Nyheter november 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no

    Haglund kommer, kommer du?

    LSKs nye hovedtrener for 2012 vil bli presentert på Åråsen på søndag når LSK møter FFK klokka 18:00. - Jeg gleder meg veldig, sier han.

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5099



      KLAR: LSK-trener Magnus Haglund skal bruke den neste drøye måneden til å forberede sesongen 2012. Søndag presenteres han for publikum på Åråsen. FOTO: KAY STENSHJEMMET


      Varlser store endringer i LSK

      Magnus Haglund varsler at LSK vil se helt annerledes ut under hans ledelse. Fra januar blir «vi» det viktigste ordet på Åråsen, og det skal synes på banen.

      Den nye LSK-treneren er opptatt av å skape et bedre kollektiv enn det LSK har vært i 2011.

      38-åringen har sett klare mangler i det årets mannskap har prestert denne høsten, og svensken lover allerede at neste års utgave vil se helt annerledes ut.
      – Det vil bli stor forskjell. Dere vil se et mer velorganisert lag, og hver enkelt spiller vil ta bedre beslutninger på banen. I kampene denne høsten har jeg sett spillerne spille sin egen kamp, ikke for et lag. Fra januar skal vi bygge et stort og sterkt «vi» både på og utenfor banen, sier Magnus Haglund.

      Haglund ønsker å bygge et lag hvor alle er trygge på hverandre og vet hva sidemannen gjør. På den måten tror han også alle dagens spillere kan prestere bedre.

      – Det er urettferdig å vurdere dagens spillerne ut fra de ti siste kampene. Jeg vet at det bor mer i dem enn de har fått vist. Men når laget fungerer dårlig, gjøres det flere personlige feil. Vi skal jobbe hardt for å få laget til å fungere, og da vil også mange av de personlige feilene bli borte, fastslår Haglund.

      Fire forsvarsspillere
      I sine åtte år som Elfsborg-treneren brukte Haglund både 4-4-2 og 4-2-3-1 som formasjon. Han har ikke bestemt seg for tallkombinasjonen han skal bruke i LSK.
      – Vi kommer til å spille med fire forsvarsspillere. Foran fireren vil spillermaterialet avgjøre hva slags tallkombinasjon vi velger. Jeg er ikke så opptatt av det heller. Det er fordeler og ulemper med alle formasjoner, og det viktigste er hvordan det utføres på banen, sier han.

      Når han først har bestemt seg for formasjonen han ønsker at laget skal spille, så vil det neppe bli store variasjoner utover i sesongen.
      – Jeg skifter ikke så mye på formasjonen. Det handler om å skape trygghet for spillerne, sier Haglund.

      Vurderer svenske spillere

      Allerede da han signerte toårsavtalen med LSK under onsdagens pressekonferanse, sa treneren at Åråsen-klubben trenger spillerforsterkninger.
      Den jobben er han nå i gang med sammen med sportsdirektør Torgeir Bjarmann. Han vet hva han leter etter.

      – Laget mangler aldersbalanse. Vi har mange unge og eldre, men få spillere i sin beste alder i midten av 20-årene. Det er i den aldersgruppen vi må styrke laget først, sier han.

      Totalt ser den svenske treneren for seg en spillerstall med 20–21 utespillere og to keepere, og han utelukker ikke at det vil bli hentet spillere fra Sverige.
      – Jeg har ingen navn å komme med nå, men jeg har ganske klart for meg hva vi trenger. Det svenske markedet kjenner jeg godt, sier han.

      Møtte støtteapparatet

      Haglund ser potensialet hos LSKs mange unge spillere, men han kan ikke love alle like mye spilletid neste sesong som de har fått i år.

      – De unge har fått spille mer denne sesongen enn de normalt ville gjort. Selv om de har utviklet seg, vil nok neppe så mange unge spille samtidig neste år.

      I går møtte Haglund støtteapparatet han skal jobbe med. Han planlegger ingen utskiftninger i sin egen stab.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        lsk.no

        Vil avslutte med seier

        Stian Ringstad har bevist på venstreback de siste kampene, og nå håper han å bidra til seier på søndag mot Fredrikstad.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          lsk.no

          VIL SNU DET SAMMEN MED DEG

          Mathis Bolly vil ha deg ut av sofaen og til plassen din på Åråsen på søndag. - Vi skal snu dette sammen, sier han.

          http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlDMXj.ips


          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            lsk.no



            KAPTEINEN OFRER SEG GJERNE

            - Jeg går garantert opp mot slutten hvis kampen vipper og vi har uavgjort, sier Frode Kippe til LSK.no.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              budstikka.no

