Runde 29 , Brann - Lillestrøm, Brann stadion 20. november kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Opprinnelig skrevet av Lars
    Uten Messi, Iniesta og Xavi hadde ikke Barcelona vunnet noe somt helst. Og uten Tom Lund (én spiller!!!) hadde LSK spilt i 2. divisjon. Fotball handler stort sett om enkeltmannsprestasjoner (satt i system).
    Tipper Barca kunne stilt med b-laget sitt uten at de hadde hatt problemer med å holde plassen i serien a den grunn. Veldig enig i at enkelmannsprestasjoner er en del av laget/systemet og at lag med gode enkeltspillere kan regne med bedre "avkastning" i enkeltkamper. Men uten ett system, så svikter laget over tid, selv med spillere som på en normal dag hever laget! Laget i dag gjorde jo f.eks. en bedre forestilling enn laget som spilte mot Brann på vårsesongen.. Selv med 2 røde kort!

Først finne systemet, så finne frem de gode enkeltmannsprestasjonene!

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Opprinnelig skrevet av Lars
      Uten Messi, Iniesta og Xavi hadde ikke Barcelona vunnet noe somt helst. Og uten Tom Lund (én spiller!!!) hadde LSK spilt i 2. divisjon. Fotball handler stort sett om enkeltmannsprestasjoner (satt i system).
      En drøy påstand om Barca. Uten de tre hadde de fortsatt vært en favoritt, om enn en ikke like klar favoritt. Fortsatt med et grunnspill og spillere som kan score mål. Uten våre tre ess har vi ikke hatt noen ting, hverken fasong på spillet eller fått scoringer. Lunds betydning er jeg imidlertid helt enig med deg om, men det er tross alt noen årtier siden han spilte ball.

Kommentar

• holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

Jeg er enig med *46* og synes vi tidvis spiller mye bra fotball, og særlig Erling virket frisk i dag. Vi kommer til flere gode sjanser, og det kunne fort stått 1-1 dersom Ohi(?)(gullfiskhukommelse) hadde satt 500 % sjansen Erling skapte. Jeg synes ingen av unggutta våre gjør seg bort og særlig Ringen og Bolly synes jeg viser mye av hva som bor i dem.

Hva Logi har i drikkeflaska aner jeg ikke, men prestasjonene hans blir jeg aldri klok på, helt jo-jo. Å gå fra helt konge til totalt ræva i rein Jekyll and Hyde stil i samme kamp er nesten litt imponerende. Han bør sporenstreks slutte å dele drikke med dommer Svein, begge to er jo like uforutsigbare.

Over til Erisken, han kan ta rennefart og pelle seg ned til Odd, for slike totalt hodeløse mongoddritaduste tacklinger har ingenting med fotball å gjøre. Jævla idiot, som bør være overlykkelig over at han ikke kvester Brann-spilleren. Skam deg!!!

Og dagens dommer, henta de fyren rett fra alkispuben? Makan til sveiseblind dømming skal man leite lenge etter.
        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

Opprinnelig skrevet av holmiz
          Jeg er enig med *46* og synes vi tidvis spiller mye bra fotball, og særlig Erling virket frisk i dag. Vi kommer til flere gode sjanser, og det kunne fort stått 1-1 dersom Ohi(?)(gullfiskhukommelse) hadde satt 500 % sjansen Erling skapte. Jeg synes ingen av unggutta våre gjør seg bort og særlig Ringen og Bolly synes jeg viser mye av hva som bor i dem.

Hva Logi har i drikkeflaska aner jeg ikke, men prestasjonene hans blir jeg aldri klok på, helt jo-jo. Å gå fra helt konge til totalt ræva i rein Jekyll and Hyde stil i samme kamp er nesten litt imponerende. Han bør sporenstreks slutte å dele drikke med dommer Svein, begge to er jo like uforutsigbare.

Over til Erisken, han kan ta rennefart og pelle seg ned til Odd, for slike totalt hodeløse mongoddritaduste tacklinger har ingenting med fotball å gjøre. Jævla idiot, som bør være overlykkelig over at han ikke kvester Brann-spilleren. Skam deg!!!

