Runde 29 , Brann - Lillestrøm, Brann stadion 20. november kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Rull inn a du... Vis til ett sted jeg påstår at du har en personlig agenda? Den koblingen skal du lete forbanna godt etter og hvis du finner den - så har du konstruert opp den selv! Slik beskyldninger vil jeg ikke ha på meg.
    Jeg har ikke nevnt deg med et eneste ord. I likhet med at du ikke fikk med deg at jeg aldri har omtalt Logi som "banens beste" i går, fikk du heller ikke med deg det. Kanskje du burde rulle inn selv. Eller begynne å lese det du svarer på. Jeg siktet til "Uwes disippel".

    Unnskyld meg LSK.no, banens beste igjen??... dette er kompisskriving.
    Jeg tåler fint at alle ikke er enige med meg. Derimot er syndebukkbehovet som preger forumet til stor irritasjon (saklighetsnivået nevner jeg ikke engang).
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7080

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Synes uansett det er unødvendig av LSK.no å trekke fram noen banens beste når ingen utmerker seg.
      Hehehe. "Banens beste". For tredje gang. Ja da...
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        Opprinnelig skrevet av KanariLance
        Jeg er så inn i helvette forbanna. Er det virkelig mulig å dømme så inn i gamperæva dårlig. Rett og slett en skandale, og det som irriterer enda mer, er at det antageligvis ikke får noen konsekvenser for dommerfaen heller. Han beklager hendelsen, men hva faen hjelper vel det? Du kan stappe den unnskyldninga di et visst sted, levere inn dommerlisensen din, og avslutte karrieren i skam!Og jeg blir faktisk litt oppgitt over Bjarmann også. I intervjuet syns jeg han er altfor feig og passiv i forhold til situasjonen. Fokuset ble jo at det var Pål Steffen som var klomsete (Noe Bjarmann var enig i), men nesten ingen fokus på hvor grov den avgjørelsen var.Gleder meg til neste år dog, tror det kan bli en morsom sesong. Denne sesongen er over, og takk og lov for det. Jeg skal på Åråsen mot Fredrikstad seff, har enda ikke gått glipp av en hjemmekamp, og det skal bli digg å se en kamp uten å være nervøs.
        Helt enig. Spillere som gjør grove feil må sone karantene. For (partiske?) dommere som ødelegger store arrangement som jo Tippeligakamper er, finnes det ingen konsekvenser. Her er det bare å dømme til fordel for de lagene man som dommer liker best, således drite seg loddrett ut, si "unnskyld" etterpå og vente på klapp på skulderen fra forbund og media. Håpløst. Norsk tolkning av fair play er en farse.
        Last edited by Hamburg & Kanari; 21.11.2011, 18:04.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av trigz
          Jeg har ikke nevnt deg med et eneste ord. I likhet med at du ikke fikk med deg at jeg aldri har omtalt Logi som "banens beste" i går, fikk du heller ikke med deg det. Kanskje du burde rulle inn selv. Eller begynne å lese det du svarer på. Jeg siktet til "Uwes disippel".
          Banens best er for meg LSK sin beste spiller. Hvem av Brann sin som utmerker seg, vet jeg at de fleste ikke bryr seg om her inne.
          Dagens beste LSK-spiller, Stefan Logi Magnusson, svarte kritikerne med en god kamp i Bergen
          Dette sitat starter din artikkel om Logi med. Og der er jeg uenig med deg - han var ikke LSK sin beste spiller....

          Hvis du sikter til "Uwes disippel", burde du kanskje sittere han i stede for meg? Når du sitterer meg, så antar jeg at budskapet er retta hovedsaklig mot min kritikk. Og da ber jeg deg ærlig talt rull inn - jeg har nemlig aldri sikta til noen kompisskriving eller tatt i min munn at du skulle gjøre en sak positiv pga bekjentskaper. Du burde kanskje se over ditt eget innlegg før du kritiserer andre for å ikke lese sine?

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6079

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Hehehe. "Banens beste". For tredje gang. Ja da...
            Jammen herregud da. Slutt å henge deg opp i dette! Vi er på forumet til LSK og driter da kraftig i hvem av brannspillerne som var gode!

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Helt enig. Spillere som gjør grove feil må sone karantene. For (partiske?) dommere som ødelegger store arrangement som jo Tippeligakamper er, finnes det ingen konsekvenser. Her er det bare å dømme i fotdel for de lagene man som dommer liker best, drite seg loddrett ut, si unnskyld etterpå og vente på klapp på skulderen fra forbund og media. Håpløst. Norsk tolkning av fair play er en farse.
              Tipper Svein Oddvar Moen blir belønnet med en tur til Åråsen i siste runde....

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Man har jo blitt vant til å bli rævpult av dommeren i Bergen nå, men heldigvis for omgivelsene var sesongen over når vi møtte dem i år.
                Det er ingen lag i Norge som får så mye dommerdrahjelp som Brann. Selv RBK er parkert for lengst. Den åpenbare favoriseringen ville heller aldri blitt godtatt i ordentlige, seriøse fotballigaer. Men for NFF ikke noe problem?