              Stabæk. (FOTO: KARL
              Stabæk-duo kan havne i Lillestrøm

              Johan Andersson og Palmi Rafn Palmason er begge ønsket av Lillestrøm

              ANNONSE
              AV:GRO SYNSTAD
              PUBLISERT26.11.2011 16:12SIST OPPDATERT26.11.2011 16:14


              Lillestrøm har kastet seg inn i kampen om Palmi Rafn Palmason. Islendingen bekrefter at gultrøyene er en aktuell klubb.
              - Lillestrøm er spennende. Jeg kjenner også to av spillerne der som er fra Island, sier Palmi Rafn Palmason.
              Han sikter til keeper Stefan Logi Magnusson og spissen Björn Sigurdarson.
              Også andre klubber har Palmi Rafn Palmason på ønskelisten. Blant annet skal det være interesse fra en svensk og en dansk klubb.

              Andersson ettertraktet
              LSK har lenge vært ute etter Johan Andersson, og svensken bekrefter at gultrøyene kan bli neste stopp.
              - Jeg vet mer i neste uke. Lillestrøm, Rosenborg og Tromsø er aktuelle. I tillegg til en dansk klubb, men navnet på den klubben vil jeg holde for meg selv, sier Andersson til Budstikka.

              http://www.budstikka.no/sport/stabæk...trom-1.6630596

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                lsk.no

                VIL HA OPPTUR MOT FFK

                Petter Belsvik og LSK vil gjerne ha med seg en god opplevelse inn i vintermånedene. - Vi skal ha med oss et godt minne til fra 2011, sier LSKs hovedtrener før LSK-FFK på Åråsen søndag 18:00.

                Kommentar

                • Poreto
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Nov 2011
                  • 105

                  Gíslason ferdig i Lillestrøm


                  – 99,9 prosent sikkert at dette var min siste kamp, sier islendingen etter serieavslutningen mot Fredrikstad

                  http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...m-3646494.html


                  Kommentar

                  • tonkro
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 346

                    LSK – FFK 0-0

                    Haglund så LSK holde nullen




                    FIKK HYLLEST: De få som var på Åråsen tok godt imot den neste treneren i LSK, Magnus Haglund. Foto: Stian Lysberg Solum, Scanpix

                    Null baklengsmål ble det eneste positive påtroppende LSK-trener Magnus Haglund fikk med seg etter å ha sett en heller dårlig forestilling mellom Lillestrøm og Fredrikstad.

                    Publisert: 27.11.2011 kl. 21:31 , endret: 27.11.2011 kl. 21:35
                    Av: André Almløv

                    Heller ikke i siste seriekamp maktet LSK å vinne, og avsluttet dermed sesongen med 11 kamper uten seier, av dem tre uavgjorte og åtte tap. Men likevel tror påtroppende trener Magnus Haglund på bedre resultater neste sesong.
                    – Det var ingen bra kamp, men det var jo positivt å avslutte med å holde nullen bakover. Får håpe det fortsetter i 2012. Jeg ser stort potensial i klubben og har godt håp om å klatre på tabellen neste sesong, sier han.

                    Bedre defensiv

                    Grunnlaget for at Lillestrøm neste sesong skal fremstå som et bedre lag skal Haglund først og fremst legge gjennom et bedre organisert forsvar.
                    – Med de 52 baklengsmålene laget har sluppet inn burde de egentlig rykket ned, så det første jeg skal ta tak i er å organisere laget defensivt. Skal vi opp på tabellen må vi stenge igjen bak og etter hvert utvikle et godt angrepsspill, sier den tidligere Elfsborg-treneren.

                    Venter forsterkninger


                    Nå ser han frem til å ta fatt på jobben med å sørge for at Lillestrøm får et slagkraftig mannskap før neste sesong.
                    – Nå tror jeg spillerne synes det var deilig at sesongen er over, så de kan samle krefter frem til vi starter oppkjøringen til den nye sesongen. Vi har nå en viktig måned foran oss der vi skal sørge for at spillertroppen blir klar til vi starter opp igjen. Jeg regner med at det snart kommer noen forsterkninger, og utelukker ikke at de kommer fra Sverige. Der har jeg god oversikt over hva som finnes av spillere, avslutter Haglund, som trente Elfsborg til svensk seriemesterskap i 2006, to år etter at han overtok klubben.
                    Ikke fornøyd

                    Petter Belsvik var ikke spesielt fornøyd med sin siste kamp som vikarierende hovedtrener i Lillestrøm.
                    – Jeg er fornøyd med en ting og det er at vi ikke slipper inn mål. Ellers var dette en dårlig fotballkamp der pasningsspillet var under en hver kritikk, sier avtroppende vikartrener Petter Belsvik, som nå trolig tar plass i Haglunds trenerteam.

                    Kommentar

                    Working...