Og dagens dommer, henta de fyren rett fra alkispuben? Makan til sveiseblind dømming skal man leite lenge etter.
          Det som virkelig er synd med dagens kamp er at dommeren overskygger alt og alle.. Husker knapt nok hvem som var på banen, kun fordi det er en "betydningsløs" kamp at sinne mitt ikke gir meg hjerteinfarkt! Men om jeg erindrer riktig, så er jeg helt enig med deg i at unggutta nok en gang fremstår som de minst dårlige spillerne og at jeg gleder meg til 2012 når disse får litt mer spennende spillere rundt seg. Kanskje det er mulig å snakke om hvem som var best av spillerne igjen i 2012, fremfor hvem som var dårligst eller minst dårlig sånn vi stort sett har måtte holdt oss til nå på høsten!

Kommentar

• maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 641

Han unnskyldte seg ikke. Han gestikulerte "kjøpt og betalt" til Bergens-publikummet ifølge RB.
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7131

Opprinnelig skrevet av holmiz
              Jeg er enig med *46* og synes vi tidvis spiller mye bra fotball, og særlig Erling virket frisk i dag.
              Merkelig hvor forskjellig man kan se en fotballkamp. Jeg syntes Erling var veldig svak i dag, selv om han ble involvert mye i spillet.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• LasseN
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 1610

Dommer Svein Oddvar Moen beklaget også ovenfor rb.no at han viste ut Pål Steffen Andresen etter kampslutt.
                – Vi har fått tilbakemelding om at kortet var feil og at vi misoppfattet situasjonen. Det er bare å beklage, sier dommeren.

Jada, jøssda. På godt norsk kalles det der pisspreik!Husk å legge igjen adressen din hos bergenserne nå, så de kan sende deg bronsemedaljen din.
                LasseN

Kommentar

• Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Merkelig hvor forskjellig man kan se en fotballkamp. Jeg syntes Erling var veldig svak i dag, selv om han ble involvert mye i spillet.
                  Enig, rotet seg bort gang på gang. Var ikke mange innlegg han fikk til.

Kommentar

• Herman
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 1101

Hvis dette var en frisk kamp av Erling, så sier det litt. Fyren har én ting - tempo. Men han klarer overhodet ikke utnytte det. Så mange ganger kommer han i farlige posisjoner 1 mot 1, og det ender opp med nøling, en svak dragning utover, og et innlegg som går rett i motstanderen. I dag lå jeg nede på gulvet og gråt da dette skjedde 2-3 ganger etter hverandre i første omgang. Han holder ikke nivået som trengs, og det har vi vel egentlig visst helt siden debuten.
                    Twitter

Kommentar

• G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3251

Erling er en underlig skrue. Har både fart, teknikk og forståelse til å gjøre det stort - men synes å være mentalt på tynn is. Ofte nøler han, blir usikker og mister ballen. Etter å ha blitt taklet av Austin en gang mistet han motet bare han så fyren resten av kampen. Samtidig... Noen roper plutselig "bra Erling", og simsalabim, på neste angrep gjør han et vidunderlig raid og setter opp det som skulle ha blitt omsatt i scoring. (og minner igjen om den Erling vi så på begynnelsen av sesongen). Her har noen en jobb å gjøre i forhold til mental trening!

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7131

Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Erling er en underlig skrue. Har både fart, teknikk og forståelse til å gjøre det stort - men synes å være mentalt på tynn is. Ofte nøler han, blir usikker og mister ballen. Etter å ha blitt taklet av Austin en gang mistet han motet bare han så fyren resten av kampen. Samtidig... Noen roper plutselig "bra Erling", og simsalabim, på neste angrep gjør han et vidunderlig raid og setter opp det som skulle ha blitt omsatt i scoring. (og minner igjen om den Erling vi så på begynnelsen av sesongen). Her har noen en jobb å gjøre i forhold til mental trening!
                        Tror det sikkert går mye på selvtillit, men også til dels at han aldri fikk en lang nok opptreningsperiode etter skaden. Åtte uker på sidelinja er mye. Landslagspausene og kampoppholdene har nok bøtet en del på det, og siden har selvtilliten spilt inn. Synd, for i våres var han jævlig god. Håper han finner stabiliteten neste år.