                Moralen er: propagandaen har en viss effekt, det er like uungåelig som det er unødvendig å si hvor propagandaen kommer ifra. Man kan kan vel trygt slå fast at det å legge en riksdekkende TV-sender til en navlebeskuende, blærete selvgod provinshovedstad ikke var et stort sjakktrekk av rikspolitikerne den gangen. Det tok noen sesonger, men resultatet ser vi dessverre nå.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Synes man bør se til amerikansk fotball. Der han man to muligheter til å overprøve en dommeravgjørelse i løpet av en kamp. Så kan man gjøre det slik at hvis man har feil på sitt første forsøk, så mister man sin andre mulighet. Verdt et forsøk på øverste nivå.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    De har frikort..
                    Austin er i samme liga som Martin Andresen og Anthony Annan. Dommerne opptrer som om de er instruerte til ikke å røre de, så de slipper unna med mord hvis de selv vil. Sørgelige greier. Rune Pedersen bør ha mange kaktuser på sitt kontor,,,møkka elendig fyr finn deg en annen jobb, gjennomkorrupte bitch ass S of a B.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Gjest

                      Jeg synes Logi helt klart var en av de desidert beste på banen i går. God redning, til og med utsparkene var bedre en vanlig kaliber og hindret et par enorme målsjangser ved å klarere utenfor 16- meteren. Selv om mange sikkert mener at utrustningene hans var i overkant dristige og kunne endt med fadese, så endte de bra. Og fortjener derfor ros.
                      En av de beste kampene av Logi for året.
                      Last edited by Gjest; 21.11.2011, 12:01.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7080

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Jammen herregud da. Slutt å henge deg opp i dette! Vi er på forumet til LSK og driter da kraftig i hvem av brannspillerne som var gode!
                        Haha. Nei, når du velger å kritisere noe får du jaggu være presis i beskrivelsen av det du siterer. "LSKs beste" og "banens beste" er to vidt forskjellige ting, og du skjønner helt sikkert veldig godt at du får mye mer kjøtt i argumentasjonen din hvis du mener jeg har skrevet at Logi var banens beste i går. Her kunne jeg sikkert skrevet masse om det generelle saklighetsnivået på forumet, men det gidder jeg rett og slett ikke.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7080

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Banens best er for meg LSK sin beste spiller. Hvem av Brann sin som utmerker seg, vet jeg at de fleste ikke bryr seg om her inne.
                          Fint det, men det er som sagt vesensforskjell på de to, med mindre du mener det til enhver tid bare er 11 LSK-spillere på banen. Og det tror jeg ikke du mener.

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Dette sitat starter din artikkel om Logi med. Og der er jeg uenig med deg - han var ikke LSK sin beste spiller....
                          Og det må du selvsagt bare mene akkurat hva du vil om. Men hvis du skal kritisere meg, får du sitere meg riktig. Det er faktisk et minstekrav.

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Hvis du sikter til "Uwes disippel", burde du kanskje sittere han i stede for meg? Når du sitterer meg, så antar jeg at budskapet er retta hovedsaklig mot min kritikk. Og da ber jeg deg ærlig talt rull inn - jeg har nemlig aldri sikta til noen kompisskriving eller tatt i min munn at du skulle gjøre en sak positiv pga bekjentskaper. Du burde kanskje se over ditt eget innlegg før du kritiserer andre for å ikke lese sine?
                          Det innlegget du sikter til, var et svar på to innlegg, ditt og hans. Av det forrige innlegget jeg skrev til deg, burde du klart å utlede ganske utvetydig at jeg ikke mener du har antydet at jeg kun skriver pent om mine venner uansett om de spiller bra eller dårlig. At du likevel fortsetter å gnåle videre om noe du nå bør ha fått med deg at jeg ikke har skrevet, er jo litt spesielt.

                          Skulle gjerne fortsatt denne totalt meningsløse polemikken, men nå må jeg nesten jobbe litt her...
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6079

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Haha. Nei, når du velger å kritisere noe får du jaggu være presis i beskrivelsen av det du siterer. "LSKs beste" og "banens beste" er to vidt forskjellige ting, og du skjønner helt sikkert veldig godt at du får mye mer kjøtt i argumentasjonen din hvis du mener jeg har skrevet at Logi var banens beste i går. Her kunne jeg sikkert skrevet masse om det generelle saklighetsnivået på forumet, men det gidder jeg rett og slett ikke.
                            Når man argumenterer med at bl.a. Ringstad og Bolly var bedre så blir det totalt meningsløst at du går etter å flisespikke på at jeg skriver banens beste og ikke LSKs beste, det tyder på at du har svært dårlige argumenter. På forumet generelt så omtales LSKs beste som banens beste, det kan du sikkert klare å forholde deg til selv om det ikke er helt presist. At du som journalist kritiserer saklighetsnivået på et fotballforum fordi de er upresise i noen formuleringer, når argumentasjonen kommer klart frem, får bare være.
                            Last edited by HSft; 21.11.2011, 13:20.

