater som LSK fortsatt vurderer.

          Ny trener tidligst klar i neste uke
          Allerede den dagen RB-sporten lanserte ham som kandidat til LSK-jobben, så uttrykte svensken interesse.Da var han fortsatt i jobb i Elfsborg, men to dager senere ble han enig med den allsvenske klubben om å gå hver sin vei etter åtte års samarbeid.
          Svenske fotbollskanalen.se meldte torsdag kveld at en kilde med god oversikt forteller at Haglund på det nærmeste er klar for LSK. Det stemmer etter det RB-sporten kjenner til ikke at prosessen har kommet så langt. Men at Haglund er et meget het kandidat til overta etter sparkede Henning Berg, er det liten tvil om.
          Men RB-sporten vet at en ansettelse av enten Haglund eller andre trenere ikke vil skje før tidligst i neste uke.
          I 2006 førte treneren Elfsborg til klubbens første seriegull på 45 år. I de fem sesongene etterpå har klubben aldri endt svakere enn nummer fire. På veien er det blitt en sølv- og to bronsemedaljer.
          Magnus Haglund besvarte ikke RB-sportens henvendelser torsdag

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #45


            Gleder meg til å bli LSK-spiller Isak Scheel spilte torsdagens treningskamp for Sogndal med vissheten om at LSK blir hans arbeidsgiver neste år.
            Publisert 10.11.11 Av: Ole Kristian Bakkene | Foto: Scanpix

            Torsdag ble det klart at Isak Scheel melder overgang til Åråsen når vi går over i 2012. Dermed ble treningskampen på hans nye stadion spesiell da LSK og Sogndal møttes til treningskamp på torsdag.
            - LSK er en tradisjonsrik klubb, og en klubb jeg både håper og tror jeg vil oppnå noe stort med. Klubben ønsker meg for den jeg er, og forhåpentligvis kan jeg utvikle meg videre som jeg har gjort i Sogndal. Jeg har hatt to bra sesonger der, og håper at jeg kan fortsette den utviklingen på Romerike og på Åråsen, sier Isak Scheel til LSK.no.

            Les også: Scheel klar for LSK

            Kontraktslengden er tre år. En fin lengde mener 21-åringen.
            - Ja, med tre år så kan man ha litt ro i sjelen, og så kan man bygge på uten å ha høye skuldre. Jeg vet likevel jeg er i en klubb jeg skal satses på, og det synes jeg er positivt.

            Han spilte hele kampen på Åråsen på torsdag. Mot mange av sine nye lagkamerater.
            - Jeg kjenner Petter Belsvik fra da jeg var i Stabæk. I tillegg kjenner jeg Paul Obiefule fra treningsopphold i Hønefoss. Ellers er det ikke mange av guttene jeg kjenner, men jeg har spilt mot mange av gutta.
            - LSK er uansett en klubb som er stolt av seg selv, og det skal klubben også være. Jeg skal være en stolt LSK-gutt også, og forsøke å oppnå noe i de årene jeg er på Åråsen.

            Isak Scheel er LSK-spiller fra 2012-sesongen og har skrevet under på en kontrakt med tre års varighet. Han er født 19. juni 1990. Scheel vil ha sin første dag på Åråsen 9. januar da LSK-spillerne starter opp igjen etter ferie. Scheel melder dermed overgang fra Sogndal hvor han har spilt to sesonger.

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              #46
              RB PAPIR i dag.Johan har bestemt seg for hvilken klubb han skal gå i samtaler med. Treneren og hvordan han som brukes som spiller veier tyngst for han
              og det virker som det en shoot-out mellom Tronhjem og Lillestrøm utifra det som han sier i intervjuet
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #47
                lsk.no

                BRANN-LSK BLIR TV-KAMP

                Årets siste bortekamp vises direkte på MAX søndag 20. november klokka 18:00.


                Kommentar

                • tonkro
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 346

                  #48
                  Klubben i mitt hjerte avstemming

                  Fra forsiden på db.no: Vålerenga har tatt en klar ledelse foran LSK

                  For å stemme på klubben i ditt hjerte, følg denne linken:



                  STEM!!!!

                  Kommentar

                  • PA
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 500

                    #49
                    Har bestemt seg – vil ikke si noe

                    Johan Andersson (28) vil trolig gå i forhandlinger med Lillestrøm. Selv vil ikke svensken si noe særlig, før han gir endelig beskjed i neste uke.