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Erling trenger fri bane for å blomstre, enten aleine med keeper eller ved å bli spilt fri på kanten for innlegg. Møter han en motspiller på veien mot mål så kommer han seg rett og slett ikke forbi. Jeg tviler på at han får større muligheter til å spille på tempoet sitt med Haglund.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7131

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Erling trenger fri bane for å blomstre, enten aleine med keeper eller ved å bli spilt fri på kanten for innlegg. Møter han en motspiller på veien mot mål så kommer han seg rett og slett ikke forbi. Jeg tviler på at han får større muligheter til å spille på tempoet sitt med Haglund.
                            I vår viste han ved mange anledninger både mental kjapphet og teknisk kompetanse på små flater, så det er jeg ikke enig i. Vil heller si at en Erling i dårlig form og med lav selvtillit tyr til det han vet han kan best, nemlig å løpe fra motstanderen. Det er lett å avsløre, og da blir helheten ganske svak. Jeg mener våren viste at han har masse inne, utfordringen blir å få det ut jevnlig over en hel sesong.

Kommentar

• *46*

Du ser jo Erling vokser flere hakk når han får høylytt skryt fra tribuna når han gjør noe bra eller nesten lykkes. Da vet du at han gutser mer neste gang han kommer oppover...

Kommentar

• mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

Synes gutta greide seg bra. Skarrelaget fikk ikke til noe, hverken når de var 12 mot 11 eller 12 mot 10. Synd han ene på laget deres kan tildele dem straffer etc., men sånt er vel bestemt av NFF.

Bolly og EK viser lovende takter, jeg har virkelig troa på at Bolly kan bli stor. Svakt av Obi og underlig av Logi. Guldbrandsen løper mye, men ofte i feil rom uheldigvis. Gutten burde ta noen taktikk-økter.
                                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Boing
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 711

Att man gidder å betale 200-250 spenn for å se norsk fotball er jaggu meg latterlig.

Spillerne gjør så godt de kan, men slik fotball som i dag så er det alt for dyrt å se norsk fotball i forhold til underholdning, teknikk og farten på banespillet.

Kommentar

• KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

Litt av en sorti for to av våre gutter som sannsynligvis spilte sin siste kamp i LSK-trøya. PSA sin sorti er jo bare trist. Skandale av dommeren. Når endelig LKE setter inn en tackling, ender det med rødt kort. Kan ikke annet enn å le.

Husker Vidar Riseth fikk et høyst tvilsomt rødt kort på Brann stadion så det ender som regel med feilaktige røde kort på Brann stadion.

Håper gutta avslutter skikkelig hjemme mot FFK med Gisse og Kippe på banen.

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Opprinnelig skrevet av Boing
                                      Att man gidder å betale 200-250 spenn for å se norsk fotball er jaggu meg latterlig.

Spillerne gjør så godt de kan, men slik fotball som i dag så er det alt for dyrt å se norsk fotball i forhold til underholdning, teknikk og farten på banespillet.
                                      Prisnivået på norsk fotball er helt hinsides. I Tyskland får man omtrent samme pris for billetter og der serveres det fotball i verdensklasse. Det burde ikke koste noe mer enn 150 å sitte på langsida.
                                      Last edited by KFL41; 20.11.2011, 22:44.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Boing
                                        Att man gidder å betale 200-250 spenn for å se norsk fotball er jaggu meg latterlig.Spillerne gjør så godt de kan, men slik fotball som i dag så er det alt for dyrt å se norsk fotball i forhold til underholdning, teknikk og farten på banespillet.
                                        At noen gidder å se på PL, forstår jeg ikke. Overfladisk liga som foregår utenfor Norge med overbetalte primadonnaer og milliardunderskudd. Opphypa greier jeg ikke gidder å betale 200 kr for å se på tv.

Takke seg til mitt lokale lag i TL.

Kommentar

• Boing
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 711

Opprinnelig skrevet av *46*
                                          At noen gidder å se på PL, forstår jeg ikke. Overfladisk liga som foregår utenfor Norge med overbetalte primadonnaer og milliardunderskudd. Opphypa greier jeg ikke gidder å betale 200 kr for å se på tv.

Takke seg til mitt lokale lag i TL.
                                          Litt feil sammenligning, uansett så er jeg enig att PL består av stort sett overbetalte spillere og store driftunderskudd. Sammenlign litt billettpriser og se på hva slags underholdning man for igjen for pengene, det er som himmel og helvete, og tippeligaen er definitivt helvete.

Kommentar

Working...