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Fint det, men det er som sagt vesensforskjell på de to, med mindre du mener det til enhver tid bare er 11 LSK-spillere på banen. Og det tror jeg ikke du mener.
                              Tror du virkelig at noen her inne bryr som om det var Labetuss eller noen andre som var best av Brann sine spillere? Her inne, som flere andre påpeker, er det LSK sine spillere som man omtaler når man snakker om banens beste spiller. Og det vet du også.
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Og det må du selvsagt bare mene akkurat hva du vil om. Men hvis du skal kritisere meg, får du sitere meg riktig. Det er faktisk et minstekrav.
                              Sitere deg riktig? Sitatet i sist post er klippet fra lsk.no hvor det står at Logi var dagens beste LSK-spiller. Som påpekt tidligere i denne posten og av andre - omtales som oftest LSK sin beste spiller som banens beste...
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Det innlegget du sikter til, var et svar på to innlegg, ditt og hans. Av det forrige innlegget jeg skrev til deg, burde du klart å utlede ganske utvetydig at jeg ikke mener du har antydet at jeg kun skriver pent om mine venner uansett om de spiller bra eller dårlig. At du likevel fortsetter å gnåle videre om noe du nå bør ha fått med deg at jeg ikke har skrevet, er jo litt spesielt.
                              Hvordan klarer du å få til dette "regnestykket"? Når du tar sitat fra meg (eller andre), så antar man at hele posten er et svar på den som er sittert - med mindre det spesifikt kommer frem. Noe du ikke helt klarte. Du omtaler ikke den det gjelder med nick en gang.
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Skulle gjerne fortsatt denne totalt meningsløse polemikken, men nå må jeg nesten jobbe litt her...
                              Det skal du ha helt rett i - dette er en meningsløs diskusjon ut i fra at du ikke helt klarer å svelge at ikke alle er enige i hvem som var banens beste spiller i går (snakker fortsatt bare om LSK sine spillere - for å understreke det) og av den grunn fremstår grinete.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Trigz: Hvordan kan du si at jeg måtte henge ut noen som syndebukk? Det er langt mellom det å være syndebukk og LSKs beste. Jeg sier kun at jeg ikke er enig i at han var bestemann og at det virker som kompisskriving siden dette ikke er første gangen. Er det noen som ble hengt ut, så er det vel LSks journalist, altså deg. Selvom det heller ikke var ment slik.

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Trigz: Hvordan kan du si at jeg måtte henge ut noen som syndebukk? Det er langt mellom det å være syndebukk og LSKs beste. Jeg sier kun at jeg ikke er enig i at han var bestemann og at det virker som kompisskriving siden dette ikke er første gangen. Er det noen som ble hengt ut, så er det vel LSks journalist, altså deg. Selvom det heller ikke var ment slik.
                                  Helt enig her, har tidligere i år stussa over vurderinger på LSK.NO , som har hatt snev av kompisskriving.

                                  Kommentar

                                  • Laksen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 287

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Tror du virkelig at noen her inne bryr som om det var Labetuss eller noen andre som var best av Brann sine spillere?
                                    Men tydeligvis skal vi bry oss om diskusjonen rundt dette. Få dere et rom
                                    Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                      Austin er i samme liga som Martin Andresen og Anthony Annan. Dommerne opptrer som om de er instruerte til ikke å røre de, så de slipper unna med mord hvis de selv vil. Sørgelige greier. Rune Pedersen bør ha mange kaktuser på sitt kontor,,,møkka elendig fyr finn deg en annen jobb, gjennomkorrupte bitch ass S of a B.
                                      He-he, liker deg men dette er bullshait. Rudolf er en ærlig, fin type som vi så gjerne skulle hatt. Husker han fikk tre (?) kamper for en ufarlig etterpåknuff mot Viking 2010...

                                      Uansett er det for dårlig av Pål S. å komme i nesten samme situasjon som i 2007, på samme stadion og med samme dommer! Halvmeter for sent ute (selv om han starter med et forsprang), går i duell istedet for å sikre/skli inn mot keeper. Selv Stian Ringo innrømmet at han dyttet. TV-bildene også klare. Dytten startet ca 2 m uttafor, og sluttet 15 cm foran streken. Og det skal dommerteamet vurdere på 7 tidels sekund, uten våre reprise-muligheter... Forøvrig er ballen midt mellom Ojo og Magnusson når spissen går i bakken. Husk også at det er der hvor forseelsen slutter som er viktigst.

                                      LSK har egentlig sjelden noe å skylde på.
                                      Last edited by Yellow-not-jella; 22.11.2011, 21:47.

                                      Kommentar

                                      • 007

                                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                        Husk også at det er der hvor forseelsen slutter som er viktigst.

                                        LSK har egentlig sjelden noe å skylde på.
                                        Men det er der forseelsen STARTER dommeren skal dømme evt. straffe utfra.
                                        Straffen er i hvert fall feildømt og det er jævlig surt for oss, for vi hadde Brann der vi ville ha dem før utvisningen (som også var feildømt) og straffen.
                                        Dommeren beklager i etterkant, men det hjelper jo ingenting...
                                        Men nå er jo vi LSK-supportere ikke akkurat bortskjemt med at dommerne dømmer i vår favør uansett...

                                        Seriegull 2012!!

                                        Kommentar

                                        Working...