                    NÆRMERE BESLUTNING: Johan Andersson vil ikke si om en framtid på Åråsen fortsatt er aktuelt for ham. Foto: Scanpix



                    LES OGSÅ:


                    Bekrefter LSK-møte 17.10.11 - 07:10
                    Haglund så LSK spille 10.11.11 - 21:50




                    Svensken sier han har bestemt seg for om LSK er en aktuell klubb for han, eller ikke.
                    Men det har han ikke tenkt til å meddele så mange før i midten av neste uke. Likevel kan 28-åringen tolkes dit hen at kanarifuglene fortsatt er med i dansen.
                    LES: Andersson bekrefter LSK-møte.
                    Liker Haglund

                    Svensken hadde først planer om å gå i forhandlinger i forrige uke, så håpet han på denne.
                    Nå sier 28-åringen at han vil gi beskjed til klubbene han ønsker et tilbud fra. I forhold til LSK trenger han formelig ikke å tenke mer.
                    – I midten av neste uke vil jeg ta kontakt med de klubbene som er interessante. Jeg har bestemt meg i forhold til Lillestrøm, sier svensken til Romerikes Blad.
                    – Og hva har du falt ned på?
                    – Det ønsker jeg ikke å gå ut med nå. Jeg skal ha noen samtaler i løpet av de nærmeste dagene.
                    – Skal du i møte med LSK?
                    – Ikke jeg, men en av mine medhjelpere.
                    – Har det betydning for deg om LSK skulle få på plass Magnus Haglund som trener før midten av neste uke?
                    – Det vil jeg se på som en stor fordel for Lillestrøm. Det er det ingen tvil om.
                    LES OGSÅ: Ønsker treneravklaring
                    I et intervju tidligere denne uken sa Andersson til RB-sporten at han trodde Haglunds pasningsorienterte filosofi ville passe han som hånd i hanske.
                    Flere aktuelle

                    Andersson har tidligere sagt til at det er fem-seks klubber inne i bildet. Etter det RB-sporten erfarer dreier det seg om Rosenborg, Tromsø, Fredrikstad, svenske Djurgården og danske Silkeborg, i tillegg til kanarifuglene.
                    Ifølge hans agent Mike Kjølø har også flere danske klubber meldt seg på i kampen om den offensive midtbanespilleren.
                    – Det er kommet noen henvendelser fra Danmark de siste dagene. Men jeg vet ikke hva det vil bety for Johans valg. Vi kommer til å prate sammen i løpet av helgen, sier agenten.




                    Kommentar

                    • PA
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 500

                      #50
                      HJEMME IGJEN: Erik Midtgarden kom denne uken hjem fra Flora Tallinn og var å finne på Odds treningskamp mot Sandefjord torsdag. 23-åringen forteller om en ganske uoversiktlig situasjon i den estiske toppklubben, der løfter ikke ble holdt og lønn ikke kom på konto i tide. Foto: Arild Hansen


                      Midtgarden føler seg lurt

                      SKIEN: Erik Midgarden (23) er endelig hjemme igjen etter noen trøblete måneder i estiske Flora Tallinn. Den nå Lillestrøm-klare gulsetgutten forteller om både brutte løfter og uteblitt lønn.



                      TA fortalte om Midtgardens estiske problemer for første gang for en snau måned siden. Da kunne hovedpersonen selv ikke stå fram og fortelle hva som var situasjonen, i og med at han fortsatt var Flora Tallinn-spiller. Nå er 23-åringen imidlertid ferdig med sesongen i Estland, og har flyttet hjem igjen til Skien.
                      Historien er som følger:
                      Da Midtgarden, med et halvt år igjen av kontrakten med Odd, ble hentet til Flora Tallinn i sommer for rundt 300 000 kroner, var det med den nederlandske toppserieklubben Vitesse Arnhems velsignelse. Det var nederlenderne som egentlig kjøpte ham, men på grunn av kollisjon med diverse overgangsvinduer, så ønsket Vitesse at Midtgarden skulle få kamptrening i «farmerklubben» Flora Tallinn i høstsesongen, før han etter planen skulle slutte seg til landsmannen Marcus Pedersen og resten av Vitesse-laget fra 1. janaur 2012.
                      Men siden de lovnadene har det skjedd mye.
                      - Jeg begynte å fatte mistanke med en gang, egentlig. Det var Flora Tallinn som stod for det meste med overgangen, og ikke Vitesse, som jo var klubben som egentlig kjøpte meg. Men jeg tenkte at dette var en sjanse jeg bare måtte ta, forteller Midtgarden til TA.
                      - HVA SKAL JEG SI?
                      Midtgarden skrev så under på en avtale ut året med det estiske topplaget. Etter å ha ankommet Tallinn og funnet seg til rette både med leilighet og fotballen, begynte han å etterlyse kontrakten fra Vitesse Arnhem.
                      Den kom aldri.
                      - Jeg spurte og spurte, men fikk bare beskjed «den kommer i neste uke». Uka etter fikk jeg akkurat den samme beskjeden, og sånn fortsatte det. Jeg fikk beskjed om at klubben hadde mye å gjøre, spesielt etter at de signerte Raio Piiroja og Anthony Annan like før overgangsvinduet stengte.
                      - Til slutt gav jeg opp. Kontrakten kom aldri og situasjonen var ganske uoversiktlig.
                      - Føler du deg lurt av Flora Tallinn og Vitesse?
                      - Hva skal jeg si? Det var jo veldig rart hele opplegget. Men klart, jeg føler meg jo litt lurt, jeg gjør jo det, sier han.
                      - I og med at jeg ikke er i Vitesse nå, så har det jo gått galt.
                      - Hadde du reist til Flora Tallinn hvis ikke Vitesse var de som stod bak overgangen?
                      - Det hadde jeg ikke. Klart, hadde det vært snakk om et utlån fra Odd for å få spilletid noen måneder, så hadde jeg kanskje gjort det. Men jeg hadde aldri reist dit for å være der i tre-fire år, sier han.
                      UTEN LØNN
                      Det var imidlertid ikke det eneste problemet i Estland. Lønna kom heller ikke til avtalt tid.
                      - De to første månedene fikk vi ingen lønn. Utad utalte klubben at de ikke hadde penger. Men det gikk rykter i spillergruppa om at det hadde skjedd før, uten at pengeproblemer var årsaken, forteller han.
                      - Har du fortsatt utestående lønn som Flora Tallinn skylder deg?
                      - Det får nesten bli mellom meg og klubben, sier Midtgarden.
                      Onsdag kom Midtgarden hjem igjen etter å ha blitt estisk seriemester med Flora Tallinn. Fra 1. januar venter Lillestrøm.
                      - Lillestrøm var litt interessert da jeg gikk til Flora Tallinn i sommer, og ringte meg i høst etter å ha hørt at forholdene i Tallinn ikke var helt bra. De kom kjapt på banen, og det var enkelt å bli enige med dem. Lillestrøm er en spennende klubb som bør være en toppklubb hvert eneste år. Jeg gleder meg til å begynne, sier han.


                      Mannen som hentet Midtgarden til klubben, trener Henning Berg, er imidlertid borte nå. Midtgarden tror ikke det vil få noen betydning.
                      - Det blir en ny trener for meg uansett hvem det hadde vært. Jeg starter med blanke ark, og gleder meg som sagt, sier han.
                      ANGRER
                      Midtgarden har delte meninger om han angrer på at han prøvde lykken i Flora Tallinn i sommer.
                      - På en måte så angrer jeg, men på en annen måte gjør jeg det ikke. Jeg tror jeg hadde angret om jeg ikke hadde hoppet på det tilbudet i sommer. Men klart, det har tappet meg for krefter å leve sånn i usikkerhet.
                      - Sportslig sett har jeg hatt det veldig bra, det er viktig å få med. Jeg har blitt kjent med mange hyggelige spillere og to gode trenere.
                      - Jeg har lært mye, sier Erik Midtgarden avslutningsvis.
                      PS! TA har forsøkt å komme i kontakt med Flora Tallinn og ledelsen der, men henvendelsene har ikke blitt besvart.

                      Last edited by Rønnern; 14.11.2011, 07:28. Begrunnelse: Formatering...

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #51
                        RB: LSK jakter Sead Ramovic

                        Dagens utgave av Romerikes Blad melder at Sportsklubben skal være ute etter Tromsøs tidligere keeper Sead Ramovic (32), som da han sto for TIL var den som slapp inn færrest mål i Tippeligaen. Tom Albertsen, nå i LSK, var da keepertrener i TIL (og fikk vel LSK-jobben mye pga de resultatene). Bjarmann kommenterer som vanlig ikke slike spørsmål, og Stefan Logi Magnusson har ikke hørt noe om Ramovic, men veit at klubben ser etter en keeper til, og er forberedt på konkurranse.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #52
                          lsk.no



                          Ujah tilbake på Åråsen


                          Mandag morgen var Anthony Ujah tilbake på Åråsen for å hilse på gamle kollegaer. - Jeg savner dere alle. Dere er som en familie for meg, sier han.
                          Last edited by RSP; 14.11.2011, 13:09. Begrunnelse: Bare lenke/ingress når lsk.no

                          Kommentar

                          • rono
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Dec 2006
                            • 36

                            #53
                            Ifølge budstikka.no har Stabæks Alain Junior Ollé Ollé hatt samtaler med Lillestrøm angående spill på Romerike neste sesong.
                            Jeg avventer litt med tanke på hva som skjer med Stabæk, men jeg utelukker ikke å fortsette her. I tillegg har jeg så vidt snakket med noen andre klubber, blant annet Lillestrøm, men så langt har det ikke vært noe konkret, sier Ollé Ollé.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #54
                              tipsbladet.dk


                              Gislason venter på nyt

                              Af Kim Michelsen 14 Nov, 2011


                              Stefan Gislasons kontrakt med Lillestrøm udløber om kun to kampe, og han ved ikke, om han fortsætter. Islændingen venter på nyt.


                              Det har været nogle turbulente år i Stefan Gislasons klubkarriere, siden islændingen skiftede til Brøndby i 2007. Gislason blev hentet af Tom Køhlert, men var hurtigt ude i kulden, da træneren hed Kent Nielsen fra januar, 2009 så spekulationerne om hans klubfremtid startede.
                              I starten af 2010 efter blev han udlejet til norske Viking et halvt år og vendte tilbage til Brøndby, hvor der stadig ikke var udsigt til spilletid. Først i 2011 fik han kontrakten med Brøndby ophævet og skrev derpå under med Lillestrøm i Tippeligaen.

                              Den kontrakt står nu for at udløbe om bare to kampe, når den norske sæson slutter. Og så står 31-årige Stefan Gislason igen i en usikker situation.
                              - Jeg venter på at høre nyt fra dem. Lige nu er det hele lidt usikkert, fordi klubben skifter træner fra næste sæson. Det kan være svært at vide for klubben, hvem de skal forlænge med, når de ikke ved, hvem en ny træner foretrækker, og den nye træner er ikke på plads endnu, siger Stefan Gislason til tipsbladet.dk.
                              Situationen er ikke den mest optimale for Gislason, men han erkender, at der lige nu ikke er så meget andet at gøre end at vente.
                              - Jeg ville gerne have mere ro på, for det har været nogle turbulente år. Hvis det stod til mig, ville jeg gerne blive i Lillestrøm, for jeg er glad for at være der. De sidste år har jeg heller ikke haft så mange muligheder for at finde en ny klub, siger Stefan Gislason.

                              Lillestrøm er inden de to sidste runder helt nede på 12. pladsen i Tippeligaen, så sportsligt er året ikke gået som forventet.
                              - Det er gået lidt op og ned. Der kom nogle spillersalg (blandt andet af angrebsstjernen Anthony Ujah til Mainz, red.), så vi står med et ungt hold. Men Lillestrøm er traditionelt en af de store klubber i Norge, så folk har forventninger til os.

                              Stefan Gislasons kontrakt med Lillestrøm udløber om kun to kampe, og han ved ikke, om han fortsætter. Islændingen venter på nyt.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                lsk.no



                                - FULLT FOKUS PÅ BRANN-KAMPEN

                                Stian Ringstad mener Lillestrøm har alle muligheter mot Brann i Bergen på søndag.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #56
                                  lsk.no

                                  Revansjelystne før Brann-LSK

                                  Da Brann og Lillestrøm møttes sist, vant bergenserne på Åråsen. Nå vil Stefan Logi Magnusson ha revansje.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #57
                                    lsk.no

                                    3. divisjonsavdelingene klare

                                    Alle avdelingene i 3. divisjon har blitt satt opp, og LSKs rekrutter skal spille i avdeling 2 neste år. Se hvilke lag som blir motstandere her.

                                    Kommentar

                                    • A.Bilet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2005
                                      • 808

                                      #58


                                      KIKO VANT CHAMPIONS LEAGUE

                                      - Hils til alle mine venner på Åråsen, sier den nybakte afrikamesteren.

                                      Publisert 16.11.11
                                      Av: Ole Kristian Bakkene | Foto: Scanpix

                                      Søndag vant Khaled Mouelhi og Espérance Sportive de Tunis den afrikanske utgaven av Champions League.
                                      - Det var et stort øyeblikk i min fotballkarriere. Jeg setter det opp mot cupmesterskapet i Norge i 2007 med LSK. En helt fantastisk følelse, sier Khaled Mouelhi til LSK.no.

                                      30-åringen forlot Åråsen etter 2010-sesongen, og har etablert seg i sin nye klubb i hjemlandet Tunisia.
                                      - Hils til alle mine venner på Åråsen. Jeg savner selvsagt Norge, men det er også godt å være hjemme igjen, sier han.

                                      Guy Roger Toindouba spilte i samme klubb som Kiko fram til sommeren og kunne ha blitt afrikamester han også.
                                      - Han spilte to kamper i gruppespillet og scoret ett mål, men han spilte ikke nok. Dessverre.

                                      Kiko regner med at Roger vil gjøre det bra på Åråsen.
                                      - Roger er en god spiller med en fantastisk teknikk. Han er fysisk sterk og jeg har troen på at han vil bli en hit i Norge.



                                      Khaled Mouelhi scorer på straffe mot Odd Grenland i 2010.

                                      NB! Det ble 143 obligatoriske kamper og 10 mål på Khaled Mouelhi i LSK-drakta.Han var på Åråsen fra 2005 til 2010.


                                      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                      Twitter-bruker

                                      Kommentar

                                      • general
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1150

                                        #59
                                        Drømmer om Åråsensuksess



                                        – Jeg kom hit på mandag, og har fått et veldig bra inntrykk av klubben, sier Peter Ebimobowei (21) fra Nigeria. Han er en av to nye spisser LSK har på prøvespill denne uka.
                                        Den andre er 29-år gamle Sambégou Bangura fra Guinea.
                                        – Det er et veldig godt apparat rundt klubben og god treningskultur her, sier Bangura, som tidligere har spilt for klubber som Stoke og Standard Liege.
                                        Høye ambisjoner

                                        Bangura startet sin karriere lovende i belgiske Lokeren, men har etter opphold i England og Portugal slitt med å finne seg til rette i klubbene han har spilt for.
                                        – Nå ønsker jeg å gjøre et godt inntrykk her i Lillestrøm, sier den bereiste 29-åringen.
                                        21 år gamle Peter Ebimobowei har foreløpig en langt kortere CV, og spiller fortsatt for moderklubben Bayelsa United i Nigeria. Han håper på å følge i fotsporene til en tidligere LSK-helt.
                                        – Jeg er veldig god venn med Anthony Ujah, og håper at jeg kan kopiere suksessen han hadde i klubben for å komme meg ut i Europa, sier han.
                                        21-åringens ambisjonsnivå er det ingenting i veien med.
                                        – Drømmen min er å spille for Manchester United i Premier League, sier han.
                                        Trenger flere spisser

                                        Sportsdirektør Torgeir Bjarmann sier det er for tidlig å gi prøvespillerne en endelig bedømmelse, men at begge to vurderes nøye.
                                        – Det ser ok ut foreløpig. Ebimobowei er ung og fortsatt i utvikling, mens Bangura har mer rutine og skal kunne gå rett inn i laget, sier Bjarmann. Han bekrefter at LSK ser etter offensiv slagkraft på overgangsmarkedet foran 2012-sesongen.
                                        – Per neste år har vi kun to spisser under kontrakt, og da teller jeg ikke med Arild (Sundgot), som er langtidsskadet. Vi ser derfor etter spillere som kan forsterke angrepet, sier han.
                                        Ebimobowei mener han har kvalitetene som skal til for å spille seg til en LSK-kontrakt.
                                        – Jeg kan bidra med hodestyrke og gode ballferdigheter til laget. I tillegg er jeg en god avslutter, sier Ebimobowei, som mener det bare er en ting som er negativt med å spille fotball i Norge.
                                        –Det er jo så utrolig kaldt her, avslutter han.
                                        Seriegull 2016!!!

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          lsk.no

                                          - Klare for fight

                                          Ruben Gabrielsen har tro på at Lillestrøm skal klare å ta tre poeng mot Brann i Bergen på søndag.

                                          Kommentar

                                          Working...